Audi S6 C5 Avant MTM
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Audi S6 C5 Avant MTM
Pora się pochwalić nowym nabytkiem jakim jest Audi S6 C5 Avant przy którym co nie co majstrowali tunerzy z MTM
1. Marka: Audi
2. Model: S6 C5 Avant
3. Rok produkcji: 2001 (wersja wyposażenia poliftowa 2002)
4. Przebieg: Licznik: 223 000; VAG pokazał różnicę 193KM w przebiegu
5. Silnik: 4.2 V8 (ANK)
5.1 Skrzynia: TIPTRONIC
6. Moc: 370 HP - co najlepsze to auto po wyjscu z MTMu od razu miało zmienioną moc w dowodzie, seryjne S6 ma 340. Niedługo przekonam się ile koników uciekło przez te lata
Paliwo: PB98 + LPG
6.1 Instalacja gazowa: Sterownik Prins VSI, Reduktor Prins VSI (do 400HP), wtryski Keihin - Instalacja po pełnym przeglądzie który robiłem w poniedziałek
7. Zawieszenie: Amortyzatory seryjne z S6 + sprężyny MTM; Wszystkie tuleje, gumy w zawieszeniu wymienione na nowe; Alusy 18" pod wzór RS6 z oponami Contact Sport 2 235/35
8. Hamulce: seryjne czyli przód zacisk LUCAS HP-2(4 klockowe) + nowe kloci LUCAS + tarcze LUCAS 320mm; tył seria - klocki LUCAS, zaciski po regeneracji
9. Układ wydechowy: W całości zrobiony przez MTM z dwoma środkowymi i dwoma końcowymi - dźwięk przepiękny
10. Układ dolotowy: seria
11. Audio: system nagłośnienia BOSE + radio SCOTT DNX 2100 (GPS)
12. Wnętrze: Fotele + kanapa RECARO w jasno szarym odcieniu; Podsufitka jasna Alcantara
13. Wizualnie: Przyciemnione szyby: Tył + klapa smoła, przednie drzwi lekko przyciemnione (przepuszczalność światła 65% więc może nie będę musiał zdzierać ); lewe tylne nadkole lekko przerysowane i ugięte + lekko maska przy grilu ugięta (ponoć od puknięcia sarny). Lakier na całym aucie Oryginalny, sprawdzany przez doświadczonego lakiernika i miernik (dla tego też poprzedni właściciel nie naprawiał obdartego nadkola)
Plany:
1. Zakup felg na lato w rozmiarze 20" plus rozstawienie bardziej kół bo teraz się chowają dość mocno
2. Polerka całego auta
3. Odnowienie wnętrza
4. Ogarnięcie audio (zmiana radia)
5. Przegląd silnika + skrzyni biegów
6. Hamownia
7. Założenie Haka holowniczego za co pewnie wiele osób mnie skrytykuje i powie że skrzynia nie wytrzyma ale min. szukałem auta które pociągnie lawetę z sunnym
Co już zrobiłem?
1. Skóra w całości wyczyszczona: trochę czasochłonne to było (ok 3-4h jeden fotel + kanapa ok 10-11) ale udało mi się doczyścić wszystkie fotele, różnica kolosalna. Każdy zakamarek czyszczony był szczoteczką z bardzo miękkim włosiem + preparat Leather Master (Strong Cleaner) - różnica widoczna na zdjęciach; teraz jeszcze zostało zregenerować czyli zniwelować pęknięcia itp
Przed:
Przed:
Po:
2. Wymienione wszystkie filtry + komplet świec NGK V-Line platyna + olej w silniku.
3. Wywaliłem oryginalne radio Navigation plus zastępując je stacją SCOTT DNX 2100 GPS, sama przekładka bez problemowa, przejściówka ze sklepu do podłączenia systemu Bose + ramka pod radio i do dzieła jedyny problem jaki się pojawił to zakłócenia po odpaleniu silnika, kombinowałem ile się dało, filtry przeciwzakłóceniowe, odłączanie poszczególnych podzespołów żeby wykluczyc wycie w glośnikach a okazało się że wystarczyło dowalić dodatkową masę do obudowy radia.
4. Kompletny przegląd instalacji gazowej tj. wymiana wszystkich filtrów; regeneracja reduktora, czyszczenie wtrysków (choć co do tego to mam wątpliwości czy serwis to zrobił ale wszystko pięknie chodzi), wszystkich elektrozaworów.
Ogólnie trochę fotek:
1. Marka: Audi
2. Model: S6 C5 Avant
3. Rok produkcji: 2001 (wersja wyposażenia poliftowa 2002)
4. Przebieg: Licznik: 223 000; VAG pokazał różnicę 193KM w przebiegu
5. Silnik: 4.2 V8 (ANK)
5.1 Skrzynia: TIPTRONIC
6. Moc: 370 HP - co najlepsze to auto po wyjscu z MTMu od razu miało zmienioną moc w dowodzie, seryjne S6 ma 340. Niedługo przekonam się ile koników uciekło przez te lata
Paliwo: PB98 + LPG
6.1 Instalacja gazowa: Sterownik Prins VSI, Reduktor Prins VSI (do 400HP), wtryski Keihin - Instalacja po pełnym przeglądzie który robiłem w poniedziałek
7. Zawieszenie: Amortyzatory seryjne z S6 + sprężyny MTM; Wszystkie tuleje, gumy w zawieszeniu wymienione na nowe; Alusy 18" pod wzór RS6 z oponami Contact Sport 2 235/35
8. Hamulce: seryjne czyli przód zacisk LUCAS HP-2(4 klockowe) + nowe kloci LUCAS + tarcze LUCAS 320mm; tył seria - klocki LUCAS, zaciski po regeneracji
9. Układ wydechowy: W całości zrobiony przez MTM z dwoma środkowymi i dwoma końcowymi - dźwięk przepiękny
10. Układ dolotowy: seria
11. Audio: system nagłośnienia BOSE + radio SCOTT DNX 2100 (GPS)
12. Wnętrze: Fotele + kanapa RECARO w jasno szarym odcieniu; Podsufitka jasna Alcantara
13. Wizualnie: Przyciemnione szyby: Tył + klapa smoła, przednie drzwi lekko przyciemnione (przepuszczalność światła 65% więc może nie będę musiał zdzierać ); lewe tylne nadkole lekko przerysowane i ugięte + lekko maska przy grilu ugięta (ponoć od puknięcia sarny). Lakier na całym aucie Oryginalny, sprawdzany przez doświadczonego lakiernika i miernik (dla tego też poprzedni właściciel nie naprawiał obdartego nadkola)
Plany:
1. Zakup felg na lato w rozmiarze 20" plus rozstawienie bardziej kół bo teraz się chowają dość mocno
2. Polerka całego auta
3. Odnowienie wnętrza
4. Ogarnięcie audio (zmiana radia)
5. Przegląd silnika + skrzyni biegów
6. Hamownia
7. Założenie Haka holowniczego za co pewnie wiele osób mnie skrytykuje i powie że skrzynia nie wytrzyma ale min. szukałem auta które pociągnie lawetę z sunnym
Co już zrobiłem?
1. Skóra w całości wyczyszczona: trochę czasochłonne to było (ok 3-4h jeden fotel + kanapa ok 10-11) ale udało mi się doczyścić wszystkie fotele, różnica kolosalna. Każdy zakamarek czyszczony był szczoteczką z bardzo miękkim włosiem + preparat Leather Master (Strong Cleaner) - różnica widoczna na zdjęciach; teraz jeszcze zostało zregenerować czyli zniwelować pęknięcia itp
Przed:
Przed:
Po:
2. Wymienione wszystkie filtry + komplet świec NGK V-Line platyna + olej w silniku.
3. Wywaliłem oryginalne radio Navigation plus zastępując je stacją SCOTT DNX 2100 GPS, sama przekładka bez problemowa, przejściówka ze sklepu do podłączenia systemu Bose + ramka pod radio i do dzieła jedyny problem jaki się pojawił to zakłócenia po odpaleniu silnika, kombinowałem ile się dało, filtry przeciwzakłóceniowe, odłączanie poszczególnych podzespołów żeby wykluczyc wycie w glośnikach a okazało się że wystarczyło dowalić dodatkową masę do obudowy radia.
4. Kompletny przegląd instalacji gazowej tj. wymiana wszystkich filtrów; regeneracja reduktora, czyszczenie wtrysków (choć co do tego to mam wątpliwości czy serwis to zrobił ale wszystko pięknie chodzi), wszystkich elektrozaworów.
Ogólnie trochę fotek:
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
gratuluję autka,pociągnie lawete napewno,bo ma czym,kawał silniczyska pod maską .
A co do skrzni,kolega z firmy ma c6 tylko 3.0tdi nie wiem czy ta sama skrzynia ale napewne automat,i w tamtym tygodniu wracając z wybrzeża skrzynia powiedziała papa,liczy,że w 7ce zamknie się z kosztami,no cóż...ale twoja niech służy jak najdłużej.pzdr.
A co do skrzni,kolega z firmy ma c6 tylko 3.0tdi nie wiem czy ta sama skrzynia ale napewne automat,i w tamtym tygodniu wracając z wybrzeża skrzynia powiedziała papa,liczy,że w 7ce zamknie się z kosztami,no cóż...ale twoja niech służy jak najdłużej.pzdr.
z tego co się orientuję to chyba troszkę inna skrzynia jest ale jak coś to raczej po prostu odswiezona wersja mojej W moich okolicach kompletny remont skrzyni to koszt 7-9 tyś. mam nadzieję że nic się z nią nie podzieje
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Świetne auto. eSki mialy w ogole manualne skrzynie? Tu jest skrzynia bezstopniowa?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Eski miały Tiptronic. Bezstopniowe to Multitronic-- duzo bardziej awaryjne skrzynie. tip mial 5 biegow, a multi 6 "biegów.
fajna i wygodna fura. Miałem kiedyś A6 C5 2,7 Bit.. boski motor
fajna i wygodna fura. Miałem kiedyś A6 C5 2,7 Bit.. boski motor
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
byly manualne skrzynie ale ciężko dostępne tylko nie jestem pewien czy w zwykłych a6 4.2 czy w s6
2.7 fajne bo miałem okazję jeździć ale jednak wolę wolnossce
2.7 fajne bo miałem okazję jeździć ale jednak wolę wolnossce
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6