Zakłocenia w audio
Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej
szpara, trzeba było dołączyć tranzystor PNP i przez niego puszczać nadmiar prądu tak, żeby przez stabilizator szło maksymalnie 100mA.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mam radio SONY CDX-GT427UE, od nowości w mojej primerze. Masę miałem tylko przez czarny kabel w kostce, podłączyłem jeszcze jeden kabel do obudowy radia i do masy. Niestety nie ma żadnej różnicy w odbiorze.janusz pisze:Swoją drogą chyba masz jakieś lipne radio, że zasilacz w nim nie filtruje tego a powinien. Sprawdź jeszcze czy masz samo radio dobrze umasione - obudowa radia połączona z budą.
Sprawdziłem ładowarkę i navi w innym samochodzie też z radiem SONY i niektóre stacje odbierały dobrze, a na niektórych był szum.
Jak jechałem z Garwolina do Szczecina to ani razu nie udało mi się złapać stacji bez szumów

To i ja się zapytam w temacie 
Otóż zestaw zawiera:
- radio Pioneer DEH-5900MP
- kondensator Dietz 1F
- wzmak Crunch GTI4150
- kabel + (20mm^2) od aku idzie progiem do kondensatora i dalej wzmaka
- masa kondensatora/wzmaka złapana z karoserii z mocowania tylnej kanapy
- przewody sygnałowe puszczone tunelem środkowym
Wcześniej miałem wzmaka McHammer MHA-1500 MkII - niestety ugotował się i obecnie powoli się naprawia.
W zastępstwie pojawił się Crunch (który zostanie finalnie w aucie) a wraz z nim (na tej samej instalacji co poprzedni wzmak) pojawiły się zakłócenia w głośnikach (na subie oczywiście nie, bo LP obcina wysokie).
Podejrzewam, że zakłócenia były też wcześniej - może mniejsze, może poprzedni wzmak mniej czuły / mniejszy gain - nie wiem...
Po przekręceniu kluczyka do kontrolek już słychać wysoki ton (prawdopodobnie od pompy paliwa), po odpaleniu auta to już w ogóle tragedia (wysokie tony zależne od obrotów silnika).
Co sprawdziłem:
- podmiana przewodów sygnałowych sub / przód
- nowe przewody sygnałowe na przód puszczone na zewnątrz auta
- dodatkowa masa podłączona z aku do silnika / na karoserię
- dodatkowa masa łącząca zasilanie radia i wzmaka
- nowy przewód sterujący puszczony pod podłogą
- podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku tablet / tel - zakłóceń nie ma
Co chcę jeszcze sprawdzić / zrobić:
- dać nową, niezależną masę dla radia + dodatkową masę do obudowy radia
- połączenie obudowy radia i obudowy wzmaka przewodem masowym?
- może filtr przy alternatorze umiera?
- w razie braku dalszych pomysłów podłączę to sobie do wzmaka przez High Level Input prosto z wyjść głośnikowych z radia... chociaż podejrzewam, że może to gorzej grać... (btw. czy sub (mostek z kanałów 1-2) może zostać na RCA, jeśli głośniki podepnę przez High In (kanały 3-4)?)
Z góry dzięki za podpowiedzi

Otóż zestaw zawiera:
- radio Pioneer DEH-5900MP
- kondensator Dietz 1F
- wzmak Crunch GTI4150
- kabel + (20mm^2) od aku idzie progiem do kondensatora i dalej wzmaka
- masa kondensatora/wzmaka złapana z karoserii z mocowania tylnej kanapy
- przewody sygnałowe puszczone tunelem środkowym
Wcześniej miałem wzmaka McHammer MHA-1500 MkII - niestety ugotował się i obecnie powoli się naprawia.
W zastępstwie pojawił się Crunch (który zostanie finalnie w aucie) a wraz z nim (na tej samej instalacji co poprzedni wzmak) pojawiły się zakłócenia w głośnikach (na subie oczywiście nie, bo LP obcina wysokie).
Podejrzewam, że zakłócenia były też wcześniej - może mniejsze, może poprzedni wzmak mniej czuły / mniejszy gain - nie wiem...
Po przekręceniu kluczyka do kontrolek już słychać wysoki ton (prawdopodobnie od pompy paliwa), po odpaleniu auta to już w ogóle tragedia (wysokie tony zależne od obrotów silnika).
Co sprawdziłem:
- podmiana przewodów sygnałowych sub / przód
- nowe przewody sygnałowe na przód puszczone na zewnątrz auta
- dodatkowa masa podłączona z aku do silnika / na karoserię
- dodatkowa masa łącząca zasilanie radia i wzmaka
- nowy przewód sterujący puszczony pod podłogą
- podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku tablet / tel - zakłóceń nie ma
Co chcę jeszcze sprawdzić / zrobić:
- dać nową, niezależną masę dla radia + dodatkową masę do obudowy radia
- połączenie obudowy radia i obudowy wzmaka przewodem masowym?
- może filtr przy alternatorze umiera?
- w razie braku dalszych pomysłów podłączę to sobie do wzmaka przez High Level Input prosto z wyjść głośnikowych z radia... chociaż podejrzewam, że może to gorzej grać... (btw. czy sub (mostek z kanałów 1-2) może zostać na RCA, jeśli głośniki podepnę przez High In (kanały 3-4)?)
Z góry dzięki za podpowiedzi

Jeżeli wykorzystałeś prawie wszystkie możliwości, sprawdź masę RCA w radiu. Odepnij suba, zostaw wpięte sygnałówki od przodu, cienkim przewodem dotknij obudowę radia z masą sygnałówki (kołnierz zewnętrzny przy wtyku), jeżeli pomoże, trzeba radio dać do naprawy, a powiem Ci, że w Pionieerze często się psuje masa RCA.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio 
Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Mas, przed kolejnymi krokami w celu eliminacji zakłóceń, u Ciebie, wykonaj połączenie wyrównawcze. [Po chłopsku: weź przewód jedno żyłowy o przekroju 1mm2 i podłącz 1 koniec pod śrubkę obudowy radioodtwarzacza drugi zaś pod śrubkę obudowy wzmacniacz. Połączenie musi być pewne.]
Lekarstwem, może okazać się wymiana przewodu sygnałowego na markowy np. Stinger czy AudiQuest, modele skrętki.
Lekarstwem, może okazać się wymiana przewodu sygnałowego na markowy np. Stinger czy AudiQuest, modele skrętki.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011
<<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana

- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana

Sprawdź tą masę RCA
Co do wyrównywania potencjałów - łączenia obudowy wzmacniacza z obudową radia, to w żadnym ze znanych mi przypadków nic to nie pomagało. Prędzej jak ktoś ten kabelek w sygnałówkach kiepskiej jakości wykorzysta jako Remote, wtedy mogą być zakłócenia (jak wiadomo ten przewodzik nie służy do wzbudzenia, a wyrównywania potencjału wzmacniacza i radia). U mnie wypróbowałem kiedyś w sunny wszystkie sposoby na eliminację zakłóceń, wydawało mi się, że sygnałówki mam dobre HW, a okazało się, że to one były winne całego zamieszania... Zwykłe sygnałówki ze sklepu za 29 PLN nic nie łapały, a 3 x droższe HW - lipa 


Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio 
Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib
Jak znajdę chwilę czasu to posprawdzam tak jak radzicie.
Sprawdzę jeszcze dokładnie kostki połączeniowe (Nissan=>ISO - ISO=>Pioneer bo może tam masa ginie... Jeśli nic nie znajdę, to pociągnę nowy przewód masowy do kostki ISO, do obudowy radia + dodatkowe połączenie masowe obudowy radia i wzmaka...
Co do sygnałówek to mam 2 niezależne zestawy jedne stare dobre Dietza, drugie nowsze, nie pamiętam jakiej firmy - na jednych i drugich to samo.
Przewód przy sygnałówkach wykorzystam właśnie do połączenia obudów wzmaka i radia - tak leżał niewykorzystany.
Podłączę też inne radio dla testu czy to nie wina masy RCA.
Przy weekendzie dam znać czy coś się poprawiło.
Sprawdzę jeszcze dokładnie kostki połączeniowe (Nissan=>ISO - ISO=>Pioneer bo może tam masa ginie... Jeśli nic nie znajdę, to pociągnę nowy przewód masowy do kostki ISO, do obudowy radia + dodatkowe połączenie masowe obudowy radia i wzmaka...
Co do sygnałówek to mam 2 niezależne zestawy jedne stare dobre Dietza, drugie nowsze, nie pamiętam jakiej firmy - na jednych i drugich to samo.
Przewód przy sygnałówkach wykorzystam właśnie do połączenia obudów wzmaka i radia - tak leżał niewykorzystany.
Podłączę też inne radio dla testu czy to nie wina masy RCA.
Przy weekendzie dam znać czy coś się poprawiło.
Mas jeżeli masa wzmaka i radia jest połączona już poprzez karoserię to nie prowadź dodatkowego przewodu. Stworzysz sobie w ten sposób jedną wielką pętle masy, która jest bardzo niepożądana. Podłącz obudowę wzmaka i radia dobrym, krótkim przewodem do karoserii
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dzisiaj posprawdzałem wszystko po kolei - wszystkie możliwe opcje podłączania masy do obudów radia i wzmaka. Świst udało się wyciszyć o jakieś 25% po tych operacjach.
Na koniec zostawiłem sprawdzenie masy RCA - połączenie ze sobą mas wszystkich 4 kanałów RCA znacznie poprawiło sytuację - jeżeli gain na wzmaku nie przekracza 75% świstu nie słychać
Rozdałbym w pełni zasłużone "Pomógł" ale to nie mój temat niestety
Dzięki & Pozdro
Na koniec zostawiłem sprawdzenie masy RCA - połączenie ze sobą mas wszystkich 4 kanałów RCA znacznie poprawiło sytuację - jeżeli gain na wzmaku nie przekracza 75% świstu nie słychać

Rozdałbym w pełni zasłużone "Pomógł" ale to nie mój temat niestety

Dzięki & Pozdro