Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zakłocenia w audio

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-09-19, 16:17

szpara, trzeba było dołączyć tranzystor PNP i przez niego puszczać nadmiar prądu tak, żeby przez stabilizator szło maksymalnie 100mA.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ziomek
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-09, 22:48
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: ziomek » 2012-09-20, 17:43

janusz pisze:Swoją drogą chyba masz jakieś lipne radio, że zasilacz w nim nie filtruje tego a powinien. Sprawdź jeszcze czy masz samo radio dobrze umasione - obudowa radia połączona z budą.
Mam radio SONY CDX-GT427UE, od nowości w mojej primerze. Masę miałem tylko przez czarny kabel w kostce, podłączyłem jeszcze jeden kabel do obudowy radia i do masy. Niestety nie ma żadnej różnicy w odbiorze.
Sprawdziłem ładowarkę i navi w innym samochodzie też z radiem SONY i niektóre stacje odbierały dobrze, a na niektórych był szum.
Jak jechałem z Garwolina do Szczecina to ani razu nie udało mi się złapać stacji bez szumów :( (no chyba że odłączyłem ładowarkę).

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-09-21, 09:02

To i ja się zapytam w temacie ;)

Otóż zestaw zawiera:
- radio Pioneer DEH-5900MP
- kondensator Dietz 1F
- wzmak Crunch GTI4150
- kabel + (20mm^2) od aku idzie progiem do kondensatora i dalej wzmaka
- masa kondensatora/wzmaka złapana z karoserii z mocowania tylnej kanapy
- przewody sygnałowe puszczone tunelem środkowym

Wcześniej miałem wzmaka McHammer MHA-1500 MkII - niestety ugotował się i obecnie powoli się naprawia.
W zastępstwie pojawił się Crunch (który zostanie finalnie w aucie) a wraz z nim (na tej samej instalacji co poprzedni wzmak) pojawiły się zakłócenia w głośnikach (na subie oczywiście nie, bo LP obcina wysokie).
Podejrzewam, że zakłócenia były też wcześniej - może mniejsze, może poprzedni wzmak mniej czuły / mniejszy gain - nie wiem...
Po przekręceniu kluczyka do kontrolek już słychać wysoki ton (prawdopodobnie od pompy paliwa), po odpaleniu auta to już w ogóle tragedia (wysokie tony zależne od obrotów silnika).

Co sprawdziłem:
- podmiana przewodów sygnałowych sub / przód
- nowe przewody sygnałowe na przód puszczone na zewnątrz auta
- dodatkowa masa podłączona z aku do silnika / na karoserię
- dodatkowa masa łącząca zasilanie radia i wzmaka
- nowy przewód sterujący puszczony pod podłogą
- podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku tablet / tel - zakłóceń nie ma

Co chcę jeszcze sprawdzić / zrobić:
- dać nową, niezależną masę dla radia + dodatkową masę do obudowy radia
- połączenie obudowy radia i obudowy wzmaka przewodem masowym?
- może filtr przy alternatorze umiera?
- w razie braku dalszych pomysłów podłączę to sobie do wzmaka przez High Level Input prosto z wyjść głośnikowych z radia... chociaż podejrzewam, że może to gorzej grać... (btw. czy sub (mostek z kanałów 1-2) może zostać na RCA, jeśli głośniki podepnę przez High In (kanały 3-4)?)

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-09-21, 21:17

Jeżeli wykorzystałeś prawie wszystkie możliwości, sprawdź masę RCA w radiu. Odepnij suba, zostaw wpięte sygnałówki od przodu, cienkim przewodem dotknij obudowę radia z masą sygnałówki (kołnierz zewnętrzny przy wtyku), jeżeli pomoże, trzeba radio dać do naprawy, a powiem Ci, że w Pionieerze często się psuje masa RCA.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2012-09-22, 08:39

Mas, przed kolejnymi krokami w celu eliminacji zakłóceń, u Ciebie, wykonaj połączenie wyrównawcze. [Po chłopsku: weź przewód jedno żyłowy o przekroju 1mm2 i podłącz 1 koniec pod śrubkę obudowy radioodtwarzacza drugi zaś pod śrubkę obudowy wzmacniacz. Połączenie musi być pewne.]
Lekarstwem, może okazać się wymiana przewodu sygnałowego na markowy np. Stinger czy AudiQuest, modele skrętki.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-09-22, 10:35

Sprawdź tą masę RCA ;-) Co do wyrównywania potencjałów - łączenia obudowy wzmacniacza z obudową radia, to w żadnym ze znanych mi przypadków nic to nie pomagało. Prędzej jak ktoś ten kabelek w sygnałówkach kiepskiej jakości wykorzysta jako Remote, wtedy mogą być zakłócenia (jak wiadomo ten przewodzik nie służy do wzbudzenia, a wyrównywania potencjału wzmacniacza i radia). U mnie wypróbowałem kiedyś w sunny wszystkie sposoby na eliminację zakłóceń, wydawało mi się, że sygnałówki mam dobre HW, a okazało się, że to one były winne całego zamieszania... Zwykłe sygnałówki ze sklepu za 29 PLN nic nie łapały, a 3 x droższe HW - lipa :-D
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-09-24, 12:03

Jak znajdę chwilę czasu to posprawdzam tak jak radzicie.

Sprawdzę jeszcze dokładnie kostki połączeniowe (Nissan=>ISO - ISO=>Pioneer bo może tam masa ginie... Jeśli nic nie znajdę, to pociągnę nowy przewód masowy do kostki ISO, do obudowy radia + dodatkowe połączenie masowe obudowy radia i wzmaka...

Co do sygnałówek to mam 2 niezależne zestawy jedne stare dobre Dietza, drugie nowsze, nie pamiętam jakiej firmy - na jednych i drugich to samo.

Przewód przy sygnałówkach wykorzystam właśnie do połączenia obudów wzmaka i radia - tak leżał niewykorzystany.
Podłączę też inne radio dla testu czy to nie wina masy RCA.

Przy weekendzie dam znać czy coś się poprawiło.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-09-25, 11:44

Mas jeżeli masa wzmaka i radia jest połączona już poprzez karoserię to nie prowadź dodatkowego przewodu. Stworzysz sobie w ten sposób jedną wielką pętle masy, która jest bardzo niepożądana. Podłącz obudowę wzmaka i radia dobrym, krótkim przewodem do karoserii
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-09-30, 17:37

Dzisiaj posprawdzałem wszystko po kolei - wszystkie możliwe opcje podłączania masy do obudów radia i wzmaka. Świst udało się wyciszyć o jakieś 25% po tych operacjach.
Na koniec zostawiłem sprawdzenie masy RCA - połączenie ze sobą mas wszystkich 4 kanałów RCA znacznie poprawiło sytuację - jeżeli gain na wzmaku nie przekracza 75% świstu nie słychać :)

Rozdałbym w pełni zasłużone "Pomógł" ale to nie mój temat niestety :/

Dzięki & Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”