Dwa wzmacniacze i jedno radio
Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej
Dwa wzmacniacze i jedno radio
Witam
Mam pytanie jak podlaczyc dwa wzmacniacze do jednego radia?
Chce podpiac glosniki przod i tyl pod jeden a dwie male skrzynie pod drugi.
szukalem w necie ale tam jakies dziwne rzeczy pisza ktorych taki laik jak nie nie rozumie.
Z elektronika/elektryka nie mialem nigdy nic wspolnego.
I jeszcze jedno jak podpiac je do akumulatora.
Pozdrawiam
Mam pytanie jak podlaczyc dwa wzmacniacze do jednego radia?
Chce podpiac glosniki przod i tyl pod jeden a dwie male skrzynie pod drugi.
szukalem w necie ale tam jakies dziwne rzeczy pisza ktorych taki laik jak nie nie rozumie.
Z elektronika/elektryka nie mialem nigdy nic wspolnego.
I jeszcze jedno jak podpiac je do akumulatora.
Pozdrawiam
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
Po pierwsze zrób to tak jak na obrazku.
Po drugie jeden potrzebne będą Tobie takie coś >>>KILK<<< aby rozdzielić sygnał z jednego kabla wychodzącego z radia na dwa.
Po trzecie musisz mieć odpowiednią grubość kabla zasilającego z akumulatora, chociaż nie wiadomo jakie to wzmacniacze.
Po czwarte musisz kable dobrze ułożyć
Do tego potrzebujesz takiego czegoś >>>KLIK<<< , żeby rozdzielić prąd z akumulatora.
Po drugie jeden potrzebne będą Tobie takie coś >>>KILK<<< aby rozdzielić sygnał z jednego kabla wychodzącego z radia na dwa.
Po trzecie musisz mieć odpowiednią grubość kabla zasilającego z akumulatora, chociaż nie wiadomo jakie to wzmacniacze.
Po czwarte musisz kable dobrze ułożyć
Do tego potrzebujesz takiego czegoś >>>KLIK<<< , żeby rozdzielić prąd z akumulatora.
Almera N16 1.5
Tak wczoraj troszke poczytalem i znalazlem ze warto podlaczyc do tego zestawu jeszcze kondensator. A ja gdzie na tym schemacie wcisnacc?
Dodam ze jeden ze wzmacniaczy to Sony X-Plod XM-SD12X STREAM DESIGN
http://www.sony.pl/product/icp-stream-a ... nicalSpecs
Dodam ze jeden ze wzmacniaczy to Sony X-Plod XM-SD12X STREAM DESIGN
http://www.sony.pl/product/icp-stream-a ... nicalSpecs
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
daras46, napisz to są jakie wzmacniacze (oba)
Do rozdzielenia energii potrzebny jest odpowiedni blok z bezpiecznikami. Każde rozdzielenie musi być zabezpieczone bezpiecznikiem topikowym. Tu przemawiają względy bezpieczeństwa (pożar - jako skutek zwarć) jak i niezawodności pracy (bez zabezpieczenia w razie czego wypadną oba).
daras46, jak uzupełnisz informacje to Ja czy groszek narysujemy Ci schemat.
Najważniejsze:
- ile masz wyjść RCA
- konkretnie jakie wzmacniacze
Tylko, jeżeli masz jedną parę wyjść RCA na pre'amp. Wtedy przewód 4 kanałowy bądź dwa dwu kanałowe i to dobrej jakości by nie chłonęły zakłóceń.groszek pisze: Po drugie jeden potrzebne będą Tobie takie coś >>>KILK<<< aby rozdzielić sygnał z jednego kabla wychodzącego z radia na dwa.
To trzeba obliczyć (lub przyjąć z tabeli EASCA) prądy znamionowe wzmacniaczy i odległość akumulatora.Po trzecie musisz mieć odpowiednią grubość kabla zasilającego z akumulatora, chociaż nie wiadomo jakie to wzmacniacze.
Na naszym forum, w tym dziale, jako przyklejony, jest temat odnośnie prowadzenia instalacji. Jest również temat odnośnie kondensatora -Zapoznaj się z nimi.Po czwarte musisz kable dobrze ułożyć
Nie. To jest blok masy, rozdziela on pkt. masy.Do tego potrzebujesz takiego czegoś >>>KLIK<<< , żeby rozdzielić prąd z akumulatora.
Do rozdzielenia energii potrzebny jest odpowiedni blok z bezpiecznikami. Każde rozdzielenie musi być zabezpieczone bezpiecznikiem topikowym. Tu przemawiają względy bezpieczeństwa (pożar - jako skutek zwarć) jak i niezawodności pracy (bez zabezpieczenia w razie czego wypadną oba).
daras46, jak uzupełnisz informacje to Ja czy groszek narysujemy Ci schemat.
Najważniejsze:
- ile masz wyjść RCA
- konkretnie jakie wzmacniacze
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
daras46, jeżeli nosisz się dopiero z zamiarem ich kupna, posłuchaj się rady - nie warto. No chyba, że za śmieszne pieniądze.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Jeden juz kupilem za 80 zl a drugi znajomy ma mi podarowac..
Tak wlasnie odczytuje schemat podlaczenia i mam pytanie czy przewod "masa (-)" musze prowadzic od samego akumulatora do wzmacniacza? tzn musi miec taka sama dlugosc co "czerwony przewod" ?
Wiem ze moje pytania moga irytowac ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a chcialbym miec to w miare dobrze podlaczone.
Aha i pytanie czy warto wstawiac glosniki w slupki przednie?
Tak wlasnie odczytuje schemat podlaczenia i mam pytanie czy przewod "masa (-)" musze prowadzic od samego akumulatora do wzmacniacza? tzn musi miec taka sama dlugosc co "czerwony przewod" ?
Wiem ze moje pytania moga irytowac ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a chcialbym miec to w miare dobrze podlaczone.
Aha i pytanie czy warto wstawiac glosniki w slupki przednie?
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Oto 1 sposób
[ Dodano: 2010-06-13, 10:40 ]
Nie niekoniecznie, ale wszystko musi mieć swój wspólny pkt. masy by wyrównać potencjał. (zaraz naszkicuje)
Tak, wysokotonówki warto mieć w słupkach lub trójkątach lusterek. Podniesie Ci to "scenę" i dźwięk zyska na "czytelności".
[ Dodano: 2010-06-13, 10:50 ]
Szary to wyrównawczy
Jasno zielony to przewód REM (o którym zapomniałem powyżej)
[ Dodano: 2010-06-13, 10:40 ]
Nie niekoniecznie, ale wszystko musi mieć swój wspólny pkt. masy by wyrównać potencjał. (zaraz naszkicuje)
Tak, wysokotonówki warto mieć w słupkach lub trójkątach lusterek. Podniesie Ci to "scenę" i dźwięk zyska na "czytelności".
[ Dodano: 2010-06-13, 10:50 ]
Szary to wyrównawczy
Jasno zielony to przewód REM (o którym zapomniałem powyżej)
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Tak by to wyglądało z kondensatorem:
[ Dodano: 2010-06-13, 11:05 ]
daras46,
[ Dodano: 2010-06-13, 11:14 ]
Przy dwóch tych wzmacniaczach Bezpiecznik główny to 30A (przy akumulatorze)
Przewód główny to 16mm2 (mniejszego przekroju się nie używa)
Tak jak pisałem wcześniej, w tym przypadku lepiej jak użyjesz 4ro kanałowego przewodu RCA lub dwóch 2u kanałowych.
Zastosuj porządne, Stinger, AudioQest, Hollywood itp.
Zajrzyj na tematy podklejone, tam napisane jest jak prowadzić instalacje, jak postępować z kondensatorem i co zrobić z przewodem REM.
[ Dodano: 2010-06-13, 11:05 ]
daras46,
Szary to wyrównawczy
Jasno zielony to przewód REM (o którym zapomniałem powyżej)
[ Dodano: 2010-06-13, 11:14 ]
Przy dwóch tych wzmacniaczach Bezpiecznik główny to 30A (przy akumulatorze)
Przewód główny to 16mm2 (mniejszego przekroju się nie używa)
Tak jak pisałem wcześniej, w tym przypadku lepiej jak użyjesz 4ro kanałowego przewodu RCA lub dwóch 2u kanałowych.
Zastosuj porządne, Stinger, AudioQest, Hollywood itp.
Zajrzyj na tematy podklejone, tam napisane jest jak prowadzić instalacje, jak postępować z kondensatorem i co zrobić z przewodem REM.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
OK. Wiec musze zakupic teraz ten rozdzielacze masy i napiecia tak? pytanie jakie? znalazlem cos takiego na allegro.
http://www.allegro.pl/item1064296384_ro ... x10m2.html
http://www.allegro.pl/item1075817155_ro ... uning.html
no i pozostaja kable jaka grubosc itd.
http://www.allegro.pl/item1064296384_ro ... x10m2.html
http://www.allegro.pl/item1075817155_ro ... uning.html
no i pozostaja kable jaka grubosc itd.
Jedyny słuszny wybór - NISSAN
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Te w zupełności wystarczą, blok z bezpiecznikami kiedyś widziałem tańszy (bez voltomierza).
(+) i (-) koniecznie nie mniejsze jak 16mm2
[ Dodano: 2010-06-13, 12:59 ]
Nad tymi dwoma obrazkami wszystko napisałem.
(+) i (-) koniecznie nie mniejsze jak 16mm2
[ Dodano: 2010-06-13, 12:59 ]
Nad tymi dwoma obrazkami wszystko napisałem.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
DJSzmer.. masz łeb do tego Powiem Ci szczerze dopiero teraz ja "zielony" w te tematy zaczynam rozumieć ten sprawy..
Rozumiem że np. jeśli bym chciał zamontować u siebie Audio, w P10 i zrobic to na podstawie dwóch wzmacniaczy gdzie jeden obsługiwał by przód i tył oraz syczki a drugi byłby do suba
to pierwszy wzmacniacz musiałby być 4 kanałowy a drugi dwu kanałowy??
Rozumiem że np. jeśli bym chciał zamontować u siebie Audio, w P10 i zrobic to na podstawie dwóch wzmacniaczy gdzie jeden obsługiwał by przód i tył oraz syczki a drugi byłby do suba
to pierwszy wzmacniacz musiałby być 4 kanałowy a drugi dwu kanałowy??
Drugi może być monoblokiem lub dwukanałowy i go zmostkować.
Jest też z opcja głośnikiem dwucewkowym i mimo tam podobno można podpiąć jedną cewkę pod jeden kanał, a drugą pod drugi kanał - przy wzmacniaczu dwukanałowym lub jedną cewkę pod dwa kanały zmostkowane przód drugą pod dwa kanały zmostkowane tył - przy wzmacniaczu czterokanałowym.
Osobiście nigdy nie podłączałem głośnika dwucewkowego i moja wiedza jest tylko teoretyczna.
Możemy też kupić wzmacniacz sześcikoanałwy i pod cztery kanały podpiąć tył i przód, a dwa pozostałe zmostkować i podpiąć suba. Zawsze to o jeden klocek mniej.
Jest też z opcja głośnikiem dwucewkowym i mimo tam podobno można podpiąć jedną cewkę pod jeden kanał, a drugą pod drugi kanał - przy wzmacniaczu dwukanałowym lub jedną cewkę pod dwa kanały zmostkowane przód drugą pod dwa kanały zmostkowane tył - przy wzmacniaczu czterokanałowym.
Osobiście nigdy nie podłączałem głośnika dwucewkowego i moja wiedza jest tylko teoretyczna.
Możemy też kupić wzmacniacz sześcikoanałwy i pod cztery kanały podpiąć tył i przód, a dwa pozostałe zmostkować i podpiąć suba. Zawsze to o jeden klocek mniej.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Rozumiem...
może sie wygłupie, ale nie mam zielonego pojęcia co to znaczy zmostkować..? nawet nie wiem co do czego miał bym podłaczyc w tym wzmacniaczu mógbyś znaleść na necie jakiegoś wzmaka 6 konalowego i narysować mi co do czego i w jaki sposob mam zrobić taki mostek..
Wiem że to łopatologiczny sposób heh ale z elektoniką jestem kulawy
Rozumiem że sygnał który wypuszczę na przód z kanałów wzmacniacza będę mógł rozdzielić zwrotnicą również na syczki?
Znalazłem coś takiego mogłyś zrobić mi szkic co mam gdzie podłączyć?
Zdjęcie zapodałem z allegro http://allegro.pl/item1110631419_3200w_ ... f_vat.html
Czy taki wzacnia podoła by az 5 głośnikom w tym sub..
może sie wygłupie, ale nie mam zielonego pojęcia co to znaczy zmostkować..? nawet nie wiem co do czego miał bym podłaczyc w tym wzmacniaczu mógbyś znaleść na necie jakiegoś wzmaka 6 konalowego i narysować mi co do czego i w jaki sposob mam zrobić taki mostek..
Wiem że to łopatologiczny sposób heh ale z elektoniką jestem kulawy
Rozumiem że sygnał który wypuszczę na przód z kanałów wzmacniacza będę mógł rozdzielić zwrotnicą również na syczki?
Znalazłem coś takiego mogłyś zrobić mi szkic co mam gdzie podłączyć?
Zdjęcie zapodałem z allegro http://allegro.pl/item1110631419_3200w_ ... f_vat.html
Czy taki wzacnia podoła by az 5 głośnikom w tym sub..
Zmostkować to połączyć dwa kanały w jeden dzięki czemu uzyskujemy jeden, ale mocny kanał. Stosuje się to przy subwooferach bo jak mamy dwa kanały na tył to dlaczego używać tylko jednego, a drugi miałby się marnować. Po zmostkowaniu wzmacniacz daje około dwa razy więcej mocy na tym kanale czyli możemy podłączyć mocniejszy głośnik.
Na tym przykładzie co podałeś, to mostek tworzy się na wyższym z tych zdjęć. Podłącza się przewody idące do głośnika do wyjścia na wzmacniaczu do plusa na jednym kanale i minusa na drugim. Jest to zaznaczone na schemacie na wzmacniaczu tu akurat pod bezpiecznikiem (fuse). Są narysowane wyjścia głośników CH1, CH2 itd (chanel - kanał) i zaznaczone plus i minus. Pomiędzy +CH1 i -CH2 masz strzałki i napis BRIDGED czyli zmostkować. To samo masz przy +CH3 i -CH4. Czyli Subwoofer podłączasz pod te wyżej wymienione i masz mostek.
Zwrotnice np.:
To podłączasz do input + i - ze wzmacniacza i masz dwa wyjścia output do których podłączasz syczki - tweeter i kickbasy pod woofer.
Ja bym się nie pakował w sześciokanałowy wzmacniacz tylko kupił czterokanałowy, pod dwa kanały podpiął przód, pod drugie dwa zmostkowane subwoofer, a jeśli masz już z tyłu głośniki, to zostawił je żeby grały pod samo radio. Dzięki temu te z tyłu będą słyszalne tylko dla pasażerów z tyłu i nie będą psuły sceny z przodu, a z tyłu będą wyrównywały poziom basu z resztą dźwięku.
Miałem kiedyś w innym samochodzie z przodu rozseparowany pod wzmacniacz i z tyłu zrobiłem to samo to się słuchać nie dało. Powstał efekt echa - coś jak sytuacja gdy w jednym pokoju mamy tv z satelity, a w drugim z naziemnej. Wyolbrzymiam oczywiście, bo to był ułamek sekundy, ale zrobiło się nieciekawie. Dodatkowo "zanikła scena" tzn. jak grał sam przód, to było stereo i można było się wsłuchiwać gdzie jest perkusja, gdzie wokalista. Po podłączeniu tyłu zrobiła się papka i miałem wrażenie że leci mi cztery razy mono. Nic się nie dało już wyczuć. Odradzam podłączać tył pod wzmacniacz bo taki efekt to się nadaje tylko na imprezę, a jakości nie ma.
Co do firm to DJ Szmer się zna. Ja mam małe doświadczenie, ale ten co podałeś to dla mnie nieznana firma. Patrz na moce RMS reszta typu moc max jest mało ważna.
Na tym przykładzie co podałeś, to mostek tworzy się na wyższym z tych zdjęć. Podłącza się przewody idące do głośnika do wyjścia na wzmacniaczu do plusa na jednym kanale i minusa na drugim. Jest to zaznaczone na schemacie na wzmacniaczu tu akurat pod bezpiecznikiem (fuse). Są narysowane wyjścia głośników CH1, CH2 itd (chanel - kanał) i zaznaczone plus i minus. Pomiędzy +CH1 i -CH2 masz strzałki i napis BRIDGED czyli zmostkować. To samo masz przy +CH3 i -CH4. Czyli Subwoofer podłączasz pod te wyżej wymienione i masz mostek.
Zwrotnice np.:
To podłączasz do input + i - ze wzmacniacza i masz dwa wyjścia output do których podłączasz syczki - tweeter i kickbasy pod woofer.
Ja bym się nie pakował w sześciokanałowy wzmacniacz tylko kupił czterokanałowy, pod dwa kanały podpiął przód, pod drugie dwa zmostkowane subwoofer, a jeśli masz już z tyłu głośniki, to zostawił je żeby grały pod samo radio. Dzięki temu te z tyłu będą słyszalne tylko dla pasażerów z tyłu i nie będą psuły sceny z przodu, a z tyłu będą wyrównywały poziom basu z resztą dźwięku.
Miałem kiedyś w innym samochodzie z przodu rozseparowany pod wzmacniacz i z tyłu zrobiłem to samo to się słuchać nie dało. Powstał efekt echa - coś jak sytuacja gdy w jednym pokoju mamy tv z satelity, a w drugim z naziemnej. Wyolbrzymiam oczywiście, bo to był ułamek sekundy, ale zrobiło się nieciekawie. Dodatkowo "zanikła scena" tzn. jak grał sam przód, to było stereo i można było się wsłuchiwać gdzie jest perkusja, gdzie wokalista. Po podłączeniu tyłu zrobiła się papka i miałem wrażenie że leci mi cztery razy mono. Nic się nie dało już wyczuć. Odradzam podłączać tył pod wzmacniacz bo taki efekt to się nadaje tylko na imprezę, a jakości nie ma.
Co do firm to DJ Szmer się zna. Ja mam małe doświadczenie, ale ten co podałeś to dla mnie nieznana firma. Patrz na moce RMS reszta typu moc max jest mało ważna.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Ja mam woofer dwucewkowy ale DJ odradził mi podpiananie każdej cewki głośnika do osobnego kanału. Podpinając równolegle obie cewki 6 Ohm, impedancja wynosi 3 Ohm więc tak zrobiłem jak poradził mi DJ Nie podpinałem osobno w ramach doświadczenia więc nie wiem jak to by grało .smeru pisze:Jest też z opcja głośnikiem dwucewkowym i mimo tam podobno można podpiąć jedną cewkę pod jeden kanał, a drugą pod drugi kanał - przy wzmacniaczu dwukanałowym
Z nissanem od 2005 roku
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Podpinanie głośnika 2 cewkowego pod oddzielne kanały może spowodować uszkodzenie głośnika, a na pewno "zadusi" jego pracę. Można tak zrobić w wzmacniaczach "dual mono" ale pod warunkiem dostarczenia do obu kanałów tego samego sygnału MONO (Czyli np. do obu kanał tylko R, lub do obu tylko kanał L).
[ Dodano: 2010-07-18, 21:30 ]
....... z 6 kanałowym wyglądało by tak
1 kanał i 2 kanał podpinasz pod zwrotnice i to dajesz pod przodek
3 i 4 pod tylne
(+) z 5 kanału i (-) z 6 kanału - podpinasz pod subwoofer
[ Dodano: 2010-07-18, 21:30 ]
....... z 6 kanałowym wyglądało by tak
1 kanał i 2 kanał podpinasz pod zwrotnice i to dajesz pod przodek
3 i 4 pod tylne
(+) z 5 kanału i (-) z 6 kanału - podpinasz pod subwoofer
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana