piotr323f pisze:Witam,
Statyczny kąt wtrysku ustawia się obracając pompę wokół jej osi w stosunku do położenia wału korbowego w ZZ (zwrot zewnętrzny) lub jak kto woli GMP (górny martwy punkt). Kąt wtrysku decyduje o momencie zapłonu w silniku benzynowym. Oprócz tego jest jeszcze dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku, ale tego się nie reguluje, to się tylko sprawdza. Kąt ten jest bardzo ważny i niezbędny aby uzyskać odpowiedni czas na przygotowanie i zapłon mieszanki w odpowiednim położeniu tłoka w cylindrze.
Dla średniej jakości mechanika, który ma styczność z silnikami Diesla starszej konstrukcji, zweryfikowanie Twoich niedomagań nie powinno być żadnym problemem zwłaszcza, że problemy dopiero się pojawiły.
Nie mam pojęcia ile to może kosztować, wszystko zależy od tego ile jest przy tym roboty fizycznej i jaki jest dostęp.
Świece możesz samemu posprawdzać, zmierz jej rezystancje, to będzie już informacja czy jest sprawna. Nie trzeba w tym celu wyjmować świec. Rezystancja będzie na poziomie paru ohm.
Pozdrawiam,
Piotr
Dzięki dobry człowieku
 
 jak tylko zlikwiduję usterkę dam znać.
Pozdrawiam


 . Sypał się z niego kurz niczym z worka dawno nie czyszczonego odkurzacza. Takiego syfu jeszcze w filtrze nie widziałem. Nie wiem jak to się stało bo prowadziłem wycieczkę i bardziej obawaiałem się o filtry kolegów.
 . Sypał się z niego kurz niczym z worka dawno nie czyszczonego odkurzacza. Takiego syfu jeszcze w filtrze nie widziałem. Nie wiem jak to się stało bo prowadziłem wycieczkę i bardziej obawaiałem się o filtry kolegów. 

