Strona 1 z 2

Blue majtkowa Foka

: 2009-12-10, 12:13
autor: Szymeq
Chciałem Wam pokazać równiez moje drugie wozidło - takie bardziej rodzinne.
Ford Fokus I po fl, 2003 r, 1.8 TDCI, 100 konna w wersji rodzinnej .. zwanej popularnie kombi ;-) .
Autko mam od kwietnia 2007 - kolor za cholere mi się nie podobał ale jak to brat powiedział ... kolorem sie nie jeździ :). Dlatego ją tak nazywam bo pierwsze skojarzenie z kolorem to ... taki jakiś majtkowy ... a nie na samochód... i tak już zostało. :lol:
Jest to wersja X-100 - okazjonalna na 100 lecie forda - występowała tylko w Polsce. Oczywiście salon polska, niebita aczkolowiek malowane było kilka elementów.
Na pokładzie jest:
- 4 airbagi,
- szyby elektryczne przednie,
- elektryczne, podgrzewane lusterka,
- maulana klima,
- komputer pokładowy,
- centralny z alarmem,
- regulacja kiery w dwóch płaszczyznach,
- regulowne siedzisko kierowcy,
- radio fabryczne z CD,
- halogeny.

Z napraw jakie wykonalem w czasie przejechania nią ponad 60 tyś to wymiana czujnika położenia wałka rozrządu, wymiana tarcz i klocków z przodu oraz klocków z tyłu, linki ręcznego, chłodnicy klimy - dziurawa od kamulca, naprawa zaworu sterowania regulacją zmiany geomertii łopatek turbiny i dokładnie rok temu wymieniałem wtryski.

Zmiany ... nie było tego dużo bo miałem ja sprzedać ale później z żoną stwierdziliśmy, że przyda się drugie auto ( tak kupiliśmy micre ) więc kaska sie przykróciła a foka została.
Pierwsze co to alu - zakupiłem w dobrej cenie 15" Cannonica,oponki 195/55 później białe boczne kierunki, oraz lotkę na tylną klapę ... a teraz czekam na przesyłkę skórzanej kiery.
Całkiem niedawno zdecydowałem się na polepszenie osiągów u Kreatora Mocy w Wawie ...
Wykresik poniżej - lata całkiem śmiało :-) - około 127 koni i 338 Nm.
Na chwilę obecną autko ma złożone 205/50 R16 felgi aluteca - ale chybe je sprzedam bo jakoś komfort jazdy spadł i na dołkach obciera tył.

Audio - sterowanie poprzez fabryczne radio i skrzynka w bagarku .. Kondzioł leży i czeka na wolny czas aby go zamontować. Dystanse do przednich drzwi z mdf tez ... ;)

kilka starszych fotek - na których nie ma jeszcze lotki i na 15".

: 2009-12-10, 14:17
autor: Kreyzol WPR
no coz... lepiej wygladasz w nim jak w micrze :P swoja drogą to projekt skonczony?

nie widziałem tematu ze jest, oko :)

: 2009-12-10, 14:29
autor: Szymeq
... hmm jaki projekt ? Jak kasa będzie i matka partia pozwoli to ściemnianie zafunduje i poprawie audio. Więcej grzechów nie pamiętam :-D

: 2009-12-11, 10:11
autor: jarkk
sie zastanawiam jak się udało tyle niutków wycisnąć ? :pada:

jak z trakcją przy tym momencie ?

: 2009-12-11, 10:41
autor: Szymeq
Wiesz co ... może dlatego, ze wtrsyki były nowe wkładane ... nawet po 2- gim strojeniu był motyw i padło podejrzenie, ze przepływka jest uszkodzona bo jakos mało kopci jak na taki przyrost. Wstawili nowa przepływkę i było bez zmian.
Trakcja .. no nawet na 16" na drugim zrywa ... jak mokro to trzeba pracowac gazem ostrożnie. Żonka któregos dnia po deszczu strzeliła ze sprzęgła na 2 i dziwiła się, ze auto nie jedzie .. tylko szumi ... i ściąga w bok ... stwierdziła, ze sprzęgło chyba siada ... ;-)
Generalnie już sie przyzwyczaiłem i .. jakoś tak mało 8-)

: 2009-12-11, 12:20
autor: jarkk
No to nieźle, u mnie też wtryski nowe, tylko nie ma kiedy jechać na rolki.
A czy u Ciebie idzie do 3500 obr a później czuć, że to jednak Diesel, czy kręci do czerwonego niemalże jak benzyna ?

: 2009-12-11, 12:30
autor: Szymeq
do startu turbo leci do czerwonego bez zadyszki . Turbo wstaje od ok 1800- 2000, na wykresie niby spada ale praktycznie tego nie czuć .. choc nie ma co ciągnąc go do czerwonego bo przy zmianie biegu na wyższy obroty spadają około 1200 wiec wchodzi już w maxa i krótko się robi = wachlowanie szybsze biegami a nie czuc kopa. Lepiej kręcić do ok 3tyś i wtedy po zmianie wpada ładnie w obroty.
Jak turbo Ci wstaje od 3500 to masz najprawdopodobniej zapieczoną kierownice zmiany geometrii turbo - ja maiłem tak samo - poczytaj na fokusie są tematy :D

: 2009-12-11, 14:16
autor: jarkk
Szymeq pisze:Jak turbo Ci wstaje od 3500 to masz najprawdopodobniej zapieczoną kierownice zmiany geometrii turbo - ja maiłem tak samo - poczytaj na fokusie są tematy
U mnie wszystkie kierownice mają się dobrze :mrgreen:
Silnik ciągnie od 1500obr, przed 2000 jest pierwszy kopniak, przed 3000 drugi i ciągnie do końca. Tylko na 1 i 2 jak depne na maxa to lepiej przełożyć przy 3500 na nastepny bo czuć że nie idzie. Jak stopniowo deptam w pedał to jest ok. ;-)

: 2009-12-12, 11:51
autor: bodek
No ładnie się te TDCI chipują :) Niestety 2,2Di to inna bajka... Otrzymałeś prawie 30% przyrostu. Jaka cena tej operacji?

: 2009-12-12, 11:58
autor: bombel
Porównywałem z kumplem na GTechu jego BMW 535 - 220KM 350 Nm i i BMW 330D 270 KM i 550 Nm. W środku się czuje ze 330D idzie o niebo lepiej, ale na Gtechu 6,9 s w 535 VS 7,13 s w 330D.

Stawiam, że Primera 2,0 nawet nie GT by foke zrobila

: 2009-12-12, 18:28
autor: Szymeq
bodek pisze:aka cena tej operacji?
operacja kosztowała 1300...
bombel pisze:Stawiam, że Primera 2,0 nawet nie GT by foke zrobila
możemy spróbować .... :->

: 2009-12-13, 19:50
autor: EnDrIu
bombel pisze: Stawiam, że Primera 2,0 nawet nie GT by foke zrobila
Ruszcie z rolki to zobaczysz w czym jest diesel dobry :-)

@ Szymeq ile foka pali? :-)

: 2009-12-14, 08:55
autor: Szymeq
EnDrIu pisze:@ Szymeq ile foka pali?
- odrazu napiszę, że nie jeżdzę ekonomicznie - poprostu normalnie, gdzie trzeba tam przykładam :-D
na 16" 205/50 - w granicach 8 - 8,5 l/100
na 14" 185/65 - w granicach 7 - 7,5l/100
Najniżej udało mi się zejść na trasie ok 5l/ 100 - najwięcej w mieście 8,5

: 2009-12-14, 11:07
autor: jarkk
U mnie 7,5 w mieście, koła 15".
Na razie to co jest wystarcza, ale za 1300 po + 30% to kusząca oferta 8-)
Ciekawy jestem czy przy mojej wersji przyrosty mogą być tego samego rozmiaru :->

: 2009-12-14, 12:02
autor: Szymeq
Na 15 czy 14 spalanie mam bardzo podobne ..
Na wstępie rozmów z Kreatorem on odrazu powiedziął, że 30 % to bezpieczne max ...

: 2009-12-14, 12:11
autor: jarkk
Miałbym wówczas ze 150 kucy :shock:

Te chlapacze miałeś czy dokupowałeś ?

: 2009-12-14, 12:17
autor: Szymeq
dokupowałem przednie w serwisie ... lecz musiałem je przykręcic bo fabryczne mocowania posżły w teren po pewnym czasie :roll:

: 2009-12-14, 15:54
autor: EnDrIu
Szymeq pisze:
EnDrIu pisze:@ Szymeq ile foka pali?
- odrazu napiszę, że nie jeżdzę ekonomicznie - poprostu normalnie, gdzie trzeba tam przykładam :-D
na 16" 205/50 - w granicach 8 - 8,5 l/100
na 14" 185/65 - w granicach 7 - 7,5l/100
Najniżej udało mi się zejść na trasie ok 5l/ 100 - najwięcej w mieście 8,5
O kurde :-o To wyniki po chipie?(wlasciwie to liczylem, ze napiszesz o spalaniu przed i po chipowaniu ;-) ). Duzo Foka pali.

: 2010-01-11, 20:40
autor: Szymeq
nowych gadżetów to wpadła skórzana kiera ... wymiana banalnie prosta :mrgreen:

: 2010-01-11, 22:37
autor: Kenet
Ładny przyrost po tym chipowaniu, ale wujek mój ma takiego samego 1.8 TDCi w kombi i dwumasy mu lecą jeden za drugim na serii. Rocznik bodajże 2004 ale do tej pory sypnęło mu się już pół samochodu. EGR, wtryski i pompa (jego wina ale poszło na gwarancji jeszcze), sprzęgło x2, dwumas x2, lecą łączniki dolotu te gumowe grzybki - 2 rocznie nowe. Miał problemy z elektryką i masę przygód. Najlepszy numer to źle położony lakier w fabryce, zdzieraliśmy na myjce jedną warstwę a pod nią siedział drugi kolor metalik. Sprawa otarła się o sąd i zakończyła ponownym malowaniem wozu w Niemczech w fabryce. Teraz rdzewieją prawe drzwi, tylna klapa i progi.

Ogólnie dopóki nie zaczęł się psuć to fajnie się nim jeździło, dobrze się prowadził. Wnętrze fajne, szczególnie porównująć do konkurencji z tego okresu. Tylko te awarie zbyt często się zdarzają, może taki wadliwy egzemplarz.

: 2010-01-12, 08:40
autor: Szymeq
No generalnie 2-masa jeszcze się nie odzywała .. tfu ... tfu nic sie ze sprzęgłem nie dzieje, czy było wymieniane .. nie wiem w książce żadnych wpisów dotyczących sprzegła nie ma. EGR mam zaślepiony - już takiego kupiłem. Jedynie zawór geomertii turbiny ( membrama dziurawa i poszła na zamianke ta z egr'a ) no i te wtryski - ale też podejrzewam, że na własne życzenie - kiepskie paliwo - teraz tylko Verva ON.
Niestety rdza jest aktywna i gdzieniegdzie wychodzi .. u mnie na tylnej klapie i z przodu na progach - trzeba bedzie malować ... :-/

[ Dodano: 2010-02-27, 21:23 ]
Z ciekawostek- dziś trasa 660km, 4 osoby prędkość przelotowa oscylowała 100-130. Średnia prędkość na kompie 79km/h .. spalanie wyliczone 5,3l/100.

: 2010-11-09, 21:11
autor: Szymeq
Przyszedł czas aby pomyśleć o pozbyciu się autka - w chwili obecnej oraz w najbliższej przyszłości 2 auta są mi zbędne. Niedawno zrobiłem progi oraz wymieniałem przednie błotniki. Niestety nie było sensu ich ratować - rdza opanowała od wewnątrz. O dziwo fabryczne chlapacze, zakola oraz wytłumienia a jak zdjęliśmy błotniki to ze 2 kg piachu wypadło. :-o
Tak więc auto jset niebawem do kupienia - jeszcze przez chwilkę muszę nim pośmigać a w tym czasie chętni niech dzwonią. Wszelkie info odnośnie kupna na PW tam podam tel i pogadamy.

: 2010-11-10, 10:20
autor: Coobcio
Kurcze jak pięknie po wirusie wyszło :)

: 2010-11-10, 11:20
autor: Ryba
Faktycznie ładny przyrost :)

: 2010-11-11, 08:36
autor: MRC
no trzeba przyznać że ładnie się czipują te fordowskie klekoty. Stosunek ceny do przyrostu jest mega korzystny :) Ja ostatnio zakupiłem takiego dla rodziców tylko że TDDi nie chciałem tdci ze względu na dwumas i padające wtryski wiadomo mocy brakuje ale jako dupowóz sprawdza się nieźle :) i zawieszenie w tych autach jest naprawdę świetne

: 2010-12-21, 18:16
autor: Szymeq
Foka do kupienia ... foka do kupienia :mrgreen:
http://otomoto.pl/ford-focus-salon-pols ... 00995.html

: 2011-04-04, 19:08
autor: Szymeq
W związku z tym, że się pozmieniało ... kasa na dokładkę do innego auta poszła w inną stronę to foka zostaje.
Od nowego roku wymieniłem tarcze i klocki przód+ klocki tył, generalny remont tylnego zawieszenia - wszystkie tuleje, śruby, łączniki itp. Doszły również 2 nowe oponki :mrgreen: ... i się turla dalej.

: 2011-04-04, 19:50
autor: Wieshaq
No kurcze a już prawie byłem chętny :-D

: 2011-04-05, 06:33
autor: lukasgt
focus kombi-miło mi siek ojaży-ze 2 lata te,u mieliśmy takiego z żoną-ale 2.0 benzyna==i w sumie żeby nie zużycie do 17 l paliwa to pewnie bym dalej go miał--gratulacje wirusa-programik zacny wyszedł

: 2014-01-03, 22:02
autor: Szymeq
Jako, że auto odmówiło posłuszeństwa -idzie do sprzedania.
http://otomoto.pl/ford-focus-salon-pols ... 62425.html

Po prostu nie chcę już go naprawiać - ja się nacieszyłem teraz niech ktoś inny się cieszy :mrgreen: