Strona 1 z 2

Coobcia Saab 900NG Najszybszy w Polsce 417KM i 521Nm

: 2011-08-02, 10:45
autor: Coobcio
SAAB 900NG rocznik 1994
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa :)

A Teraz czas na histrię:

Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG :D

Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:
Obrazek

Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy :P dupowóz postanowiłem że zrobię użytek z turbosprężarki pochodzącej z Lancera EVO X którą kupiłem przy okazji zakupu auta także w Poznaniu choć miała ona wlecieć do zupełnie innego projektu... :)
Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:
Obrazek
Obrazek

Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.

Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:
Obrazek

Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm

T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min :) :) :)
Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania :)
Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić !! :P

Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Filmik ze strojenia na hamowni: http://www.youtube.com/watch?v=tg8EKY8ovjo&feature

Filmik który zmotywował by wywalić LPG i tym samym odelżyć auto z tego:
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZCJM&feature
Prędkościomierz zaniża o ok 10%...

Podczas nieco szybszej jazdy seryjne heble troszkę nie dawały rady więc wleciały lepsze klocki na przód oraz zalany został świeży płyn:
Obrazek
Obrazek

No i kółka z Omegi B + Federale RS-R 595 w rozmiarze 235/45R17:
Obrazek

W takiej konfiguracji auto strzeliło 13,640sek na 1/4mili i po tym czasie rozpędzając się do 179,05km/h

Parę Filmików z ćwiartki Seatowej (walka o tytuł najszybszego Saaba w PL):
http://www.youtube.com/watch?v=vv9OSKrUsmQ&feature
http://www.youtube.com/watch?v=lLRJSq1-Ers&feature

Fotki z tej imprezy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto obecnie zmieniło właściciela i zamieniłem się na ładne Kombi Aero 9-5 z roku 2001 :)

: 2011-08-02, 11:53
autor: komorokoro
Rano napotkałem w drodze do roboty jak stał grzecznie na Sadach

Zauważone naklejki, wiedziałem ze to nie zwykłe wozidło

: 2011-08-02, 17:55
autor: xtomek
Przewiózł mnie tym potworem. Makabra. Prowadzenie...d.... hamulce.....d.... i speed :-o
A już myślałem, że jedno miejsce parkingowe pod garage się zrobiło. :evil:

: 2011-08-02, 22:22
autor: Tony
Strasznie ryczał ten "jednooki" schab ;p
Generalnie dawał radę :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-08-03, 01:42
autor: Coobcio
xtomek pisze:Przewiózł mnie tym potworem. Makabra. Prowadzenie...d.... hamulce.....d.... i speed :-o
Taki jest właśnie Saab 900NG :D

Ps. dziękuje za śliczne fotki - tą na dole pochwalił bym się na forum Saabowym :D

: 2011-08-03, 21:28
autor: Tony
Coobcio pisze:tą na dole pochwalił bym się na forum Saabowym :D
Koniecznie , czarny górą :p

coś jeszcze się zaplątało :)
Obrazek

: 2011-08-06, 19:27
autor: xtomek
Prześliczne zdjątka Tony :-D Nawet ruda się załapała z Saabem Coobcia. :-D

: 2011-08-06, 20:06
autor: Limon
Tomku tylko że jak sie nie myle 60 stóp zalezy od czasu rekacji :mrgreen: Pozatym saab ma bardzo słabo zestopniowaną skrzynie biegów nieraz są problemy z biegami ;]

A tak pozatym to troszke tutaj Ot zrobiłes bo raczej ten twój pościk powinienen być w temacie o rudej :->

60 ft

: 2011-08-06, 20:32
autor: xtomek
Nie zależy. 60 ft jest bez RT, bo wtedy Coobcio miałby prawie 0,2-0,4 w plecy. a z biegami, mocą i momentem to ja miałem problemy. Pozdro, Wpis jest już tam, gdzie powinien być..
tomek

: 2011-12-22, 00:24
autor: Coobcio
Saabik będzie w Lutowym numerze GT :)
Troszkę się w nim nazmieniało, począwszy od hybrydowego sprzęgła, skońćzyszy na zawieszeniu oraz wnętrzu no i hamulcach - 330mm na osi przedniej :P

Oraz mały zastrzyk mocy, obecnie jest już 380KM i prawie 550Nm :)

Jutro może coś więcej skrobnę :p

[ Dodano: 2012-01-08, 16:07 ]
No to Hamulce, tarcze prawie 5cm większe od seryjnych + zaciski z 9-5 które to mają większe klocki:
Obrazek

Tarcza seryjne 284mm i nowa 330mm:
Obrazek

Dodatkowe 20KM i prawie 70Nm dzięki przestawieniu wałków rozrzadu oraz po pozbyciu się zwężki z dolotu:
Obrazek

Na tą chwilę to by było na tyle, jeszcze warto by przetestować precyzyjniejsze regulacje rozdządu a nie o cały jeden ząb za sprawą nastawnych zębatek od szalonego :)
Generalnie z tej turbiny więcej KM się raczej nie wyciśnie ale momentu trochę na pewno :)

: 2012-02-09, 13:00
autor: Limon
Pora odświeżyć temacik :D

Na pokład wleciał 3 barowy map sensor Autko wystrojone na 1.8 bara spadajace powyzej 5.5tys na 1.5.

Zamieszczam wykresik :)
Obrazek

Filmik z hamowni:

http://www.youtube.com/watch?v=5oOJSrYK ... r_embedded

: 2012-02-09, 13:26
autor: Coobcio
I Przeguby się nie rozczepiają :D

: 2012-02-10, 19:32
autor: Ryba
Dziś czytałem GT... artykuł KOZAK !!! :D Zdjęcia rewelacja :)

: 2012-02-10, 21:34
autor: Coobcio
Artykół fajny przyznać mogę ale rąbneli się w osiągach, Saab w ciepły dzień powinien setkę robić w ok 5 sek...

Pomiary na 380KM + zimno i nie przyczepnie prezentują się następująco:
Obrazek

: 2012-02-11, 02:07
autor: zuru82
Widziałem dzisiaj na żywo auto w Red Race :) Fajnie wygląda...jeszcze liczę na jakąś przejażdzkę niebawem z Ubiqiem :D

: 2012-02-11, 09:14
autor: Coobcio
W Obecnych warunkach to na IV może trakcje złapie :)

: 2012-02-11, 10:05
autor: Ryba
Mam nadzieję że pochwalisz się swoimi furkami jak przybędę do WWa :)

Szczerze to nie jechałem nigdy wozem który ma powyżej 300 KM ;/

Robotę robi, filmik z Lambo również mnie zadziwił !! Ale ta k****wska 4 nie weszła, dobrze że nic ,jak to mówisz Coobcio, męsko nie jebneło :)

: 2012-02-11, 10:26
autor: Limon
Ryba pisze:Szczerze to nie jechałem nigdy wozem który ma powyżej 300 KM ;/
Robotę robi, filmik z Lambo również mnie zadziwił !! Ale ta k****wska 4 nie weszła, dobrze że nic ,jak to mówisz Coobcio, męsko nie jebneło :)
No Lambo to był taki przypadkowy pomysł, staliśmy w korku i patrzymy lambo, ja do coobcia mowie, ty lecimy za nim no i polecieliśmy :D

No to jak nie jeździłeś jeszcze wozem to myślę że bedziesz mieć okazję :D U ciebie też pewno pęknie 3xx :D

: 2012-02-11, 10:33
autor: Coobcio
Teraz fajnie by było pośmigać za tym Lambo :D
Doszło prawie 60KM, 20Nm no i przede wszystkim krótka skrzynia która kolosalnie poprawiła przyspieszenie no i poprawiona aerodynamika dzięki glebie 35mm.
Myślę że w sprincie powiedzmy 100-250km/h Lambo w pewnym momencie musiało by ustąpić drogi :D

: 2012-02-11, 10:34
autor: Limon
Szkoda że tylko do 250 :D Troszkę ta skrzynia 4.45 za krótka na takie autostradowe ganianie :D


Coobcio odzwon do mnie :D

: 2012-02-11, 14:29
autor: Jastrząb
Ps. gdzie macie ten filmik z lambo ?? 8-)

: 2012-02-11, 23:36
autor: DubSon
Jastrząb pisze:gdzie macie ten filmik z lambo
:)


Fajny Schabik, ładnie zamiata na drogach :D

: 2012-02-11, 23:55
autor: Coobcio
Jastrząb pisze:Ps. gdzie macie ten filmik z lambo ?? 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZ ... r_embedded

: 2012-02-12, 00:16
autor: vimek999
Jestem ciekaw co by było gdyby czwórka wskoczyła prawidłowo :-)

: 2012-02-12, 00:17
autor: Coobcio
Mogło by być bardzo ciekawie :D

: 2012-02-12, 08:59
autor: Jastrząb
ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:

: 2012-02-12, 10:06
autor: Coobcio
Jastrząb pisze:ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:
To było prawie rok temu, teraz to jest zupełnie inny samochód :)

: 2012-02-12, 10:25
autor: Pawel18PL
Coobcio pisze:
Jastrząb pisze:ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:
To było prawie rok temu, teraz to jest zupełnie inny samochód :)
Teraz gość z lambo musiałby się spinać czy mu 4 wejdzie :D

: 2012-02-12, 11:19
autor: Marcinek
i ze strachu mógłby popuścić w pampersa :D

: 2012-02-12, 13:51
autor: Limon
pan dosyć ciekawie sie patrzył na nas ;P tym bardziej ze jechał z dziewczyną bardzo urodziwą ;D