Strona 1 z 1

Budujemy customa

: 2014-02-20, 21:49
autor: bonzo
Słowem wstępu mam kolegę który odrestaurował Citroena BN11
Po wyjechaniu na drogi odrestaurowanym autem niby wszystko fajnie, jedzie wszyscy podziwiają, kiwają jest radocha ale to nie to, padł pomysł robimy hotroda.
Po nie długim okresie eksploatacji a następnie sprzedaży w/w citroena u kolegi zawitało nadwozie od bl 11 kupione za przysłowiowe guziki niestety już po przejściach, ktoś zaczął coś dłubać ale się poddał a więc idealna baza, jak coś pójdzie nie tak to strata niewielka.
Budka to nie wszystko trzeba było znaleźć dawcę na podzespoły. Z racji mojej nissanmani namawiałem kolegę aby dawcą części został 300zx ale okazało się że bardzo małe nadwozie citroena nie pomieści klamotów z ZX-a :-/ za to wszystko wskazywało na to że pójdzie upchnąć klamoty z mazdy MX5.
Słowo sie rzekło i po krótkim czasie zawitała mx5 i się zaczęło :mrgreen:

Parę fotek na początek

Budka po piaskowaniu i pomalowana epoksydem
Obrazek
Obrazek

Pierwsze przymiarki

Obrazek

CDN

: 2014-02-20, 21:52
autor: Wiooreck
OOOO, lubię takie projekty :D ale pierwsze zdjęcie jak mi się załadowało w przeglądarce to było do połowy ucięte i sobie pomyślałem: "no nie!! trój-szybowy ford T!!" :D

: 2014-02-20, 22:01
autor: SCOOTER
Fajny pomysł.
Czy to będzie na jakiejś ramie robione, a buda dopiero pójdzie na górę :?:

: 2014-02-20, 22:05
autor: bonzo
SCOOTER, Ramy jako takiej nie będzie w oryginale to nadwozie jest samonośne i takie tez zostaje z wyjątkiem dodatkowych wzmocnień w progach i tyle auta pod wózek z mazd.

: 2014-02-20, 22:19
autor: SCOOTER
Myślałem, że będzie to robione tak jak "Amerykańce" strugają te swoje HOTRODy :)

: 2014-02-21, 00:53
autor: Michalllo
Ciekawostka auto z tego roku i już samonoska

: 2014-02-21, 05:55
autor: bombel
A wal ktoredy puscicie?

: 2014-02-21, 07:32
autor: bonzo
Michalllo, No tak citroen był pionierem w tej materii.
bombel, w tunelu :?: :)

: 2014-02-21, 10:11
autor: karol282
W tunelu który już czeka na przymiarkę w ostatnim zdjęciu ? :) Projekt zacny :mrgreen: Silnik też z mazdy czy jakiś SR ? Bo te silniki mazdy raczej nie powalają na kolana osiągami...

: 2014-02-21, 10:17
autor: scubzik
bonzo, fajna "cytryna" .. :) a dach podcinacie czy zostaje tak jak jest ?

: 2014-02-21, 10:18
autor: Boro1989
karol282 oj tutaj bym się kłócił :) KL-ZE ( J spec ) generuje moc 200hp/212nm w serii :) więc osiągi nie są głupie :) zresztą KL-DE też aż takie słabe nie jest bo 164hp/212nm też robi swoje :)

do tego patrząc że graty będą z MX5 to może zawita tutaj 2.0 / 160hp ??:)

: 2014-02-21, 10:27
autor: karol282
Boro1989 pisze:
karol282 oj tutaj bym się kłócił :) KL-ZE ( J spec ) generuje moc 200hp/212nm w serii :) więc osiągi nie są głupie :) zresztą KL-DE też aż takie słabe nie jest bo 164hp/212nm też robi swoje :)

Racja ten silnik ma potencjał. Tylko sprawa jest tego typu że będzie rwd a KL-ZE z tego co kojarzę nie było w rwd. Pojawia się 'rzeźba' :mrgreen: To raz a dwa że jest to V6 i do takiej budy to upchnąć to też nie lada wyzwanie. Dlatego się pytałem czy jakiś SR tam wskoczy DET najlepiej :-D

: 2014-02-21, 10:39
autor: scubzik
Wg wkładanie turbo do takiego auta jest jak pchanie tdi do trabanta .. bez sensu ..
Robić customa old style czyli jakąś rzędówkę (R6 np od nyski) + gaźniki i ew. super charger i to max!! .. buda i tak będzie lekka i wygolona do zera

: 2014-02-21, 10:49
autor: azorek
Silnik koniecznie na gaźnikach, ma najlepsze brzmienie.

: 2014-02-21, 10:53
autor: scubzik
azorek pisze:gaźnikach
-azorek - jeden który mnie rozumie :))

: 2014-02-21, 10:55
autor: karol282
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4F5HoK15T90&hd=1[/youtube]


Hmm.. Citroen z R6 na japońskim systemie z gaźnikami... To by było coś :D Tutaj akurat mamy itb w Datsunie ale dźwięk... Ahh :D

: 2014-02-21, 10:59
autor: MacGayver
po co go tak gazuje :-P Najlepszy dźwięk takiego gaźnikowca jest na wolnych obrotach :-D

: 2014-02-21, 11:48
autor: Tomek g35c
Bonzo dach bym opuścił... a tak z 10 cm... i obowiązkowo gleba... :->

: 2014-02-21, 21:18
autor: Wiooreck
Jedyne co mi przychodzi na myśl łącząc słowa "gaźnik", "hot-rod", "custom" i "oldschool" to tylko i wyłącznie tłuste, grube V8. Ale citron może nie wytrzymać tego ciężaru, trzeba by ramę z przodu chociaż zrobić...

: 2014-02-22, 08:03
autor: bonzo
Panowie niema co dyskutować na temat silnika bo decyzja juz podjęta ba nawet silnik przymierzony :mrgreen:
Obrazek

Tomek g35c, nadwozie zostanie w serii a zawieszenie do końca nie wiadomo
w zamyśle auto ma służyć jako dupowóz :-D

: 2014-02-22, 09:25
autor: Michalllo
Sorki że marudzę ale dla mnie hot-rod to Auto z dużym co najmniej V6 najlepiej V8 silnikiem.
A wsadzanie silnika od Mazdy to tak na prawdę ni to hot-rod ni to odrestaurowany klasyk.

: 2014-02-22, 10:14
autor: Pawel18PL
Tomek g35c pisze:Bonzo dach bym opuścił... a tak z 10 cm...
+1

: 2014-02-22, 13:43
autor: Andrzej.
zawsze jak pomyślę sobie o Hot-Rod' zie to mam taką wizję :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=jexXToduRjM

: 2014-02-22, 13:56
autor: Boro1989
Michalllo +1 , jakieś męskie v8 :D

: 2014-02-22, 21:10
autor: bonzo
Michalllo pisze:A wsadzanie silnika od Mazdy to tak na prawdę ni to hot-rod ni to odrestaurowany klasyk.
No i tak zostanie co ci poradzę :mrgreen: