Strona 1 z 1

Szklarnia VQ35DE

: 2014-09-21, 00:59
autor: kejno
Za namową Bombla założyłem temacik ;)
Następne posty to będzie to mały flashback bo auto już w posiadaniu od kilku miesięcy.

Tytułowa szklarnia to:
Renault Grand Espace 2004
silnik VQ35DE, 245 KM, 330 Nm
kolor chyba nawet taki sam jak Bomblowy ;)
7 foteli.

Wersja wyposażenia Privilege, czyli licha - no najsłabsza jaka była dla 3.5..., ale taką chciałem :) O tym czemu taką w następnych postach.
Podstawy są - klimatronik, el. szybki, lusterka, czujniki parkowania, deszczu, zmierzchu, szyba atermiczna, itp.

Posiadałem przez wiele lat dwie P11.144, jedna HB druga kombi, obie w SR20DE. Ale przyszedł czas i potrzeba na coś większego... Żona postawiła trudne warunki co do następnego auta (bo w zasadzie ona jeździ szklarnią na codzień):
- ma być pakowny, 7-mio osobowy, ma nie zamulać i ma jeździć nie wolniej niż Primera :)
Jak widać wybór został mocno ograniczony :) - na placu boju w finałowej rozgrywce został S-Max i właśnie Espace.

Tak więc na podjeździe zawitał:
Obrazek

A prima kombi wyleciała i na jej miejsce, obok HB, parkuje:

Obrazek

Na pocieszenie w HB został dokończony montaż świeżych sprężyn Eibacha :) (przód na amorach KYB UltraSr, a tył zwykłe Bilstein B4) ;)

: 2014-09-21, 01:03
autor: radziejwwl
Jaaaa widze ze na zlocie zajezdnie autobusowa trzeba zorganizowac :D

: 2014-09-21, 07:27
autor: bombel
DAwaj fotki wnętrza, to porównamy wyposażenie :D

: 2014-09-21, 15:35
autor: Wiooreck
Taa radziejwwl, albo drag taxi :D

Ta wersja wyposażenia jest najlżejsza?

: 2014-09-21, 16:36
autor: GRZECHu
Wyjechał kejno na miasto a tam coś z tyłu tłucze i tłucze, odwraca się a tam dzieci w tenisa grają :D

: 2014-09-21, 21:41
autor: kejno
bombel pisze:DAwaj fotki wnętrza, to porównamy wyposażenie :D
Na fotkach to wyposażenia nie widać :) Ale tutaj w środku ze schowkami zamkniętymi:
Obrazek

A tu jak są otwarte pełną paszczą :)
Obrazek
Wiooreck pisze:Ta wersja wyposażenia jest najlżejsza?
Tylko nieznacznie, a to pomijalne w sumie - no może poza webasto:).
Za to taka chuda wersja ma największą ilość schowków :) - jak widać na foto wyżej. Pięć w kredensie z przodu. Jak dochodzi lepsze radio i navi to środkowy schowek jest nimi zajęty, a wg. mnie jest najbardziej poręczny przy codziennym użytkowaniu. Ja mam zmieniarkę w bagażniku, a schowek pusty.
Poza tym to nie przepadam specjalnie za skórzanymi siedzeniami, a praktycznie każde wyższe wyposażenie już ma skórzane foteliki.
W sumie to co jest to wystarcza na moje potrzeby - no może poza jednym dodatkiem co w sumie chciałem - grzanie siedzonek :)

Bombel, schowek pod nogami kierowcy odkryłeś? Ja tam trzymam gaśnicę i jedną kamizelkę :) :
Obrazek

GRZECHu pisze:Wyjechał kejno na miasto a tam coś z tyłu tłucze i tłucze, odwraca się a tam dzieci w tenisa grają :D
Nie przesadzajmy, aż tak duży nie jest :P

: 2014-09-21, 22:35
autor: majchrzok
kejno pisze:
Bombel, schowek pod nogami kierowcy odkryłeś? Ja tam trzymam gaśnicę i jedną kamizelkę :) :
Obrazek
reszte kamizelek dla pozostałch pasażerów autobusu w pozostałych tysiącu pięciuset schowkach :-P

czy silniki 3.5 wychodziły tylko z automatem?

: 2014-09-22, 04:52
autor: vixo
nie

: 2014-09-22, 06:26
autor: bombel
kejno pisze:Bombel, schowek pod nogami kierowcy odkryłeś? Ja tam trzymam gaśnicę i jedną kamizelkę :) :
Tam mam moduł od gpsa :(
majchrzok pisze:czy silniki 3.5 wychodziły tylko z automatem?
W ESPACE tak

: 2014-09-22, 10:35
autor: Wiooreck
No to rzeczywiście, szuflad i pułek jak w domu.

: 2014-09-22, 19:18
autor: kejno
majchrzok pisze: czy silniki 3.5 wychodziły tylko z automatem?
W Espace tak.
Jest to ten sam automat co w Maximie A34 - Aisin AW55-50. Stosowany również w Volvo, Saabach i Renault.

[ Dodano: 2014-09-22, 21:09 ]
No to czas na dalszy flashback.

Na start wiadomo: komplet filtrów i wymiana oliwy - poszło to samo co leję do Primy czyli Valvoline SynPower 5w40.
Dygresja: po 7 latach posiadania SR20DE i przebróbowaniu różnych olejów na tym pracuje najmilej i ma ładny rozruch. W moim przypadku najgorszy rozruch był na drogim oleju Liqui Moly 10W60, odgłos panewek...

Co ciekawe filtr oleju w VQ35DE jest również ten sam - tak więc kupowałem od razu wszystkiego po dwa - filtr Knecht i oliwa.

Następnie olej w skrzyni biegów - sama wymiana łatwa, ale u mnie doszła konieczność wymiany elektrozaworów w skrzyni. To jest niestety z serii 'ten typ tak ma'. Dużo pomocy na forach Maximy :) Szerzej dla chętnych tutaj

Kolejną rzeczą ze standardów to wymiana świeczek. Tyle że w tym silniku nie jest to takie trywialne jak w SR20DE... Najpierw zobrazuję sytuację którą widać pod maską:
Obrazek

Po zdjęciu osłony nadal nie jest lepiej :) ale widać gdzie będą pierwsze trzy świece:
Obrazek

Aby dobrać się do następnych trzech trzeba: odkręcić wlot powietrza kabinowego, odkręcić zbiorniczki chłodziwa i płynu hamulcowego,
trzeba zwalać kolektor dolotowy i trochę dolotu zluzować. Wtedy już tylko cewki i świeczki :) Ogólnie mało miejsca ciasno itp. - w insrukcji serwisowej polecają opuścić silnik :D - ale da się bez.

Taki widok po uzyskaniu dostępu:
Obrazek
Obrazek

I upragnione świeczki, według serwisówki mają starczać na 170 kkm.
Obrazek

cdn.

: 2014-09-23, 07:38
autor: bombel
Ze świecami nie ma łatwo :(

: 2014-09-25, 21:56
autor: kejno
I teraz dopiero zaczynają się fajniejsze rzeczy ;)
Trzeba było zmienić heble na przodzie. Nie zastanawiając się zbytnio zdecydowałem się na sprawdzony w primie zestaw EBC, czyli poszły tarcze EBC 324 mm oraz klocki EBC Red Stuff ;)
i foto:
Obrazek

Opony też już się nie nadawały do niczego dlatego weszły świeże TOYO Proxes T1 Sport - i od razu znacząco poprawił się start, nie zrwya aż tak przyczepności ;)
Ale nadal auto nie prowadzi się tak jak powinno ... cdn. ;)

[ Dodano: 2014-10-09, 22:43 ]
... i mały ciąg dalszy.
W razie co to miejsce na IC jest ;) :
Obrazek

Obrazek

W związku z tym iż w Espacach sprężyny mają co robić (waga) to przy starszych często zdaża się, że pękają sprężyny w nieciekawym miejscu co może mieć niefajne skutki - z najgorszych scenariuszów opisywanych na forach to klapnięcie auta + przecięcie opony + przecięcie przewodu hamulcowego. Oprócz tego nie prowadzi się za fajnie, a ja przyzwyczajony do Eibacha w P11 ;). Tak więc postanowiłem wymienić sprężyny przed wojażami wakacyjnymi.

Rozmyślając trochę co zróbić już prawie zamówiłem zestaw H&R... ale jednak po rozmowie z żoną zostało, że do tego auta to idziemy w komfort, a nie w srogi beton :) i że jak kupię sobie G35 albo G37 zamiast P11 to wtedy ;) Tym sposobem wszedł nowy zestaw sprężyn KYB.
Ku mojemu zaskoczeniu auto zaczęło się lepiej prowadzić, no powiedzmy przyzwoicie jak na gabaryt. Fot nie ma.

A tu nieśpieszne przygotowania do sezonu zimowego, nowy felunek czekający na opony zimowe:
Obrazek

: 2014-10-25, 14:32
autor: GRZECHu
Podniosła się szklarnia na nowych sprężynach?

: 2014-10-26, 14:23
autor: bombel

: 2014-11-04, 08:52
autor: kejno
Filmu całego nie widziałem, ale na podstawie tego trailera myślę, że za długiego żywota w filmie to on nie miał :D
GRZECHu pisze:Podniosła się szklarnia na nowych sprężynach?
Jedynie minimalnie, ale już nie potrzeba w nim wyżej :) fabrycznie ma prześwit 17,5 cm. I nie to było intencją ;)

A tymczasem, do Nissana wleciało nowe oświetlenie wewnętrzne z tytułu poprzepalania się paru żarówek :) :

Obrazek

[ Dodano: 2015-04-22, 13:32 ]
I z ciekawośći jednak wizyta na hamowni, z takim fabrycznym wynikiem:

Obrazek

: 2015-05-06, 08:45
autor: bombel
NIeźle :) Widać, że serie trzyma :)