Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Tino] Wybór Tino z rynku wtórnego

Moderator: Zielkq

Awatar użytkownika
Ziutek
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 19:08
Lokalizacja: Kozi Gród

[Tino] Wybór Tino z rynku wtórnego

Post autor: Ziutek » 2010-01-21, 20:38

Witajcie. Zastanawiam się nad zakupem Tino jako auta rodzinnego i będę wdzięczny za wskazówki dotyczące wszystkiego czego należy się spodziewać po samochodzie z drugiej ręki. Od typowych usterek elektryki po miejsca szczególnie newralgiczne. Zastanawiam się również nad wersją wyposażenia oraz jednostką napędową - 1,8 w dobrym stanie czy 2,2 dci? Jak odczuwacie który silnik bardziej pasuje do tego nadwozia? Jak jest z częściami zamiennymi - czy tylko producenckie czy też markowe alternatywy?
Po samochodzie oczekuję przestronności, komfortu dla 4 osób 2+2 bajtle, rozsądnych osiągów bez litanii przy wyprzedzaniu, bezawaryjności do jakiej przywykłem przy N15 oraz solidnego wykończenia. Jak spisują się plastiki po 8 latach eksploatacji?
Znalazłem na otomoto ciekawą wersję z wnętrzem półskóra - jest jakaś nazwa handlowa tego wyposażenia? >>> http://otomoto.pl/nissan-almera-tino-za ... 13289.html Ciekawi mnie również czy można wymienić fabryczne radio na kieszeń.

Będę wdzięczny za sugestie i opinie. Z zakupem nie mam pośpiechu.
Nowa strefa, stara szata :-)

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-04-04, 08:02

Otóż zeby nie spamować dopiszę się tutaj. Również myślę nad tym samochodzikiem :) Dopiero sie rozglądam i zbieram informacje ale najważniejsze dla mnie to jednostka napędowa :) Interesuje mnie diesel :) prosił bym o informacje odnośnie tej jednostki :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-04, 08:16

Diesel 2,2 ten sam co w P12 i N16. Można poszukać. Ja osobiście by szukał TINO z SR20DE pod maską

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-04, 10:07

bombel pisze:Ja osobiście by szukał TINO z SR20DE pod maską
No sa dwie na 5 stron otomoto :-o
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-07, 15:01

Ten SR20DE, to benzyniak? Dobrze kojarzę? Jeśli tak to faktycznie, pomijając fakt, że TINO nie jest w kraju za wiele, to już tych 2.0 jest jak na lekarstwo. A dodatkowo, jesli dobrze pomnę, i nic nie przekręcam to 2.0 w benzynce śmiga na automatycznej skrzyni. Ja mam 1.8 i też w zupełności mi wystarcza 8-) a jak ktoś miałby obawy przed osławionym "pijactwem olejowym", to jak z lekturki forum wynika, w jednym wypadku/tańszym rozwiązaniu pomaga żąglerka/zmiana/dobranie oleju, w drugim wypadku/droższym rozwiązaniu sprawę załatwia wymiana pierścionków - nie trafiłem na wzmiankę by po wymianie pierścionków nadal brał olej.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-07, 19:07

roobalek pisze:Ten SR20DE, to benzyniak?
Tak 2,0 montowane w Primerach, Almerach i Sunnych GTi i wielu innczh. Silnik idiotoodpornz
roobalek pisze:A dodatkowo, jesli dobrze pomnę, i nic nie przekręcam to 2.0 w benzynce śmiga na automatycznej skrzyni.
Manual

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-04-07, 22:09

ja szukałem 2,2 dCi :) 136 koni :D ale niestety 25,000zł trzeba miec :( wiec musze zmienić parametry odnośnie szukania autka :D tak na jakies 15,000zł :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-08, 02:05

bombel pisze:
roobalek pisze:A dodatkowo, jesli dobrze pomnę, i nic nie przekręcam to 2.0 w benzynce śmiga na automatycznej skrzyni.
Manual

Kod: Zaznacz cały

benzynowy silnik 2.0 sprzedawany był wyłącznie z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT
źródło&#58; wikipedia
swoją drogą jestem ciekaw jak się odpycha taki SR w tino :)

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-08, 10:49

No, mnie się własnie tak, gdzieś, tylko nie "na wiki", o oczy obiło, że 2.0 w Pb to tylko w "automacie", ale że w temat opcji występowania mam słabo rozeznany to daleki jestem od kategorycznych twierdzeń. :)
Też jestem ciekaw jak sie zachowuje, czy "standard" i na 1-2-ce do 3k obrotów ciężko sie zbiera, czy też może zrywny jak sarenka?!? ;)

Bodek05
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2009-12-10, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bodek05 » 2010-04-19, 11:17

Ja natomiast z 99/9 % pewnością stwierdzam, że Tino w wersji Europejskiej z silnikiem 2,0 w benzynie występuje tylko ze skrzynią automatyczną, niestety :(

Awatar użytkownika
Ziutek
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 19:08
Lokalizacja: Kozi Gród

Post autor: Ziutek » 2010-04-24, 20:00

Ciekawy jestem jak wygląda spalanie w 2,2 i czy można ten silnik "podciągnąć"? 1,8 tylko z LPG można zestawić bo inaczej to strasznie nieekonomiczne auto jak dla mnie.
Ogólnie cd Tino to powiem wam, że w tym segmencie nie ma raczej za dużego wyboru i Nissan wypada tutaj najkorzystniej. Zaciekawiła mnie wersja Fresh - półskóra tylko nie jestem pewien czy nie występuje tylko w dci.
Nowa strefa, stara szata :-)

Awatar użytkownika
roobalek
doświadczony forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2009-12-09, 09:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: roobalek » 2010-04-27, 12:03

Sprawdzenie spalania to żaden problem, wystarczy "kopnąć się" na stronki typu motostat (widziałem w "szybkim podglądzie" co najmniej 5 "traktorków" na ON zarejestrowanych), jak sobie odfiltrujesz Tino to raz dwa znajdziesz kilka sztuk, i tak jak na aukcjach, tak i tu pewnie przeważać będą właśnie 2,2.

darekjw77
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-05-10, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: darekjw77 » 2010-05-15, 18:01

Witam
Jestem posiadaczem tino 2,2 dci od 8 miesięcy.I powiem tak przy jeździe w mieście przy włączonej klimie połknie 8,5l pomykam dosyć dynamicznie .Na trasie 6,8 do 7,8 l. Zależy gdzie się tankuje .Jednak masa auta i pojemność silnika robi swoje.
Przy kupnie tego samochodu należy zwrócić uwagę przede wszystkim na pompę paliwa , w jakim jest stanie .Wiem to z autopsji wymiana zaworu przy pompie koszt ok 600zł + robota
Należy także dobrze sprawdzić stan powłoki lakierniczej , bo tinówki lubi podgryzać niewielka
korozja tam i ówdzie.
Jest to jednak samochód godny polecenia , przede wszystkim dla rodzinki 2+2 :papa:
Dario

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tino”