Wygłuszenie drzwi - krok po kroku
Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Ma ktoś może fotki z akcji wygłuszania, lub tuż po?
Bo czytam, czytam i nie wiem jak to ogarnąć. Wykleić matami ściankę metalową pod boczkiem, i od wewnątrz, zewnętrzną ścianę drzwi, czy jak?
Bo czytam, czytam i nie wiem jak to ogarnąć. Wykleić matami ściankę metalową pod boczkiem, i od wewnątrz, zewnętrzną ścianę drzwi, czy jak?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
johny_fellow w tym temacie masz wszystko fajnie opisane
viewtopic.php?t=2847
viewtopic.php?t=2847
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
mimier thx za linka.
A jak myślicie, czy mata z poniższego linku jest dobra do wygłuszenia komory silnika?
http://allegro.pl/maty-wygluszajace-bit ... 06362.html
Chciałbym trochę wyciszyć wnętrze przez montaż takich mat na ścianie grodziowej i pod spodem maski. Wolałbym uniknąć sytuacji przy której mata, od temperatury spłynie mi na silnik i inne podzespoły.
Chyba, że możecie polecić jakąś inną konkretną, ale w miarę rozsądnej cenie
A jak myślicie, czy mata z poniższego linku jest dobra do wygłuszenia komory silnika?
http://allegro.pl/maty-wygluszajace-bit ... 06362.html
Chciałbym trochę wyciszyć wnętrze przez montaż takich mat na ścianie grodziowej i pod spodem maski. Wolałbym uniknąć sytuacji przy której mata, od temperatury spłynie mi na silnik i inne podzespoły.
Chyba, że możecie polecić jakąś inną konkretną, ale w miarę rozsądnej cenie
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Tak. Do tego są te maty. Kup firmy Boll, te z APP lubią się odkleić
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
OK, dzięki za info.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Odświeżając trochę temat, warto inwestować w maty polimerowe, czy bawić się w najtańsze bitumiczne? Od polimerowych boll'a patrzę, że zostaje już znowu tylko kroczek cenowy do STP/GMS butylowych.
A może jakaś technika mieszana? Ale wtedy gdzie które najlepiej się sprawdzą (patrząc w perspektywie całego samochodu)?
Pozdrawiam
A może jakaś technika mieszana? Ale wtedy gdzie które najlepiej się sprawdzą (patrząc w perspektywie całego samochodu)?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Bitum na podłogę, bagażnik, dach.
Filc na ścianę grodziową. Reszta Polimerem.
Ogólnie to świetne maty są Dynamat (cena )
Ja Primerę miałem zrobioną całą w Boo'l i TYTAN dekarską. Było cicho. Jednak drzwi były ciężkie. Ogólnie jak wykleiłem całe auto to nieco mi spalanie podskoczyło.
Filc na ścianę grodziową. Reszta Polimerem.
Ogólnie to świetne maty są Dynamat (cena )
Ja Primerę miałem zrobioną całą w Boo'l i TYTAN dekarską. Było cicho. Jednak drzwi były ciężkie. Ogólnie jak wykleiłem całe auto to nieco mi spalanie podskoczyło.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
No to widzę, że trzeba będzie zachować umiar i odłożyć pieniądze na coś lżejszego niż bitumiczne Dziękuję.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
BaSsGrU, z tego co sie orientowalem w temacie, do czasu, az mnie potencjalne koszty wygluszenia calego auta nie przerosly, to GMS jest dobra firma. O macie z aluminium nic nie slyszalem, wszyscy polecaja 'zwykla' z GMS, a na to taka pianke tez tej firmy (pod samo pokrycie, aby nic nie trzeszczalo), ale numerow nie pamietam, jak odnajde korespondencje z firma zajmujaca sie wygluszeniami, to moze cos wiecej wstawie...) Koszty calosci jednak sporo wieksze niz mat asfaltowych
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
BaSsGrU ja kleiłem auto matą dekarską TYTANa - 110zł i masz matę o wymiarach 0,3x10m
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja u siebie w P11 robiłem tak:
Mata Boll miękka (chyba, nie pamiętam już) na blachę wewnątrz drzwi, nie zdejmowałem szyb, siłowników itp. Nie cała blacha, ale znaczne jej powierzchnie. Dalej, blacha, do której przyczepione są boczek, klamka i inne: oklejona od wewnątrz (ile dałem radę wsadzić tam rękę) i od zewnątrz. Na to wszystko jeszcze srebrna taśma dekarska, szerokość chyba 15 cm Soudal na zakładkę. Tu pierwszy pas przyklejany od dołu, podobnie jak kładzie się papę na dach tylko bez gwoździ
Kable przykleiłem miejscowo do całości.
To przód.
Z tyłu, ponieważ nie mam głośników w drzwiach pominąłem wyklejanie blachy z klamkami, boczkami, od wewnątrz.
Oczywiście boczki wysmarowałem pastą głuszącą, ale to chyba był kiepski pomysł, bo strasznie śmierdziało przez kilka tygodni.
Mata Boll miękka (chyba, nie pamiętam już) na blachę wewnątrz drzwi, nie zdejmowałem szyb, siłowników itp. Nie cała blacha, ale znaczne jej powierzchnie. Dalej, blacha, do której przyczepione są boczek, klamka i inne: oklejona od wewnątrz (ile dałem radę wsadzić tam rękę) i od zewnątrz. Na to wszystko jeszcze srebrna taśma dekarska, szerokość chyba 15 cm Soudal na zakładkę. Tu pierwszy pas przyklejany od dołu, podobnie jak kładzie się papę na dach tylko bez gwoździ
Kable przykleiłem miejscowo do całości.
To przód.
Z tyłu, ponieważ nie mam głośników w drzwiach pominąłem wyklejanie blachy z klamkami, boczkami, od wewnątrz.
Oczywiście boczki wysmarowałem pastą głuszącą, ale to chyba był kiepski pomysł, bo strasznie śmierdziało przez kilka tygodni.
W końcu i ja znalazłem odpowiedni czas do wytłumienia drzwi w swojej p11.144.
Jako że w wątku nie ma za wiele fot a mi się parę udało pyknąć, to dorzucę do tematu.
Ja użyłem do tego złotej maty butylowej STP i specjalnej pianki technicznej na boczki od wew.
Efekt naprawdę przerósł moje najśmielsze oczekiwania !
Głośniki już wcześniej wymieniłem wraz z dystansami, więc w tym momencie mogłem bezpośrednio zaobserwować różnicę w ich brzmieniu przed i po wytłumieniu.
Rożnica jest i to olbrzymia ! Strasznie żałuję, że wcześniej się za to nie zabrałem. Jeśli ktoś się waha, czy warto to mówię, że warto.
Wcześniej sądziłem, że sama wymiana głośników i radia będzie wystarczająca. Po wymianie, brak w pełni satysfakcjonujących wyników obarczałem brakiem dodatkowego wzmacniacza. Ale dopiero po aktualnej przeróbce drzwi zrozumiałem w czym tkwił problem.
Aktualny zestaw car audio:
Głośniki: Morel Maximo 6.2 - przód
Hertz DCX690 - tył
Radio: Alpine CDE-112Ri
Maty: STP
Wypatroszone drzwi w trakcie czyszczenia:
W trakcie wyklejania matami:
Boczki podkleiłem tylko wyrywkowo matą bitumiczną, na całość dałem piankę samoprzylepną. Musiałem też przyciąć nieco te styropianowe wypelnienia:
Jako że w wątku nie ma za wiele fot a mi się parę udało pyknąć, to dorzucę do tematu.
Ja użyłem do tego złotej maty butylowej STP i specjalnej pianki technicznej na boczki od wew.
Efekt naprawdę przerósł moje najśmielsze oczekiwania !
Głośniki już wcześniej wymieniłem wraz z dystansami, więc w tym momencie mogłem bezpośrednio zaobserwować różnicę w ich brzmieniu przed i po wytłumieniu.
Rożnica jest i to olbrzymia ! Strasznie żałuję, że wcześniej się za to nie zabrałem. Jeśli ktoś się waha, czy warto to mówię, że warto.
Wcześniej sądziłem, że sama wymiana głośników i radia będzie wystarczająca. Po wymianie, brak w pełni satysfakcjonujących wyników obarczałem brakiem dodatkowego wzmacniacza. Ale dopiero po aktualnej przeróbce drzwi zrozumiałem w czym tkwił problem.
Aktualny zestaw car audio:
Głośniki: Morel Maximo 6.2 - przód
Hertz DCX690 - tył
Radio: Alpine CDE-112Ri
Maty: STP
Wypatroszone drzwi w trakcie czyszczenia:
W trakcie wyklejania matami:
Boczki podkleiłem tylko wyrywkowo matą bitumiczną, na całość dałem piankę samoprzylepną. Musiałem też przyciąć nieco te styropianowe wypelnienia:
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr
voyo, ile tych mat zuzyles na pare drzwi?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Szara mata , która jest przyklejona do drzwi to seryjny element wnętrza drzwi. Postanowiłem jej nie wyrzucać i wrocila na swoje pierwotne miejsce. U ciebie takiej nie było ?adrionGT pisze:voyo, Te szarą mate nakleiłeś tylko na zewnątrz na te złotą czy w środku też?
Tak przekrojowo patrząc od zewnątrz:
blacha na niej mata aluminiowa STP do tego przyklejona seryjna szara mata i już do boczków pianka techniczna.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr
W P11 czegoś takiego nie ma - jest tylko kawałek przyklejonej przeźroczystej folii. Ktoś może potwierdzić, że w innych p11.144 takie coś występuje?voyo pisze:Szara mata , która jest przyklejona do drzwi to seryjny element wnętrza drzwi. Postanowiłem jej nie wyrzucać i wrocila na swoje pierwotne miejsce. U ciebie takiej nie było ?adrionGT pisze: napisał/a:
voyo, Te szarą mate nakleiłeś tylko na zewnątrz na te złotą czy w środku też?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
W P11 na miejscu tego jest folia.bombel pisze:Tak. Bardzo gruba wygłuszająca mata:Zielkq pisze:Ktoś może potwierdzić, że w innych p11.144 takie coś występuje?
Obrazek
[ Dodano: 2014-12-10, 11:12 ]
Taka? http://allegro.pl/stp-anticor-mata-buty ... 84548.html
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
[ Dodano: 2014-12-10, 11:12 ]
Taka? http://allegro.pl/stp-anticor-mata-buty ... 84548.html[/quote]
Tak, to jest dokładnie ta mata.
U mnie natomiast nastąpiła pewna zmiana w setupie. Musiałem wymienić radio. I boleśnie na swoich uszach przekonałem się czym się różni radio za siedem stów(parę lat temu) Alpine'a od radia za trzy stówy Kenwooda ( 361SD ). Zależało mi na odtwarzaniu flac i wav.
Kenwood zupełnie sobie jednak nie poradził z udźwignięciem mocy głosników i na nic zdał się tu całkiem rozbudowany EQ. Dźwięk był okrutnie płaski i przekłamany.
Musiałem więc pójść za ciosem i dorzuciłem do zestawu wzmaka. Wyrwałem oldschoolowego Cruncha DS 1004, którego z trudem ale wpasowałem jakoś pod siedzenie pasażera.
No i powiem tak...że na siłę mnie teraz trzeba wyciągać z kabiny. Już nawet wolniej jeżdzę by jak najdłużej móc się delektować nową jakością soundu.
Jednak co wzmak to wzmak ! Gabarytów nie oszukasz.
Cudownie mi teraz to brzmi i co ciekawe...bez użycia jakiejkolwiek korekcji
Taka? http://allegro.pl/stp-anticor-mata-buty ... 84548.html[/quote]
Tak, to jest dokładnie ta mata.
U mnie natomiast nastąpiła pewna zmiana w setupie. Musiałem wymienić radio. I boleśnie na swoich uszach przekonałem się czym się różni radio za siedem stów(parę lat temu) Alpine'a od radia za trzy stówy Kenwooda ( 361SD ). Zależało mi na odtwarzaniu flac i wav.
Kenwood zupełnie sobie jednak nie poradził z udźwignięciem mocy głosników i na nic zdał się tu całkiem rozbudowany EQ. Dźwięk był okrutnie płaski i przekłamany.
Musiałem więc pójść za ciosem i dorzuciłem do zestawu wzmaka. Wyrwałem oldschoolowego Cruncha DS 1004, którego z trudem ale wpasowałem jakoś pod siedzenie pasażera.
No i powiem tak...że na siłę mnie teraz trzeba wyciągać z kabiny. Już nawet wolniej jeżdzę by jak najdłużej móc się delektować nową jakością soundu.
Jednak co wzmak to wzmak ! Gabarytów nie oszukasz.
Cudownie mi teraz to brzmi i co ciekawe...bez użycia jakiejkolwiek korekcji
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr