[K12] Opis modelu
Moderator: mimier
- Niewinna
- fanatyk nissana
- Posty: 972
- Rejestracja: 2009-12-09, 17:02
- Lokalizacja: Izabelin, k/Warszawy
[K12] Opis modelu
[center]Nissan Micra (March) K12 (2002 – 2010)[/center]
Nissan Micra to auto z segmentu B, a więc miejskie, zwinne, funkcjonalne. Na rynek Polski trafiła w 2003 roku w trzech wersjach nadwozia:
3 – drzwiowy hatchback
5 – dzwiowy hatchback
2 – drzwiowy Cabrio
Micra jest dedykowana w szczególności dla kobiet, panowie raczej nie koniecznie pasują do tego auta, a szczególnie w koszulce w kolorach pastelowych.
Micra K12 była dostępna z 4 rodzajami jednostek napędowych benzynowych, oraz w dieslu.
Poniżej tabela z rodzajami jednostek wraz z osiągami.
Razem z tymi jednostkami współpracowały 2 rodzaje przekładni: 4 - biegowa manualna oraz 5 - biegowa automatyczna.
Auto może się poszczycić stosunkowo niskim spalaniem dzięki niewielkiej masie własnej (1021kg)
W połączeniu z benzynową jednostką napędową o pojemności 1598cm3 o mocy 110km przemienia nam małe miejskie auto w rasowe sportowe, które sprint 0-100km/h robi w mniej jak 11s.
W porównaniu z Micrą K11, silniki zostały natchnione technologią rodem z Renault. Dostały inny kolektor i układ dolotowy z przepustnicą sterowaną elektrycznie, otrzymały także system zmiennej fazy rozrządu (15stopni wałek ssący). Dodano także wiele czujników. K12 są wyposażone w skrzynie biegów Renault oraz system hydraulicznego sprzęgła.
Prezentowany egzemplarz ma silnik 1.4L - jest to moja Mikrunia ( wyposażenie Tekna)
Micry były produkowane w różnych wersjach wyposażenia:
Acenta - typowy "golas"
Visia - najpopularniejszy model z podstawowym wyposażeniem
Tekna - najbogatsza wersja, posiadająca dosłownie wszystko poza żelaskiem
W wyposażeniu między innymi:
• Climatronic,
• Komputer pokładowy
• Radio z CD ze sterowaniem w kierownicy
• Elektryczne szyby
• Elektryczne Lusterka
• Podgrzewane lusterka
• Czujnik deszczu
• System doświetlenia drogi do domu
• Alarm z immobilizerem bez kluczykowym
• Skórzana kierownica
• 2 poduszki powietrzne
• Aluminiowe felgi 15”
• Przednie lampy czernione
• Lotka na tylnej klapie
• Schowek pod siedzeniem pasażera
• Półka na rękawiczki pod kierownicą
• Uchwyt na 2 kubki na konsoli środkowej
• Uchwyt na 2 kubki dla tylnych pasażerów
• Dzielona tylna kanapa z możliwością przesuwania, co zwiększa przestrzeń bagażową
• Schowek na dokumenty w schowku głównym
• Chłodzony schowek główny
Dodatkowo prezentowany egzemplarz został doposażony w halogeny, nakładki na progi ze stali nierdzewnej oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
NIE / ZAWODNOŚĆ MICRUNI /b]
- W stosunku do poprzedniczki to ma lepszą blachę- chociaż jest ona bardzo giętka .
- Bardzo często występuję awaria wspomagania- jest ono elektryczne ( naprawa ok. 7 300 zł przy wartości auta ok. 20 tyś zł. – tylko czy opłaca się naprawiać? ) .
- Zacinająca się stacyjka.
- Włącznik tylnej klapy bagażnika ( problem z otwieraniem/zamykaniem ).
- Drżąca przednia szyba.
- Błędy w układzie poduszek powietrznych ( świeci się kontrolka).
- Błąd instalacji elektrycznej ( zawilgocona kostka świateł tylnych).
- Wadliwa skrzynia biegów ( uciekają konie – u mnie tak jest).
- Przy szybkiej jeździe głośno chodzi, więcej spala a na zakrętach odnosi się wrażenia, że zaraz się przewróci ( zły stosunek wysokości do szerokości).
- Przy silnikach benzynowych rozrząd napędzany jest łańcuchem ( szacunkowa wymiana w ASO ok. 2 300 tyś zł.)- częsta usterka to przeskakiwanie łańcucha rozrządu.
- Wymiana żarówki - wymaga wymontowania lampy( by wymontować lampę trzeba pierw wymontować: zderzak, atrapę z kierunkowskazem + nadkole ).
- Wymiana bezpiecznika np. od silniczka od wycieraczek ( trzeba wymontować : lampę, akumulator, zderzak, atrapę + nadkole).
Samochód bardzo pocieszny- i to nie tylko dla oka.
Pomimo tych wszystkich usterek które razem przeszłyśmy - auto polecam, ponieważ świetnie się nią jeździ w mieście
Nissan Micra to auto z segmentu B, a więc miejskie, zwinne, funkcjonalne. Na rynek Polski trafiła w 2003 roku w trzech wersjach nadwozia:
3 – drzwiowy hatchback
5 – dzwiowy hatchback
2 – drzwiowy Cabrio
Micra jest dedykowana w szczególności dla kobiet, panowie raczej nie koniecznie pasują do tego auta, a szczególnie w koszulce w kolorach pastelowych.
Micra K12 była dostępna z 4 rodzajami jednostek napędowych benzynowych, oraz w dieslu.
Poniżej tabela z rodzajami jednostek wraz z osiągami.
Razem z tymi jednostkami współpracowały 2 rodzaje przekładni: 4 - biegowa manualna oraz 5 - biegowa automatyczna.
Auto może się poszczycić stosunkowo niskim spalaniem dzięki niewielkiej masie własnej (1021kg)
W połączeniu z benzynową jednostką napędową o pojemności 1598cm3 o mocy 110km przemienia nam małe miejskie auto w rasowe sportowe, które sprint 0-100km/h robi w mniej jak 11s.
W porównaniu z Micrą K11, silniki zostały natchnione technologią rodem z Renault. Dostały inny kolektor i układ dolotowy z przepustnicą sterowaną elektrycznie, otrzymały także system zmiennej fazy rozrządu (15stopni wałek ssący). Dodano także wiele czujników. K12 są wyposażone w skrzynie biegów Renault oraz system hydraulicznego sprzęgła.
Prezentowany egzemplarz ma silnik 1.4L - jest to moja Mikrunia ( wyposażenie Tekna)
Micry były produkowane w różnych wersjach wyposażenia:
Acenta - typowy "golas"
Visia - najpopularniejszy model z podstawowym wyposażeniem
Tekna - najbogatsza wersja, posiadająca dosłownie wszystko poza żelaskiem
W wyposażeniu między innymi:
• Climatronic,
• Komputer pokładowy
• Radio z CD ze sterowaniem w kierownicy
• Elektryczne szyby
• Elektryczne Lusterka
• Podgrzewane lusterka
• Czujnik deszczu
• System doświetlenia drogi do domu
• Alarm z immobilizerem bez kluczykowym
• Skórzana kierownica
• 2 poduszki powietrzne
• Aluminiowe felgi 15”
• Przednie lampy czernione
• Lotka na tylnej klapie
• Schowek pod siedzeniem pasażera
• Półka na rękawiczki pod kierownicą
• Uchwyt na 2 kubki na konsoli środkowej
• Uchwyt na 2 kubki dla tylnych pasażerów
• Dzielona tylna kanapa z możliwością przesuwania, co zwiększa przestrzeń bagażową
• Schowek na dokumenty w schowku głównym
• Chłodzony schowek główny
Dodatkowo prezentowany egzemplarz został doposażony w halogeny, nakładki na progi ze stali nierdzewnej oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
NIE / ZAWODNOŚĆ MICRUNI /b]
- W stosunku do poprzedniczki to ma lepszą blachę- chociaż jest ona bardzo giętka .
- Bardzo często występuję awaria wspomagania- jest ono elektryczne ( naprawa ok. 7 300 zł przy wartości auta ok. 20 tyś zł. – tylko czy opłaca się naprawiać? ) .
- Zacinająca się stacyjka.
- Włącznik tylnej klapy bagażnika ( problem z otwieraniem/zamykaniem ).
- Drżąca przednia szyba.
- Błędy w układzie poduszek powietrznych ( świeci się kontrolka).
- Błąd instalacji elektrycznej ( zawilgocona kostka świateł tylnych).
- Wadliwa skrzynia biegów ( uciekają konie – u mnie tak jest).
- Przy szybkiej jeździe głośno chodzi, więcej spala a na zakrętach odnosi się wrażenia, że zaraz się przewróci ( zły stosunek wysokości do szerokości).
- Przy silnikach benzynowych rozrząd napędzany jest łańcuchem ( szacunkowa wymiana w ASO ok. 2 300 tyś zł.)- częsta usterka to przeskakiwanie łańcucha rozrządu.
- Wymiana żarówki - wymaga wymontowania lampy( by wymontować lampę trzeba pierw wymontować: zderzak, atrapę z kierunkowskazem + nadkole ).
- Wymiana bezpiecznika np. od silniczka od wycieraczek ( trzeba wymontować : lampę, akumulator, zderzak, atrapę + nadkole).
Samochód bardzo pocieszny- i to nie tylko dla oka.
Pomimo tych wszystkich usterek które razem przeszłyśmy - auto polecam, ponieważ świetnie się nią jeździ w mieście
Ostatnio zmieniony 2011-06-29, 08:35 przez Niewinna, łącznie zmieniany 2 razy.
AGNIESZKA-imię pochodzenia greckiego: hagne, agne "czysta, NIEWINNA" !
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836
Przesadzasz Aster wyglądał nie źle prawie jak Teletubiś bez torebkiNiewinna pisze:Micra jest dedykowana w szczególności dla kobiet, panowie raczej nie koniecznie pasują do tego auta, a szczególnie w koszulce w kolorach pastelowych.
Prodiża też nie byłoNiewinna pisze:Tekna - najbogatsza wersja, posiadająca dosłownie wszystko poza żelaskiem
Na poważnie. W 2007 roku przeszła małą operację twarzyczki zmieniono wygląd nosa, poprawiono kształt oczu i podciągnięto podbródek i policzki
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- Niewinna
- fanatyk nissana
- Posty: 972
- Rejestracja: 2009-12-09, 17:02
- Lokalizacja: Izabelin, k/Warszawy
No właśnie miałam jeszcze wstawić fote po lifcie - wiedziałam że o czymś zapomniałam
Dzięki
Dzięki
AGNIESZKA-imię pochodzenia greckiego: hagne, agne "czysta, NIEWINNA" !
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-12-27, 14:10
- Lokalizacja: gorzow wlkp
- Wymiana żarówki - wymaga wymontowania lampy( by wymontować lampę trzeba pierw wymontować: zderzak, atrapę z kierunkowskazem + nadkole ).
Można zrobić to w inny sposób, wystarczy wymontować lampę oraz atrapę (nerkę) z kierunkowskazem pod znajdująca się pod maską. Czas kilka minut. Być może da się bez wyciągania lampy ale tak było mi wygodniej.
[ Dodano: 2012-01-16, 20:37 ]
Jeszcze był system keyless go, dzięki któremu można zamykać/otwierać auto mając kluczyk np. w torebce czy kieszeni kurtki.
[ Dodano: 2012-01-16, 20:47 ]
Jeszcze był montowany na tylnej kanapie system isofix do montowania fotelików samochodowych ...
Można zrobić to w inny sposób, wystarczy wymontować lampę oraz atrapę (nerkę) z kierunkowskazem pod znajdująca się pod maską. Czas kilka minut. Być może da się bez wyciągania lampy ale tak było mi wygodniej.
[ Dodano: 2012-01-16, 20:37 ]
Jeszcze był system keyless go, dzięki któremu można zamykać/otwierać auto mając kluczyk np. w torebce czy kieszeni kurtki.
[ Dodano: 2012-01-16, 20:47 ]
Jeszcze był montowany na tylnej kanapie system isofix do montowania fotelików samochodowych ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
- Niewinna
- fanatyk nissana
- Posty: 972
- Rejestracja: 2009-12-09, 17:02
- Lokalizacja: Izabelin, k/Warszawy
Hehe ja też tak wymieniałam, trzeba mieć po prostu małe i zwinne rączkiB 52 pisze:Żarówki postojowe w Micrze K 12 można śmiało wymieniać bez wymontowywania lampy oraz innych części. Sam to sprawdziłem
AGNIESZKA-imię pochodzenia greckiego: hagne, agne "czysta, NIEWINNA" !
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836
viewtopic.php?p=149915#149915 , viewtopic.php?t=9836