Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Prawidłowa instalacja CA.

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Prawidłowa instalacja CA.

Post autor: DJSzmer » 2009-12-01, 09:33

Schemacik ma na celu wskazania rozmieszczenia przewodów by:
1. wyeliminować zakłócenia
2. ułatwić montaż tych przewodów
3. ułatwić montaż pozostałych elementów systemu
4. mieć wszystko bezpiecznie

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f8ce.html
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-30, 08:13

Mam kilka pytań odnośnie podłączenia wzmacniacza:

1. Którędy w Primerze puścić przewodu zasilające z akumulatora :?: Konkretnie chodzi mi o to jak przebić się do wnętrza z pod maski.
2. Czy muszę wymieniać przewody głośnikowe które są w kostce od radia :?:
3. Jeśli na punkt 2 odpowiedź jest TAK, to po co jeszcze oddzielnie prowadzić przewody głośnikowe od wzmacniacza :?: I jak to ewentualnie podłączyć :?:

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-07-30, 08:19

1. P11 nie wiem
2. nie, bo mając wzmacniacz tych przewodów nie używasz
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-30, 08:22

a Jak jest w P10 :?: :)
Dzięki za szybką odpowiedź :)

[ Dodano: 2010-07-30, 13:17 ]
Dobra, cały samochód rozebrany, więc kolejna porcja pytań

4. Jak zarobić przewody głośnikowe :?:
Obrazek


Czy tu gdzie zaciskam, powinien znajdować się sam przewód, czy razem z izolacją :?:

5. Jak ustawić wzmacniacz :?: na razie podłączone będą pod niego tylko głośniki przednie.
Obrazek



6. Gdzie podłączyć RCA :?: (czerwony i czarny) :mrgreen:
Obrazek


7. Gdzie najlepiej podłączyć masę :?:
Obrazek


8. Mam niebieski przewód zdaje się REMOTE, w temacie niżej czytałem żeby podłączyć go do obudowy radia. Obojętnie pod którą śrubę :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-07-30, 15:44

4. sama żyła, po zaciśnięciu lutujesz cyną
dla usztywnienia możesz zagrzać rurkę termokurczliwą
(woli ścisłości to nie jest przewód głośnikowy, wygląda mi bardziej na zasilający, masowy - no i konektor oczkowy też na to wskazuje :) )


5. Jeżeli tylko przednie to ustawienie jest prawidłowe


6. Pod Line In 1ch (czerwony) i 2ch (czarny)


7. Pod uchwyt pasa, ale zedrzyj spod śrubki lakier i daj miedzianą podkładkę


8. Źle zrozumiałeś temat. Tak robimy tylko wtedy gdy przewód REM jest wtopiony w izolacje przewodu RCA. W Twoim przypadku łączysz go z przewodem REM/ANTENA (zazwyczaj niebieski) w kostce ISO radioodtwarzacza.



Moja uwaga, przewody RCA których chcesz użyć są mizernej jakości i mogą chłonąć zakłócenia.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-30, 19:23

DJSzmer pisze:(woli ścisłości to nie jest przewód głośnikowy, wygląda mi bardziej na zasilający, masowy - no i konektor oczkowy też na to wskazuje :) )
Zgadza się, chodziło mi ogólnie o zarabianie przewodów, nie wiem dlaczego dopisałem głośnikowy ;)
DJSzmer pisze:8. Źle zrozumiałeś temat. Tak robimy tylko wtedy gdy przewód REM jest wtopiony w izolacje przewodu RCA. W Twoim przypadku łączysz go z przewodem REM/ANTENA (zazwyczaj niebieski) w kostce ISO radioodtwarzacza.
Mam ten niebieski przewód Antena, teraz tylko jedno pytanie. Jak go dokładnie podłączyć :?: Ponieważ z kostki od Radia idzie ten przewód do tych dalszych kostek. Czy wymontować cały ten Antena i dać bezpośrednio pod kostkę radia :?:

DJSzmer pisze:Moja uwaga, przewody RCA których chcesz użyć są mizernej jakości i mogą chłonąć zakłócenia.
Mam nadzieje, że nie będą, nie chce mi się drugi raz rozbierać samochodu :)

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-07-30, 19:55

GrzegorzPPP pisze:Mam kilka pytań odnośnie podłączenia wzmacniacza:

1. Którędy w Primerze puścić przewodu zasilające z akumulatora :?: Konkretnie chodzi mi o to jak przebić się do wnętrza z pod maski.
2. Czy muszę wymieniać przewody głośnikowe które są w kostce od radia :?:
3. Jeśli na punkt 2 odpowiedź jest TAK, to po co jeszcze oddzielnie prowadzić przewody głośnikowe od wzmacniacza :?: I jak to ewentualnie podłączyć :?:
1 U Ciebie chyba będzie tak jak w P11.144.Pod maską za zbiorniczkiem płynu chłodniczego wchodzi wiązka kabli w nadkole.Trzeba zdjąć koło i tą plastikową osłone w nadkolu.Puszczasz kabel tą samą drogą za zbiorniczkiem.A do kabiny wiązka wchodzi pod osłoną plastikową przy lewej nodze kierowcy.Musisz zrobić w gumowej osłonie dziure na swój kabel i jakoś go przeciągnąć.Ja przy okazji jeszcze wyczyściłem wnętrze progów bo strasznie dużo tam błota było.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-30, 19:57

Z tym już sobie poradziłem. Przewód puściłem pod silniczkiem wycieraczki przedniej. Tam jest taka gumowa osłona wyciągnąłem ją i zrobiłem dziurę wiertarką, włożyłem przewód i wyszedł w nogach pasażera :)

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-07-30, 20:34

W sumie też dobry patent.Tylko wiercić trzeba.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-30, 20:38

Ale tylko w tej gumeczce :)
W samochodzie nie było wiercone.

Gumkę się jedynie wyjmuje, przewiercasz, wkładasz przewód, gumkę mocujesz tak jak była i jest git :)

[ Dodano: 2010-07-31, 07:51 ]
A mam jeszcze dwa pytania

9. Teraz głośniki przednie mam podłączone pod zwrotnice, przewody od wzmacniacza podłączyć tak samo jak teraz mam od radia :?:

10. Da się ustawić wzmacniacz, tak żeby nie zjarać głośników :?:

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-07-31, 11:51

Z kostki radia wychodzi niebieski przewód oznaczony REM/ANTENA, jeżeli coś już masz pod niego podłączone to go "skalecz" i się wepnij pod niego.

9. tak, żadna filozofia. Odpinasz od kostki radioodtwarzacza i podpinasz przewody głośnikowe od wzmacniacza.

10. Najlepszym zabezpieczeniem jest "głowa na swoim miejscu". Ustaw potencjometr GAIN na wzmacniaczu, jak na taki system, to powiedzmy na 1/2 zakresu, a na radioodtwarzaczu nie szalej z "Volume". Nie używaj "Laudness".
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-07-31, 22:26

Uff... udało się nareszcie...

Teraz mam tylko drobne problemy:

1. Nie mogę ustawić żeby grał sam przód... Jak biorę w ustawieniach radia na FADER/FRONT i jak zwiększam to głośniki się ściszają, a na max. w ogóle nie grają, znowu jak dam na REAR to też się ściszają, a tył przestaje grać całkiem...

2. Nie jestem jeszcze pewny czy to będzie problem, ale zdarzyło mi się, że podczas jazdy, przestał grać przód, a na wzmacniaczu zapaliła się czerwona lampka, znaczy że był problem... Tylko teraz dlaczego :?:

[ Dodano: 2010-08-01, 11:10 ]
3. Radio mam podłączone tak że włącza się razem ze stacyjką, dlatego nigdy nie wyłączam go przyciskiem. Teraz przy uruchamianiu samochodu wzmacniacz nie gra. Muszę wyłączyć i włączyć radio przyciskiem i dopiero się włącza. W czym może tkwić problem :?:

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-08-02, 07:22

1. zobacz jak podłączyłeś RCA pod radioodtwarzacz a jak pod wzmacniacz. W które kanały podłączyłeś głośniki na wzmacniaczu?

2. Gdzieś słabo łączy masa na 99%.

3. W radioodtwarzaczu, jest już tak skonstruowany. Gdy włączasz przyciskiem radioodtwarzacz daje sygnał napięciowy na przewód REM/Antena - dzięki czemu automatyczna antena się wysuwa/ wzmacniacz mocy się uruchamia.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-08-06, 10:05

1. Kanały podłączyłem tak jak mówiłeś. Do line out i czerwony na górze, czarny na dole. W radioodtwarzaczu czerwony do czerwonego, czarny do białego. Jak przekładam kanały to też nic nie daje. Z tym, że nie jest jak wcześniej pisałem, tylko jest tak: Jak daję na FRONT to głośniki się ściszają i tył tak samo się ścisza. Jak dam na REAR to przód się ścisza i tył się ścisza.

2. To się poprawi.

3. O tym nie wiedziałem, szkoda że za każdym razem będę musiał włączać radio :(

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-08-06, 15:09

możesz sobie zrobić oddzielny włącznik wzmacniacza (tylko po co?) i włączać oddzielnie, kiedy Ci się podoba.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-08-06, 19:10

Nie no zostanie tak jak jest.

Miałeś zdaje się racje z tymi kablami RCA :D Teraz w głośnikach słyszę jak samochód przyspiesza (w sumie to całkiem fajny świst, czuję się jakbym miał turbo) Noi nie przeszkadza, aż tak bardzo, bo głównie słychać jak się pauzę da.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”