Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Saab 9-5 Aero

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-07-05, 23:08

Fmic zamontowany, zajęło mi to dłużej niż myślałem, ale i pracy było więcej niż myślałem, wszystkie prace w godzinach nocnych :-/

Wzmocnienie zbyt wiele zasłaniało, teraz wygląda tak, trochę osłabione, ale funkcję spłeni, mam nadzieję że nigdy się nie przekonam
Obrazek

Obrazek

Gotowy zestawik do montażu, tylko składać :-D
Obrazek

Mocowanie chłodnicy wody

Obrazek

Nowe mocowanie skraplacza klimy, wcześniej zamocowany był do intercoolera
Obrazek Obrazek Obrazek

Mocowanie ramki od intercoolera
Obrazek

Gotowe :D
Obrazek[/URL]

Obrazek

Przewód od wspomagania po odpowiednim podgęciu mieści bez problemu
Obrazek

Wszystko na milimetry, ale pasuje jak trzeba, jeszcze muszę odpowiednio zderzak przerobić, żeby tyle nie zasłaniał
Jest przepaść w porównaniu z tym co było, wreszcie czuć że to chce jechać
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-07-06, 12:57

Robota prze piękna :)
Zobaczysz będziesz mega zaskoczony po pierwszej jeździe probnej :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-07-06, 20:53

Mam nadzieje, że po przeróbce zderzaka dalej bedzie wygladał cichociemnie :)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-07-07, 12:13

Dzięki Coobcio, Sam mnie podkręciłeś ;)
Różnica jest mega a najbardziej podoba mi się reakcja jak kogoś przewiozę :D
Jeszcze muszę ogarnąć kilka detali... i przyjadę tym razem po jakiś męski wykresik

A zderzak ma wyglądać jak w oryginale z tym że środkowy wlot ma być największy jaki się uda, żadne tuningowe siatki... nie wchodzą w grę
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2013-07-07, 18:01

No to gratulacje zamontowania IC-ka.
Wszystkie mocowania pod chłodnice itp oczywiście home made?
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-07-08, 07:52

Sprawdzałeś już temperaturę w dolocie na drodze w warunkach bojowych ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-07-08, 21:58

Mocowania własnej produkcji ;)
Temperatura w okolicach 30 stopni, ciekawe ile było jak robiłem próby bez zderzaka, jak będę przerabiał wlot to podepnę czujnik i zobaczę.
Turbinka teraz fajnie wstaje i bez problemu dmucha 1,2 bara, jest dobrze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-07-09, 13:54 przez marcins, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-07-09, 09:08

No to grubo !!
Ostatnio na hamowni nie chciała więcej jak 1bar dmuchać :D !!
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-07-09, 21:48

Może jednak coś z tej turbiny będzie, bo jakoś nie chce mi się oddawać jej na reklamacje, niby się dogadałem, ale uziemię samochód i roboty dodatkowej sporo...

Kilka zdj poglądowych :)
Obrazek

Trochę inaczej zamontowane klaksony, udało się wykorzystać stare wsporniki
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I przewód wspomagania, który podobno się nie mieści...
Obrazek

Zostało mi jeszcze poprawić zderzak i koniecznie wymyśleć jakiś dolot do puszki z filtrem bo jak na razie jest trochę niebezpiecznie
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-07-09, 22:19

z silikonów jakiś dolocik trzeba zrobić do seryjnej puszki coby wody nie zassała...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-07-09, 22:32

Ostatnio zmarnowałem 2godz szukając czegoś przydatnego w juli, castoramie.... zupełnie nic w tych sklepach nie ma :-P
Muszę zamówić coś do zmontowania, miała być ładna pogoda a tylko wyjechałem i jak na złość dolało w lbn
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-30, 11:21

Jeżździ? :D

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2014-08-30, 21:31

Panie Marcin może jakiś up :)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2014-10-15, 19:02

Nie założyłem jeszcze nowego tematu, to pochwalę się tutaj :oops:
Dzisiejszego dnia przywiozłem od Gela taki zestawik :D

Obrazek

Obrazek



A tu zdjęcie jak jeszcze siedział w s14

Obrazek

SR jeździł z automatem i ma podobno 112tys przebiegu :)
Szukałem SR-a bez spinania blisko 2 lata, a że nie pojawiało się nic sensownego to miałem budować silnik na bloku od Sereny i głowicy VE... wyszło jak wyszło jest mam nadzieje zdrowy SR, głowicę zawsze można zmienić :]
Teraz tylko kusi mnie ta 6-cio biegowa skrzynia od s15 co na allegro wisi jakiś czas, ale może na razie wystarczy ;)

Wracając do tematu Saaba, cały czas coś tam przy nim działam.... temat KM nie został jeszcze ogarnięty, raz byłem z Coobciem ustawiony w fabryce mocy, ale z jakimś 370Z za długo się zeszło i do tej pory ciężko było mi się zmobilizować tym bardziej, że jeszcze trochę rzeczy jest do ogarnięcia przed finalnym strojeniem.

Jakiś czas temu zamontowałem zawór DV Properfekta

Obrazek

Obecnie ogarniam zawieszenie, tył mam już gotowy, tuleje główne też wymieniłem

Obrazek

Obrazek

Został jeszcze przód, miałem już zamawiać poli z Professional Sweden Parts, ale wyczytałem że są ch....e i będę zamawiał strongflexy

Od jakiegoś czasu zabieram się za wyspawanie downpipe'a i kiedyś przeglądając strony zobaczyłem, że w niektórych 9-5 była jeszcze jedna poduszka z tyłu skrzyni a że troszeczkę mnie irytuje to bujanie się silnika więc taką sobie sprawiłem, niestety jeśli nie występowała fabrycznie to mocowanie do sanek trzeba było dorabiać i spawać

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Różnicy za wielkiej na razie nie odczułem, ale to dlatego że mam już trochę zmęczoną poduszkę skrzyni, w bagażniku jeździ już nowa tylko muszę znaleźć chwilę, bo od razu chcę zrobić klejem tylną i przednią

Na dniach postaram się jeszcze zrobić zdjęcia wnętrza, bo tam sporo się zmieniło :)
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2015-05-27, 22:47

zbiera sie sabina miodnie ;-) Chce jechać to auto i to czuć 8-) do 100 to jakoś tak normalnie ale powyżej ochoczo przyśpiesza :-P dupowóz mega!! dosyć cicho wygodnie, nawet utwardzone poduchy bardzo nie przeszkadzają. Troche podpimpować z zewnątrz, wystroić i nie pozostaje nic innego jak brać sie za S13 :mrgreen:
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

mcbakus
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2014-12-13, 17:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mcbakus » 2015-06-23, 21:20

ja sie tak zastanawiam czy to nie z toba na drodze sandomierz krasnik ostatnio tak bardzo sie mierzylem :d ale przy 210 wysiadlem :d chociaz tamten mial rej RST ale wygladal bardzo podobnie :P
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2015-06-25, 18:51

To nie ja, ja tak szybko nie jeżdżę :P
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

mcbakus
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2014-12-13, 17:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mcbakus » 2015-06-25, 20:34

ja zwykle tez nie :D chyba ze ktos mnie mocno podkreci to wtedy wlaczam dodatkowy bieg :P
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2015-10-11, 17:04

Czas na jakiś up

Trochę wymian eksploatacyjnych
Obrazek

Nowa poduszka skrzyni i 2 zrobione klejem, ale muszę je powiercić bo za twardo :-?
Obrazek

Od początku welurowa tapicerka psuła wnętrze tego samochodu, inaczej być nie mogło zakupiłem w bardzo przyzwoitym stanie półskórzany kpl. razem z boczkami. Jak zwykle wyobraźnia mnie poniosła i do kompletu musiałem mieć jeszcze listewki na boczkach z 9-5 2005- polakierowane w czarny połysk razem z tym kredensowym drewnem co nigdy mi się nie podobało, operacja trochę skomplikowana bo musiałem z 12 boczków zrobić 4, ale efekt zadowalający, oceńcie Sami :)

Przed:
Obrazek

Obrazek

Po:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po zamontowaniu fmica pociąłem przedni zderzak, później przyszło mi do głowy żęby jeszcze bardziej go pociąć... i tak też zrobiłem, miała być siatka tuningowa w środek... ale doszedłem do wniosku, że nie podoba mi się to. Po bardzo długiej chwili namysłu obrałem inną drogę :]

Poszukiwania trwały długo, ale udało się zakupiłem przedni i tylny zderzak z wersji aero hot. Jednak wlocik powietrza wydawał się za mały i postanowiłem popsuć kolejny zderzak, tym razem za 1000PLN-ów :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zmiana zderzaków wymusiła lift, czyli przednie lampy do wymiany, tylne lampy, pokrywa bagażnika do wymiany a do tego masa innych problemów po drodze takich jak inne kostki elektryczne we wszystkich lampach :-|

Przed: (stary, brzydki saab z pociętym przednim zderzakiem :P )

Obrazek

Obrazek

Po:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumiki też się różniły, teraz trzeba liftować układ wydechowy ;)
Obrazek

Wszystkie te zmiany odciągają power up niestety, ale takie życie...
Po drodze zregenerowany moduł abs, wymienione węże wodne od lpg po raz 2, ale tym razem na silikon bo wnerwiały mnie wieczne wycieki... Przy aucie jeszcze sporo pracy i sporo planów, chociaż sprzedaż chodziła po głowie, ale już sobie wybiłem :)

Pozdrawiam
marcins
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2015-10-11, 19:35

Pamiętam na początku jak kupiłeś sabine mówiłeś, że zrobisz tylko silnik i nic nie bedziesz dalej grzebał :mrgreen: hehe wiedziałem, że ściemniasz ;-) na żywo wszystko wygląda jak by tak wyjechało z fabryki dlatego też wielki plus, że wszystko ogarnięte własnymi rękami ;-) osobiście brakuje mi teraz do całokształtu xenonów 8-) no i może tego, że to nie kombiak :-P
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2015-10-12, 17:25

Też to pamiętam, kupię aero bo zawieszenie obniżone, hamulce większe (już mi chodzi po głowie tarcza 345 :) ) trochę mnie to denerwuje, zamiast skupić się nad s13 to co chwilę wymyślam z saabem, teraz jeszcze amortyzatory na przód i koniecznie układ wydechowy, mam już nawet kilka elementów na DP..... Czasem myślę żeby kupić seicento 1,1 i skończyć ładować kasę, ale zrobię traskę saabem i mi przechodzi :D

Co do xenonów mi też strasznie ich brak, może kiedyś....
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2015-10-13, 13:13

Nadal mam ogromny sentyment do 9-5 a Twój wygląda coraz lepiej, najładniejszy zderzak jaki można mieć w 9-5 no i wszystko inne też na plus. takie fotele miałem też wrzucone u siebie bo fabryczne chociaż były w skórze to jednak porażka, a te z polifta zupełnie co innego.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2015-10-13, 18:57

Dzięki :)

Fotele to zupełnie inny świat w porównaniu z serią, nie trzeba się tak mocno trzymać kierownicy w szybkich zakrętach :)
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2015-10-15, 13:02

No dokładnie chociaż miałem wrażenie że w tych poliftowych troche wyżej się siedzi, no ale nie można mieć wszystkiego. A powiedz czego oprócz lamp jeszcze trzeba było się pozbyć żeby zrobić z niego polifta, bo kiedyś na forum saab-a czytałem że jeszcze chyba błotniki z przodu niby inne itp ale jakoś jak pamiętam to zero konkretów.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”