Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Volkswagen][Lupo]

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

[Volkswagen][Lupo]

Post autor: AdamPay1 » 2021-04-20, 09:05

Siema,

Po kuzynie najbardziej zardzewiałego auta świata zostałem natchniony duchem drutexu i kupiłem coś małego. Padło na Lupo.

Dlaczego?

Szukałem czegoś do czego części znajdę nawet w biedronce, będzie miało w miarę zdrową budę i tanie możliwości dłubania.

Silnik: 1.4 8V 60KM
Skrzynia: 5b m/t
Klima, elektryka szyb i lusterek, uchylne szyby z tyłu, ogólnie wersja nie najgorsza.

Co zrobiłem od października?
-Olej 10w40 Castrol GTX
-Filtr Paliwa Bosch
-Filtr Oleju Bosch
-Pasek osprzętu Bosch
-Stożek
-Nowe klosze kierunkowskazów
-Dzienne w kierunkach
-LEDowe boczne kierunki ( dynamiczne )
-Wycieraczki
-Custowmowy, króciutki bacik anteny, bo i tak radia nie słucham
-Jakieś randomowe radio z BT z Norauto [*]
-Zagłówki tył z Polo 6R ( ori były bardzo duże i zasłaniały wszystko do tyłu - z 6R są przylegające do kanapy i praktycznie niewidoczne )
-Klapa z 3L ( czyli aluminiowa, czyli lżejsza )
-Kierownica z 3L ( ori była zwykła plastikowa a tą dorwałem z poduszką w tak śmiesznych pieniądzach, że szkoda było nie brać. Nawet jeśli mi się znudzi to mogę ją sprzedać z zyskiem. Jest magnezowa, więc leciutka )
-Felgi VW Montreal 14" ( siedziały w Golfie 2 Cabrio, charakteryzowały się bardzo niską masą własną, oraz aerodynamiką )
-Kapsle z UP! ( zawsze mi się podobały takie dupne emblematy, dopasowałem je do felg )
-Gwincior ( przód to zagadka na sprężynie progresywnej, tył na regulacji ta tesco + custom sprężyna 200mm)

I na razie tyle. Muszę jeszcze skręcić gwint z tyłu, bo koza straszna. Ale czekam na niską żabę, bo na ori podnośniku to ja se mogę haha. I tak, tym autem się wożę ino do roboty ( 2km w jedną stronę ) więc może być niedorzecznie niskie.

Plany?

Ło jaaaa. Plany duże, czasu mało. Chciałbym jak najwięcej części alu z 3L, bo masa wrogiem przyśpieszenia. Do tego jakoś odetkać silnik na dolocie i wydechu. Wiadomo - strzała to nie będzie nigdy, bo z tego silnika nie wyciągnę nie wiadomo czego. Ale lekkie sztywne auto w zakrętach to zawsze frajda. Jak zrobi się sucho i ogarnę na dniach zbieżność to muszę zmierzyć 0-100 i zobaczyć ile s straciłem przez 20 lat od wyprodukowania. No i spoiler. Tylko rozważam dwie opcje - albo jakiś ori z GTi, albo totalnie chamski przykręcany do klapy wielkości sporej deski do prasowania. Plus splitter przód. Ale to później, kiedyś.

Obrazek
Obrazek

Tyle UPów!

Katalogowo Lupo przyśpiesza 14,3s do setki. Tak, wiem wolno. Skrzynia jest bardzo krótka i setkę osiągam dopiero na czwórce :hah: Po tych modach co tam mam, 20 latach eksploatacji udało mi się zejść o 0,1s przy próbie całkiem z dupy, bez przygotowań z połową baku, dojazdem, podnośnikiem i co najlepsze - dupnym i ciężkim podnośnikiem typu żaba w bagażniku :-|
Ostatnio zmieniony 2021-04-29, 10:47 przez AdamPay1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: Matiz » 2021-04-21, 05:19

no marian, lupo to chyba mój ulubiony VW ostatnimi czasy (a ogółem biorąc to nie przepadam)

Jakbym był zmuszony kupić nowe auto to tylko Citigo. A najlepiej Lupo GTI, sprzedać wszystkie blachy i wymienić wszystko na biedawersje z Citigo z czarnymi zderzakami :D "bardzo szybki dostawca pizzy"

Nie mówiłeś że już tyle zrobiłeś. Części z 3L to cwany pomysł!

Wiem że męczyłeś sie z rantem ,ale takie malowanie dramatycznie pomniejsza felge wizualnie :/ całe na czarno by wyglądały jak stalówka, A JEDNAK z bliska niespodzianka. Ja mam problem z niemieckimi "czołgowymi" felgami, typu "A8 monoblock", za czasów decaence koleś ze świetochłowic miał lupo "groszka" na teledialach z Porsche 924, specjalnie dla niego zrobiłem w fotoshopie Lupo z kołami z PzKpfw VI Tiger :P

EDIT: ten koleś dalej go ma!
Obrazek

Marian, MUSISZ pozbyć sie klątwy VW z lat +2000, czyli tych cholernych czarnych dokładek do połowy zderzaka :E

Obrazek

https://www.facebook.com/vwlupopl/photo ... 445524340/

https://www.facebook.com/vwlupopl/
Sporo fajnych aut, nie nasza liga. Wpakowane taczki pieniędzy. Rozwalił mnie koleś który ma w arosie front z Ibizy :shock:


ps jak uda mi sie przesiąść na moje Wannabe work meistry,
Obrazek

to doastaniesz moje aktualne AEZy

Obrazek

a zresztą mozesz wpaść na przymiarke bo na przodzie mam jeszcze zimówki
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: AdamPay1 » 2021-04-21, 07:54

Matiz, pomniejsza wizualnie, ale ona sama w sobie nie jest duża. Toż to 14 cali.

ALE 185 SZEROKOŚCI co przy obniżonym zawieszeniu drastycznie poprawiło prowadzenie w zakrętach.

Zderzak przód na razie zostawiam, bo kupa roboty - najpierw tył. Ogólnie jest pomalowany chyba przez pijanych szwagrów w garażu i wygląda 2/10. Ogarnąłbym w robocie, ALE znowu ALE.

Chciałbym wyprowadzić końcówkę wydechu tak, żeby było ją widać. To albo muszę szukać zderzaka i wydechu z GTi bo miał końcówkę na środku, albo kupić zderzak jakiś randomowy, w piwnicy go ogarnąć tak, żeby z boku, po ludzku miał otwór na końcówkę, potem dyfuzor w środek ( z forduf są tanie mocno, koło 50pln w piano Black ) i potem całość do malowania w pracy. Ale to raczej temat do dłubania na zimę.

Wracając do tematu felg. Te pierwotnie chce na zimę. Radzio Rojca chce mi sprzedać 16 z Mercedesa wypolerowane na lustro razem z adapterami. Ale chcę chory piniondz za nie. Wolałbym coś w temacie Ronal Turbo, R50, albo właśnie inne "aero". A z UP! GTi były by wspaniałe. Ale to temat na przyszły rok.

Skręciłem też już gwint z tyłu na zero. Jest spoko, ale chyba i tak będę się rozglądał za krótszymi sprężynami jeszcze.

No i wycieraczkę z tyłu chcę wywalić. OFC razem z silnikiem i całą instalacją. Wtedy biorąc pod uwagę, że klapa to ALU to chyba też jeden siłownik od razu będę mógł wywalić. Ale zamiast zaślepki takiej klasycznej będę chciał znowu wrzucić barenda jak w chujdaju.

Tyle. Foty z zarwanwgo Lupo jutro.

Edit.

Oto zdjęcie:
Obrazek

Upy lecą jak z rękawa.
Dzisiaj lupo trafiło na zbieżność po wymianie zawieszenia. Z tyłu negatyw 1 stopień, z przodu 2,8. I powiem Wam - nieprzesadzony negatyw drastycznie poprawia właściwości jezdne. Wcześniej przy 30km/h na moim ulubionym rondzie z A1 Lupo chciało się przewracać a teraz przy 50km/h nie chce nawet opona zapiszczeć. Powstał za to problem nietrzymających foteli w zakrętach :what:

Inna beczka.

Na fejsbukowej grupie jakiś typ wpakował do tego silnika w arosie kompresor z 1.4TSi. Nie hamował jeszcze, ale kompresor kosztuje na allegro jakieś 250pln, BOV 150pln, regulator ciśnienia paliwa kolejne 150pln - licząc na okrągło można się zamknąć w tysiaku bez rozbierania połowy silnika, spawania kolektora itp. No miszcz. Moim zdaniem genialna alternatywa na swapa. Bo jeśli swap to 1.8t które owszem - daje duże możliwości modyfikowania motoru ALE jest cięższy niż 1.4 8V.

Naaaaaaajs.

Tyle, zdjęć nie ma, bo żadne modyfikacje nie powstały. Muszę się zabrać za wywalenie wycieraczki, bo to bez kosztów jest. Tylko wyrzeźbić zaślepkę :d

Upy lecą jak z rękawa.
Zaślepka powinna zaślepić otwór o średnicy 26,9mm. Szyba ma grubość 3,1mm. Zatem plan barendu, którego średnica zewnętrzna to jakieś 25-26mm może mi nie wypalić. Chcę koniecznie jakiś akcent z roweru, więc myślę o korku rury sterowej. Ale to musiałbym pogrzebać w piwnicy czy mam. Jeśli by się znalazł, to od spodu ładnie na gładko zeszlifować, wykręcić wszystko, dać korek, do tego silikon do uszczelnienia a śrubą przelotową od środka ładnie usztywnić.

Ale najważniejszy wymiar to 26,9mm.

Kolejny Up.

Na razie auto się nie zmienia, gdyż ponieważ bo - jakaś stara krowa mi wgniotła delikatnie drzwi od pasażera i prawe lusterko. ALE złapałem ją na gorącym uczynku i będę malował w/w elementy gdzie? W ASO TOYOTY HAHAHAHA

Tak to wygląda - pionowa wgniotka przez większość wysokości drzwi, plus po całej długości rysy. A z racji faktu, że lakier nie był idealny, to w sumie będę na plus.

Obrazek

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: Matiz » 2021-05-20, 00:26

łee tam marian, wgniotka na daily to nie uraz, tylko blizna wojownika :-P

Marian kompresor... hmm taki luźny zamysł czy faktyczny plan? Bo to nie ma tak hop siup 8/ U Ciebie jest ten problem że te silniki nie są zbyt wytrzymałe. Prawie wszystkie klepią kasatorami luzu zaworowego. do 1.0 i 1.2 nie ma przewidzianych momentów dokręcania głowicy :shock: dośtalismy momenty od szlifierza, bo w serwisówce stoi że trzeba wymienić silnik :-o

w sumie nie pomyślałem że bedziesz chciał podnosic moc, nie wiem co Ci poradzić. Ja to zawsze tak odbieram jako niemożliwe do zrealizowania marzenia. z resztą sam widzisz "dupne plany, a nawet zaslepki wycieraczki nie mam kiedy zrobić"

Ty a może nitro? :cool: (ja nie lubie, ale sprzedam Ci pomysł)
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: AdamPay1 » 2021-05-21, 12:08

Kompresor to bardzo luźny pomysł - właśnie ze względu na czas. Moc oczywiście, przydała by się większa, ale pewnie prędzej zmienił bym lupo na lupo ( wisi na olx z wsadzoną VR5 czy tam VR6 ) aniżeli wziął się za dłubanie takiego kalibru.

A tymczasem dzisiaj oddałem Lupo na blacharnię - prawe drzwi oraz lusterko. Mam też wrażenie, że coś mi śmierdzi spalinami w kabinie oraz silnik głośniej pracuje. Jak wyjedzie z blacharni będzie zatem trzeba namierzyć dziurkę w układzie wydechowym i ją ogarnąć.

6-go czerwca przegląd.

Oczywiście Edit, bo jedynym komentującym i czytającym ten temat jestem ja a czasem Matiz. Relacja z blacharni:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To mam już najładniejsze prawe drzwi w Lupo. Na pewno ze wszystkich Lupo u mnie w bloku.

Zmierzyłem różnicę w wysokości tyłu i przodu. 4,5 cm różnicy. Co mogę zrobić?
1. Podwyższyć przód co nie wchodzi w grę.
2. Obniżyć tył.

Ale jak zwykle ale. Mam wsadzone sprężyny 200mm i regulację skręconą na zero. Są dostępne jeszcze 170mm, ale dalej będzie koza na 1,5cm. Potrzebowałbym jakieś między 156mm a 111mm tak, żeby mieć jeszcze zapas w regulacji. Są niby dostępne na 141mm bodajże, ALE mają grubość druta taki jak 200mm, więc zbyt cienki.

Wgłębiłem się zatem wzorem użytkowników BMW w sprężyny z maszyn rolniczych. WTEM! Traktor ZETOR ma sprężynę o idealnej grobości, drucie 14mm ( zamiast 12mm ) i długości 200mm. Nic tylko kupić i uciąć na 130mm.

Drugi edit w ciągu dnia.

Samochód był na ścieżce diagnostycznej po blacharce. I się okazało dlaczego pierdział. Jakiś ciul niemyty chciał mi kata ukraść, przeciął mi jeden wieszak tłumika a rurę wydechową naciął. Na szybko mi nacięcię zaspawali na blacharni a wieszak podpasował z C-HRa. Dalej gdzieś mi pierdzi, ale mniej. Obecnie podejrzewam siatkę wydechu, bo była pod dziwnym kątem po tym jak tłumik wisiał.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: Matiz » 2021-05-30, 10:13

jestem wielkim fanem tych sprężyn. Nie wiem tylko jak to Ci siądzie, bo nie samą grubością druta sprężyna stoi. Moje obniżające z focusa powinny być twarde jak beton, a jezdzi sie całkiem przyjemnie :-o i dobra trakcja na tyle ,koła sie nie odrywają w łuku na muldach...

Moze pracuje na samych zwojach progresywnych, nie mam pojęcia

Tak czy owak czekam Co z tego wyjdzie, bo to brzmi tak absurdalnie że od razu sie zakochałem :hah:

A znasz ten żart toyotowski?

Włazi chłop do salonu Toyoty i pado:
-dobry, chciołbym ta nowo Honda CR-Hau...
-a może Toyote CH-R
-ototo, Honde CH-R!
:hihi:
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: AdamPay1 » 2021-05-30, 13:17

Częściej jest:
-Szukam Toyoty C-RV
-Nie mamy
-ALE JAK TO
-Ale mamy za to C-HRa

Kurtyna

Na SKP w robocie sprawdzali mi nacisk na poszczególne koło - niecałe 200kg na sztukę jest z tyłu, Lupo jest lekkie, Zetor ciężki, może siadzie :)

Up up up

Oddałem auto do tłumikorza. Pooglądał, zobaczył co i jak, zawołał mnie na kanał. Okazało się, że siatka jest ok, ale próbowali odciąć kata jeszcze w jednym miejscu którego nasz diagnosta nie zauważył ( brawo ASO Toyota ). Ma zaspawać, wymienić wieszaki ( jeden ori VW, drugi z C-HR ) na nowe i dać znać z jaką gotówką podjechać.

Up up up

Lupo zdało przegląd! I to bez żadnych kombinacji :D

UpUpUp

Wizualnie zero zmian, edit tylko informacyjny. Szukanie sprężyn doprowadza mnie do szału. Wnerwiłem się i zamówiłem sprężyny typu STANCEBETONBMW :hah: 10cm niższe niż obecne. Ale stopień wstępnego ugięcia będzie mniejszy niż w obecnych plus mam zapas regulacji do góry. Pytanie tylko, czy siądą mi średnicowo na regulację - jak już to mogą być za małe o około 4mm. Najwyżej odeślę. Nie wiem też czy pisałem, ale mam już wytoczoną zaślepkę wycieraczki z polamidu, ALE LAKIERNIK POMALOWAŁ JĄ ZE ZŁEJ STRONY :| Lupo miało jeszcze też ostatnio wyprany środek. Już nie śmierdzi w środku spalinami i starym autem. Jak ogarnę zawias/wycieraczkę to będzie koniec modów na chwilę obecną. A i zmierzyłem prześwit z przodu. Niecałe 9cm.

Upupup

I cały misterny plan też w pi*du. Sprężyny nie pasują. Chwała allegro smart, że można było zobaczyć bezkosztowo czy pasują. Dzisiaj odsyłam i dalej szukam.

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: Matiz » 2021-06-09, 23:24

marian napisz jeszcze raz srednice, bo widze że Fabia/Polo ma takie wąskie. Sprezyna microwa jak na ironie jest stosunkowow szeroka.

Aha i przednie z matiza mam, jeszcze nie wywaliłem kolumn
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

AdamPay1
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2020-05-02, 12:38

Re: [Volkswagen][Lupo]

Post autor: AdamPay1 » 2021-06-10, 11:30

Średnica wewnętrzna tam gdzie wchodzi regulacja musi mieć 58-64mm. Wysokość raczej i tak do ucięcia, bo od strony nadwozia w sprężynę wchodzi taki gumowy wichajster w sprężynę. INO ŚREDNICA DRUTA JEST WAŻNA. 10,5mm to absolutne minimum, 12mm pięknie, 14mm stance beton.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”