2,3LPT Powered by Coobcio - moja kolejna przygoda z Saabem
: 2010-05-05, 12:19
Hej hej witajcie po dłuższej przerwie, za dużo przesiadywałem w Nissanach i już zapomniałem co to znaczy wygodny dupowóz
Oto moje najnowsze dziecko a wiec kupiłem 9-5 2,3LPT MY98 z zarżniętą turbiną, pompą paliwa, przepustnicą gazu, niedziałającym Sidem, wgniotką na tylnej klapie i urwanym przewodem od AIR bag ze strony pasażera za to wszystko wynagradza LPG - landi Renzo OMEGAS, auto już trochę ogarnąłem, poza benzyną...
W chwili zakupu prezentował się następująco:
Po przyciągnięciu go na linie spod Szczecina (wyszło licznikowe 543Km) po odespaniu odrazu zabrałem się za wymianę turbosprężarki która została mi po moim dawnym srebrnym 2.0LPT, przy okazji katalizator musiałem wyciąć bowiem cały wypełniony był olejem, który lał się ciurkiem ze starej turbiny.
Przepustnicę gazu przełożyłem z angola co stoi u babci jako dawca części, ponadto dokonałem typowych czynności serwisowych, jak zmiana olejów, płynów, filtrów łącznie z mega zasyfionym kabinowym no i wszystko zaczęło śmigać - choć na benzynie ma ubogo, nie pomogła wymiana filterka... Trzeba będzie do baku wsadzić sprawdzoną w Nissanach wysokowydajną pompę Wallbro GS341 albo GS342.
Do sterowania LPG zakupiłem stosowny interfejs i udało mi się zestroić maszynę by w całym zakresie obrotów przy maksymalnym obciążeniu AFR nie ubożało poniżej 12...
Dalej zastosowałem sprawdzone rozwiązanie i poprawiłem dolot w oparciu o rurę ssącą z AERO (inletpipe) oraz duży stożek K&N:
Trochę polatałem ale jakoś mi tak za miękko było w stosunku do Nissana tak więc zapodałem kompletne zawieszenie z AERO oraz wrzuciłem 17" Borbeta + 235/45 SportContact2:
To tak w skrócie, następnie zaczęły się zabawy z flashowaniem kompa - wczoraj o 2 w nocy robiłem ostatnią chyba 20 czy 21 korektę w której to ograniczyłem doładowanie w zakresie 2000 - 3200 obr.min do 1 bara a wcześniej mi dmuchało pod 1,5 - troszkę sprzęgło miało ciężko i seryjna malutka Garrecina GT17 też Przy okazji dodałem do SID-a dodatkowe opcje w postaci odczytów z 33 czujników silnika, w tym przydatne do strojenia:
- Boost
- czas otwarcia wtrsyku
- zapłon
- Obroty
- wymagany przepły powietrza/realny
I Parę filmików jak to się odpychało przed dzisejszo-nocną korektą softu:
80-135: http://www.youtube.com/watch?v=gLK6vQ3YgTc
100-145: http://www.youtube.com/watch?v=Xoe5xBEikXE
SID BOOST: http://www.youtube.com/watch?v=mkNgB2R1bwU - już go przestawiłem by na górze były obroty a poniżej wartość doładowania
Na chwilę obecną auto stoi w Motowydechu gdzie się robi do niego DP 70mm, w niedalekiej przyszłości reszta wydechu także fi 70mm, następnym krokiem będzie wymiana wałków rozrzadu na T5 pochodzące z 9000 2,3 FPT - ok 0,3mm wyższe jak nasze seryjne.
A jak już turbinka TD04-15t będzie leżała u mnie w pokoju pod telewizorem to zrobię softa z którego wycisnę maks z seryjnej turbiny - chodzi mi o KM bo wiem że Nm można ok. 430 zrobić spokojnie ale w piku i to przy ok 2200-2300obr.min wiec bez sensu...
Celuję w ok 250KM i do tego absolutny brak turbo dziury który gwarantuje seryjny Garrett GT17
Aha no i dodam że na LPG przy sofcie moim chyba z 6 z kolegi wyszło mi 228KM i 408Nm... Wówczas doładowanie wynosiło 1,4 - 2100-2700 a potem non stop spadek, przy odcince 0,65... A i zapłon był bardzo delikatny seryjny czyli na dole 0* a przy odcince 8...
Oto moje najnowsze dziecko a wiec kupiłem 9-5 2,3LPT MY98 z zarżniętą turbiną, pompą paliwa, przepustnicą gazu, niedziałającym Sidem, wgniotką na tylnej klapie i urwanym przewodem od AIR bag ze strony pasażera za to wszystko wynagradza LPG - landi Renzo OMEGAS, auto już trochę ogarnąłem, poza benzyną...
W chwili zakupu prezentował się następująco:
Po przyciągnięciu go na linie spod Szczecina (wyszło licznikowe 543Km) po odespaniu odrazu zabrałem się za wymianę turbosprężarki która została mi po moim dawnym srebrnym 2.0LPT, przy okazji katalizator musiałem wyciąć bowiem cały wypełniony był olejem, który lał się ciurkiem ze starej turbiny.
Przepustnicę gazu przełożyłem z angola co stoi u babci jako dawca części, ponadto dokonałem typowych czynności serwisowych, jak zmiana olejów, płynów, filtrów łącznie z mega zasyfionym kabinowym no i wszystko zaczęło śmigać - choć na benzynie ma ubogo, nie pomogła wymiana filterka... Trzeba będzie do baku wsadzić sprawdzoną w Nissanach wysokowydajną pompę Wallbro GS341 albo GS342.
Do sterowania LPG zakupiłem stosowny interfejs i udało mi się zestroić maszynę by w całym zakresie obrotów przy maksymalnym obciążeniu AFR nie ubożało poniżej 12...
Dalej zastosowałem sprawdzone rozwiązanie i poprawiłem dolot w oparciu o rurę ssącą z AERO (inletpipe) oraz duży stożek K&N:
Trochę polatałem ale jakoś mi tak za miękko było w stosunku do Nissana tak więc zapodałem kompletne zawieszenie z AERO oraz wrzuciłem 17" Borbeta + 235/45 SportContact2:
To tak w skrócie, następnie zaczęły się zabawy z flashowaniem kompa - wczoraj o 2 w nocy robiłem ostatnią chyba 20 czy 21 korektę w której to ograniczyłem doładowanie w zakresie 2000 - 3200 obr.min do 1 bara a wcześniej mi dmuchało pod 1,5 - troszkę sprzęgło miało ciężko i seryjna malutka Garrecina GT17 też Przy okazji dodałem do SID-a dodatkowe opcje w postaci odczytów z 33 czujników silnika, w tym przydatne do strojenia:
- Boost
- czas otwarcia wtrsyku
- zapłon
- Obroty
- wymagany przepły powietrza/realny
I Parę filmików jak to się odpychało przed dzisejszo-nocną korektą softu:
80-135: http://www.youtube.com/watch?v=gLK6vQ3YgTc
100-145: http://www.youtube.com/watch?v=Xoe5xBEikXE
SID BOOST: http://www.youtube.com/watch?v=mkNgB2R1bwU - już go przestawiłem by na górze były obroty a poniżej wartość doładowania
Na chwilę obecną auto stoi w Motowydechu gdzie się robi do niego DP 70mm, w niedalekiej przyszłości reszta wydechu także fi 70mm, następnym krokiem będzie wymiana wałków rozrzadu na T5 pochodzące z 9000 2,3 FPT - ok 0,3mm wyższe jak nasze seryjne.
A jak już turbinka TD04-15t będzie leżała u mnie w pokoju pod telewizorem to zrobię softa z którego wycisnę maks z seryjnej turbiny - chodzi mi o KM bo wiem że Nm można ok. 430 zrobić spokojnie ale w piku i to przy ok 2200-2300obr.min wiec bez sensu...
Celuję w ok 250KM i do tego absolutny brak turbo dziury który gwarantuje seryjny Garrett GT17
Aha no i dodam że na LPG przy sofcie moim chyba z 6 z kolegi wyszło mi 228KM i 408Nm... Wówczas doładowanie wynosiło 1,4 - 2100-2700 a potem non stop spadek, przy odcince 0,65... A i zapłon był bardzo delikatny seryjny czyli na dole 0* a przy odcince 8...