Strona 1 z 4

Seat Ibiza GTi Turbo - ABF+HX35

: 2009-12-14, 22:49
autor: Kenet
Jedno z trzech aut naszego NOS teamu, warto dodać że najszybsze :mrgreen:

MODEL: '97 Seat Ibiza GTi 2.0 16v

SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki

UKŁAD DOLOTOWY: Holset HX35, wastegate zewnętrzny, screamer pipe, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: na razie brak, nie trzeba nic zmieniać

UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup

ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: na razie wszystko się sprawdza

UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął

UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888

ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki

UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę

BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler

WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych

MOC: 278 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu :D , ze 300 z małą górką byłoby miło
Obrazek

Samochód jest w Maćka (Jemioł) rękach prawie 2 lata. Projekt początkowo był odchudzony i modowany N/A. Tak się napędzał: w szczytowej formie:
http://www.youtube.com/watch?v=zRy2SutjCBw
Radził sobie bardzo dobrze (moją Astrę chłostał zdrowo), ale apetyt rósł i zapadła decyzja - zaturbiamy. Turbo projekt powstawał dość długo, ponieważ składaliśmy go sami w garażu, najczęściej wieczorami i po szkole. Rodził się w bólach ale wreszcie wyjechał i można auto zaprezentować.

I na koniec zdjęcia (lepsze fotki będą jak się pogoda trafi):
ObrazekObrazek
Fotosy z różnych etapów prac:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

A tu film przy 0,8 bara, teraz jest 0,95 i auto podaje lepiej :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Xs962D_g_nU

Pozdrawiam

: 2009-12-14, 23:17
autor: bonzo
Hehe widziałem tą wydumke u coobcia pod garage robi wrażenie :-o szacun chłopaki

: 2009-12-15, 00:17
autor: Piotrek N15 S
No cooler schować i będzie mocna cichociemna Ibiza która niejednego zadziwi :D

: 2009-12-15, 00:56
autor: rz
Ja tez jestem calkowicie za cichociemnoscia ale kurde jakbym mial IC to tez bym go nie zakrywal :) Dodaje pazura. Gratki

: 2009-12-15, 07:36
autor: smeru
Miałem 2 lata ibizę model 6K - pierwszy własny samochód. Tanie części, ale psuła się niemiłosiernie. Strasznie się zraziłem po niej do grupy VAG. Sentyment do modelu jednak pozostał - tyle wspomnień. Gratuluję projektu.

: 2009-12-15, 14:42
autor: BESEL_
:-o :-o :-o :-o ale to musi jechać:) gratuluje fury!! kiedyś leciałem z taka obwodnicą i wygrałem, ale nie była aż tak podciągnięta- chyba zwykła seria:D
ile to cacko ma do 100?

: 2009-12-15, 18:08
autor: jemiol7
Ciężko powiedzieć bo na suchym się trakcja gdzieś w okolicach 3 biegu pojawia ;-)

: 2009-12-15, 18:14
autor: BESEL_
no nieźle nieźle..potwór

: 2009-12-15, 18:35
autor: bullitt
No furka konkretna, ostatni raz widziałem ją w akcji w pojedynku z tym zaturbionym Civic-iem ale wtedy chyba jeszcze niższy boost był i już chodziło to jak wściekłe :)

: 2009-12-15, 19:07
autor: jemiol7
Wtedy z tego co pamiętam boost chyba 0,75

: 2009-12-16, 22:30
autor: bodek
No teraz 0.95bara a wynik 278KM to chyba był na 0.8bara, tak? Więcej to już nie dmuchaj :D ...na seryjnych gratach. Teraz to pewnie okolice 290HP powinno być. I ta turbawka na łożyskach... wstaje z 1000obr wcześniej niż w Żura Primerze :]

Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.

: 2009-12-17, 02:25
autor: rz
bodek pisze:Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.
Dopoki nie zaczna sie zakrety ;)

: 2009-12-17, 19:22
autor: bodek
Auto nie było budowane z myślą o zakrętach, choć i na nich całkiem by sobie poradziło. Gwint jest, mała masa jest. Każdy ma swoje zboczenia ;)

: 2009-12-17, 22:12
autor: rz
Przewozilem sie subaryna wrx po zakretach i wiem teraz wiem dlaczego sie ludzie zachwycaja 4x4 ;)

: 2009-12-18, 00:23
autor: Coobcio
No u Żura już sporo poprawiliśmy przez ostatnie dwa dni, szuszarka 0,55 łapie już przy 2700obr.min wiec porównywalnie jak w IBIZIe.

Co do Ibizy to mój 6-rty tak mocny wóz FWD Turbo nie spod stajni nissana i na razie plasuje się na 4 pozycji ale mimo to mojego 225konnego Sunnego VVL objerzdza tak nie miłosiernie że aż brak porównania, po prostu znikający punkt (od III w górę)
Ciekawe jaka by była różnica jakby tak z rolki od 100-110km/h ustawić te Ibize z pewnym srebrnym 500konnym EVO 9 AMS co parę miechów temu był opisywany w GT... :P

: 2010-01-03, 10:59
autor: xtomek
Nie ta klasa, ale.... super!!! Może Zuru obroni honor Nismo w turbiakach :-D

: 2010-01-03, 17:23
autor: Coobcio
Tam w tej Ibizie jeszcze malutki zapasik paliwa na chilę obecną jest myślę że na 285KM i jakieś 360Nm wystarczy... Tak więc primerze Zura będzie ciężko, zwłaszcza że ma bardzo delikatne tłoki i tak na prawdę nie wiadomo przy ilu się poddają ja obstawiam że na tej turbinie chwilowe 280KM i 400Nm powinni znieść - np. na ja jakąś ćwiarteczkę...

: 2010-01-04, 21:07
autor: NadiR
Wszystko ładnie pięknie, ale jak na FWD to dla mnie szkoda papu żeby iść w 300 kucy. Po co?? Chyba że jakieś kółka na przedzie od Dragu będą to jakoś będzie startował, ale na co dzień na nich to raczej nie wypał.

Suma summarum gratuluje projektu.

: 2010-01-04, 23:45
autor: Kenet
To nie jest auto na codzień także spokojnie. A po co 300+ ? Dla fun'u :evil: :D

: 2010-01-05, 14:19
autor: Limon
Miałem okazje siedzieć pare razy na prawym :) Ostry zapier.... :mrgreen:

: 2010-01-06, 16:25
autor: Coobcio
Więcej mocy !!!
Kółka to jak przyjdzie lato to pewno jakieś R888 wjedzie tak więc problemów z trakcją nie będzie.
Na chwilę obecną do 100km/h ibiza idzie mniej więcej jak moje sunny GTi które nie ma problemów z trakcją a setkę robi w ok 5,5 sek...
Za to powyżej 100km/h jest mega przepaść, tak więc nic dziwnego że blisko 400konne Subaru Sti czy EVO 7,8,9,10 zostają w tyle za tą Ibizką... :P

Oczywiście mowa o jeździe z rolki czyli w takich trasowych sytuacjach :D

No i turbo daję ta ogromną przewagę że można sobie dawkować moc, ograniczać ją na niskich biegach a np. na III full boost = pełny ogień...

: 2010-01-06, 20:20
autor: Kenet
Czekamy na suchy i ciepły asfalt i zobaczymy jak będzie z trakcją. R888 mogą drastycznie skrócić żywotność seryjnego sprzęgła. Może bardziej się opłaci palić kapcia niż sprzęgło :-?

: 2010-01-08, 14:32
autor: Quattro
A nie lepiej zainteresować się spiekiem?

: 2010-01-08, 16:50
autor: jemiol7
Pewnie że lepiej, tyle że za wszystkim stoi $$$$, a R888 i jakieś fajne sprzęgło to nie są tanie rzeczy ;-) . na razie, odpukać ori sprzęgło się super spisuje. Pozdr

: 2010-01-08, 18:01
autor: Quattro
Te circa 800-900zł za komplet (tarcza, plan zamachu i docisk) to aż tak wiele? :)

: 2010-01-09, 12:33
autor: jemiol7
Doliczając opony zbliżamy się do 2 tys ;-) Tak czy inaczej pewnie kiedyś trzeba to będzie wykonać.

: 2010-01-10, 20:19
autor: Coobcio
z tego co pamiętam chłopaki którzy do mnie wpadali ABF-ami do wystrojenia to wsadzali do nich sprzęgła z VR6 średnica 240mm, w organiku wytrzymuje ok. 440Nm i to przy wozach co warzą po 1400kg tak więc u ciebie dźwignie więcej sporo :D

[ Dodano: 2010-01-10, 20:21 ]
Co do spieka to ludzie latają nie narzekają ale ja odradzam...
- małe przebiegi znosi
- bardzo obciąża skrzynie i poduszki silnika
- upierdliwe w jeździe codziennej głownie podczas stania w korkach

: 2010-01-10, 20:46
autor: sergiej
no nie zle to jedzie ...ale na filmiku nie widac zeby lepiej od twojego sunnego Coobcio ...ale skoro porownywales to nic innego ci nie pozostalo zeby zrobic jakiegos sr20vet ...bron honor nismo ...nie bedzie cie przeciez jakis niemiec czy tam hiszpan na cwiartke robil :P ... p.s kiedys mnie taka dziewczyna z pracy taka ibizka lyknela ...nawet nie probowalem jej gonic ...taka ibiza wazy chyba mniej niz sunny co ??

: 2010-01-10, 23:52
autor: Kenet
Co do masy to jest chyba trochę lżejsza, bo np. od Astry mniejsza ale Jemioł swojej nie ważył. Ten film to jest któryś z początkowych stage'y, później auto jechało jeszcze lepiej. Im szybiej tym większa różnica, a wskazówka pnie się w górę ochoczo.

Właśnie poduszki podobno lecą pierwsze, a seryjne sprzęgło daje radę. Ibiza jest lekka, a sprzęgło w dobrej kondycji przyjmowało turbo. Jak się podda to pewnie trzeba będzie ten set z VR6 zastosować.

: 2010-01-11, 12:46
autor: Coobcio
no brałem się i wiem co mówię hehe od 100km/h to ibiza mnie wciąga strasznie...
SR20VET to w jakimś czterołapie pewno zrobię :D