Coobcia Saab 900NG Najszybszy w Polsce 417KM i 521Nm
: 2011-08-02, 10:45
SAAB 900NG rocznik 1994
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa
A Teraz czas na histrię:
Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG
Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:

Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy
dupowóz postanowiłem że zrobię użytek z turbosprężarki pochodzącej z Lancera EVO X którą kupiłem przy okazji zakupu auta także w Poznaniu choć miała ona wlecieć do zupełnie innego projektu... 
Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.



Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:


Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.
Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:

Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm
T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min

Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania
Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić

Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:



Filmik ze strojenia na hamowni: http://www.youtube.com/watch?v=tg8EKY8ovjo&feature
Filmik który zmotywował by wywalić LPG i tym samym odelżyć auto z tego:

http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZCJM&feature
Prędkościomierz zaniża o ok 10%...
Podczas nieco szybszej jazdy seryjne heble troszkę nie dawały rady więc wleciały lepsze klocki na przód oraz zalany został świeży płyn:


No i kółka z Omegi B + Federale RS-R 595 w rozmiarze 235/45R17:

W takiej konfiguracji auto strzeliło 13,640sek na 1/4mili i po tym czasie rozpędzając się do 179,05km/h
Parę Filmików z ćwiartki Seatowej (walka o tytuł najszybszego Saaba w PL):
http://www.youtube.com/watch?v=vv9OSKrUsmQ&feature
http://www.youtube.com/watch?v=lLRJSq1-Ers&feature
Fotki z tej imprezy:




Auto obecnie zmieniło właściciela i zamieniłem się na ładne Kombi Aero 9-5 z roku 2001
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa

A Teraz czas na histrię:
Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG

Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:

Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy


Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.



Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:


Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.
Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:

Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm
T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min



Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania

Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić


Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:



Filmik ze strojenia na hamowni: http://www.youtube.com/watch?v=tg8EKY8ovjo&feature
Filmik który zmotywował by wywalić LPG i tym samym odelżyć auto z tego:

http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZCJM&feature
Prędkościomierz zaniża o ok 10%...
Podczas nieco szybszej jazdy seryjne heble troszkę nie dawały rady więc wleciały lepsze klocki na przód oraz zalany został świeży płyn:


No i kółka z Omegi B + Federale RS-R 595 w rozmiarze 235/45R17:

W takiej konfiguracji auto strzeliło 13,640sek na 1/4mili i po tym czasie rozpędzając się do 179,05km/h
Parę Filmików z ćwiartki Seatowej (walka o tytuł najszybszego Saaba w PL):
http://www.youtube.com/watch?v=vv9OSKrUsmQ&feature
http://www.youtube.com/watch?v=lLRJSq1-Ers&feature
Fotki z tej imprezy:




Auto obecnie zmieniło właściciela i zamieniłem się na ładne Kombi Aero 9-5 z roku 2001
