Podłączenie radia do instalacji CA w P11
Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej
Podłączenie radia do instalacji CA w P11
Witam,
Kupiłem radio JVC, w mojej P11 nie ma kostki do podłączenia radia. Stare radio, Sony wysiadło. Stare radio ma własną kostkę, ale nie ISO. Nowe radio ma kostkę ISO do odbiornika i zakończona jest wiązką kabli bez kostki. Jak podłączyć to radio instalacji P11?
Kupiłem radio JVC, w mojej P11 nie ma kostki do podłączenia radia. Stare radio, Sony wysiadło. Stare radio ma własną kostkę, ale nie ISO. Nowe radio ma kostkę ISO do odbiornika i zakończona jest wiązką kabli bez kostki. Jak podłączyć to radio instalacji P11?
Właśnie nie mam tej białej kostkiDubSon pisze:Potrzebujesz takie coś - plug&play
http://allegro.pl/adapter-kostka-iso-ni ... 73131.html
Z radiem dostałem wtyczkę ISO do radia z kabelkami o długości ok. 15 cm.
[ Dodano: 2013-11-13, 23:48 ]
Niestety, teraz jestem poza domem i nie mogę zrobić zdjęciaKrzychuB pisze:Bobi_X, pasiłoby zdjęcie wiązki
Nie ma probelmu, żeby to wszystko polutować, ale chcę wiedzieć które kabelki razem lutować
Ale rozumiem, że jakaś kostka jest, tylko nie pasuje, tak?Bobi_X pisze:Stare radio, Sony wysiadło. Stare radio ma własną kostkę, ale nie ISO.
Może znajdziesz coś tutaj:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... kie+działy
On chyba nie ma żadnej kostki. W kostce iso masz opisane na kablach co jest co. Z tego co pamiętam to czarny to masa, czerwony to plus po stacyjce, a żółty to plus stały. Teraz dokładnie nie pamiętam ale jak radio nie będzie się wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki to zamień czerwony z żółtym. Sygnał do anteny chyba niebieski. Gniazdo ISO masz podzielone jakby na dwie kostki. Jedna z nich to zasilanie radiem a druga to głośniki. Tam gdzie będzie 8 przewodów to jest kostka od głośników.
Tak więc miernik albo próbówka na 12V w rękę i sprawdzasz w instalacji który kabel to plus stały, który to plus po stacyjce i który to masa i podłączasz. Te trzy kable i oczywiście głośnikowe wystarczą do działania radia.
Tak więc miernik albo próbówka na 12V w rękę i sprawdzasz w instalacji który kabel to plus stały, który to plus po stacyjce i który to masa i podłączasz. Te trzy kable i oczywiście głośnikowe wystarczą do działania radia.
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Bobi_X, jak będziesz miał już foto tego co masz w aucie to na pewno ktoś coś Ci podpowie.
Może ja coś znajdę, mam kilkanaście nietypowych kostek CA.
Może ja coś znajdę, mam kilkanaście nietypowych kostek CA.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Dziś miałem trochę czasu i zerknąłem na instalację radiową w mojej P11. Okazało się, że białe kostki są, te fabryczne, natomiast jakiś "magik" od montażu radia poodcinał od tej kostki kable przy samej kostce. Zostało ok. 1 cm każdego kabla w tych kostkach. Tak więc będę musiał jakoś połączyć pocięte kable Czy te dwie białe kostki da się rozebrać, żeby wstawić do nich kable z instalacji radiowej?
Ponawiam pytanie: jak są oznaczone kable do głośników, do zasilania podłączone do fabrycznych białych kostek?
Ponawiam pytanie: jak są oznaczone kable do głośników, do zasilania podłączone do fabrycznych białych kostek?
Bobi_X, Coś takiego znalazłem na forum:
No więc sprawa kabelków z NISSANowskiej kostki wygląda następująco:
1) fioletowy z czerwonym paskiem - 12V po włączeniu kluczyka na ACC
2) czerwony z żółtym paskiem - masa (minus)
3) różowy z czarnym paskiem - 12V napięcie obecne cały czas (moje radio jest tu podłączone)
4) czarny z czerwonym paskiem - masa (moje radio jest tu podłączone)
5) brązowy i brązowy z białym paskiem - głośnik prawy przód
6) niebieski z białym paskiem i niebieski z żółtym paskiem - głośnik lewy przód
7) niebieski i różowy - głośnik prawy tył
8) czerwony i biały (ten pod czerwonym) - głośnik lewy tył
9) biały - 5V nie wiem do czego ten przewód jest
Potrzebne będą:
Instrukcja nowego radia,
Nowe przewody do głośników.
Kabel do aku i do masy.
-Ciągniesz nowe przewodu do głośników(ew. dobież się do głośników i zobacz jakie kolory mają przewody i znajdź je w wiązce)
-W instrukcji od nowego radia będzie schemat, gdzie + gdzie - gdzie głośniki, itd
-Od aku puszczasz zasilanie do radia do +(znajdziesz w instrukcji który to + na radiu)
dalej podpinasz masę do jakiejś śruby zakręcasz. Już masz zasilanie i pamięć radia.
Później tylko głośniki. Jeśli masz jakiś wzmacniacz, to można go podpiąć albo pod sygnał na radiu, albo (jak było kiedyś u mnie pod + od zapalniczki, zależy jeśli zapalniczka dostaje prąd po włączeniu zapłonu, jeśli tak to będzie ok.
Ważne, po takim podłączeniu radio ma cały czas dopływ prądu. Więc musisz je wyłączać przyciskiem.
Spięć nie będzie bo z aku masz 12V i na radiu też (chyba)
[ Dodano: 2013-11-23, 15:59 ]
sxp22,
ten 5v pewnie sygnał do wzmacniacza
Instrukcja nowego radia,
Nowe przewody do głośników.
Kabel do aku i do masy.
-Ciągniesz nowe przewodu do głośników(ew. dobież się do głośników i zobacz jakie kolory mają przewody i znajdź je w wiązce)
-W instrukcji od nowego radia będzie schemat, gdzie + gdzie - gdzie głośniki, itd
-Od aku puszczasz zasilanie do radia do +(znajdziesz w instrukcji który to + na radiu)
dalej podpinasz masę do jakiejś śruby zakręcasz. Już masz zasilanie i pamięć radia.
Później tylko głośniki. Jeśli masz jakiś wzmacniacz, to można go podpiąć albo pod sygnał na radiu, albo (jak było kiedyś u mnie pod + od zapalniczki, zależy jeśli zapalniczka dostaje prąd po włączeniu zapłonu, jeśli tak to będzie ok.
Ważne, po takim podłączeniu radio ma cały czas dopływ prądu. Więc musisz je wyłączać przyciskiem.
Spięć nie będzie bo z aku masz 12V i na radiu też (chyba)
[ Dodano: 2013-11-23, 15:59 ]
sxp22,
ten 5v pewnie sygnał do wzmacniacza
Mordeczko, poświęcasz 4 godziny max, i masz ogarnięte, szukać na wiązce przewodów itd? Eee, bez sensu bujasz się jak widzę z postem od 13.11.
Puścić kabel od aku - 15min. wpięcie głośników kolejne 15min, pół godziny i masz nowe radio wpięte. Rób jak chcesz.
Moim zdaniem, bez sensu wpinać nowe radio w starą wiązkę, zepnij się, wymontuj tunel i masz ogarnięte na tip-top.
Zapytaj na forum i poza nim, myślę, że większość potwierdzi.
Jeśli chodzi o czas, to szybciej Ci wyjdzie wpięcie na nowo niż, posty typu : "Kolor + szare kropki " i kombinacje jak wpiąć się w standard.
Puścić kabel od aku - 15min. wpięcie głośników kolejne 15min, pół godziny i masz nowe radio wpięte. Rób jak chcesz.
Moim zdaniem, bez sensu wpinać nowe radio w starą wiązkę, zepnij się, wymontuj tunel i masz ogarnięte na tip-top.
Zapytaj na forum i poza nim, myślę, że większość potwierdzi.
Jeśli chodzi o czas, to szybciej Ci wyjdzie wpięcie na nowo niż, posty typu : "Kolor + szare kropki " i kombinacje jak wpiąć się w standard.
nie mam 4 godzin wolnego czasu, bo właściwie cały czas jestem w delegacji - nie swoim samochodem, a gdy jestem w domu, to czas poświęcam rodzinie. Pewnie i lepiej jest zrobić jak mówisz, ale chcę zrobić tak jak piszę, najszybciej jak się da. Rozumiem, że upublicznienie zdjęcia tej wtyczki pociąga za sobą niewyobrażalne wręcz konsekwencje dla naszej galaktyki. No trudno, zaryzykuję
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Bobi_X,
podobnie masz?
[ Dodano: 2013-11-28, 19:33 ]
W nissanach nie ma (-) "masy", oryginalne radioodtwarzacze brały ją z anteny bądź z takiego krótkiego przewodu spod śrubki stelaża konsoli.
podobnie masz?
[ Dodano: 2013-11-28, 19:33 ]
W nissanach nie ma (-) "masy", oryginalne radioodtwarzacze brały ją z anteny bądź z takiego krótkiego przewodu spod śrubki stelaża konsoli.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Podepnę się pod temat. Też mam taką instalację, w Sunny 1.4
Seryjnie nic nie wiadomo mi o głośnikach z tyłu, jednak schemat Nissan'a znaleziony w sieci () mówi, że to RL i RR, czyli wnioskuję, że Rear Left i Rear Right.
Gdzie te kable seryjnie idą w Sunnym? Widzę że z kostki chowają się do wiązki dalej nie zaglądałem - czy możliwe jest, że kable są położone, tylko brak głośników?
Mam w tylnej półce zestaw z SR ale przy montażu nie przypominam sobie na miejscu żadnych wtyczek.
Wg tego schematu: http://japancars.ru/index.php?route=cat ... blk_id=240
Na Страница J 003 jest info i to by może było to, co oznaczone jest jako B po obu stronach,
Dla SR (półki mam z SR'a) i LX (do takie auta mam zamontowane) przy 16DE i 14DS pokazuje to samo.
czy możliwe jest że mimo, że nie miałem w serii głośników z tyłu, to wiązka jest uniwersalna, i mam te kable pociągnięte, tylko trzeba ich poszukać?
wtyczka przy radiu jest taka sama jak wyżej w postach, i na tym schemacie który tu podałem (z wyjściem na RL i RR).
Seryjnie nic nie wiadomo mi o głośnikach z tyłu, jednak schemat Nissan'a znaleziony w sieci () mówi, że to RL i RR, czyli wnioskuję, że Rear Left i Rear Right.
Gdzie te kable seryjnie idą w Sunnym? Widzę że z kostki chowają się do wiązki dalej nie zaglądałem - czy możliwe jest, że kable są położone, tylko brak głośników?
Mam w tylnej półce zestaw z SR ale przy montażu nie przypominam sobie na miejscu żadnych wtyczek.
Wg tego schematu: http://japancars.ru/index.php?route=cat ... blk_id=240
Na Страница J 003 jest info i to by może było to, co oznaczone jest jako B po obu stronach,
Dla SR (półki mam z SR'a) i LX (do takie auta mam zamontowane) przy 16DE i 14DS pokazuje to samo.
czy możliwe jest że mimo, że nie miałem w serii głośników z tyłu, to wiązka jest uniwersalna, i mam te kable pociągnięte, tylko trzeba ich poszukać?
wtyczka przy radiu jest taka sama jak wyżej w postach, i na tym schemacie który tu podałem (z wyjściem na RL i RR).
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
na bank masz polozone , co z tego skoro sa watpliwej jakosci ? Poszukaj znajdziesz
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka