Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Seat Ibiza GTi Turbo - ABF+HX35

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Seat Ibiza GTi Turbo - ABF+HX35

Post autor: Kenet » 2009-12-14, 22:49

Jedno z trzech aut naszego NOS teamu, warto dodać że najszybsze :mrgreen:

MODEL: '97 Seat Ibiza GTi 2.0 16v

SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki

UKŁAD DOLOTOWY: Holset HX35, wastegate zewnętrzny, screamer pipe, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: na razie brak, nie trzeba nic zmieniać

UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup

ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: na razie wszystko się sprawdza

UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął

UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888

ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki

UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę

BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler

WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych

MOC: 278 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu :D , ze 300 z małą górką byłoby miło
Obrazek

Samochód jest w Maćka (Jemioł) rękach prawie 2 lata. Projekt początkowo był odchudzony i modowany N/A. Tak się napędzał: w szczytowej formie:
http://www.youtube.com/watch?v=zRy2SutjCBw
Radził sobie bardzo dobrze (moją Astrę chłostał zdrowo), ale apetyt rósł i zapadła decyzja - zaturbiamy. Turbo projekt powstawał dość długo, ponieważ składaliśmy go sami w garażu, najczęściej wieczorami i po szkole. Rodził się w bólach ale wreszcie wyjechał i można auto zaprezentować.

I na koniec zdjęcia (lepsze fotki będą jak się pogoda trafi):
ObrazekObrazek
Fotosy z różnych etapów prac:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

A tu film przy 0,8 bara, teraz jest 0,95 i auto podaje lepiej :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Xs962D_g_nU

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-08-20, 21:27 przez Kenet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2009-12-14, 23:17

Hehe widziałem tą wydumke u coobcia pod garage robi wrażenie :-o szacun chłopaki
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2009-12-15, 00:17

No cooler schować i będzie mocna cichociemna Ibiza która niejednego zadziwi :D

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-15, 00:56

Ja tez jestem calkowicie za cichociemnoscia ale kurde jakbym mial IC to tez bym go nie zakrywal :) Dodaje pazura. Gratki

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2009-12-15, 07:36

Miałem 2 lata ibizę model 6K - pierwszy własny samochód. Tanie części, ale psuła się niemiłosiernie. Strasznie się zraziłem po niej do grupy VAG. Sentyment do modelu jednak pozostał - tyle wspomnień. Gratuluję projektu.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2009-12-15, 14:42

:-o :-o :-o :-o ale to musi jechać:) gratuluje fury!! kiedyś leciałem z taka obwodnicą i wygrałem, ale nie była aż tak podciągnięta- chyba zwykła seria:D
ile to cacko ma do 100?

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2009-12-15, 18:08

Ciężko powiedzieć bo na suchym się trakcja gdzieś w okolicach 3 biegu pojawia ;-)

Awatar użytkownika
BESEL_
fanatyk nissana
Posty: 551
Rejestracja: 2009-12-08, 21:33
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: BESEL_ » 2009-12-15, 18:14

no nieźle nieźle..potwór

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2009-12-15, 18:35

No furka konkretna, ostatni raz widziałem ją w akcji w pojedynku z tym zaturbionym Civic-iem ale wtedy chyba jeszcze niższy boost był i już chodziło to jak wściekłe :)
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2009-12-15, 19:07

Wtedy z tego co pamiętam boost chyba 0,75

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-16, 22:30

No teraz 0.95bara a wynik 278KM to chyba był na 0.8bara, tak? Więcej to już nie dmuchaj :D ...na seryjnych gratach. Teraz to pewnie okolice 290HP powinno być. I ta turbawka na łożyskach... wstaje z 1000obr wcześniej niż w Żura Primerze :]

Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-17, 02:25

bodek pisze:Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.
Dopoki nie zaczna sie zakrety ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-17, 19:22

Auto nie było budowane z myślą o zakrętach, choć i na nich całkiem by sobie poradziło. Gwint jest, mała masa jest. Każdy ma swoje zboczenia ;)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2009-12-17, 22:12

Przewozilem sie subaryna wrx po zakretach i wiem teraz wiem dlaczego sie ludzie zachwycaja 4x4 ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-18, 00:23

No u Żura już sporo poprawiliśmy przez ostatnie dwa dni, szuszarka 0,55 łapie już przy 2700obr.min wiec porównywalnie jak w IBIZIe.

Co do Ibizy to mój 6-rty tak mocny wóz FWD Turbo nie spod stajni nissana i na razie plasuje się na 4 pozycji ale mimo to mojego 225konnego Sunnego VVL objerzdza tak nie miłosiernie że aż brak porównania, po prostu znikający punkt (od III w górę)
Ciekawe jaka by była różnica jakby tak z rolki od 100-110km/h ustawić te Ibize z pewnym srebrnym 500konnym EVO 9 AMS co parę miechów temu był opisywany w GT... :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-03, 10:59

Nie ta klasa, ale.... super!!! Może Zuru obroni honor Nismo w turbiakach :-D
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-03, 17:23

Tam w tej Ibizie jeszcze malutki zapasik paliwa na chilę obecną jest myślę że na 285KM i jakieś 360Nm wystarczy... Tak więc primerze Zura będzie ciężko, zwłaszcza że ma bardzo delikatne tłoki i tak na prawdę nie wiadomo przy ilu się poddają ja obstawiam że na tej turbinie chwilowe 280KM i 400Nm powinni znieść - np. na ja jakąś ćwiarteczkę...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-04, 21:07

Wszystko ładnie pięknie, ale jak na FWD to dla mnie szkoda papu żeby iść w 300 kucy. Po co?? Chyba że jakieś kółka na przedzie od Dragu będą to jakoś będzie startował, ale na co dzień na nich to raczej nie wypał.

Suma summarum gratuluje projektu.

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-01-04, 23:45

To nie jest auto na codzień także spokojnie. A po co 300+ ? Dla fun'u :evil: :D

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-01-05, 14:19

Miałem okazje siedzieć pare razy na prawym :) Ostry zapier.... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 16:25

Więcej mocy !!!
Kółka to jak przyjdzie lato to pewno jakieś R888 wjedzie tak więc problemów z trakcją nie będzie.
Na chwilę obecną do 100km/h ibiza idzie mniej więcej jak moje sunny GTi które nie ma problemów z trakcją a setkę robi w ok 5,5 sek...
Za to powyżej 100km/h jest mega przepaść, tak więc nic dziwnego że blisko 400konne Subaru Sti czy EVO 7,8,9,10 zostają w tyle za tą Ibizką... :P

Oczywiście mowa o jeździe z rolki czyli w takich trasowych sytuacjach :D

No i turbo daję ta ogromną przewagę że można sobie dawkować moc, ograniczać ją na niskich biegach a np. na III full boost = pełny ogień...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-01-06, 20:20

Czekamy na suchy i ciepły asfalt i zobaczymy jak będzie z trakcją. R888 mogą drastycznie skrócić żywotność seryjnego sprzęgła. Może bardziej się opłaci palić kapcia niż sprzęgło :-?

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 14:32

A nie lepiej zainteresować się spiekiem?

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2010-01-08, 16:50

Pewnie że lepiej, tyle że za wszystkim stoi $$$$, a R888 i jakieś fajne sprzęgło to nie są tanie rzeczy ;-) . na razie, odpukać ori sprzęgło się super spisuje. Pozdr

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 18:01

Te circa 800-900zł za komplet (tarcza, plan zamachu i docisk) to aż tak wiele? :)

jemiol7
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2009-12-10, 17:34
Lokalizacja: wwa

Post autor: jemiol7 » 2010-01-09, 12:33

Doliczając opony zbliżamy się do 2 tys ;-) Tak czy inaczej pewnie kiedyś trzeba to będzie wykonać.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-10, 20:19

z tego co pamiętam chłopaki którzy do mnie wpadali ABF-ami do wystrojenia to wsadzali do nich sprzęgła z VR6 średnica 240mm, w organiku wytrzymuje ok. 440Nm i to przy wozach co warzą po 1400kg tak więc u ciebie dźwignie więcej sporo :D

[ Dodano: 2010-01-10, 20:21 ]
Co do spieka to ludzie latają nie narzekają ale ja odradzam...
- małe przebiegi znosi
- bardzo obciąża skrzynie i poduszki silnika
- upierdliwe w jeździe codziennej głownie podczas stania w korkach
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-10, 20:46

no nie zle to jedzie ...ale na filmiku nie widac zeby lepiej od twojego sunnego Coobcio ...ale skoro porownywales to nic innego ci nie pozostalo zeby zrobic jakiegos sr20vet ...bron honor nismo ...nie bedzie cie przeciez jakis niemiec czy tam hiszpan na cwiartke robil :P ... p.s kiedys mnie taka dziewczyna z pracy taka ibizka lyknela ...nawet nie probowalem jej gonic ...taka ibiza wazy chyba mniej niz sunny co ??

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-01-10, 23:52

Co do masy to jest chyba trochę lżejsza, bo np. od Astry mniejsza ale Jemioł swojej nie ważył. Ten film to jest któryś z początkowych stage'y, później auto jechało jeszcze lepiej. Im szybiej tym większa różnica, a wskazówka pnie się w górę ochoczo.

Właśnie poduszki podobno lecą pierwsze, a seryjne sprzęgło daje radę. Ibiza jest lekka, a sprzęgło w dobrej kondycji przyjmowało turbo. Jak się podda to pewnie trzeba będzie ten set z VR6 zastosować.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-11, 12:46

no brałem się i wiem co mówię hehe od 100km/h to ibiza mnie wciąga strasznie...
SR20VET to w jakimś czterołapie pewno zrobię :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”