Strona 1 z 3

SAAB 9-5 VECTOR sport kombi

: 2013-01-24, 23:48
autor: lukasgt
No i przyszła pora zaprezentować swoje nowe autko
MY03 9-5 kombi w fabrycznej wersji VECTOR SPORT,auto zostało zakupione z uszkodzonym silnikiem 3.0tid[177km]
ponieważ ta wersja jest świetnie wyposażona już fabrycznie to posłuży za zrobienie bardzo ciekawego projektu
Mianowicie rezygnujemy z silnika 3.0 tid na rzecz pancernego motoru z saaba 900 coupe-przypuszczalnie 2.0 turbo o nominanej mocy 185km[przypuszczalnie bo dopiero po inspekcji wewnątrz silnika dowiemy się czy ktoś tłoków z 2.3 nie włożył
Przeróbka jest ciężka,pracochłonna i wymaga sporo wiedzy technicznej-wszystkim zajmuje się mój dobry kolega DAREK z rembertowa[12 lat mechaniki saaba robi swoje]

wyposażenie auta obejmuje m.in.:
-xenony,-climatronic,-kolorową navi,-ESP,-ASR,-czarną skórzaną tapicerkę[przednie fotele półkubełkowe],-gruba profilowana kierownica[jak w AERO],-deska rozdzielcza z czarnym drewnem,-sportowe zawieszenie -15mm,-grubsze stabilizatory,-grube amortyzatory,-big brake kit 308mm przód/303mm tył,parktronic,webasto[które po przełożeniu na benzyniaka raczej nie zadziała]

MODYFIKACJE i PRZERÓBKI:
-montaż silnika z saaba 900 turbo,-
-turbina garett T25
-gruby dolot pod turbo[szerszy niż w 9-5 aero]
-customowy downpipe
-układ wydechowy 3calowy[przejęty z TIDa,bez katalizatorów]
-zaadoptowana wiązka z 3.0tid
-czerwone wtryski
-skrzynia biegów o przełożeniu głównym 3.82[zdecydowanie ułatwi ruszanie,ale spowolni auto do pierwszych 100km/h]
-sprzęgło najprawdopodobniej w oparciu o tarczę 240mm aero-wzmocniona okładzina

Jest to totalny hybrydowy projekt,unikalne połączenie najlepszych cech mocnego diesla z turbo benzyną
wszelkie modyfikacje mają charakter mocno rozwojowy w kierunku 300km,500nm
na chwilę wyjechania z garażu auto powinno dysponowac ok 250km 400nm-zweryfikujemy na hamowni

CIEKAWOSTKA: w autku bedzie zamontowana bardzo wydajna instalacja LPG :mrgreen:

: 2013-01-25, 00:08
autor: Pawel18PL
Mam pytanie, czy chcesz budować moc na t25?? Nie lepiej coś wydajniejszego wrzucić ??

: 2013-01-25, 00:20
autor: bullitt
Pawel18PL pisze:Mam pytanie, czy chcesz budować moc na t25?? Nie lepiej coś wydajniejszego wrzucić ??
T25 z tego co wiem od właściciela maszyny będzie na pokładzie tylko do wiosny :)

: 2013-01-25, 07:04
autor: bombel
Zdjęcia!!!

: 2013-01-25, 07:49
autor: Tomek g35c
Ambitny projekt - będę się przyglądał... życzę powodzenia...

: 2013-01-25, 09:57
autor: Pawel18PL
bullitt pisze:
Pawel18PL pisze:Mam pytanie, czy chcesz budować moc na t25?? Nie lepiej coś wydajniejszego wrzucić ??
T25 z tego co wiem od właściciela maszyny będzie na pokładzie tylko do wiosny :)
Ciekawe co wleci :) kolejny dupowozik który robi psikusa tym którzy są zbyt pewni swego :P

: 2013-01-25, 12:37
autor: SiwoL
No ładnie ładnie.. Chodź myślałem że pójdziesz w okulara a nie lift ale spoko. Dobra wersja wyposażeniowa jestem ciekaw ile rzeźbienia jest przy swapie 3.0TiD'a na benzynke.

3.0TiD seryjnie ma taki kit? big brake kit 308mm przód/303mm ty ?

Daj foty żebyśmy mieli się nad czym poślinić.

Ja bym się pchał bardziej w 2.3Turbo z 9000Aero. Zawsze 2.3 to 2.3 ;-) Zwłaszcza jak projekt na 300+

Zdradź szczegół na jakich gratach instalacje LPG planujesz?

: 2013-01-25, 16:41
autor: SCOOTER
Fotki. To oblukamy.

: 2013-01-26, 09:45
autor: ROKI
lada dzien chyba wyjedzie :) dobry pomysl, Darek chyba juz nie raz wrzucal benzyne w bude TiDa :D a tam juz dobry hebel, zawias i wyposazenie miodzio............ 8-)

: 2013-01-26, 19:04
autor: lukasgt
BIG BRAKE KIT w 3.0tid to podstawa,jak w AERO,m.in właśnie dlatego wybrałem ta wersję .samych przeróbek jest sporo z takiego diesla na benzynę ale warto moim zdaniem-duzo ciężej zakupic podobnie wyposażone AERO ,bo nikt ich nie oszczędza raczej
co do T25 to jest taka dostępna na silniku ,ktory wkładamy -ale mam nadzieje że niebawem zagości coś bardziej męskiego

co do LPG najprawdopodobniej bedzie STAG[mój ulubiony] i bardzo duży parownik,lub 2 nieco mniejsze-wtryski sie zobaczy-ważne aby same benzynowe wtryski nie były za małe bo lpg bedzie wtedy się pętlic i wywalać CHECK ENGINE

oto kilka zdjęć;

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2013-01-26, 21:58
autor: ROKI
Bede czekac na jazde :)

: 2013-01-26, 23:15
autor: bombel
Jestem ciekawy co z tego wyjdzie :)

: 2013-01-27, 02:06
autor: Coobcio
Turbinę to ja bym tu widział z GTI-R, fajnie wstaje gneruje sporo niuta i wystarczająco mocy:
Obrazek

Pomiar na hamowni w trybie inercyjnym - bo wtedy nie mieliśmy jeszcze hamulca...
Normalnie na ulicy czy na obciążeniu okolica 350Nm powinna być dostępna już od ok. 2600obr.min :)

PS. do T25 seryjny DP z benzyniaka podejdzie :)

W Saabowym Silniczku 2.0 w połączeniu ze zmodowaną głowicą także ta suszarka robi dobrą robotę tylko że seryjne wtryski do maks 270KM starczają:
Obrazek

: 2013-01-27, 19:47
autor: lukasgt
o przynajmniej wiem czego się spodziewać po T25,ale jakos nie chce mi się wierzyć,że GT17 w moim starym saabie po twoim COOBCIO programie generowała prawie 400nm... i że T25 bedzie mniej wydajna-czy to kwestia odpowiedniego strojenia??

: 2013-01-27, 19:56
autor: Coobcio
T25 jest bardziej wydajna jak GT17... Mój rekord na niej to 265KM (2.0 FMIC + wydech) :
Obrazek

Dla porównania GT17 w 2.3 seria bez kata:
Obrazek

To samo ale inne auto z katalizatorem:
Obrazek

: 2013-01-30, 22:11
autor: lukasgt
dzis przejąles moje ECUpodobno?? Co bedziesz dłubał?

: 2013-01-31, 10:48
autor: Coobcio
No przede wszystkim jako mapę bazową do odpalenia wrzuciłem ci z 9-3 z silnika B204R - czyli 2.0 t 200KM do tego masz usunięte Immo i wyłączony EVAP...

Darek dzisiaj wysyła strażaka po odbiór sprzętu :)

: 2013-01-31, 20:47
autor: ROKI
to jutro odpalony bedzie :->

: 2013-02-02, 00:34
autor: lukasgt
no odpalony .najwiecej problemu z wiązką było.trzeba było połozyc nowa...pozostały sprawy kosmetyczne nz kilka dni i montaz LPG--dzis odwiedził mnie coobcio z limonem i pochwalili sie ze dostarczyli nieco zmodyfikowane ECU na rozruch ok 200km.dzieki chłopaki

: 2013-02-02, 08:59
autor: Coobcio
No i teraz już będzie z górki :)

: 2013-02-05, 17:22
autor: lukasgt
niby z gorki ale jeszcze nie odebrałem .cierpliwosc ma swoje granice.oby do piątku był gotowy.co bym mogł na hamownie podbic :hah: :hah:

: 2013-02-06, 01:21
autor: Coobcio
Silniczka nie musisz w nim docierać ??
Odrazu można stroić :) ??

: 2013-02-06, 20:42
autor: ROKI
ciekawe jak tam prace ida, odwlekam swoje obcinanie zeby autko obejrzec :D

: 2013-02-06, 21:49
autor: lukasgt
coocbio przeciez wiesz,że silnik nie był remontowany-zakupilismy motor z 900 turbo 2.0 po przebiegiu 114tyś km[wymieniony w serwisie na nowy]
więc bedziemy mogli męsko srube dokręcić-z chęcia na maxa wyciągnę z T25-i tak jeśli nie wyda długo to w zamierzeniu regeneracja i hybryda bedzie lub coś bardziej wydajnego

ps pamiętasz coobcio że obiecales wystroić t25 na jakieś 400nm...??

: 2013-02-12, 20:03
autor: ROKI
rob foty po odbiorze :)

: 2013-02-14, 06:59
autor: lukasgt
no i jeszcze nie dało sie odebrac...kilka drobnostek pozostało a najwieksza to mega przeładowanie ktore powoduje przerywanie pracy silnika´poza tym navi jest w odkodowywaniu´obrotomierz nie działa i przegląd trza zrobic :razz: a pozostałe spostrzezenia są takie--wydeszek cichutki jak w serii;zawias genialny wprost troche twardy;hebel mocny;a i pieknie sapie na zaworze by pass bo nie ma przeciez przepływki w tym aucie;a najbardziej cieszy mnie ze skrzynia z diesla wcale nie zamula auta

: 2013-02-14, 11:20
autor: Coobcio
Przeładowanie - podciśnienie pewno nie podpięte do aktoatora, albo aktuator uszkodzony :P
To pikus akurat :D
No ciekaw jestem co z tego wyjdzie i jak to będzie chodzic.

: 2013-02-15, 23:21
autor: lukasgt
chwilowo BOOST ustawiony na 0.4 bar-dostałem autko do testów i spostrzeżeń

szału nie robi absolutnie ale dzięki długiej skrzyni na 1 jezdzi 65km/h,na 2 -115km/h ,a na 3 ok 160... dużo lepiej jak na normalnej skrzyni
w poniedziałek RED RACE/Coobcio Garage-sprawdzenie czy os trzeba poprawić,wymiana APC na takie z 9-5 oraz hamowanko i jakies drobne strojenie myśle :D

: 2013-02-15, 23:44
autor: Coobcio
Jakie Red Race - panie już chłopaków nie ma na Górczewskiej, teraz jest tam Coobcio Garage :)
Wpadaj ogarnie się, mam nadzieję że silniczek zdrowiutki i będzie można mu dojeba... boostu :D

Ps. PB98 koniecznie zatankuj !!

: 2013-02-16, 00:26
autor: lukasgt
jasne pb 98--COOBCIO GARAGE oczywiście :evil: zobaczymy co z tego wszystkiego uda się osiągnąć-eee z reszta jakoś nie martwie sie o efekty--tyle projektów mi zrobiłes ,że ten nie bedzie dla ciebie problemem