Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11.144] Wejście AUX - Blaupunkt Werke BP9345

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

[P11.144] Wejście AUX - Blaupunkt Werke BP9345

Post autor: wod2u » 2012-07-14, 22:58

Krótka instrukcja jak zrobić wejście AUX do fabrycznego radia Blaupunkt Werke BP9345.

Dla kogo?
Dla właścicieli P11.144, z radiem BP9345 z obsługą zmieniarki CD; model radia można znaleźć na jego obudowie po prawej stronie (należy wyjąć radio z konsoli, numer jest na naklejce i wyciśnięty w bocznej ściance).

Potrzebne:
1. 2 kondensatory,
2. żeńskie gniazdo jack 3,5mm oraz kabel jack-jack albo dłuższy kabelek zakończony męską wtyczką jack 3,5mm,
3. lutownica, śrubokręt z odpowiednimi końcówkami do rozkręcenia obudowy,
4. kaseta magnetofonowa :D albo kaseta-adapter (kabelek z wtyczka jack można od razu urwać, nie będzie potrzebny).

Obrazek
Płytka modułu kasetowego

Co trzeba zrobić:
1. wyjmujemy radio, rozkręcamy obudowę (1 mała śrubka na górze, mocuje pokrywę górną do panelu przedniego, 2 większe śrubki po bokach, mocują panel do budowy),
2. zdejmujemy panel i górną pokrywę (trzeba ją podważyć),
3. odczepiamy taśmę (czerwona złączka) łączącą moduł kasetowy z "płytą główną" radia, odkręcamy moduł od obudowy (4 małe śrubki, 2 z przodu, od strony panelu, 2 po bokach obudowy),
4. na płytce modułu kasetowego (na zdj.) znajdujemy zaznaczone na żółto kondensatory i wylutowujemy je,
5. w miejsca zaznaczone czerwonymi kółkami wlutowywujemy po jednej nóżce nowych kondensatorów (ja użyłem poliestrowych, 3,3uF, 100V), kanały zaznaczone na obrazku,
6. drugą nóżkę obu kondensatorów można wyprowadzić bezpośrednio na kabelek zakończony wtyczką jack 3,5mm, albo tak jak ja zrobić sobie gniazdo żeńskie jack 3,5mm w obudowie, żeby można było w razie potrzeby odłączać osobny kabelek i swobodnie wyjmować radio; gniazdo należy umieścić w prawym górnym rogu tylnej ścianki radia (w innym miejscu może przeszkadzać, radio się nie wsunie w konsolę), do połączenia go z kondensatorami potrzeba dwóch krótkich przewodów, nie zapominamy o masie (trzeba połączyć gniazdo z obudową),
7. po zakończeniu montażu i skręceniu radia podpinamy kabelek jack-jack (jeśli zrobiliśmy gniazdo na tylnej ściance), wkładamy kasetę, podpinamy odtwarzacz i cieszymy się czystym, nie zniekształconym dźwiękiem :D

Dlaczego tak?
Wg mnie to najlepsze rozwiązanie, przy zastosowaniu kasety adaptera nie ma żadnych zniekształceń dźwięku.
Wlutowujemy się za procesorem dolby, (nr 1 na zdj.), na jego wyjściu, dzięki czemu radio nie wprowadza zniekształceń typowych dla kaset magnetofonowych.
Konieczność korzystania z kaset (bądź adapterów) podyktowana jest rozbudowaną logiką całego radia - nie można mu po prostu odłączyć silniczka (napędu kaset), oszukać go łatwo, że kaseta jest wewnątrz, jeżeli jej tam faktycznie nie ma. Wszystkim steruje procesor (nr 2 na zdj.). Schematy obu układów są na sieci, jak ktoś chce, może rozkminić jak oszukać nr. 2.

Koszty:
1. kondensatory - te które kupiłem kosztowały mnie chyba 4zł/szt,
2. gniazdo jack 3,5mm żeńskie - 1zł/szt,
3. kabelek jack-jack - nie wiem, miałem już taki :mrgreen: ,
4. kaseta adapter - ok 10zł na alledrogo.

Wady:
1. na zwykłej kasecie (nie pustej) były zniekształcenia w dźwięku, stąd wymaganie kasety-adaptera, unikamy w ten sposób też włączania auto revers-u, adaptery nie mają taśmy, tylko trybki, które mogą się kręcić w nieskończoność, - jednak działa dobrze również na zwykłej kasecie,
2. radio nie chce swobodnie przełączyć się z FM na kasetę (wyświetla "NO TAPE"), trzeba wtedy wyjąć kasetę i włożyć ją z powrotem (w druga stronę działa ok), ale może to być też wina adaptera, - ustąpiło, przełącza się dobrze za każdym razem,
3. tracimy możliwość odtwarzania kaset :sad:

Zalety:
1. baaardzo czysty dźwięk :cool:
2. j.w.
3. j.w.
4. wejście AUX - możemy podłączyć wszystko :D

Nie odpowiadam za uszkodzenia powstałe w wyniku korzystania z powyższej instrukcji - sam eksperymentując zepsułem jedno radio.

Pytania? :P

Edit: reupload zdjęcia, imageshack usunął stare.
Ostatnio zmieniony 2016-02-19, 22:57 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2014-12-03, 18:03

Czyli wlutowujemy kondensatory w miejsce zaznaczone na czerwono, ma znaczenie którą nóżką?
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-12-03, 21:16

Tak, w to miejsce, nóżka nie ma znaczenia. Na upartego można wylutować po jednej nóżce oryginalnych kondensatorów, żeby została druga (wlutowana w czerwone pole) i do tej odlutowanej od płytki nóżki przylutować kabelek, też będzie działać. U mnie jeździ ta przeróbka już ponad 2 lata i cały czas działa bez problemów.
pozdr. Kamil

nicpon_piotr
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2015-06-02, 21:40
Lokalizacja: Ogro

Post autor: nicpon_piotr » 2015-06-22, 18:20

Założyłem inny temat, ale moderator zasugerował abym spróbował w tym temacie i tak też robię:

Wiem że jest taka możliwość bo można kupić taki sprzęt na alledrogo
lecz kwota ponad 200zł nie jest mała.

Stąd moje pytanie czy da radę zrobić to samemu w domu jakimś małym kosztem.
Zgodnie z opisem powyżej można zrobić wejście AUX do tego radia,lecz chciałbym wykorzystać
wejście zmieniarki co daje nam mniej skomplikowane podłączenie (bez ingerencji w radio)
oraz nie trzeba adapterów i zostaje nam działający kaseciak (niby nie potrzebny ale radio zostaje w stanie fabrycznym).

Domyślam się że aby zrobić sterowanie radiem to nie będzie proste, ale choćby zrobić taki sam AUX tyle że na kablu od zmieniarki.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-06-23, 10:02

Trzeba by rozkminić sygnały na kostce i spróbować dostarczyć swój zamiast tego ze zmieniarki:
Obrazek
pozdr. Kamil

nicpon_piotr
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2015-06-02, 21:40
Lokalizacja: Ogro

Post autor: nicpon_piotr » 2015-06-23, 10:39

no tą rozpiskę widziałem i z niej wynika, że kostka A12 odpowiada za zmieniarkę.

tylko teraz czy wystarczy podpiąć pod piny 41,42,45,46 wyjście z odtwarzacza??

ktoś wie jaki sygnał trzeba podać i który pin trzeba zainicjować żeby radio w samochodzie
rozpoznawało podpiętą zmieniarkę (z ego co się orientuje to inaczej nie przełączy się na CD).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”