Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Coobcia Saab 900NG Najszybszy w Polsce 417KM i 521Nm

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Coobcia Saab 900NG Najszybszy w Polsce 417KM i 521Nm

Post autor: Coobcio » 2011-08-02, 10:45

SAAB 900NG rocznik 1994
Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa :)

A Teraz czas na histrię:

Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG :D

Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:
Obrazek

Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy :P dupowóz postanowiłem że zrobię użytek z turbosprężarki pochodzącej z Lancera EVO X którą kupiłem przy okazji zakupu auta także w Poznaniu choć miała ona wlecieć do zupełnie innego projektu... :)
Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:
Obrazek
Obrazek

Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.

Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:
Obrazek

Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm

T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min :) :) :)
Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania :)
Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić !! :P

Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Filmik ze strojenia na hamowni: http://www.youtube.com/watch?v=tg8EKY8ovjo&feature

Filmik który zmotywował by wywalić LPG i tym samym odelżyć auto z tego:
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZCJM&feature
Prędkościomierz zaniża o ok 10%...

Podczas nieco szybszej jazdy seryjne heble troszkę nie dawały rady więc wleciały lepsze klocki na przód oraz zalany został świeży płyn:
Obrazek
Obrazek

No i kółka z Omegi B + Federale RS-R 595 w rozmiarze 235/45R17:
Obrazek

W takiej konfiguracji auto strzeliło 13,640sek na 1/4mili i po tym czasie rozpędzając się do 179,05km/h

Parę Filmików z ćwiartki Seatowej (walka o tytuł najszybszego Saaba w PL):
http://www.youtube.com/watch?v=vv9OSKrUsmQ&feature
http://www.youtube.com/watch?v=lLRJSq1-Ers&feature

Fotki z tej imprezy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto obecnie zmieniło właściciela i zamieniłem się na ładne Kombi Aero 9-5 z roku 2001 :)
Ostatnio zmieniony 2012-07-28, 10:24 przez Coobcio, łącznie zmieniany 2 razy.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2011-08-02, 11:53

Rano napotkałem w drodze do roboty jak stał grzecznie na Sadach

Zauważone naklejki, wiedziałem ze to nie zwykłe wozidło

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-08-02, 17:55

Przewiózł mnie tym potworem. Makabra. Prowadzenie...d.... hamulce.....d.... i speed :-o
A już myślałem, że jedno miejsce parkingowe pod garage się zrobiło. :evil:
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-08-02, 22:22

Strasznie ryczał ten "jednooki" schab ;p
Generalnie dawał radę :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-08-03, 01:42

xtomek pisze:Przewiózł mnie tym potworem. Makabra. Prowadzenie...d.... hamulce.....d.... i speed :-o
Taki jest właśnie Saab 900NG :D

Ps. dziękuje za śliczne fotki - tą na dole pochwalił bym się na forum Saabowym :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-08-03, 21:28

Coobcio pisze:tą na dole pochwalił bym się na forum Saabowym :D
Koniecznie , czarny górą :p

coś jeszcze się zaplątało :)
Obrazek
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-08-06, 19:27

Prześliczne zdjątka Tony :-D Nawet ruda się załapała z Saabem Coobcia. :-D
Ostatnio zmieniony 2011-08-06, 20:52 przez xtomek, łącznie zmieniany 2 razy.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-08-06, 20:06

Tomku tylko że jak sie nie myle 60 stóp zalezy od czasu rekacji :mrgreen: Pozatym saab ma bardzo słabo zestopniowaną skrzynie biegów nieraz są problemy z biegami ;]

A tak pozatym to troszke tutaj Ot zrobiłes bo raczej ten twój pościk powinienen być w temacie o rudej :->

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

60 ft

Post autor: xtomek » 2011-08-06, 20:32

Nie zależy. 60 ft jest bez RT, bo wtedy Coobcio miałby prawie 0,2-0,4 w plecy. a z biegami, mocą i momentem to ja miałem problemy. Pozdro, Wpis jest już tam, gdzie powinien być..
tomek
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-12-22, 00:24

Saabik będzie w Lutowym numerze GT :)
Troszkę się w nim nazmieniało, począwszy od hybrydowego sprzęgła, skońćzyszy na zawieszeniu oraz wnętrzu no i hamulcach - 330mm na osi przedniej :P

Oraz mały zastrzyk mocy, obecnie jest już 380KM i prawie 550Nm :)

Jutro może coś więcej skrobnę :p

[ Dodano: 2012-01-08, 16:07 ]
No to Hamulce, tarcze prawie 5cm większe od seryjnych + zaciski z 9-5 które to mają większe klocki:
Obrazek

Tarcza seryjne 284mm i nowa 330mm:
Obrazek

Dodatkowe 20KM i prawie 70Nm dzięki przestawieniu wałków rozrzadu oraz po pozbyciu się zwężki z dolotu:
Obrazek

Na tą chwilę to by było na tyle, jeszcze warto by przetestować precyzyjniejsze regulacje rozdządu a nie o cały jeden ząb za sprawą nastawnych zębatek od szalonego :)
Generalnie z tej turbiny więcej KM się raczej nie wyciśnie ale momentu trochę na pewno :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-09, 13:00

Pora odświeżyć temacik :D

Na pokład wleciał 3 barowy map sensor Autko wystrojone na 1.8 bara spadajace powyzej 5.5tys na 1.5.

Zamieszczam wykresik :)
Obrazek

Filmik z hamowni:

http://www.youtube.com/watch?v=5oOJSrYK ... r_embedded

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-09, 13:26

I Przeguby się nie rozczepiają :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-10, 19:32

Dziś czytałem GT... artykuł KOZAK !!! :D Zdjęcia rewelacja :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-10, 21:34

Artykół fajny przyznać mogę ale rąbneli się w osiągach, Saab w ciepły dzień powinien setkę robić w ok 5 sek...

Pomiary na 380KM + zimno i nie przyczepnie prezentują się następująco:
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2012-02-11, 02:07

Widziałem dzisiaj na żywo auto w Red Race :) Fajnie wygląda...jeszcze liczę na jakąś przejażdzkę niebawem z Ubiqiem :D
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-11, 09:14

W Obecnych warunkach to na IV może trakcje złapie :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 10:05

Mam nadzieję że pochwalisz się swoimi furkami jak przybędę do WWa :)

Szczerze to nie jechałem nigdy wozem który ma powyżej 300 KM ;/

Robotę robi, filmik z Lambo również mnie zadziwił !! Ale ta k****wska 4 nie weszła, dobrze że nic ,jak to mówisz Coobcio, męsko nie jebneło :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-11, 10:26

Ryba pisze:Szczerze to nie jechałem nigdy wozem który ma powyżej 300 KM ;/
Robotę robi, filmik z Lambo również mnie zadziwił !! Ale ta k****wska 4 nie weszła, dobrze że nic ,jak to mówisz Coobcio, męsko nie jebneło :)
No Lambo to był taki przypadkowy pomysł, staliśmy w korku i patrzymy lambo, ja do coobcia mowie, ty lecimy za nim no i polecieliśmy :D

No to jak nie jeździłeś jeszcze wozem to myślę że bedziesz mieć okazję :D U ciebie też pewno pęknie 3xx :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-11, 10:33

Teraz fajnie by było pośmigać za tym Lambo :D
Doszło prawie 60KM, 20Nm no i przede wszystkim krótka skrzynia która kolosalnie poprawiła przyspieszenie no i poprawiona aerodynamika dzięki glebie 35mm.
Myślę że w sprincie powiedzmy 100-250km/h Lambo w pewnym momencie musiało by ustąpić drogi :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-11, 10:34

Szkoda że tylko do 250 :D Troszkę ta skrzynia 4.45 za krótka na takie autostradowe ganianie :D


Coobcio odzwon do mnie :D

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-02-11, 14:29

Ps. gdzie macie ten filmik z lambo ?? 8-)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-02-11, 23:36

Jastrząb pisze:gdzie macie ten filmik z lambo
:)


Fajny Schabik, ładnie zamiata na drogach :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-11, 23:55

Jastrząb pisze:Ps. gdzie macie ten filmik z lambo ?? 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZ ... r_embedded
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2012-02-12, 00:16

Jestem ciekaw co by było gdyby czwórka wskoczyła prawidłowo :-)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-12, 00:17

Mogło by być bardzo ciekawie :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-02-12, 08:59

ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-12, 10:06

Jastrząb pisze:ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:
To było prawie rok temu, teraz to jest zupełnie inny samochód :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-12, 10:25

Coobcio pisze:
Jastrząb pisze:ŁOO KERWA a to sie lolek w Lambo na pewno dziwił patrząc w lustro :) :D
Pięknie ten saabik lata :cool:
To było prawie rok temu, teraz to jest zupełnie inny samochód :)
Teraz gość z lambo musiałby się spinać czy mu 4 wejdzie :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Marcinek
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2010-11-05, 16:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Marcinek » 2012-02-12, 11:19

i ze strachu mógłby popuścić w pampersa :D
Mało się zarabia żyje się jak hrabia 8)
100NX SR20DE + Garrett t25 -->180KM,273NM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-12, 13:51

pan dosyć ciekawie sie patrzył na nas ;P tym bardziej ze jechał z dziewczyną bardzo urodziwą ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”