Strona 1 z 2

Francuski hot hatch

: 2015-10-15, 22:00
autor: tumba
Ostatnimi czasy szukałem samochodu z myślą o pojeżdżawkach i track dayach.
Miałem kilka typów, ale kolega podsunął mi pomysł kupna 306 gti-6. Trafiła się niezła sztuka ze zdrowym motorem i budą więc postanowiłem kupić :)

A więc jest to Peugeot 306 gti-6 z 97r. seryjnie 167KM z 2 litrów oraz z fabrycznie montowaną skrzynią 6-biegową.
Samochód podatny na mody, dobrze prowadzący się z dobrymi hamulcami już w serii, dający mega fun z jazdy :)

Aktualny spec:
Przebieg 209k
171 KM
205 Nm
1060kg

SILNIK:
- XU10J4RS po remoncie, zalany Millersem CFS 5w40 NT
Plan: remap

UKŁAD DOLOTOWY:
- seria, jedynie bawełniany wkład.

UKŁAD WYDECHOWY:
- Przelot z kwasówki 2,25"

UKŁAD NAPĘDOWY:
- Szpera Quaife

ZAWIESZENIE:
- sprężyny eibach + KYB AGX
- rozpurka sparco

UKŁAD HAMULCOWY:
- Przód: tracze nacinane speedmax + Mintex M1155
- Tył: gładkie ferodo + Mintex M1144
- Płyn: Millers Performance 5.1

FELGI:
- Seria 15" Speedline
- 15" OZ Superturismo GT

Z ZEWNĄTRZ:
- seria

ŚRODEK:
- wybebeszone, wywalona klima.
- dodatkowy wskaźnik temp. oleju
- shift light


Obrazek
Obrazek

: 2015-10-15, 22:09
autor: bombel
Fajna fura i prawdziwy HH

: 2015-10-15, 22:26
autor: rz
Bardzo fajne auto. Klasyczny cichociemniak. Jak prawko zrobiłem to o takim myślałem ale jako padło na japonię :) Dbaj bo niedużo tego już zostało.
Jak dla mnie to te Motule do wywalenia ;)

: 2015-10-15, 23:33
autor: Andrzej.
fajne autko z pazurem, które nie wyróżnia się z tłumu :mrgreen:

: 2015-10-16, 10:51
autor: bolek_WL
Świetny HH. Sam się zastanawiałem nad zakupem. Zwróć uwagę na stan tylnej belki - typowa bolączka 306

: 2015-10-16, 22:04
autor: KTR
Co tu sie oszukiwać chyba każdy kto jakiś czas temu "siedzący w temacie" polował na HH miał na celowniku GTi6 :) Oczywiście też brałem takie autko pod uwagę ale nic ciekawego nie było... a pozatym troche sie bałem, że francus i takie głupoty :oops: Ogólnie bezawarjności i miłeg użytkowania bo zapewne takie bedzie ;-)

: 2015-10-16, 23:13
autor: Andrzej.
coś do aut produkcji francuskiej też mam mieszane uczucia, sam nie wiem czemu :-P ściągnij te motule z tych blotnikow...

: 2015-10-17, 10:21
autor: Rysiu83
Moja Fifi z N14 do clio 2FL 1.6 16v się przesiadła,rok czasu już ma - nie narzeka :-P. Fajne takie małe popie.....laki są,powodzenia na torze,fajne auto :-) Polifty 306 mi się strasznie podobały.

: 2015-10-17, 11:19
autor: foo
HH malina, on board przy okazji nakręć jakiś :)

: 2015-10-23, 14:55
autor: tumba
Onboard kiedyś się nakręci, chociaż w środku jest bardzo cicho (seria dolot) - plan na to pewien już jest :-D Co do Autka to na razie się go uczę i poznaję, ale mega mi się podoba jazda nim. Niezłą robotę robi szpera :)

Też miałem różne zdanie o francuzach, praktycznie wszystko działa bez zarzutu :) Na pewno dużym plusem jest buda - naprawdę bardzo zdrowa. Sunny czy Almery z taką budą nie znajdzie niestety.
Silnik ciągnie ładnie do końca i jest też bardziej podatny na mody od SR. Chociaż koledzy stwierdzili, ze Nissan ma ładniejszy dźwięk :) Pierwszy i drugi bieg, może mogły by być troszkę krótsze ale i tak odpycha się ładnie. Nadrabia momentem.

Ogólnie Autko bardzo na plus, chociaż wiadomo swoje lata ma i na pewno będzie wymagało czasem uwagi, tym bardziej, że lekko traktowane nie było i nie będzie :)

Motule to pozostałość po poprzednim właścicielu. Pewnie do wywalenia:)

Edit: Zważyłem dziś puga - 1120kg z 1/4 baku, także po wybebeszeniu niskie 1000kg pewnie do osiągnięcia :)

: 2015-10-23, 17:37
autor: vixo
Tyle co P10 :o

: 2015-10-23, 18:42
autor: tumba
Ja tam jestem zadowolony z wyniku. Większość informacji mówi o wadze bliżej 1200. A ph2 czy ph3 ważą ponad 1200. Jest co wywalać w tym samochodzie, także myślę że jeszcze sporo zejdę z wagi.

: 2015-10-23, 20:00
autor: Andrzej.
to moje sunny jeśli mnie pamięć nie myli w dowodzie miało wpisane 995 kg :D

: 2015-10-26, 09:55
autor: DARO GTI
Bardzo fajne autko.
Daj więcej zdjec auta , silnika , środka , itd . Kiedys też myslałem o zakupie tekiego wozidełka.
A szpera była seria czy dokładana ?
Daj info na PW wiele Cię to kosztowało :)

: 2016-02-13, 14:28
autor: tumba
Jak będzie trochę czasu to porobię zdjęcia. W serii gti-6 nie występowały ze szperą. Poprzedni właściciel uzbroił puga w szperę. Jest to szpera typu torsen.

[ Dodano: 2016-02-13, 14:15 ]
Kilka lepszych fotek :)

Link: https://goo.gl/photos/sDTzWZPAHTxEyfZo8

"Motulów" już nie ma, zresztą jeżeli chodzi o płyny ustrojowe to miejsce Motula wypełni Millers :) Za wiele na razie się nie dzieje z PUGiem - puki co zbieram potrzebne rzeczy do przygotowania do sezonu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2016-02-13, 15:07
autor: bombel
Nie działaja zdjecia

: 2016-02-13, 15:23
autor: arczar
Działają ;D

: 2016-02-13, 16:21
autor: Ad@mus
dawaj filma jak to bangla :D

: 2016-08-11, 20:45
autor: tumba
Nagrywane telefonem, ale coś tam widać. W sumie bez spiny także spokojnie idzie urwać jeszcze trochę z czasu :) tutaj pewnie wysokie 7sec

https://youtu.be/PYLCn9m6M54

Edit:
Czas na małą aktualizację:

Na wiosnę auto zostało przeglądnięte i otrzymało wszystkie nowe płyny, itp.
Do silnika zalałem Millersa 5w40 z serii CFS Motorsport, płyn hamulcowy Millersa dot 5.1 z kolei do skrzyni zalałem zalecanego Totala 75w80, zastępując Motula 75w140 competition, który się nie nadaje do skrzyni Peugeota...
W dolot wleciał bawełniany wkład. Dodatkowo ogarnąłem kilka pierdół z elektryką
Obrazek

Następnie przyszedł czas na środek. Wleciały kubły + pasy, kierownica z nabą i przedłużeniem naby.
Pozycja za kierownicą teraz jest idealna :) Waga po wybebeszeniu - 1060kg.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo drugi komplet felg oraz pas na przednią szybę co by słonko nie raziło za bardzo:

Obrazek

Obrazek

No i nadszedł czas na pierwsze treningi:

Obrazek

Po tych kilku miesiącach mogę powiedzieć, że jestem mega zadowolony z Puga. Zdrowy, dobrze skręca i jest przewidywalny. Teraz wywalam kata i w najbliższym czasie będzie remap - powinno być jeszcze lepiej :)

Ps. Mam nadzieję, że widać zdjęcia...

: 2016-08-11, 21:04
autor: sliwka1232
nie wszystkie foty działają ;) jaki rozmiar kierowniocy?

: 2016-08-12, 17:23
autor: d3mox
U mnie żadne nie działają. A kierownica to pewnie standard 35cm :)

: 2016-08-14, 13:37
autor: tumba
Poprawione...

Tak kierownica to standardowe 350mm odsadzona o 90mm.

: 2016-08-14, 14:12
autor: rz
Waga jak u mnie. Mocy więcej. Fajny byly sparing. Wpadaj na dolnośląski :)

: 2016-08-31, 21:26
autor: tumba
Sparingu bym nie odmówił, ale na Dolny Śląsk się nie wybieram tym samochodem:)

Poprawiony wydech:
https://www.youtube.com/watch?v=WUtMdnq ... e=youtu.be

Teraz jest przyjemnie dla ucha :) niestety jakość nagrania trochę słaba.

: 2016-09-02, 17:51
autor: Andrzej.
brzmi świetnie :) aparat nie oddaje prawdziwego dźwięku... podejrzewam, że na żywo jeszcze lepiej brzmi niż na filmie... :D

: 2017-05-09, 18:15
autor: tumba
Wczoraj zaliczony kolejny rally sprint, niestety z przygodami także wynik słaby, ale przynajmniej po testowałem nowe ustawienie geometrii zawieszenia - przód poszedł w rozbieżność.

Onboard:
https://www.youtube.com/watch?v=Q4TI-2Q ... e=youtu.be

Update (09.05.2017):

Za wiele się z autem ostatnio nie działo. Do środka wleciał dodatkowy wskaźnik temp. oleju oraz shift light.
Przy okazji montażu czujnika, silnik został zalany nowym Millersem CFS 5w40 NT.
Udało się również wyeliminować problem z szarpaniem auta na niskich obrotach - okazało się, ze był wyciągnięty czujnik temp powietrza dolotowego z przepustnicy i sobie po prostu wisiał...

Obrazek

Po za tym udało mi się wystartować w tym roku w dwóch Super sprintach w Biłgoraju - 1 i 2 miejsce w generalce :)
Onboardy + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=_GU3xj1P9vs
https://www.youtube.com/watch?v=5bweci_Nc9c&t
https://www.youtube.com/watch?v=RkiREzT5oLw

: 2017-05-09, 21:46
autor: KKrzysztof
filmiki czadowe, też bym chciał umieć tak jeździć, z ciekawości zapytam jak się spisuje auto ?

: 2017-05-11, 20:10
autor: tumba
Dzięki, ale jeszcze sporo do poprawy jest :)
A peugeot spisuje się bardzo dobrze. Jestem z niego mega zadowolony. Bardzo trwałe i wdzięczne auto do upalania. Przytrafiła się w sumie tylko jedna awaria - pękł króciec od nagrzewnicy, ale to mogło się przytrafić w każdym 20 letnim aucie.

: 2017-05-12, 17:49
autor: KKrzysztof
tumba pisze:Dzięki, ale jeszcze sporo do poprawy jest :)
A peugeot spisuje się bardzo dobrze. Jestem z niego mega zadowolony. Bardzo trwałe i wdzięczne auto do upalania. Przytrafiła się w sumie tylko jedna awaria - pękł króciec od nagrzewnicy, ale to mogło się przytrafić w każdym 20 letnim aucie.
teraz to awaria nawet w nowych są normalne :) A skoro taka drobnostka tylko a ogólnie auto wszystko znosi to super.

: 2018-03-02, 20:56
autor: tumba
26.05.2017
Tydzień temu w końcu udało mi się odwiedzić Kielce. Było gorąco, sporo samochodów. Ogólnie udany trening, bez większych przygód :) Poniżej onboard + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...outu.be&t=4m53s

Aktualizacja, 23.08.2017
Od Kielc auto przejechało jeszcze KJS w Stalowej Woli. Później był czas na drobne zmiany:
Peugeot otrzymał nowe hamulce - przód Mintex M1155, tył M1144 + przegląd ogólny hamulców.
Oprócz tego nowe opony - Race GC mieszanka średnia + miękka. W Sobotę pierwsze testy na Kielcach nowego zestawu :)
Po za tym nastąpiła drobna zmiana wizualna :)) , zdjęcia w linku:
https://goo.gl/photos/PWghJ5Fr56JQF1Yc6

Aktualizacja, 29.08.2017:

Kielce przebiegły ze zmienną pogodą, przez co nie udało się za wiele potestować nowych opon.
Niestety udało się przeprowadzić tylko 4 przejazdy punktowane, z czego dwa po suchym.
Generalnie jazda po deszczu na Kielcach to ciekawe doświadczenie :)

Dla zainteresowanych filmiki z ostatniego SuperOES-u:

Relacja z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=lKj5dFkxuHM
Onboard po mokrym:
https://www.youtube.com/watch?v=md0y0sNdtDo
Onboard po suchym:
https://youtu.be/WbP7G_CWU2E

Up [27.12.2017]
W końcu mam trochę czasu więc będzie mała aktualizacja:
Sezon został zakończony na finałowej rundzie SuperOesu w Kielcach. Nie obyło się bez przygód.
Niestety pogoda znowu spłatała figle i było mokro praktycznie przez całe zawody.
Całą imprezę jechałem na semi-slickach więc o szybkiej jeździe nie było mowy, do tego doszedł mój pierwszy dzwon - na szczęście bardzo lekki i po za zderzakiem i błotnikiem nic nie ucierpiało.
Onboard poniżej (dla niecierpliwych - można patrzeć od 2:10):
https://www.youtube.com/watch?v=yiXQ2PI ... e=youtu.be

Wcześniej udało się również pojechać dosyć szybki KJS:
https://www.youtube.com/watch?v=2MZ5qp2tKk4

Rok kończymy pozytywnie, Plan na samochód jest, tak więc teraz lekka przebudowa :)

Up [02.03.2018]
Coś tam się dzieje:
Obrazek

Obrazek

Obrazek