[Volkswagen][Lupo] Drugi kuzyn najbardziej zardzewiałego auta świata
: 2021-04-20, 09:05
Siema,
Po kuzynie najbardziej zardzewiałego auta świata zostałem natchniony duchem drutexu i kupiłem coś małego. Padło na Lupo.
Dlaczego?
Szukałem czegoś do czego części znajdę nawet w biedronce, będzie miało w miarę zdrową budę i tanie możliwości dłubania.
Silnik: 1.4 8V 60KM
Skrzynia: 5b m/t
Klima, elektryka szyb i lusterek, uchylne szyby z tyłu, ogólnie wersja nie najgorsza.
Co zrobiłem od października?
-Olej 10w40 Castrol GTX
-Filtr Paliwa Bosch
-Filtr Oleju Bosch
-Pasek osprzętu Bosch
-Stożek
-Nowe klosze kierunkowskazów
-Dzienne w kierunkach
-LEDowe boczne kierunki ( dynamiczne )
-Wycieraczki
-Custowmowy, króciutki bacik anteny, bo i tak radia nie słucham
-Jakieś randomowe radio z BT z Norauto [*]
-Zagłówki tył z Polo 6R ( ori były bardzo duże i zasłaniały wszystko do tyłu - z 6R są przylegające do kanapy i praktycznie niewidoczne )
-Klapa z 3L ( czyli aluminiowa, czyli lżejsza )
-Kierownica z 3L ( ori była zwykła plastikowa a tą dorwałem z poduszką w tak śmiesznych pieniądzach, że szkoda było nie brać. Nawet jeśli mi się znudzi to mogę ją sprzedać z zyskiem. Jest magnezowa, więc leciutka )
-Felgi VW Montreal 14" ( siedziały w Golfie 2 Cabrio, charakteryzowały się bardzo niską masą własną, oraz aerodynamiką )
-Kapsle z UP! ( zawsze mi się podobały takie dupne emblematy, dopasowałem je do felg )
-Gwincior ( przód to zagadka na sprężynie progresywnej, tył na regulacji ta tesco + custom sprężyna 200mm)
I na razie tyle. Muszę jeszcze skręcić gwint z tyłu, bo koza straszna. Ale czekam na niską żabę, bo na ori podnośniku to ja se mogę haha. I tak, tym autem się wożę ino do roboty ( 2km w jedną stronę ) więc może być niedorzecznie niskie.
Plany?
Ło jaaaa. Plany duże, czasu mało. Chciałbym jak najwięcej części alu z 3L, bo masa wrogiem przyśpieszenia. Do tego jakoś odetkać silnik na dolocie i wydechu. Wiadomo - strzała to nie będzie nigdy, bo z tego silnika nie wyciągnę nie wiadomo czego. Ale lekkie sztywne auto w zakrętach to zawsze frajda. Jak zrobi się sucho i ogarnę na dniach zbieżność to muszę zmierzyć 0-100 i zobaczyć ile s straciłem przez 20 lat od wyprodukowania. No i spoiler. Tylko rozważam dwie opcje - albo jakiś ori z GTi, albo totalnie chamski przykręcany do klapy wielkości sporej deski do prasowania. Plus splitter przód. Ale to później, kiedyś.
Tyle UPów!
Katalogowo Lupo przyśpiesza 14,3s do setki. Tak, wiem wolno. Skrzynia jest bardzo krótka i setkę osiągam dopiero na czwórce Po tych modach co tam mam, 20 latach eksploatacji udało mi się zejść o 0,1s przy próbie całkiem z dupy, bez przygotowań z połową baku, dojazdem, podnośnikiem i co najlepsze - dupnym i ciężkim podnośnikiem typu żaba w bagażniku
Po kuzynie najbardziej zardzewiałego auta świata zostałem natchniony duchem drutexu i kupiłem coś małego. Padło na Lupo.
Dlaczego?
Szukałem czegoś do czego części znajdę nawet w biedronce, będzie miało w miarę zdrową budę i tanie możliwości dłubania.
Silnik: 1.4 8V 60KM
Skrzynia: 5b m/t
Klima, elektryka szyb i lusterek, uchylne szyby z tyłu, ogólnie wersja nie najgorsza.
Co zrobiłem od października?
-Olej 10w40 Castrol GTX
-Filtr Paliwa Bosch
-Filtr Oleju Bosch
-Pasek osprzętu Bosch
-Stożek
-Nowe klosze kierunkowskazów
-Dzienne w kierunkach
-LEDowe boczne kierunki ( dynamiczne )
-Wycieraczki
-Custowmowy, króciutki bacik anteny, bo i tak radia nie słucham
-Jakieś randomowe radio z BT z Norauto [*]
-Zagłówki tył z Polo 6R ( ori były bardzo duże i zasłaniały wszystko do tyłu - z 6R są przylegające do kanapy i praktycznie niewidoczne )
-Klapa z 3L ( czyli aluminiowa, czyli lżejsza )
-Kierownica z 3L ( ori była zwykła plastikowa a tą dorwałem z poduszką w tak śmiesznych pieniądzach, że szkoda było nie brać. Nawet jeśli mi się znudzi to mogę ją sprzedać z zyskiem. Jest magnezowa, więc leciutka )
-Felgi VW Montreal 14" ( siedziały w Golfie 2 Cabrio, charakteryzowały się bardzo niską masą własną, oraz aerodynamiką )
-Kapsle z UP! ( zawsze mi się podobały takie dupne emblematy, dopasowałem je do felg )
-Gwincior ( przód to zagadka na sprężynie progresywnej, tył na regulacji ta tesco + custom sprężyna 200mm)
I na razie tyle. Muszę jeszcze skręcić gwint z tyłu, bo koza straszna. Ale czekam na niską żabę, bo na ori podnośniku to ja se mogę haha. I tak, tym autem się wożę ino do roboty ( 2km w jedną stronę ) więc może być niedorzecznie niskie.
Plany?
Ło jaaaa. Plany duże, czasu mało. Chciałbym jak najwięcej części alu z 3L, bo masa wrogiem przyśpieszenia. Do tego jakoś odetkać silnik na dolocie i wydechu. Wiadomo - strzała to nie będzie nigdy, bo z tego silnika nie wyciągnę nie wiadomo czego. Ale lekkie sztywne auto w zakrętach to zawsze frajda. Jak zrobi się sucho i ogarnę na dniach zbieżność to muszę zmierzyć 0-100 i zobaczyć ile s straciłem przez 20 lat od wyprodukowania. No i spoiler. Tylko rozważam dwie opcje - albo jakiś ori z GTi, albo totalnie chamski przykręcany do klapy wielkości sporej deski do prasowania. Plus splitter przód. Ale to później, kiedyś.
Tyle UPów!
Katalogowo Lupo przyśpiesza 14,3s do setki. Tak, wiem wolno. Skrzynia jest bardzo krótka i setkę osiągam dopiero na czwórce Po tych modach co tam mam, 20 latach eksploatacji udało mi się zejść o 0,1s przy próbie całkiem z dupy, bez przygotowań z połową baku, dojazdem, podnośnikiem i co najlepsze - dupnym i ciężkim podnośnikiem typu żaba w bagażniku