Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Seat Ibiza 6L Cupra 1.8T BBU

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba, Zielkq, janusz

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Seat Ibiza 6L Cupra 1.8T BBU

Post autor: rz » 2017-04-17, 00:22

Po 4 latach z chrupem nadszedł czas na zmiany. Postanowiłem pójść w VAG-a z którego zawsze się śmiałem i nadal się śmieję :D

MODEL: Seat Ibiza 6L Cupra

ROK: 2005

KOLOR: Żółty L51H

SILNIK: BBU 1.8T (turbina K03S)

MOC : 180KM -> ~210KM

UKLAD DOLOTOWY: FMIC seria Cupra, seryjna pucha z Boschem, powymieniane wężyki podciśnień na nowe

UKLAD WYDECHOWY: DP + seria na tłumiku końcowym Supersprint

ELEKTRONIKA: wirus, turbotimer Apexi

UKLAD NAPĘDOWY: Skrzynia 5 biegów (w planach przejście z dwumasy na jednomasę Sachsa z VR6)

ZAWIESZENIE: seria (pod koniec miesiąca wlatują springi H&R dla poprawy prowadzenia)

UKLAD HAMULCOWY: 312 z przodu na tarczy Zimmermanna + klocki Zimmermann, tył 232 na tarczy Textar + klocki Textar

BODY-KIT: Seria, brak oznaczeń na klapie, przyciemnione szyby tylne boczne i tylna, elektrycznie składane lusterka

Opony/felgi : Felgi AEV 17" + Dunlop SP Sport Maxx 205/40/17

ŚRODEK: Seria, czarna podsufitka

AUDIO: Seria + JVC KW-R400 + Focal K2 Power 165KF + skrzynka 10L z głośnikiem 20cm

WAGA: ~1175kg

OSIĄGI: katalogowo 7,3s/100kmh -> obecnie lekko ponad 6s

Po kupnie od razu wleciał nowy komplet hamulców i rozrząd na częściach Ruville + pompa wody Hepu. Zregenerowałem turbinę i auto odżyło.
Trzeba przyznać, że jest wariat. Jednak to nie N/A i trzeba się na nowo uczyć auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Pyknęło ok 6000km więc czas na nowe oleum. Wybór padł na AMSOIL 5W50 + płukanka Millersa + filtr Knecht.

Obrazek

Obrazek

Bee lata po Wrocławiu i czasem żądli ;)

rzy

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2046
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2017-04-17, 02:05

Klimat hothacha pozostał, jednak to pierdolony Niemiec.
Ostatni o robilem golfa po dzwonie i osobiście jednak wole patenty skosnookich aniżeli hitlerow. Niemniej jednak takie auto z tą mocą ( jeździłem 1.9 tdi 130 po wirusie- rwalo dupe) to, to Twoje rwie jaja.
Upalaj i lecz:)
Pozdro!

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 693
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2017-04-17, 10:46

No kto by pomyślał, odbraził sie :shock: I dobrze ;-) Fajny sprzęt z chęcią przytulił bym teraz takie coś jako żonowóz, ale żółtej bym nie kupił :-P Dla mnie za bardzo rzuca sie w oczy, ale co kto lubi :) Zadowolony Pan z Zimmermannów?? Czemu przy regeneracji turbo nie zdecydowałeś sie na hybryde?? w sumie trochę mnie to dziwi.... Z ciekawości co brałeś jeszcze pod uwagę przy szukaniu auta oprócz Cupry??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA VRS oem+

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-17, 11:36

Przyzwoita tarcza za rozsadne pienieniadze wiec jestem zadowolony. Generalnie uklad hamulcowy 312 w cuprze to seat spierdolil. Nie jest zbyt wydajny i przy ostrym upalaniu potrafi stracic na skutecznosci. Jednak jak sie jezdzi z glowa to jest ok ;) Jak przyjdzie czas wymiany to rozgladne sie za czyms innym moze. Na razie temat mam z glowy.

Kwota hybrydy to reneracja x2 + poprawka mapy a auto to nie moje jedyne wydatki ;) Poza tym jak juz sie nauczylem moc to nie wszystko. Zawias i guma czynia cuda :)

Co poza Cupra? Ogladalem nawet kilka w TDI-ku, jakiegos Leona tez widzialem. Sprawdzalem S3, Civica. Generalnie chcialem malego HH i padlo na C.

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1322
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2017-04-17, 14:34

Auto zapitala jak wściekłe. Widziałem dotykalem kierowałem.
Czerwone auta sa szybsze ...

foo
fanatyk nissana
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-04-17, 18:01

Beepra - jeeeeeeeee, godny następca z poszerzoną strefą komfortu :D

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-17, 19:11

no fajny popitalacz :) Pszczółeczka :D

Jednak klimaty niemieckie to też nie dla mnie. O ile np do gulfa można się przypierniczyć o bezpłciowość nawet w fajnych wersjach GTI czy R, o tyle w przypadku jego przećpanego kuzyna z Hiszpani jest pod tym kątem lepiej, ale niestety jakość wykończenia.. Żeby nie było, że z internetów taka wiedza - wiem bo jeździłem i czasem jeszcze katuje Leosia Cupre 2007 i naprawdę ciekawy "dizajn" totalnie potrafili spitolić szarością wnętrza, jakością plastików i wieloma niedoróbkami.

Na plus u Ciebie na pewno 1.8 T już legendarne i oczojebny kolor :D

bezawaryjności !
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-17, 19:59

Ja przez ponad 4 lata jeździłem niekomfortowym, głośnym, twardym, trzeszczącym i wybebeszonym Sunnym. W co bym nie wsiadł to komfort i wykończenie będzie o niebo lepsze :D To jest zupełnie inne auto to fakt ale za tym małym popaprańcem z sr20 tęsknie ;)

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2017-04-17, 22:52

tak to jest z tymi nissanami. Ja tak mam jak widzę 100 nx zawsze.. Są auta szybsze, lepiej wygłuszone, mniej gnijące i mające większy potencjał, a ja i tak jakbym miał wolną gotówkę i fajną sztukę pod nosem znowu bym się chętnie władował w setke :D
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-18, 16:04

Nie psioczę na nic.
Podoba mi się, że żółtek. Fajnie, że SEAT. Fajnie, że turbo. Fajnie, że daje fun.
Wszystko na plus. Bałem się jedynie, że kupisz jakąś limousine :)

Czekam na jakieś porno z miasta ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-18, 17:52

Jak na razie eliminuje choroby wieku dziecięcego w sensie od chłostania oddali parę pierolek ;) ogarnę to będzie jakaś sesyjka i filmidlo z CityPr0n ;)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1469
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2017-04-19, 09:21

Zachwytów nad grupą VW z mojej strony nie było, nie ma i nie będzie.
Natomiast kilkukrotnie widziałem i parokrotnie czytałem o potencjale tego motoru oraz o jego wytrzymałości, to chyba jest to rozsądny wybór. A, że przy okazji sprawia dużo radości z upalanka, to swoją drogą ;)

Ciekawi mnie tylko jak wypada porównanie 1.8t z 1.9tdi (tylko nie z kreski, bo wiadomo, że diesel nie ma szans).

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-04-19, 11:08

Oj, ubiegłego lata poganiała mnie taka czarnula niemal muskając o tylny zderzak :D Jak się później dowiedziałem było to porobione na 280+. Bardzo niepozorne auto. Kilka dni temu natomiast, widziałem u Bodka TT z tym samym motorem - tyle że tam był najlepszy set na świecie: 300KM + quattro.
Skoro wybrałeś VAG - Tobie też takowego Życzę w przyszłości :)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-19, 12:12

Jak jesteśmy młodzi to kupujemy sercem, potem kupuje się rozumem :)
Mój następny samochód to też będzie VAG. No niestety ;) Nuda, ale praktyczna i solidna.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 980
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2017-04-19, 12:14

Ja też się zastanawiam czy VAG czy zostać przy Japonii.
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1322
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2017-04-19, 12:47

I nie gnije jak Japonia :)

Jeździłem wieloma autami przez oststnie 5 lat miałem 10 Mazd , 5 Nissanów i inne wybryki natury ale po wyjściu z Seata przez cały dzień miałem JOKERA na twarzy.
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-19, 13:09

Nie kupiłem tego rozumem :D pali jak smok, jest male i w miarę glosne ;)

Co do 280+ to tak porobiona ibiza straszliwie zawija asfalt i śmiem wątpić czy była za Toba Modzelitto ;) ale skoro tak piszesz to pewnie tak było. 300 w quattro zabija na starcie trakcja ale i tak wszystko zależy od umiejętności kierownika.

Daro nie przesadzaj :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-19, 13:47

rz, nie ciś kitu, rozum jak nie inaczej. Wszyscy wiemy jakie auto musisz mieć. I powiedz rozumem ile trza by wpakować w jakiekolwiek inne HH żeby tak latało, miało taki poziom niezawodności i przyzwoite blachy+rok produkcji+dostępność części etc :)

VAG 1.8T HH to najtańsza i najbardziej rozwojowa opcja na rynku. Nie ma nic lepszego, bo co? Japonia? Francja? Anglia?

Za japońskiego HH z turbawką zapłacił byś więcej a i mody kosztowniejsze
Francja ro chyba tylko Megane RS może się liczyć lub clio sport ale to jest N/A
Z anglosaso USA to FORD RS, ale nei za tą kasę,
Ewentualnie GM ze swoimi OPC, niemniej jednak 1.8T znosi najwięcej i jest do tego duży dostęp do części, na rynku wtórnym jak i nie...

ROZUM jak byk.
Z rozumem można jeszcze dołożyć mądrą instalację LPG ;) HYHYHYHY
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-04-19, 15:33

Chłopy, weźcie się w garśc! Normalnie sabotaż! :-o Brońcie japońców, bo normalnie zaraz trzeba będzie zacząć banować :-P ;-)
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2017-04-19, 15:56

rz, źle mnie zrozumiałeś :) Chodziło mi o to, że w momencie gdy mój motor wrzeszczał końcem sił, Ibiza poganiała mnie dojeżdżając do zderzaka i odpuszczając, dojeżdżając i odpuszczając. Na wystrzał do przodu nie pozwoliły warunki w postaci zajętych bocznych pasów :) A na deser dodam, że znajomego Octavia I kombi zrobiona na 250 KM robi mnie na 2 długości do 200km/h. No ale ona waży, więc przy Ibizie nie mam czego szukać. Niestety :-P

P. S.
Ja tam w przyszłym roku celuję w T6 :-P
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-19, 17:12

Modzelitto, aaa zwracam honor :)
To jest turbo, tym sie nie jezdzi jak N/A i tu sie trzeba inaczej z gazem obchodzic ;) no ale ucze sie ucze. Niestety nie bylo okazji postawic chrup vs ibiza a bylem ciekawy jak by to wygladalo.

arczar, niby bronic japonii a jak chcialem oddac chrupa za 3000zl to nikt go cialem nie zaslonil i nie przygarnal ;)

Ad@mus, Ty powinienes miec ksywe Adam "ideologie do wszystkiego dorabiam" Tomczyszyn :D

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2017-04-20, 07:31

Mocne auto.
W japońskich na rynek europejski nie ma konkurencji, bo najmocniejsze Yarisy i Swifty mają po 130KM. Micry i Jazzy mają po 110KM, a ich ilość na rynku jest mniejsza niż Ibiz z 1,8T. Mazda 2 w mocnej wersji 100KM.
Także szukając czegoś mocnego w segmencie B to był dobry ruch.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 693
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2017-04-22, 06:39

Z ciekawości jakie to choroby wieku dziecięcego?? Jakiem masz teraz doładowanie po programie?? Tak gadacie, że niemieckie i pochodne fury to szit ale jak było wspomniane nie ma w podobnym budżecie jakiejś sensownej alternatywy... Ciekawe autko za którym ja sie jeszcze ogladalem to E46 w benzynie ale wiadomo wiek i ceny... A zapomniałem to też niemiec :-P U mnie w okolicy wszystkie dzejdiemy sie posprzedawały albo zardzewiały ale przyjechał ostatnio koleś imprezą na wydech to kurde wsiada sie do tego auta i odrazu jest klimat, jakiego w golfie czy pochodnych nie ma. Plus 1.8T jest taki, że to dobry motor i podatny na mody a opakowanie to już wedle zapotrzebowania :) Jak dużo Cuperson pali to może LPG :) ??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA VRS oem+

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2017-04-22, 17:05

Choroby to chociażby poducha silnika, jakieś uszczelki czy rurki od wody, które z racji wieku potrafią odmówić współpracy. Wszystko już prawie ogarnięte. Został jeszcze jednomas w miejsce dwumasy i już chyba będzie wsio.
Myślałem nad LPG i pewnie wleci z czasem :)

Ja nadal kocham japonię ale czas był na zmiany ot co.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-22, 23:49

Adam ideologie dorabiam, smeru pozamiatał. Coś racji chyba mam coooooooooo?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”