Strona 1 z 2

Coobcia "słonecznik" - Saab 9-3 AERO 281KM i 424Nm

: 2011-03-25, 22:57
autor: Coobcio
No wreszcie zabrałem się za coś swojego smile
Dorwałem Fajne Cabrio Aero, ładnie utrzymane z fotelami Vigenowymi, z drobnym defektem silnika - stukająca panewka i padnięta turbosprężarka, która zapewne wciągnęła większość olej z silnika i tym samym doprowadziła do jego zatarcia bowiem w silniku było raptem 1,3L czarnej mazi laughing
Maszynę sprowadziłem pod Garage dolewając 3L oleju i udałem się na rodzinną jazdę próbną :)
Obrazek

Silnika starego szkoda nie było bo praktycznie nic z niego nie nadawało się do odzysku więc postanowiłem wybudować drugi w oparciu o tłoki z B234 z roku 1989 - bardzo przekonały mnie jego układ korbowo-tłokowy i ten kolorowy blok w jakim się znajdowały:
Obrazek

Tłoki trzeba było poddać obróbce by pasowały bowiem opierały się spodami o pierścień od czujnika wału...

Blok pochodzi z Ojcowego B235R w którym także panewka oddała ale miał śliczne gładzie i to mnie do niego przekonało (przelot 136tyś km) do tego wiadomo nowe panewki, wał dorwałem idealny z B235 po eksplozji tłoka, dodatkowo został on wyważony i wypolerowany na krasnobrodzkiej wraz z kołem pasowym i zamachowym, które zostało zmodyfikowane i odelżone pod większe sprzęgło z 9-5 AERO (240mm).

Korbowody także wyważyłem - jeden z nich miał aż 8g odchyłu względem pozostałej trójki, więc koniecznie musiałem go odelżyć by pasował do reszty:
Obrazek

Nowy układ korbowy już na miejscu, cechuje go stopień sprężania 8,5:1 a odpowiednik z B235R ma 9,3:1 więc można mu dużo dmuchać :)


Do tego wiadomo reszta układanki czyli, nowy rozrządzik OEM, panewki STD Glyco, pierścienie GETZE - z które wymagały skrócenia sprężynek od pierścieni olejowych pod starodawane tłoki. tej samej firmy pochodzą śruby pod głowicę a uszczelka pod łep to tradycyjnie niezawodny ERLING.

Co do turbosprężarki to stara była kaput więc została ona w pełni zregenerowana i przebudowana z15T na 19T, części do jej naprawy, oba wirniki, łożyska i wszystkie uszczelniacze wziąłem z JAWerehause, pod wirnik 19T trzeba było roztoczyć muszlę strony zimnej, następnie zostało to wszystko poskładane i wyważone.

Na tą chwilę Auto jest już poskładane i ma przejechane zaledwie 401km (całkowity przebieg auta 113,700km) nowe serducho bardzo fajnie się sprawuje czuć że to 2.3 bo idzie z samego dołu, obawiałem się że hybrydowa turbosprężarka TD04-19T będzie wstawała ospale ale wskaźnik APC na czerwone pole wchodzi już od 2100obr.min i to na seryjnej mapie z B205R jaka była w tym Cabrio Aero (2.0 205KM i 280Nmsmile) :)

Co do Auta to nie mam za dużych planów bo kobitka bardzo mnie z nimi hamuje tzn. auto musi być cichutkie !
Jedynie to do tego co już jest, zrobię sobie program i ew. zmienię wtryski paliwa na większe, chciałbym tu osiągnąć granicę 305-310KM i ok. 450Nm (wydech, dolot seria żeby było cicho i nie było kłutni w domu) :D
Jeszcze jedynie nad zawiasem bym popracował, tzn. Bilsteiny B8 + jakieś obniżane sprężyny żeby jakoś to wyglądało i się prowadziło oraz komplet hamulcy 308mm z przed i poliftowego 9-5 Aero aha no i to co w kabrio takie ważne to usztywnienie budy, takie coś będę chciał wykonać:
http://photo.platonoff.com/Auto/2006071 ... .Brace.jpg

Oraz trochę rozbudować górną rozporkę...
A i jak w zawieszeniu gdzieś pojawia się luzy to zapodam wszędzie poliuretan, który do tego modelu jest ogólnodostępny na allegro...

Z tego miejsca chciałbym podziękować Limonowi za ogólną pomoc przy składaniu auta, ba dzisiaj byłem zajęty strojeniem aut... Nie miałem czasu na swojego bezdachowca i jakże to miła niespodzianka na mnie czekała po powrocie ze strojenia pewnego Audi tzn. pod maską zawitały niebieskie podciśnienia Samco które normalnie kilometrami walają się po garażu a tak znalazły swoje miejsce pod maską mojego cabrio no i ponadto zrobiło się jakoś tak czysto pod nią oraz we wnętrzu - naprawdę dzięki Ci stary !!
A no i Voly też maczał w tym trochę swoje łapy za co zostało mu to wynagrodzone w postaci zmiany softu w jego 900NG - mam nadzieję że teraz auto już jedzie a nie skrada się jak to w serii było... smile

Zamieszczam parę fotek jak auto się prezentuje po umyciu z zewnątrz:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2011-03-25, 22:59
autor: Limon
Piekny wóz i 113 tys przebiegu robi swoje :mrgreen:

Obrazek

thx Yapko :mrgreen:

: 2011-03-25, 23:10
autor: Michalllo
Noo nieźle :D Tak po cichutku :D

: 2011-03-25, 23:12
autor: yapko
Ja myslałem że to bedzie w innym temacie o tych tablicach :)
Myślałem też że dłużej to pozostanie w tajemnicy :)

Cóż mam powiedzieć- nie wiadomo do którego auta zakładać które tablice :)

: 2011-03-25, 23:15
autor: Coobcio
Zlot Nissana niebawem na pewno przed Saabowym - więc wpierw wlecą tabliczki do słonecznika, bardzo Ci dziękuje za nie :)

: 2011-03-25, 23:17
autor: Limon
Hihi coobcio bo ty musisz sobie zrobić:

w0 coobcio
w1 ...
w2 ...

Dla każdego projektu inny numerek :mrgreen:

: 2011-03-25, 23:26
autor: Tony
Jak dotąd ,chyba najładniejszy saab jakiego zakupił Coobcio :-P
Niech cieszy słońcem 8-)

: 2011-03-26, 11:29
autor: Limon
No saabik jest piękny wszystko chodzi w nim jak w nowym aucie skrzynia , sprzęgło naprawdę mistrzowski zakup :mrgreen: Troszkę osób sie ogląda jeszcze przy tym to lansik na mieście jest :-P

: 2011-03-26, 11:42
autor: Pawel18PL
No i jest czym postraszyć auta na światłach, nie ma nic gorszego niż auto do lansu które zostaje na światłach za pandą ;P

: 2011-03-26, 11:58
autor: Rysiu83
Piękna maszyna!

: 2011-03-26, 12:09
autor: nossbuk
Cud! Miód! i Malina ! :-o :mrgreen:

: 2011-03-26, 15:16
autor: Kenet
Pierwsze zdjęcie jest MEGA! :D Dobry lansowóz.

: 2011-03-26, 15:53
autor: zuru82
Bardzo ładny wóz :D Gratulacje! Nie dość, że limuzynka, to jeszcze Cabrio :) Jak Cie znam Coobciu to zaraz i wyścigówka :-> hehe

: 2011-03-26, 16:47
autor: Limon
No dzisiaj tam programik walneliśmy na szybko ;) Wleciała dv aluminiowa Forge plus rureczkę wypolerowałem ;) Plus wczoraj mycie pod maską by Limon ;) Zaraz Coobcia kobitka ma fotki zrobić :)

: 2011-03-26, 18:55
autor: bullitt
Jak 9-3 w tej budzie kompletnie mi nie podchodzi, za cabrio też nie przepadam, ale ten z pakietem AERO ma w sobie coś, widziałem dziś na pradze prawie identycznego, tylko ciemniejszy lakier, wygladał bardzo fajnie, ale chyba niedługo pojawi się na allegro, bo strasznie niebiesko za nim było i podejrzewam że kierowniczka może szybko go zatrzeć.

: 2011-03-26, 20:35
autor: Coobcio
Dziękuje za miłe, ciepłe słowa :)
Auto nie będzie na pewno wyścigówką, ma jedynie sprawnie się odpychać, choć miło będzie jak M5, M6, jakieś AMG i inne w tyle będzie na trasie zostawiało ale to nie jest priorytetem... :D

Wracając do tego co dzisiaj zostało zrobione to przebieg wzrósł do 511km, tak więc został zmieniony olej na docelowy syntetyczny 10w60 GOLF Racing, ponadto zrobiłem mu leciutki programik na którym dmucha 1,1bara co powinno odpowiadać ok. 420-430Nm, mocy dużo nie robiłem bo seryjne wtryski są słabe i musiałem doładowanie powyżej 5000obr.min ostro ściąć czyli myślę że wyszła z tego okolica 270KM - to takie moje Stage 1 które chciałbym sprawdzić nie bawem na hamowni w ECU-Performance nim zacznę kolejne mody pod maską... :)

Ps. Bardzo pozytywnie jestem zaskoczony tym jak szybko wstaje ta suszarka TD04-19T-5, pełne doładowanie osiąga przy ok. 2350obr.min ale i już zaledwie od 1500obr.min czuć że auto idzie płynnie i wyraźnie przyspiesza na każdym biegu...

Poniżej fotki z porządkowych prac pod maską by Limona:
Obrazek
Obrazek

: 2011-03-26, 22:25
autor: Sob
cos w tych Saab'ach jest ze tak sie nissanomaniakom wkrecily, ale egzemplarz fajny no i osiagi.. ;]

: 2011-03-26, 22:55
autor: Michalllo
Te zdjęcia to na bank lipa :D
Zdjęcia zrobione w nowym samochodzie w salonie a udają używane :D

: 2011-03-27, 00:16
autor: Limon
Zdjęcia pod machą autentycznę paniowie troszkę pracy i piekny widoczek pod maską ;) :mrgreen:

: 2011-03-31, 07:10
autor: lukasgt
STAGE 1 -270km 430nm--dobry ten setup podstawowy--a poza tym autko super do wyrywania...

: 2011-03-31, 08:18
autor: Coobcio
Takie są przypuszczenia co do wartości Nm i KM na hamowni jeszcze nie byłem i w tym tygodniu za duży ruch mam by się od roboty oderwać...

[ Dodano: 2011-04-11, 19:21 ]
No i Hamownia zaliczona :)
240KM i 406Nm czyli wszystko seria + TD04-19T oraz program mojego autorstwa VS. To co poprzednio + wkładka K&N oraz usunięte oba katalizatory:
Obrazek

Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara :)
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded

Auto cieszy, turbodziury brak, turbiny nie chce mi się zmieniać, jedynie zainwestuję w porządny Intercooler oraz większe wtryski bo na tych więcej już nie da rady i na maksa ile się da będę starać się poprawić górę coby te 300 przełamać :-P

: 2011-04-11, 19:26
autor: Limon
No jeździłem wielokrotnie i po tej wkładce już zapierdziela ten wóz aż miło ;) Niech tylko pogoda sie zmieni to bedziem sie lansować z otwartym dachem :P

Co do planów to trzeba coś pod maską podobnie wypucować i ogarnać coby robiło wow ;D :

Obrazek

: 2011-04-11, 19:33
autor: nossbuk
Coobcio pisze: Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara :)
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded
Coobcio chyba zainwestował w coś lepszego do nagrywania, bo coś widać na tym filmiku, a nie jak na innych przewijane klatek :mrgreen:

Jak już wcześniej wspomniałem, furka naprawdę rządzi. Chciałbym popatrzeć na żywo i się przejechać. To autko w cabrio ma to coś... :roll:

Ps. Limon, kiedy masz czas, żeby doprowadzić moją stajnię do takiego stanu? :mrgreen:

: 2011-04-11, 19:59
autor: Limon
Chodzi Ci o Mycie pod maską ? :-P

: 2011-04-11, 20:45
autor: nossbuk
A o czym, żeś Ty myslał ?? :lol:

Tak, tak o Mycie pod maską? :-)

: 2011-04-11, 20:49
autor: Limon
nossbuk pisze:A o czym, żeś Ty myslał ?? :lol:
No niewiem jakieś silikony, polerki itp :P Haha

Co do mycia to uderz na pw to sie dogadamy :mrgreen:

: 2011-04-11, 21:00
autor: zuru82
Coobcio pisze:Takie są przypuszczenia co do wartości Nm i KM na hamowni jeszcze nie byłem i w tym tygodniu za duży ruch mam by się od roboty oderwać...

[ Dodano: 2011-04-11, 19:21 ]
No i Hamownia zaliczona :)
240KM i 406Nm czyli wszystko seria + TD04-19T oraz program mojego autorstwa VS. To co poprzednio + wkładka K&N oraz usunięte oba katalizatory:
Obrazek

Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara :)
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded

Auto cieszy, turbodziury brak, turbiny nie chce mi się zmieniać, jedynie zainwestuję w porządny Intercooler oraz większe wtryski bo na tych więcej już nie da rady i na maksa ile się da będę starać się poprawić górę coby te 300 przełamać :-P
Bardzo ładnie :) Kolejny Saab elegancko się odpychający...w końcu prawie seria. Niut miażdży cycki :->

Gratki :)

: 2011-04-12, 16:59
autor: Limon
No dzisiaj wleciały porządne oponki conti sport contact2 i wóz teraz sie trzyma jak należy ;)

Chwilę miałem okazję sie bryknać i wóz podaje aż miło, mozna powiedziec ze zapierdziela :mrgreen:

: 2011-04-12, 20:32
autor: lukasgt
jak wszystko czeko coobcio się dotknie :evil:

: 2011-04-13, 23:35
autor: Coobcio
A Limoniasty ostatnio nakręcił taki filmik 80-180km/h (III i IV bieg) na nowych bardziej lepinych oponach:

http://www.youtube.com/watch?v=C1rwe-HU ... r_embedded

Jeszcze tylko 50-70KM dodaje i koniec z modami pod maską, tak z ciekawości sprawdzę maszynę w specyfikacji 270KM + na Bemowie 17 kwietnia :) ?

[ Dodano: 2012-03-25, 23:27 ]
Kabriolet wreszcie uruchomiony i rozruszany na trasie :)
Stał zamknięty w garażu blisko pół roku po czym przepchnęliśmy go te 100 metrów do drugiego garażu gdzie został zmieniony intercooler na znacznie grubszy i wydajniejszy firmy KL Racing :)

Sabiszcze także wreszcie doczekało się nowej ciut większej turbosprężarki, którą udało mi się stworzyć cudem, firma z którą współpracuje buduje turbosprężarki dla policyjnych opli 2.8 V6 Turbo i ostało im się jedno koło kompresji 20T, zamawiane z salonu DOGE ze stanów z modelu Caliber SRT4 :)
- Wymiary koła kompresji to 47x58mm dla porównania seryjna 15T ma zaledwie 42x56mm.

Koło kompresji już na miejscu widać ile materiału z muszli wybrane, uszczelka z rury dolotowej przylega na styk:
Obrazek

Z racji tego że rura dolotowa w AERO ma jedynie średnicę wlotu 42,5mm, opracowałem już patent by stworzyć porządny gruby dolot o fi wewnętrznej 70mm:
Obrazek

Na ulicy turbo puki co na seryjnym dolocie sprawuje się niesamowicie na V biegu przy zaledwie 2080-2100obr.min ładuje mi już 1.3bara :) Zawdzięczam to fabrycznemu żeliwu 5cm2, specialnie nie chciałem wsadzać większego żeby nie zwiększać laga, bowiem na 6cm2 turbina wstawała by już gorzej niż ta z Lancera EVO X z tytanowym wirnikiem wydechowym, którą docelowo bym chciał zamontować ale w pierwszej kolejności chce sobie dokończyć mojego Nissana 200SX S13 do amatorskiego driftu w którym pozostało jedynie wystrugać kolektor, wydech i orurowanie...

Żeby poprawić odprowadzanie spalin poddałem piątkowe żeliwo portingowi i usunąłem zadziory, przewężenia i inne niedoskonałości fabrycznego odlewu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co do grubego dolotu to żeby silikon nie opierał się o kolektor wydechowy trzeba przerobić górne mocowanie aktuatora odsunąć je o 12-13mm od musli turbinki, ten zabieg bez spawania jest nie możliwy więc z nowym dolotem i wymianą wtrysków paliwa poczekamy do końca tygodnia, ciekawe jakie moce kabriolecik wystruga :)
Liczę na pełen moment w granicach powiedzmy 450Nm już od najniższych obrotów do ok. 5000-5300... Zobaczymy co pokażą nam kreski :)

Ponadto po 8 miesiącach i 2800km przebiegu zmieniłem oliwę na ciut lżejszego Gulf-a Racing 5w50 dotychczas śmigałem na 10w60 tego samego producenta.