Strona 1 z 1
Saab 900/9-3 Cabrio "Będzie Laleczka"
: 2012-09-24, 19:58
autor: SiwoL
: 2012-09-24, 20:16
autor: DiLGT
tak Siwol zob go na cacy i go biore

: 2012-09-24, 21:19
autor: Coobcio
Ale jaja wszyscy na Saaby przechodzą co jest grane - ja tak zaraziłem

: 2012-09-24, 21:26
autor: SiwoL
Coobcio pisze:Ale jaja wszyscy na Saaby przechodzą co jest grane - ja tak zaraziłem

Coobcio u mnie saaby w rodzinie są spokojnie od 15lat wstecz;) Tata, mama, wujek, ciocia wszyscy saab'a ja taki odmieniec i ciagle nissany posiadalem:D
: 2012-09-25, 06:25
autor: Fabian
Widzę sporo osób tu na saaby się przesiada

Miałem okazje pojeździć takim tylko z 2.0t - przyjemne auto
: 2012-09-25, 08:17
autor: SiwoL
2.0t fajne ale, nie potrzebne w tym aucie;) Cabrio to autko do wolnych przelotów w słoneczne dni. 2.3 wollnossące w zupełności wystarczy 150km i się jakoś się odpycha.
: 2012-09-25, 09:46
autor: Coobcio
Pewnie jak nie wystarczy to można wsadzić Turbo z Nissana Pulsara GTI-R i ciut go podkręcić, już coś takiego przerabiałem i w najbardziej skromnej opcji wyszło tak :

: 2012-09-25, 10:10
autor: SiwoL
Coobcio pisze:Pewnie jak nie wystarczy to można wsadzić Turbo z Nissana Pulsara GTI-R i ciut go podkręcić, już coś takiego przerabiałem i w najbardziej skromnej opcji wyszło tak :
Obrazek
Wiem wiem. Przeglądam na bieżąco forum saab'a;) i dział eksperymentów;). Tak z ciekawości na PW mógbyć podesłac ile taka operacja kosztuje na gotowo;)
: 2012-09-25, 14:32
autor: Fabian
SiwoL pisze:2.0t fajne ale, nie potrzebne w tym aucie;) Cabrio to autko do wolnych przelotów w słoneczne dni. 2.3 wollnossące w zupełności wystarczy 150km i się jakoś się odpycha.
zgadzam się, cabrio nie jest do upalania tylko do spokojnych przelotów przez miasto
: 2012-09-25, 18:21
autor: Tony
Po dopieszczeniu powinien być z tego fajny dziadkowóz

BTW
Coobcio pisze:już coś takiego przerabiałem
Z tego co kojarzę to chyba sporo dało przejście na Tronica5 zamiast kompa z wolnossaka?
: 2012-09-26, 00:11
autor: SiwoL
Tony212 pisze:Po dopieszczeniu powinien być z tego fajny dziadkowóz

BTW
Coobcio pisze:już coś takiego przerabiałem
Z tego co kojarzę to chyba sporo dało przejście na Tronica5 zamiast kompa z wolnossaka?
Pozwoliłem sobie zacytować Cobcia na ten temat co piszesz czyli przesiadka na Tronic5 w silniku NA
Coobcio pisze:
Poniżej wykres który przedstawia nam porównanie seryjnego 900NG 2.3 N/A i po przerobieniu go z Motronica na Tronic5 + wystrojenie:

Jakby zrobić luźny wydech i poprawić dolot w którym wciąż zalegal i zawężal przeplyw seryjny MAF to wydaje mi się że okolica 245Nm by byla w zasięgu ręki, co do mocy maks to ograniczyly ją malo wydajne wtryski paliwa...
Ps. Wiele wolnossących Hond mocno zgrzebanych i poruszających się po naszych drogach ma 250Nm z zaledwie 2 Litrów pojemności

A moje Sunny VVL z tej samej pojemności przy stopniu sprężania ma 225Nm, jakbym mu przestawil walki to kosztem mocy maks myślę że jakieś 235Nm na spokojnie by wygenerowal przy ok. 5500obr.min...
: 2012-09-26, 08:07
autor: Coobcio
Paliwa brakowało na wyższych obrotach dlatego taki mały przyrost mocy ale w jeździe i tak auto śmigało jak 2.0 Turbo ale bez turbo dziury hehe

: 2012-09-26, 09:17
autor: SiwoL
Coobcio pisze:Paliwa brakowało na wyższych obrotach dlatego taki mały przyrost mocy ale w jeździe i tak auto śmigało jak 2.0 Turbo ale bez turbo dziury hehe

Czyli poprawić dolot, dłubnąć troszke wydech, założyć Tronica5 i może wymienić wtryski? I mamy już przyjemnie odpychające się autko i dalej niezawodne bez turbo. Tak?
: 2012-09-26, 22:45
autor: Coobcio
Dokładnie tak nie ma turbo, nie ma przepływomierza który się psuje jedynie map sensor

: 2012-09-27, 10:25
autor: SiwoL
To chyba z czasem ogarnę ten mod;) Bo taki rozsądny:) Sprawność silnika wzrośnie to i może spalanie spadnie. Bo z reguły te na aparacie palą wiecej niz te na tronicu.
[ Dodano: 2012-09-30, 22:25 ]
Laleczka dotarła do mnie już stoi pod domem

Jak się okazało wujek miał banie i wkradło się małe nieporozumienie mianowicie fure dorwał w belgi a nie w holandii

. Ale za to auto jest od pierwszego właściciela i! Jest udokumentowany przebieg 270tys!!! Serwisowany do końca w tym samym serwisie w belgi. Autko troche teraz stalo jest mega brudno, pierwsze wstępne mycie już za nim.
[ Dodano: 2012-10-01, 22:09 ]
Kolejna ciekawostki dotyczące fury. Auto nie było bite wszędzie oryginał. Są jakieś dziwnie duże hamulce z przodu wypełniają prawie całą fele 16 i zaciski są pływające, przód i tył klocki EBC Red Stuff. Poprzedni właściciel był jakimś projektantem w fabryce produkującej podzespoły/części dla saab'a w belgi. Auto chyba fabrycznie takie dziwne wyszło z pakietem z 9-3.
: 2012-10-05, 09:19
autor: Coobcio
Może hamulce ktoś z AERO 9-5 ktoś wsadził 308mm

Możesz zdjąć koło i zmierzyć je

: 2012-10-05, 09:30
autor: SiwoL
Jasne sprawdze:) Na to wygląda bo hamulce są bardzo duże ledwo w 16 się mieszczą..
Na fotach bez ściąganie koła prezentuje się to tak:

: 2012-10-06, 01:37
autor: Coobcio
Masz standardowe hamulce z 900ng o średnicy tarcz 282mm - najmniejsze jakie były w Saabach produkowanych od 93 roku
Skuteczność na poziomie 4-ro tłoczka z 200SX S13 czy też 300ZX twin Turbo czyli dostateczna

: 2012-10-06, 01:53
autor: SiwoL
Coobcio pisze:Masz standardowe hamulce z 900ng o średnicy tarcz 282mm - najmniejsze jakie były w Saabach produkowanych od 93 roku
Skuteczność na poziomie 4-ro tłoczka z 200SX S13 czy też 300ZX twin Turbo czyli dostateczna

To dobrze że to napisałeś nie muszę rozbierac

Hamuje fajnie ale ta buda jest tak "miekka" że szok... Dostałem kamieniem w szybe i takie są naprezenia ze w moment szybko pękniecia szly..
: 2012-10-06, 07:14
autor: Coobcio
W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie

: 2012-10-06, 12:26
autor: SiwoL
Coobcio pisze:W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie

No chyba masz rację:) Mam wrażenie że można go wykręcic;)
: 2012-10-06, 13:14
autor: BaSsGrU
Coobcio pisze:W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie
było o tym w tym odcinków fanów 4 kółek
http://www.youtube.com/watch?v=hITjvqsLWtY
: 2012-10-06, 22:32
autor: Coobcio
To to tylko usztywniacz maglownicy coby ona nie latała sobie na lewo i prawo po 1cm

Podstawowy mod przy zwiększaniu mocy żeby kierwonicy z rąk ni wyrywało
Ja wspominałem o pająku - takiej dolnej rozbudowanej rozpórce która spina całe sanki...
: 2012-10-06, 23:09
autor: SiwoL
Coobcio pisze:To to tylko usztywniacz maglownicy coby ona nie latała sobie na lewo i prawo po 1cm

Podstawowy mod przy zwiększaniu mocy żeby kierwonicy z rąk ni wyrywało
Ja wspominałem o pająku - takiej dolnej rozbudowanej rozpórce która spina całe sanki...
Cobcio u mnie czuć ruch kierownicy taki minimalny góra/dół? Wiesz co to?
: 2013-01-23, 21:11
autor: Dreams
z takim saabem miałem do czynienia 2 dni temu i został.....
Ale te saby są cholernie cieżkie wiem bo jeżdziłem takim z 4x4 w turbo xD i szalu nie było

: 2013-01-27, 02:24
autor: Coobcio
Luz kierownicy przód tył to standard w 900NG i 9-3, tyleje w kolumnie kierowniczej się wyrabiają...