Strona 1 z 2

Honda Civic 6gen by Prono

: 2010-01-27, 13:03
autor: Prono
MODEL: 1998, HB, 3drz
SILNIK: d14a4 -> b16a2
UKLAD DOLOTOWY: PARÓWA, Kolektor dolotowy Skunk2 Pro Series
UKLAD WYDECHOWY: kolektor seria , wydech jakiś z kwasówki :]
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: Strobol Power Team, dołożone halogeny USDM- import własny ;)
UKLAD NAPĘDOWY: sprzęgło Exedy OEM + zamach Fidanza
ZAWIESZENIE: Zestawik Koni Kit 1130; rozpórka przednia górna
UKLAD HAMULCOWY: przód 262mm (był taki w serii), tył 260mm, z ABS
BODY-KIT: Dokładki przód Type R, tył też :] Spoilerek nad tylną szybą się liczy? :] Lampy tylne z modelu po lifcie i boczne kierunkowskazy cleary. Grill bez znaczka.
FELGI: Dotz Brands Hath Dark 16". Drugi komplet alu zimowy to pancerne OZ 14". Nie mam stalówek :]
ŚRODEK: ciężka metalowa gała zmiany biegów :]
CAR-AUDIO: Radyjko JVC KD-LH911 + wzmak Magnat i jakieś Power Bass i coś tam z JL'a
INNE: Bardzo zadbane autko :]
MOC: Hamownia powiedziała że pod maską buszują 102 dalmatyńczyki w d14a4, b16 pokazało 162KM

Status: Kumulowanie kasy na dalsze przeróbki.

A teraz czas na obrazki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pierwszy upgrade:
Obrazek
Obrazek
Drugi upgrade:
Obrazek
Obrazek
Upgrade drugiego upgrade'u:
Obrazek
Kolejny upgrade:
białe postojówki LED
Obrazek
Kolejny gadżet:
Kolektorek 4-2-1 no name Megan look
Obrazek
Wykresik z hamowni:
Obrazek
Drugi wykresik na seryjnym dolocie + wkładka K&N
Obrazek

Glebka
Obrazek

Docelowo mam nadzieję taki efekt uzyskać:
Obrazek

Kolejny krok w dostosowywaniu mojej furki do tej z obrazka powyżej:
Halogeny!
Obrazek


Aktualny stan furki:
Obrazek

Zegary indiglo Autotechnic 3D:
Obrazek

Taśma termoizolacyjna na kolektorze:
Obrazek

Foto by Neo:
Tyłek :D
Obrazek
Foto by Aro:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Foto by Magiq:
Obrazek
Obrazek
Foto by Siwyv
Obrazek

Dumny posiadacz rikszy:
Obrazek

A tu juz na gotowo:
Obrazek

I wykresik dla potwierdzenia:
Obrazek

Wydeszek:
Obrazek

Tylna dokładka:
Obrazek

B-seria potrzebuje czegoś większego do oddychania:
Obrazek

Kolektor Skunksa na pokładzie:
Obrazek

Ostatni pomiar po zamontowaniu Skunksa, moment wzrósł, ale u góry obrotów coś się psuje:
Obrazek

Na felgach Drag Wheels DR-9 16":
Obrazek
Obrazek

Zegary z CTR:
Obrazek
Obrazek

I to na razie tyle fotostory ;-)

Na koniec jeszcze parę fotek do klubowego (KHŚ) kalendarza na 2010:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2010-01-27, 14:17
autor: rz
No jak wiekszosc hondziawek ta tez zadbana :) Teraz tylko uwazaj zeby Cie jakis GTI nie zamordowal ;)

Powodzenia w modach i szerokosci :)

pzdr
rz

: 2010-01-27, 14:56
autor: Prono
No jeszcze nie spotkałem żadnego GTI na drodze...niestety.
Ale raczej wygrałby masą i pojemnością :]

: 2010-01-27, 14:59
autor: rz
Tak czy siak fajne autko. Kiedys chorowalem na Honde ale teraz moje oczy poszly w kierunku Nissana Sunny ;)
Jakby nie bylo to powinienes sie postawic z jakims GTI-kiem na kresce :)

: 2010-01-27, 15:30
autor: MacGayver
Zadbane autko i widzę, że przynosi radość właścicielowi :)

Co do ustawki to swoim GTi niezestrojonym (miał wtedy 147KM 171NM) cyklicznie ustawiałem się z kumplem jego VTi w V genie (jajko), u niego było wtedy około 165KM i tylko minimalnie zostawałem w tyle. Biorąc pod uwagę, że to VI gen który jest cięższy od V to myślę że wynik Civic vs Sunny byłby z przewagą dla Sunny. Ale pomodzisz trochę to będzie czym śmigać ;-) Silnik podatny na mody, choć momentu mu zawsze będzie niestety brakować z racji pojemności.

Powodzenia w dalszych pracach ;-)

: 2010-01-27, 15:56
autor: merid
Witam kolege z hondy slask :D

Co tu przywioło cię :D

Na śląsku nie mamy fajnego gti który by mógł z toba pojechać

: 2010-01-27, 16:16
autor: MRC
Bardzo ładna honda ;) gratulacje swapa jedyna słuszna droga modyfikacji... też jestem ciekaw jak by wyglądał start z jakimś lekko dłubniętym GTi :D jak sprawuje się ten zestawik koni ? z tego co pamiętam kiedyś na forum hondy był w zakupach grupowych za naprawdę małą kasę... szkoda że do sunny nie ma takich fantów...

ps. Jakie teraz kółko wleci na lato :-> pewnie jakaś lekka 15' :P

: 2010-01-27, 18:40
autor: Prono
merid, no hej hej ja tu jestem od zawsze :-P
No prawie ;)
Kiedyś miałem w rodzinie Almerę, to się zapisałem do nissanklubu a teraz wyszlo jak wyszło i przeniosłem się tu. Bo pomimo sprzedania Almery, ciągle zaglądałem i czytałem forum :]

MRC, felga na lato... 15" nie, jednak jakiś tam lansik musi być, więc będzie 16" ale w miarę lekkie:
Drag Wheels DR9:
Obrazek

A zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze, autko bardzo dobrze sie prowadzi i regulacja twardości amorów jest calkiem duża.
BTW. felgi też z grupowego na Civicklubie ;)

: 2010-01-27, 19:10
autor: bodek
Co do porównania lekko długniętego Sunny (~160KM) do 160 konnego b16a2 to ciełem się parę razy i zawsze byłem z przodu. Kolega musiał by się sprawdzić z jakimś Sunnym SR16 to było by wiarygodne porównanie z masą i pojemnością ale pamiętając Coobcia Sunny SR16 to on był jednak delikatnie szybsze niż mój 2.0.

A tak poza tym to gratuluję auta i życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach :-)

: 2010-01-28, 00:03
autor: Coobcio
Fajna utrzymana i zadbana Honda :)
Przeanalizowałem wszystkie wykresy jakie zapodałeś i słabo w dole z Nm no ale tak H... mają w stosunku do Nissanów ale za to się kręcą pięknie...
Ciekawy jest wykres z V-tecem doł bardzo słaby - wartości Nm minimalnie wyższe jak w seryjnym silniku 1,4 Nissana a na zmiennej fazie jakby turbo się załączyło... Czy nie zapóźno ten V-tec się odpala, po zmianie biegów nie wychodzisz z poza niego ?
No i jak widzę przydało by się jakieś strojonko by podnieść wartości momentu i nieco wyprostować te linie.

Ps. Po swapie na 1,6 hamowałes na tym rurowym dolocie i na parówie ??
Planuję Parówę wrzucić do swojego lekko zmodowanego SR20VE które na chwilę obecną ma 225KM i 223Nm na seryjnym dolocie z papierwym filtrem :p

: 2010-01-28, 08:52
autor: Prono
No cóż, Honda tak ma: muł... muł... pięć i pół :-o

vtec włącza się przy 5500 obr, czyli seryjnie.
Silnik b16a2 ma raczej krótką skrzynię biegów (krótsza jest chyba tylko w TypeR i ew. b18c6 czyli Integra) i raczej nie ma problemów z wypadaniem vteca przy zmianie biegów.
Odcina przy 8200, wystarczy przy ~7500 zmienić bieg, żeby od razu wskoczył na vteca.
Tylko ostatni wykres jest z b-serią na pokładzie, wtedy był krótki dolot AEM, nie parówa.
Kolektora wydechowego jeszcze nie kupiłem do b-serii, tamten co jest na zdjęciach był jeszcze w 1.4.
To jest ostatni wykres jaki mam ale coś hamownia szalała i jestem w stanie uwierzyć dopiero w "Test3"

Obrazek

W nadchodzącym sezonie planuję aftermarketowy kolektor wydechowy, dolotowy + przepustnica i wystrojenie tego.
Zobaczymy wtedy.

W b16 właśnie najbardziej jest odczuwalny moment włączenia się vteca, w b18 już jakoś to nie robi takiego wrażenia.
Na trasie przydał by się regulator vteca, żeby go przesunąć w górę, bo naprawdę nie jest potrzebny tak wcześnie.
Na 5 biegu przy 160km/h włącza się vtec i straszy ludzi :D

: 2010-01-28, 10:10
autor: MacGayver
w przypadku VTi to proponuje Ci iść tylko w kolektor np Buddy Club, Spoon, Mugen. Te aftermarketowe z ebay'a walą wykres po całości w dół. Sprawdzone i pewne. Kumpel sobie ściągnął i za chwilę go sprzedał ;-) Tak jak w przypadku SR20 ebay'owe dają poprawe tak do B16 psują. Jeszcze ewentualnie ori z B18.
także podsumowując, szkoda kasy w tym przypadku ;-)

: 2010-01-28, 10:57
autor: Limon
Bardzo ładna i zadbana Honda ;)

: 2010-01-28, 11:57
autor: sergiej
fakt autko ladne ale jestem ciekaw jakby wyscig z jakims SR16VE wygladal ...

[ Dodano: 2010-01-28, 11:57 ]
szkoda ze u nas zamiast GA16 nie montowali SR16VE duzo mocnych nissankow by jezdzilo po miescie :)

: 2010-01-28, 15:14
autor: Prono
Z kolektorów to przymierzałem się do DC Sporta w miarę tani i z tego co piszą na forach to coś tam daje, co w przypadku b16 to jest już nieźle ;)

: 2010-01-30, 17:31
autor: Coobcio
No ja to na razie ciekaw bym był efektu strojenia CROMEM - jak chesz mam zaufanego chłopaka co stroi Hondy bazując na tym...

: 2010-02-03, 11:25
autor: Prono
Do strojenia jeszcze daleka droga, ale dzięki, będę miał na uwadze, jak będzie już tak daleko z modyfikacjami ;)

: 2010-02-18, 09:44
autor: Adams
Honda przeistacza sie w bardzo fajne auto! Podoba mi sie droga jaka wybrales w modyfikacjach i wierze ze przeszczep silnika musial dac bardzo satysfakcjonujace doznania z jazdy! :)
pzdr i powodzenia

: 2010-02-18, 10:14
autor: Prono
Oczywiście, wrażenia z jazdy są wywalone w kosmos.
Przez pierwsze 2 miesiące :-P
Teraz już mi mao mao i trzeba kombinować ;)
Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
Ale kompromis między daily driverem a objeżdżaczem jest osiągnięty... spalanie po mieście w granicach 9l / 100 w zimie to jak dla mnie akceptowalny poziom przy sprawnym przemieszczaniu się, czasem vtecując.
Np. na ostatnim tankowaniu wyszło mi średnie spalanie 8,44l :]

: 2010-02-18, 11:21
autor: Ryba
Piękna zabawka... ;)

Ale jeszcze troche brakuje jej do naszego kumpla KERMITA HONDZINY co na Łódzkich blaszkach fruwa.

Bardzo ładna, widze ze wklad finansowy jak i zangarzowanie duzo miarą mozna liczyc .

Pozdrawiam.. Oby tak dalej.

: 2010-02-18, 11:31
autor: MacGayver
Ryba pisze:Ale jeszcze troche brakuje jej do naszego kumpla KERMITA HONDZINY co na Łódzkich blaszkach fruwa.
Kermit ma D15 a to jest B16 więc nie ma co porównywać, oczywiście na korzyść B16 ;-)

: 2010-02-18, 13:41
autor: dylson
Jak bym miał drugie auto do jazdy na codzień, to pod maską już by siedział H22A (200 czy tam 220 KM) z Preludy JDM.
A dlaczego wtedy straciloby wlasciwosci auta do jazdy na codzien?

: 2010-02-18, 14:08
autor: MacGayver
dylson pisze:A dlaczego wtedy straciloby wlasciwosci auta do jazdy na codzien?
znajomy ma w V genie jajku H22 i jest problem z trakcją :-/

: 2010-02-18, 17:05
autor: dylson
Gdyby gaz dzialal w systemie 0-1 to bylby problem.

: 2010-02-19, 17:34
autor: Adams
Fakt ze nie jestem znawca jesli chodzi o spalanie silnikow Hondy ale czy roznica przy h22 bylaby az tak porazajaca? Rozumiem ze gdyby butowac nonstop to pewnie by wypil ale przy normalnej jezdzie powinien chyba palic tyle co kazde inne 2.2l?

: 2010-03-09, 14:36
autor: Prono
Nadmiar mocy to nie problem, nawet autem 500KM i więcej da się normalnie jeździć, pedał gazu to nie przycisk on/off :D

Ale "każde normalne 2.2l" spali więcej niż 1.6 i cudów nie ma :D

U nas w klubie KHŚ właśnie rodzi się taki Civiczek jak mój tylko z H22 pod maską.
W bólach się rodzi... ale do przodu ;)

Może kiedyś nawet tak będzie:
http://www.sadistic.pl/umreeee-nie-bedz ... ight=honda

:lol:

: 2010-03-09, 19:00
autor: niebieski708
Witam, ładna zadbana Hanka :-) powodzenia z modami. Co do H22 to już przezytek, lepszym rozwiazaniem byłby K20 ;-) (jeśli budżet pozwoliłby)

: 2010-03-31, 12:52
autor: Prono
No i wreszcie się doczekałem...nowy felunek, Drag Wheels DR9 gunmetal z rancikiem :]
Na razie takie poglądowe foto.
Felgi przynajmniej ważą rozsądnie i po zmianie z 14" zimówek nie odczułem zbytnio straty w osiągach ;)

Obrazek

Obrazek

Zmiana jest delikatna w porównaniu z poprzednimi czarnymi felgami ze srebrnym rantem ale jednak teraz jakby więcej szczegółów samej felgi widać.
Podoba mi się i nie mogę się napatrzeć :D

: 2010-04-21, 16:26
autor: SiwoL
Autko na żywo prezentuje się super :)) Zdjęcia w pełni nie oddają.

: 2011-03-11, 10:04
autor: Prono
Dawno się tu nie udzielałem, bo w sumie nic ciekawego sie nie działo z autem, do niedawna.
Założyłem kolektor dolotowy Skunka.
Dał sporą poprawę elastyczności, stwierdzonej na dupohamowni.
Bo prawdziwa hamownia powiedziała tak:
W przedziale od nisko-średnich obr jest około 15 niutów różnicy, to sporo jak dla mnie.
Trochę góra się popsuła ale mam parę spraw do ogarnięcia jeszcze.
Może jak bym zrobił nadmuch na stożek to byłoby lepiej z mocą.
Dodatkowo katalizator nie pierwszej już świeżości może psuć górę.
Pomyślę nad jakimś test pipem zamiast kata przed kolejnym hamowankiem ;-)
Niebieski wykres dzisiejszy, zielony zaraz po swapie ;-)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us