Strona 1 z 2
Toyota MR2 ZZW30 2001r TTE
: 2012-11-28, 17:31
autor: dawidkrakow
: 2012-11-28, 17:35
autor: Arias
Ładniutka Toyotka, taki miejski drift-zapierdzielacz, niska masa, silnik umieszczony centralnie z napędem na tył to jest to

Widzę, że kierunek zmian jak najbardziej trafny

Powodzenia życzę

: 2012-11-28, 17:39
autor: SenTex
Widze, że nie tylko ja sie zainteresowałem głównym konkurentem nissana

Pakuj tam lifta / 3MZ czy nawet 2GR i Ci ten parciany dach wywieje

: 2012-11-28, 17:44
autor: dawidkrakow
Plany to bardziej turbo niż swap. Chciałbym 2zz wsadzić ale tego jeszcze nie wiem

Jak zrobię remont to będzie uturbiany silnik. 2zz by tutaj bez problemu wystarczył

: 2012-11-28, 18:21
autor: PumaRST
dawidkrakow pisze:Plany to bardziej turbo niż swap. Chciałbym 2zz wsadzić ale tego jeszcze nie wiem

Jak zrobię remont to będzie uturbiany silnik. 2zz by tutaj bez problemu wystarczył

owszem ale 2zz drogi w zakupie i w sumie 1zz turbo wyjdzie mocniejszy.
BTW: Fajne auto
: 2012-11-28, 18:32
autor: Chemik
no no gratuluje autka

choć mi osobiscie bardziej do gustu przypadają starsze generacje mr-ki,ale to taki mój pogląd,ta też daje radę,no i najważniejsze ,że japoniec

: 2012-11-28, 21:40
autor: Seboo991
Osobiście podobają mi sie te autka głównie dlatego bo są rzadkie i mają od groma uroku ! Gratulację zakupu

: 2012-11-29, 09:43
autor: Shadows
Na wiosne musisz nim wyjechac

: 2012-11-29, 11:23
autor: Michalllo
Super fura zawsze mi się podobała

No i jeszcze w moim ulubionym kolorze

Ogarniaj furę i ruszaj w miasto

: 2012-11-30, 23:46
autor: KTR
Ja tam bym odkładał kase i wsadzał tam K serie...

widziałem co potrafi MR z tym serduchem i byłem pod mega wrażeniem, jak bym miał duzooo kasy to własnie jedna z takich zabawek stała by u mnie w garażu

: 2012-12-02, 13:47
autor: EnDrIu
O prosze, szukam wszedzie info na temat tej Toyki, bo chce ja kupic na wiosne i znajduje na forum Nissana

.
Czy szpera byla dostepna w serii? Gdzies wyczytalem, ze auta ze skrzynia z lopatkami maja a manual nie
Slyszales moze opinie o seryjnym silniku 1.8vvti czy jest twaly i bezawaryjny?
Czy da sie cos porobic w silniku bez wyciagania go(mam na mysli bierzaca obsluge a nie przeprowadzanie remontow)?
Czy jakies czesci pasuja od innych Toyot?
W zakretach auto jest bardziej pod czy nadsterowne?
: 2012-12-02, 17:38
autor: dawidkrakow
Szpera była jako opcja przy 5 biegowym manualu i w standardzie z każdym manulalem 6 biegowym

Najlepiej sprawdzić na podniesionym aucie jak zachowują się koła jak nimi kręcisz i to ci wszystko powie

Co do silnika jest podatny na modyfikacje ale te z pierwszych lat mają problem z uciekającym olejem ( Za mało kanałow w bloku) Po 2003r to wyeliminowali. Bez zakuwania okolice 300km wytrzymuje podobno spokojnie ( 3-ci bieg może lekko przemielić przy dużym Nm a takto spoko). Piszą że ma korby kute tak jak w 2zz ale czy to prawda to nie wiem. Autko naprawdę bardzo fajnie się prowadzi. Bardziej chce się kręcić w kółko niż driftować. Dostęp do silnika jest dosyć dobry ale tylko część wydechowa oraz dekiel. Silnik jest na łańcuszku

Kolektor ssący i alternator i reszta osprzętu jest schowana i ciężko jest tam się dostać bez wyciągania go na zewnątrz. Wydech też sporo zajmuje i ogranicza dostęp. Jednym słowem trzeba mieć małe rączki aby coś pogrzebać. Sporo części pasuje od innych Toyot i nie ma problemu z dostępnością. Gdybyś kupował to pierwsze co sprawdź stan kata bo się zapycha i w moim przypadku zniszczył silnik. Jest pre-cat w kolektorze wydechowym i on właśnie sporo robi szkód w silniku. Sprężanie zwrotne uszkadza pierścienie i trzeba remontować. Najlepiej odrazu ściągnąć kolektor wydechowy i wywalić z niego zawartość aby nie zapchał wydechu. W Pl jest tego bardzo mało i to jeszcze w stanie średnim. Najlepiej taszczyć z DE. Na
www.mr2roc.com jest bardzo dużo opisane o tym modelu. Nie ważne czy ma 20k przebiegy czy 100k i tak w każdym trzeba odrazu wywalać kata i środek z pre-kata w kolektorze. Wszystko przez to że zachciało się zmniejszyć emisje spalin do min
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=70844
tu jest wszystko na ten temat. Jak to zobaczyłem to zwariowałem ale u mnie już za daleko to sytacja zaszła. Był zapchany do tego stopnia że na 5 biegu nie dało się jechać więcej niż 90km/h. Gdy odetkałem wydech 2 dni było spoko i chodził jak szatan ale nagle zjadł cały olej na odcinku 60km.
: 2012-12-02, 17:52
autor: EnDrIu
Dzieki za obszerna wypowiedz

coraz bardziej jestem przekonany do tego auta:) bede sledzil Twoj temat

: 2012-12-02, 18:03
autor: dawidkrakow

Wczoraj wyleciały wałki, osprzęt i wiązka. Czas zacząć wyciągać silnik. Co do zmiennych faz to zawór OCV lubi też czasem się zasyfić. Dostęp do niego jest ciężki. Odpowiada on za zmienne fazy i jak wyczuwamy brak mocy to trzeba go wyciągnąć i wyczyścić i po problemie. To tyle co do silnika ale auto polecam w 100% bo jest mega fun z jazdy. Podobno lepiej się prowadzi niż MX-5 a Mazda jest uznawana za jeden z najlepiej prowadzących samochodów. Gdy zabardzo przegniesz Mr-em to już tylko sie modlić bo nie wybacza tego. Ma tylko ABS bez TCS itp co daje fun z jazdy bo wykorzystuje się pełen potencjał i nic go nie ogranicza.
: 2012-12-08, 15:15
autor: SenTex
Z hardtopem na tą zimę bedziesz kombinował czy olewasz sprawe?
: 2012-12-08, 18:54
autor: dawidkrakow
Hardtop dopiero na następną zimę. na razie mam większe zmartwienia odnośnie silnika. Taki remont około 4k mnie wyniesie chociaż będę to robił w większości sam. Oczywiście nie wszystko bo niektóre rzeczy się poprostu nie da samemu ogarnąć. Jak będzię już silnik w trakcie remontu to napewno będzie foto story z jego przebiegu
: 2012-12-08, 19:25
autor: EnDrIu
Hmm to nie lepiej od razu rozejrzec sie za silnikiem z TSa?
: 2012-12-08, 20:17
autor: dawidkrakow
Silnik z Ts-a 2zz to koszt około 6500 a gdzie jeszcze łape trzeba mieć i wiązke przerobić lekko. Skrzynia pasuje ale to na takiego swapa trzeba mieć z 10k
: 2012-12-08, 20:23
autor: PumaRST
jak masz taka sytucaje to uturbiaj odrazu 1zz i nie myśl o 2zz
: 2012-12-08, 21:59
autor: SenTex
https://www.youtube.com/watch?v=5-1f4SLilSs może jednak w tą strone zamiast turbo
Albo 3MZ z Camry

: 2013-01-12, 19:27
autor: EnDrIu
I jak postepy?
: 2013-01-12, 20:37
autor: PMW
pakuj k20 i nie remontuj tego silnika
: 2013-01-12, 20:48
autor: Ad@mus
jedne z niewielu samochodow ktore pokonalo hachiroku na best motoring

i jedno z moich ulubionych zapierdzidełek

: 2013-01-12, 21:22
autor: BeNeK
PMW pisze:pakuj k20 i nie remontuj tego silnika
x100000000000000000
większy nakład finansowy , ale po takim swapie robi się taki zabijaka że głowa mała
k20 można już tanio kupić i nie jest to problemem

: 2013-01-12, 22:08
autor: dawidkrakow
Wyciągłem silnik 2 dni temu i planów było sporo ale dziś kupiłem całe rozbite ze szwajcarii. Chłopak jeździł tym 3 dni i rozbił przód i tył. Przebieg silnika w nim 118k potwierdzone książką serwisową z ostatnim wpisem 2 dni przed sprowadzeniem. Będę przekładał silnik a reszta będzie na sprzedaż

Remont około 4k by mnie wyniósł a za tą kase mam całe auto z możliwością odsprzedaży reszty co z niego zostanie. Ubite bardzo bo przodu prawie nie ma ale zostaną alusy, skrzynia półosie cały środek, dach w bdb stanie i wiele wiele pierdół

Miał być swap albo turbo ale wolałem zrobić tak bo trafila się okazja.
: 2013-01-13, 08:29
autor: PumaRST
ta rozbita też ma skrzynie ze szperą??
: 2013-01-23, 21:37
autor: dawidkrakow
: 2013-01-23, 21:44
autor: Seboo991
Oj dawca zebrał konkretnie

działaj działaj!
Mra tak dziwnie bez pupy wygląda

: 2013-01-23, 21:52
autor: dawidkrakow
: 2013-01-23, 22:54
autor: Michalllo
No to prawie nowy silniczek ustrzeliłes
