Historia tego samochodu zaczęła się dość nietypowo. W pierwotnej koncepcji warsztat samochodowy Cartech4x4 z Poznania miał tylko przebudować auta, którymi jeździł w sezonie 2009, jednak po rozebraniu samochodów do gołej klatki okazało się, że zdecydowanie mniej pracy będzie przy budowie samochodu od podstaw niż przerobieniu już istniejących;
Założenia konstrukcyjne były znane od samego początku i co ciekawe przez cały okres budowy się nie zmieniły. Wiedzieliśmy, że na pewno wykorzystamy układ napędowy z Nissana Patrola 2800 ccm. W stosunku do wszechobecnych benzyn V8 zasadniczą jego zaletą jest prostota konstrukcji, pełna wodoodporność, a dodatkowym atutem jest to, że znamy ten silnik od przysłowiowej podszewki. Wyciągarka to również sprawdzone rozwiązanie czyli BigStar; napędzony naszej konstrukcji PTO. Zawieszenie byłą główną zmianą w stosunku do samochodów z poprzedniego sezonu i to właśnie wymagania jakie nam ono postawiło, zadecydowały o budowie auta od podstaw. Ze względu na dość duży budżet przeznaczony na budowę auta wykorzystywaliśmy głównie markowe podzespoły, a jedynym ograniczeniem był czas. Budowa ruszyła na początku lutego 2010 r, a pierwszy rajd, na który chcieliśmy pojechać był już za 10 tygodni… Na początku prace przebiegały spokojnie, jednak w miarę upływu czasu zaczynaliśmy nabierać tempa. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że budowaliśmy równolegle 2 identyczne auta!
Przez pierwsze cztery tygodnie zgromadziliśmy wszystkie potrzebne elementy do budowy aut takie jak: opony, felgi, mosty, silniki, skrzynie, ramy, zawieszenia, wyciągarki czy wyposażenie wnętrza oraz udało nam się odpowiednio pociąć oryginalne ramy Patrola ; zostały z nich dwa kawałki podłużnic, które miały po ok. 1 metrze długości, ważyły po 11kg. I tak się zaczął marzec, do rajdu zostało 6 tygodni. Podjęliśmy decyzje, że trzeba postawić wszystko na jedna kartę, zamknęliśmy naszą firmę na miesiąc i skierowaliśmy wszystkie dostępne moce przerobowe na budowę aut. W sumie było nas 6 osób, pięciu zawodowych mechaników oraz jedna złota rączka , dysponowaliśmy bardzo dobrze wyposażonym warsztatem i wszyscy wierzyliśmy, że się uda.
Dla zainteresowanych cały artykuł tutaj: http://cartech4x4.autokult.pl/24938,zmota
Oto prawdziwie terenowa Zmota!
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Oto prawdziwie terenowa Zmota!
CarTech4X4
www.cartech4x4.pl
60-415 Poznań
ul. Lutycka 39
Tel: 531 009 000
Tel: 531 090 000
Email: biuro@cartech4x4.pl
www.cartech4x4.pl
60-415 Poznań
ul. Lutycka 39
Tel: 531 009 000
Tel: 531 090 000
Email: biuro@cartech4x4.pl
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
zaczęło to jeździć z 5 lat temu a terazbombel pisze: przede wszystkim jak to jeździ?
viewtopic.php?t=2296&highlight=kompromis