Coobcia "słonecznik" - Saab 9-3 AERO 281KM i 424Nm
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Coobcia "słonecznik" - Saab 9-3 AERO 281KM i 424Nm
No wreszcie zabrałem się za coś swojego smile
Dorwałem Fajne Cabrio Aero, ładnie utrzymane z fotelami Vigenowymi, z drobnym defektem silnika - stukająca panewka i padnięta turbosprężarka, która zapewne wciągnęła większość olej z silnika i tym samym doprowadziła do jego zatarcia bowiem w silniku było raptem 1,3L czarnej mazi laughing
Maszynę sprowadziłem pod Garage dolewając 3L oleju i udałem się na rodzinną jazdę próbną
Silnika starego szkoda nie było bo praktycznie nic z niego nie nadawało się do odzysku więc postanowiłem wybudować drugi w oparciu o tłoki z B234 z roku 1989 - bardzo przekonały mnie jego układ korbowo-tłokowy i ten kolorowy blok w jakim się znajdowały:
Tłoki trzeba było poddać obróbce by pasowały bowiem opierały się spodami o pierścień od czujnika wału...
Blok pochodzi z Ojcowego B235R w którym także panewka oddała ale miał śliczne gładzie i to mnie do niego przekonało (przelot 136tyś km) do tego wiadomo nowe panewki, wał dorwałem idealny z B235 po eksplozji tłoka, dodatkowo został on wyważony i wypolerowany na krasnobrodzkiej wraz z kołem pasowym i zamachowym, które zostało zmodyfikowane i odelżone pod większe sprzęgło z 9-5 AERO (240mm).
Korbowody także wyważyłem - jeden z nich miał aż 8g odchyłu względem pozostałej trójki, więc koniecznie musiałem go odelżyć by pasował do reszty:
Nowy układ korbowy już na miejscu, cechuje go stopień sprężania 8,5:1 a odpowiednik z B235R ma 9,3:1 więc można mu dużo dmuchać
Do tego wiadomo reszta układanki czyli, nowy rozrządzik OEM, panewki STD Glyco, pierścienie GETZE - z które wymagały skrócenia sprężynek od pierścieni olejowych pod starodawane tłoki. tej samej firmy pochodzą śruby pod głowicę a uszczelka pod łep to tradycyjnie niezawodny ERLING.
Co do turbosprężarki to stara była kaput więc została ona w pełni zregenerowana i przebudowana z15T na 19T, części do jej naprawy, oba wirniki, łożyska i wszystkie uszczelniacze wziąłem z JAWerehause, pod wirnik 19T trzeba było roztoczyć muszlę strony zimnej, następnie zostało to wszystko poskładane i wyważone.
Na tą chwilę Auto jest już poskładane i ma przejechane zaledwie 401km (całkowity przebieg auta 113,700km) nowe serducho bardzo fajnie się sprawuje czuć że to 2.3 bo idzie z samego dołu, obawiałem się że hybrydowa turbosprężarka TD04-19T będzie wstawała ospale ale wskaźnik APC na czerwone pole wchodzi już od 2100obr.min i to na seryjnej mapie z B205R jaka była w tym Cabrio Aero (2.0 205KM i 280Nmsmile)
Co do Auta to nie mam za dużych planów bo kobitka bardzo mnie z nimi hamuje tzn. auto musi być cichutkie !
Jedynie to do tego co już jest, zrobię sobie program i ew. zmienię wtryski paliwa na większe, chciałbym tu osiągnąć granicę 305-310KM i ok. 450Nm (wydech, dolot seria żeby było cicho i nie było kłutni w domu)
Jeszcze jedynie nad zawiasem bym popracował, tzn. Bilsteiny B8 + jakieś obniżane sprężyny żeby jakoś to wyglądało i się prowadziło oraz komplet hamulcy 308mm z przed i poliftowego 9-5 Aero aha no i to co w kabrio takie ważne to usztywnienie budy, takie coś będę chciał wykonać:
http://photo.platonoff.com/Auto/2006071 ... .Brace.jpg
Oraz trochę rozbudować górną rozporkę...
A i jak w zawieszeniu gdzieś pojawia się luzy to zapodam wszędzie poliuretan, który do tego modelu jest ogólnodostępny na allegro...
Z tego miejsca chciałbym podziękować Limonowi za ogólną pomoc przy składaniu auta, ba dzisiaj byłem zajęty strojeniem aut... Nie miałem czasu na swojego bezdachowca i jakże to miła niespodzianka na mnie czekała po powrocie ze strojenia pewnego Audi tzn. pod maską zawitały niebieskie podciśnienia Samco które normalnie kilometrami walają się po garażu a tak znalazły swoje miejsce pod maską mojego cabrio no i ponadto zrobiło się jakoś tak czysto pod nią oraz we wnętrzu - naprawdę dzięki Ci stary
A no i Voly też maczał w tym trochę swoje łapy za co zostało mu to wynagrodzone w postaci zmiany softu w jego 900NG - mam nadzieję że teraz auto już jedzie a nie skrada się jak to w serii było... smile
Zamieszczam parę fotek jak auto się prezentuje po umyciu z zewnątrz:
Dorwałem Fajne Cabrio Aero, ładnie utrzymane z fotelami Vigenowymi, z drobnym defektem silnika - stukająca panewka i padnięta turbosprężarka, która zapewne wciągnęła większość olej z silnika i tym samym doprowadziła do jego zatarcia bowiem w silniku było raptem 1,3L czarnej mazi laughing
Maszynę sprowadziłem pod Garage dolewając 3L oleju i udałem się na rodzinną jazdę próbną
Silnika starego szkoda nie było bo praktycznie nic z niego nie nadawało się do odzysku więc postanowiłem wybudować drugi w oparciu o tłoki z B234 z roku 1989 - bardzo przekonały mnie jego układ korbowo-tłokowy i ten kolorowy blok w jakim się znajdowały:
Tłoki trzeba było poddać obróbce by pasowały bowiem opierały się spodami o pierścień od czujnika wału...
Blok pochodzi z Ojcowego B235R w którym także panewka oddała ale miał śliczne gładzie i to mnie do niego przekonało (przelot 136tyś km) do tego wiadomo nowe panewki, wał dorwałem idealny z B235 po eksplozji tłoka, dodatkowo został on wyważony i wypolerowany na krasnobrodzkiej wraz z kołem pasowym i zamachowym, które zostało zmodyfikowane i odelżone pod większe sprzęgło z 9-5 AERO (240mm).
Korbowody także wyważyłem - jeden z nich miał aż 8g odchyłu względem pozostałej trójki, więc koniecznie musiałem go odelżyć by pasował do reszty:
Nowy układ korbowy już na miejscu, cechuje go stopień sprężania 8,5:1 a odpowiednik z B235R ma 9,3:1 więc można mu dużo dmuchać
Do tego wiadomo reszta układanki czyli, nowy rozrządzik OEM, panewki STD Glyco, pierścienie GETZE - z które wymagały skrócenia sprężynek od pierścieni olejowych pod starodawane tłoki. tej samej firmy pochodzą śruby pod głowicę a uszczelka pod łep to tradycyjnie niezawodny ERLING.
Co do turbosprężarki to stara była kaput więc została ona w pełni zregenerowana i przebudowana z15T na 19T, części do jej naprawy, oba wirniki, łożyska i wszystkie uszczelniacze wziąłem z JAWerehause, pod wirnik 19T trzeba było roztoczyć muszlę strony zimnej, następnie zostało to wszystko poskładane i wyważone.
Na tą chwilę Auto jest już poskładane i ma przejechane zaledwie 401km (całkowity przebieg auta 113,700km) nowe serducho bardzo fajnie się sprawuje czuć że to 2.3 bo idzie z samego dołu, obawiałem się że hybrydowa turbosprężarka TD04-19T będzie wstawała ospale ale wskaźnik APC na czerwone pole wchodzi już od 2100obr.min i to na seryjnej mapie z B205R jaka była w tym Cabrio Aero (2.0 205KM i 280Nmsmile)
Co do Auta to nie mam za dużych planów bo kobitka bardzo mnie z nimi hamuje tzn. auto musi być cichutkie !
Jedynie to do tego co już jest, zrobię sobie program i ew. zmienię wtryski paliwa na większe, chciałbym tu osiągnąć granicę 305-310KM i ok. 450Nm (wydech, dolot seria żeby było cicho i nie było kłutni w domu)
Jeszcze jedynie nad zawiasem bym popracował, tzn. Bilsteiny B8 + jakieś obniżane sprężyny żeby jakoś to wyglądało i się prowadziło oraz komplet hamulcy 308mm z przed i poliftowego 9-5 Aero aha no i to co w kabrio takie ważne to usztywnienie budy, takie coś będę chciał wykonać:
http://photo.platonoff.com/Auto/2006071 ... .Brace.jpg
Oraz trochę rozbudować górną rozporkę...
A i jak w zawieszeniu gdzieś pojawia się luzy to zapodam wszędzie poliuretan, który do tego modelu jest ogólnodostępny na allegro...
Z tego miejsca chciałbym podziękować Limonowi za ogólną pomoc przy składaniu auta, ba dzisiaj byłem zajęty strojeniem aut... Nie miałem czasu na swojego bezdachowca i jakże to miła niespodzianka na mnie czekała po powrocie ze strojenia pewnego Audi tzn. pod maską zawitały niebieskie podciśnienia Samco które normalnie kilometrami walają się po garażu a tak znalazły swoje miejsce pod maską mojego cabrio no i ponadto zrobiło się jakoś tak czysto pod nią oraz we wnętrzu - naprawdę dzięki Ci stary
A no i Voly też maczał w tym trochę swoje łapy za co zostało mu to wynagrodzone w postaci zmiany softu w jego 900NG - mam nadzieję że teraz auto już jedzie a nie skrada się jak to w serii było... smile
Zamieszczam parę fotek jak auto się prezentuje po umyciu z zewnątrz:
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 21:02 przez Coobcio, łącznie zmieniany 2 razy.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Noo nieźle Tak po cichutku
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Ja myslałem że to bedzie w innym temacie o tych tablicach
Myślałem też że dłużej to pozostanie w tajemnicy
Cóż mam powiedzieć- nie wiadomo do którego auta zakładać które tablice
Myślałem też że dłużej to pozostanie w tajemnicy
Cóż mam powiedzieć- nie wiadomo do którego auta zakładać które tablice
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zlot Nissana niebawem na pewno przed Saabowym - więc wpierw wlecą tabliczki do słonecznika, bardzo Ci dziękuje za nie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No i jest czym postraszyć auta na światłach, nie ma nic gorszego niż auto do lansu które zostaje na światłach za pandą ;P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jak 9-3 w tej budzie kompletnie mi nie podchodzi, za cabrio też nie przepadam, ale ten z pakietem AERO ma w sobie coś, widziałem dziś na pradze prawie identycznego, tylko ciemniejszy lakier, wygladał bardzo fajnie, ale chyba niedługo pojawi się na allegro, bo strasznie niebiesko za nim było i podejrzewam że kierowniczka może szybko go zatrzeć.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dziękuje za miłe, ciepłe słowa
Auto nie będzie na pewno wyścigówką, ma jedynie sprawnie się odpychać, choć miło będzie jak M5, M6, jakieś AMG i inne w tyle będzie na trasie zostawiało ale to nie jest priorytetem...
Wracając do tego co dzisiaj zostało zrobione to przebieg wzrósł do 511km, tak więc został zmieniony olej na docelowy syntetyczny 10w60 GOLF Racing, ponadto zrobiłem mu leciutki programik na którym dmucha 1,1bara co powinno odpowiadać ok. 420-430Nm, mocy dużo nie robiłem bo seryjne wtryski są słabe i musiałem doładowanie powyżej 5000obr.min ostro ściąć czyli myślę że wyszła z tego okolica 270KM - to takie moje Stage 1 które chciałbym sprawdzić nie bawem na hamowni w ECU-Performance nim zacznę kolejne mody pod maską...
Ps. Bardzo pozytywnie jestem zaskoczony tym jak szybko wstaje ta suszarka TD04-19T-5, pełne doładowanie osiąga przy ok. 2350obr.min ale i już zaledwie od 1500obr.min czuć że auto idzie płynnie i wyraźnie przyspiesza na każdym biegu...
Poniżej fotki z porządkowych prac pod maską by Limona:
Auto nie będzie na pewno wyścigówką, ma jedynie sprawnie się odpychać, choć miło będzie jak M5, M6, jakieś AMG i inne w tyle będzie na trasie zostawiało ale to nie jest priorytetem...
Wracając do tego co dzisiaj zostało zrobione to przebieg wzrósł do 511km, tak więc został zmieniony olej na docelowy syntetyczny 10w60 GOLF Racing, ponadto zrobiłem mu leciutki programik na którym dmucha 1,1bara co powinno odpowiadać ok. 420-430Nm, mocy dużo nie robiłem bo seryjne wtryski są słabe i musiałem doładowanie powyżej 5000obr.min ostro ściąć czyli myślę że wyszła z tego okolica 270KM - to takie moje Stage 1 które chciałbym sprawdzić nie bawem na hamowni w ECU-Performance nim zacznę kolejne mody pod maską...
Ps. Bardzo pozytywnie jestem zaskoczony tym jak szybko wstaje ta suszarka TD04-19T-5, pełne doładowanie osiąga przy ok. 2350obr.min ale i już zaledwie od 1500obr.min czuć że auto idzie płynnie i wyraźnie przyspiesza na każdym biegu...
Poniżej fotki z porządkowych prac pod maską by Limona:
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Te zdjęcia to na bank lipa
Zdjęcia zrobione w nowym samochodzie w salonie a udają używane
Zdjęcia zrobione w nowym samochodzie w salonie a udają używane
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Takie są przypuszczenia co do wartości Nm i KM na hamowni jeszcze nie byłem i w tym tygodniu za duży ruch mam by się od roboty oderwać...
[ Dodano: 2011-04-11, 19:21 ]
No i Hamownia zaliczona
240KM i 406Nm czyli wszystko seria + TD04-19T oraz program mojego autorstwa VS. To co poprzednio + wkładka K&N oraz usunięte oba katalizatory:
Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded
Auto cieszy, turbodziury brak, turbiny nie chce mi się zmieniać, jedynie zainwestuję w porządny Intercooler oraz większe wtryski bo na tych więcej już nie da rady i na maksa ile się da będę starać się poprawić górę coby te 300 przełamać
[ Dodano: 2011-04-11, 19:21 ]
No i Hamownia zaliczona
240KM i 406Nm czyli wszystko seria + TD04-19T oraz program mojego autorstwa VS. To co poprzednio + wkładka K&N oraz usunięte oba katalizatory:
Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded
Auto cieszy, turbodziury brak, turbiny nie chce mi się zmieniać, jedynie zainwestuję w porządny Intercooler oraz większe wtryski bo na tych więcej już nie da rady i na maksa ile się da będę starać się poprawić górę coby te 300 przełamać
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio chyba zainwestował w coś lepszego do nagrywania, bo coś widać na tym filmiku, a nie jak na innych przewijane klatekCoobcio pisze: Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded
Jak już wcześniej wspomniałem, furka naprawdę rządzi. Chciałbym popatrzeć na żywo i się przejechać. To autko w cabrio ma to coś...
Ps. Limon, kiedy masz czas, żeby doprowadzić moją stajnię do takiego stanu?
Bardzo ładnie Kolejny Saab elegancko się odpychający...w końcu prawie seria. Niut miażdży cyckiCoobcio pisze:Takie są przypuszczenia co do wartości Nm i KM na hamowni jeszcze nie byłem i w tym tygodniu za duży ruch mam by się od roboty oderwać...
[ Dodano: 2011-04-11, 19:21 ]
No i Hamownia zaliczona
240KM i 406Nm czyli wszystko seria + TD04-19T oraz program mojego autorstwa VS. To co poprzednio + wkładka K&N oraz usunięte oba katalizatory:
Obrazek
Także filmik nagrałem jak suszarka Mi wstaje od 2000obr.min mam już 1,2 bara
http://www.youtube.com/watch?v=bN1oMC94 ... r_embedded
Auto cieszy, turbodziury brak, turbiny nie chce mi się zmieniać, jedynie zainwestuję w porządny Intercooler oraz większe wtryski bo na tych więcej już nie da rady i na maksa ile się da będę starać się poprawić górę coby te 300 przełamać
Gratki
Kupię auto z SR20VE na pokładzie
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
A Limoniasty ostatnio nakręcił taki filmik 80-180km/h (III i IV bieg) na nowych bardziej lepinych oponach:
http://www.youtube.com/watch?v=C1rwe-HU ... r_embedded
Jeszcze tylko 50-70KM dodaje i koniec z modami pod maską, tak z ciekawości sprawdzę maszynę w specyfikacji 270KM + na Bemowie 17 kwietnia ?
[ Dodano: 2012-03-25, 23:27 ]
Kabriolet wreszcie uruchomiony i rozruszany na trasie
Stał zamknięty w garażu blisko pół roku po czym przepchnęliśmy go te 100 metrów do drugiego garażu gdzie został zmieniony intercooler na znacznie grubszy i wydajniejszy firmy KL Racing
Sabiszcze także wreszcie doczekało się nowej ciut większej turbosprężarki, którą udało mi się stworzyć cudem, firma z którą współpracuje buduje turbosprężarki dla policyjnych opli 2.8 V6 Turbo i ostało im się jedno koło kompresji 20T, zamawiane z salonu DOGE ze stanów z modelu Caliber SRT4
- Wymiary koła kompresji to 47x58mm dla porównania seryjna 15T ma zaledwie 42x56mm.
Koło kompresji już na miejscu widać ile materiału z muszli wybrane, uszczelka z rury dolotowej przylega na styk:
Z racji tego że rura dolotowa w AERO ma jedynie średnicę wlotu 42,5mm, opracowałem już patent by stworzyć porządny gruby dolot o fi wewnętrznej 70mm:
Na ulicy turbo puki co na seryjnym dolocie sprawuje się niesamowicie na V biegu przy zaledwie 2080-2100obr.min ładuje mi już 1.3bara Zawdzięczam to fabrycznemu żeliwu 5cm2, specialnie nie chciałem wsadzać większego żeby nie zwiększać laga, bowiem na 6cm2 turbina wstawała by już gorzej niż ta z Lancera EVO X z tytanowym wirnikiem wydechowym, którą docelowo bym chciał zamontować ale w pierwszej kolejności chce sobie dokończyć mojego Nissana 200SX S13 do amatorskiego driftu w którym pozostało jedynie wystrugać kolektor, wydech i orurowanie...
Żeby poprawić odprowadzanie spalin poddałem piątkowe żeliwo portingowi i usunąłem zadziory, przewężenia i inne niedoskonałości fabrycznego odlewu:
Co do grubego dolotu to żeby silikon nie opierał się o kolektor wydechowy trzeba przerobić górne mocowanie aktuatora odsunąć je o 12-13mm od musli turbinki, ten zabieg bez spawania jest nie możliwy więc z nowym dolotem i wymianą wtrysków paliwa poczekamy do końca tygodnia, ciekawe jakie moce kabriolecik wystruga
Liczę na pełen moment w granicach powiedzmy 450Nm już od najniższych obrotów do ok. 5000-5300... Zobaczymy co pokażą nam kreski
Ponadto po 8 miesiącach i 2800km przebiegu zmieniłem oliwę na ciut lżejszego Gulf-a Racing 5w50 dotychczas śmigałem na 10w60 tego samego producenta.
http://www.youtube.com/watch?v=C1rwe-HU ... r_embedded
Jeszcze tylko 50-70KM dodaje i koniec z modami pod maską, tak z ciekawości sprawdzę maszynę w specyfikacji 270KM + na Bemowie 17 kwietnia ?
[ Dodano: 2012-03-25, 23:27 ]
Kabriolet wreszcie uruchomiony i rozruszany na trasie
Stał zamknięty w garażu blisko pół roku po czym przepchnęliśmy go te 100 metrów do drugiego garażu gdzie został zmieniony intercooler na znacznie grubszy i wydajniejszy firmy KL Racing
Sabiszcze także wreszcie doczekało się nowej ciut większej turbosprężarki, którą udało mi się stworzyć cudem, firma z którą współpracuje buduje turbosprężarki dla policyjnych opli 2.8 V6 Turbo i ostało im się jedno koło kompresji 20T, zamawiane z salonu DOGE ze stanów z modelu Caliber SRT4
- Wymiary koła kompresji to 47x58mm dla porównania seryjna 15T ma zaledwie 42x56mm.
Koło kompresji już na miejscu widać ile materiału z muszli wybrane, uszczelka z rury dolotowej przylega na styk:
Z racji tego że rura dolotowa w AERO ma jedynie średnicę wlotu 42,5mm, opracowałem już patent by stworzyć porządny gruby dolot o fi wewnętrznej 70mm:
Na ulicy turbo puki co na seryjnym dolocie sprawuje się niesamowicie na V biegu przy zaledwie 2080-2100obr.min ładuje mi już 1.3bara Zawdzięczam to fabrycznemu żeliwu 5cm2, specialnie nie chciałem wsadzać większego żeby nie zwiększać laga, bowiem na 6cm2 turbina wstawała by już gorzej niż ta z Lancera EVO X z tytanowym wirnikiem wydechowym, którą docelowo bym chciał zamontować ale w pierwszej kolejności chce sobie dokończyć mojego Nissana 200SX S13 do amatorskiego driftu w którym pozostało jedynie wystrugać kolektor, wydech i orurowanie...
Żeby poprawić odprowadzanie spalin poddałem piątkowe żeliwo portingowi i usunąłem zadziory, przewężenia i inne niedoskonałości fabrycznego odlewu:
Co do grubego dolotu to żeby silikon nie opierał się o kolektor wydechowy trzeba przerobić górne mocowanie aktuatora odsunąć je o 12-13mm od musli turbinki, ten zabieg bez spawania jest nie możliwy więc z nowym dolotem i wymianą wtrysków paliwa poczekamy do końca tygodnia, ciekawe jakie moce kabriolecik wystruga
Liczę na pełen moment w granicach powiedzmy 450Nm już od najniższych obrotów do ok. 5000-5300... Zobaczymy co pokażą nam kreski
Ponadto po 8 miesiącach i 2800km przebiegu zmieniłem oliwę na ciut lżejszego Gulf-a Racing 5w50 dotychczas śmigałem na 10w60 tego samego producenta.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM