Wszystko seria jedynie dołożona turbosprężarka z Lancera EVO X + 70mm wydech, dolot ze stożkiem K&N oraz większy IC i wtryski paliwa

A Teraz czas na histrię:
Od Klubowicza z SKP udało mi się po taniości kupić w dość dobrym stanie Saaba 900NG Coupe z 94 roku, jakieś duperele były w nim do ogarnięcia typu problemy z instalacją LPG, ciężko chodząca linka gazu, nie działająca klima, poduszki pod silnikiem do wymiany a reszty pierdół nie pamiętam...
Auto przez dobrze ponad pół roku dzielnie mi służyło jako tani środek transportu z wystarczającymi osiągami, w momencie zakupu miał wgrany typowy soft Stage I...
Po przyjechaniu nim z Poznania odrazu zabrałem się za przeglądzik i wymieniłem świeczki na zimniejsze BCPR7ES, Olej 10w60 i filtr, filtr paliwa a w miejsce seryjnego filtra powietrza wleciała wkładka K&N oraz dodatkowo zmodyfikowałem puszkę filtra tzn wleciał kominek 80mm oraz podciągnąłem nieco cięgło WG i co najcenniejsze dla mnie uruchomiłem instalację LPG

Po jakimś czasie zawitał luźniejszy wydech fi70mm łącznie z DP tej samej średnicy oraz poprawiłem nieco sofcik, poniżej Efekt tych paru modów:

Następnie przyszedł czas na zabawy, z racji tego że pojawił się nowszy wygodniejszy i cichszy


Tak więc by dostarczyć dodatkowej porcji paliwa zostały wymienione wtryski paliwa na większe pasującego pnp Siemensa DECE 630mm, przy tej okazji zdemontowałem kolektor ssący i go przeportowałem usuwając z niego końca zwężki.
Seryjny jedno stronny Intercooler został zastąpiony znacznie większym przelotowym pochodzącym z ciężarówki, został tak przerobiony i zamontowany by nie kolidował z klimatyzacją.



Dalej trzeba było wystrugać nowy kolektor wydechowy, oraz downpipe pod znacznie większą turbosprężarkę na twin scrollu:


Coby upchnąć to pod maska trzeba było seryjny wentylator chłodnicy zastąpić znacznie cieńszym chińskim zamiennikiem a coby nie było mu za ciepło i nie spłynął to kolektor owinięty został bandażem termicznym.
Efektem powyższych prac jest taki oto wykres wygenerowany przy doładowaniu 1,42-1,36bara:

Turbina z EVO X swoim wstawaniem biję na głowę seryjnego malusieńkiego Garreccika T25 który wydawał się być i tak mało lagliwym, ale w porównaniu ze znacznie większą turbiną na TT słabo sobie radzi z dołu:
2000obr.min T25 = 195Nm / EVO = 215Nm
2500obr.min T25 = 250Nm / EVO = 265Nm
3000obr.min T25 = 320Nm / EVO = 370Nm
T25 swoje max wynoszące 395Nm osiąga przy 3620 a turbina z EVO tą samą wartość generuje już od 3050obr.min



Na turbince z EVO na inercyjnej hamowni 480Nm pojawia się już od 3500obr.min, na ulicy pełne doładowania a nawet delikatne przeładowanie do 1,51-1,53bara ukazuje się od 2800-3100 w zależności od biegu, dla mnie jest to królowa wstawania

Nawet z dodania gazu na suchym na jakiejś nie za bardzo starej oponie w rozmiarze 215/45R17 na II biegu auto czasem potrafi zamielić


Aha no i jakaś fotka z zewnątrz jak się auto prezentuje:



Filmik ze strojenia na hamowni: http://www.youtube.com/watch?v=tg8EKY8ovjo&feature
Filmik który zmotywował by wywalić LPG i tym samym odelżyć auto z tego:

http://www.youtube.com/watch?v=Ilu9FIpZCJM&feature
Prędkościomierz zaniża o ok 10%...
Podczas nieco szybszej jazdy seryjne heble troszkę nie dawały rady więc wleciały lepsze klocki na przód oraz zalany został świeży płyn:


No i kółka z Omegi B + Federale RS-R 595 w rozmiarze 235/45R17:

W takiej konfiguracji auto strzeliło 13,640sek na 1/4mili i po tym czasie rozpędzając się do 179,05km/h
Parę Filmików z ćwiartki Seatowej (walka o tytuł najszybszego Saaba w PL):
http://www.youtube.com/watch?v=vv9OSKrUsmQ&feature
http://www.youtube.com/watch?v=lLRJSq1-Ers&feature
Fotki z tej imprezy:




Auto obecnie zmieniło właściciela i zamieniłem się na ładne Kombi Aero 9-5 z roku 2001
