Mazda RX-7 FC 1986 + SR21VET by NovaAuto
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Mazda RX-7 FC 1986 + SR21VET by NovaAuto
Chciałem Wam przedstawić projekt mojego kolegi który wspólnie realizujemy w naszym garage. Poniżej krótki opis ze zdjęciami.
DANE TECHNICZNE:
Marka:Mazda
Model:RX-7
Silnik:Wankla 13B --> BMW M52b28 --> SR20VE
Rok produkcji:1986
Skrzynia:
- dzwon z s14
- skrzynia z S13
Wyposażenie: loading....
Układ dolotowy: loading....
Układ wydechowy: loading....
Układ napędowy: loading....
Układ hamulcowy: loading....
Zawieszenie: loading....
Elektronika: loading....
Car-Audio: loading....
Środek: loading....
Body-Kity: loading....
Zdjęcie - poglądowe
Zdjęcie - stan obecny
Planowane modyfikacje:
1. SILNIK
SR20VE FWD to RWD
- Tłoki: SuperTech 87.5mm 9:1
- Pierścienie SuperTech
- Korba: Manley H-beam
- Panewki komplet ACL Recing
- Śruby ARP głowica + korbowody
- Płyta usztywniająca blok od SR20DE
- Uszczelka: Cometic 87.5mm gr.
- Relokacja filtra oleju + chłodnica oleju.
- Chłodnica wody 50 mm
- Turbo : HKS 3037 AR0.84
- WG: Tial style 38mm
- DP: Custom
- Kolektor ssący: Custom
- Kolektor wydechowy: Custom
- Wydech: 3 cale na 2 tłumikach
2. ELEKTRONIKA
- ECU: ECU MASTER EMU
- Zapłon: 4 x Cop 06E905115 2.0 TFSI
- EBC: MAC zawór
- Zegary: Apexi temp. wody, temp oleju, boost, TachoDeck, ciśnienie paliwa/oleju
- Inne: 2x sonda EGT, sonda AFR Bosch LSU
3. Układ Paliwowy
- Pompa: Bosch 040
- Wtryski: 630cc Topfeed
- Regulator: Tomei style
4. Układ hamulcowy
- Przód: Zaciski E38 4 tłoki, tarcza 320
- Tył: Seria
5. Układ napędowy:
- Koło zamachowe: Serena SR20
- Tarcza: spiek ACT 6 łopatek
- Docisk: Custom
- Wał napędowy: Custom przód nissan tył mazda
6. Zawieszenia
- Przód / Tył: Gwint + poliuretan
Zdjęcia z prac
Wyciągnęliśmy M52 i zrobiło się sporo miejsca.
Tłoki SuperTech. Mierzyliśmy i ścianka na cylindrze ma 11 mm po szlifie będzie miała 9.5
Skrzynia złożona do przymiarki. Dzwon s14, skrzynia s13
Spasowaliśmy mój blok z VE do skrzyni aby ustalić wstępnie położenie i mocowanie jednostki
Adaptacja bloku pod skrzynie RWD, wstępna rzeźba pod rozrusznik z 200 sx s 14
DANE TECHNICZNE:
Marka:Mazda
Model:RX-7
Silnik:Wankla 13B --> BMW M52b28 --> SR20VE
Rok produkcji:1986
Skrzynia:
- dzwon z s14
- skrzynia z S13
Wyposażenie: loading....
Układ dolotowy: loading....
Układ wydechowy: loading....
Układ napędowy: loading....
Układ hamulcowy: loading....
Zawieszenie: loading....
Elektronika: loading....
Car-Audio: loading....
Środek: loading....
Body-Kity: loading....
Zdjęcie - poglądowe
Zdjęcie - stan obecny
Planowane modyfikacje:
1. SILNIK
SR20VE FWD to RWD
- Tłoki: SuperTech 87.5mm 9:1
- Pierścienie SuperTech
- Korba: Manley H-beam
- Panewki komplet ACL Recing
- Śruby ARP głowica + korbowody
- Płyta usztywniająca blok od SR20DE
- Uszczelka: Cometic 87.5mm gr.
- Relokacja filtra oleju + chłodnica oleju.
- Chłodnica wody 50 mm
- Turbo : HKS 3037 AR0.84
- WG: Tial style 38mm
- DP: Custom
- Kolektor ssący: Custom
- Kolektor wydechowy: Custom
- Wydech: 3 cale na 2 tłumikach
2. ELEKTRONIKA
- ECU: ECU MASTER EMU
- Zapłon: 4 x Cop 06E905115 2.0 TFSI
- EBC: MAC zawór
- Zegary: Apexi temp. wody, temp oleju, boost, TachoDeck, ciśnienie paliwa/oleju
- Inne: 2x sonda EGT, sonda AFR Bosch LSU
3. Układ Paliwowy
- Pompa: Bosch 040
- Wtryski: 630cc Topfeed
- Regulator: Tomei style
4. Układ hamulcowy
- Przód: Zaciski E38 4 tłoki, tarcza 320
- Tył: Seria
5. Układ napędowy:
- Koło zamachowe: Serena SR20
- Tarcza: spiek ACT 6 łopatek
- Docisk: Custom
- Wał napędowy: Custom przód nissan tył mazda
6. Zawieszenia
- Przód / Tył: Gwint + poliuretan
Zdjęcia z prac
Wyciągnęliśmy M52 i zrobiło się sporo miejsca.
Tłoki SuperTech. Mierzyliśmy i ścianka na cylindrze ma 11 mm po szlifie będzie miała 9.5
Skrzynia złożona do przymiarki. Dzwon s14, skrzynia s13
Spasowaliśmy mój blok z VE do skrzyni aby ustalić wstępnie położenie i mocowanie jednostki
Adaptacja bloku pod skrzynie RWD, wstępna rzeźba pod rozrusznik z 200 sx s 14
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 19:19 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.
Na bieżąco zdaje relacje z poczynań.
Ogólnie wsadziliśmy silnik na miejsce. Wszystko jest ok, dużo miejsca na inne podzespoły jednak problem się pojawił z solenoidami oraz aparatem zapłonowym
Wiedzieliśmy że będzie krucho z miejscem jednak w chwili obecnej będzie trzeba zastosować inne środki
Silnik wstępnie wypoziomowany. Lewarek fajnie trafił w miejsce oryginału.
Po poprawkach i stabilizacji całości przyłożyliśmy głowicę. Żyletka się nie mieści miedzy grodzią a głowicą
Będzie kolejna RZEŹBA
Ogólnie wsadziliśmy silnik na miejsce. Wszystko jest ok, dużo miejsca na inne podzespoły jednak problem się pojawił z solenoidami oraz aparatem zapłonowym
Wiedzieliśmy że będzie krucho z miejscem jednak w chwili obecnej będzie trzeba zastosować inne środki
Silnik wstępnie wypoziomowany. Lewarek fajnie trafił w miejsce oryginału.
Po poprawkach i stabilizacji całości przyłożyliśmy głowicę. Żyletka się nie mieści miedzy grodzią a głowicą
Będzie kolejna RZEŹBA
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Ryba, popraw jeszcze tytuł tematu - chwilę się zastanawiałem, co to za silnik...
Ale rzeźba to tam będzie konkretna, aż miło popatrzeć i czekać na efekty.
Pozdrawiam
Ale rzeźba to tam będzie konkretna, aż miło popatrzeć i czekać na efekty.
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Projekt ambitny, będę obserwował jak tam prace idą powodzenia !
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Tytuł jest dobry, pojemność się troszkę zwiększyła przez zastosowanie tłoków innych. Projekt mega wsadzić motor z FWD do RWD upchnąć Turbo i rozj....ć konkurencję W FC już widziałem sr20det, widziałem k20, w FD rb26DETT, VQ35DETT, ale to wszystko cienizna, bo gotowe swapy. Projekt jest mega, trzymam kciuki za powodzenie, wytrwałości, bo to będzie mega
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Tak, zgada się to będzie SR21VET Żadna pomyłka tu nie nastąpiła Zielkq
Po wczorajszych poczynaniach doszliśmy do wniosku, żeby delikatnie przerobić grodź.
Na tyle ile to było możliwe przesunęliśmy silnik do przodu, jednak dało nam to może 2-3 cm miejsca. To nadal za mało.
Z pewnością zrobimy relokację solenoid za pomocą zestawu z Mazworx lub zrobimy coś podobnego na wzór.
Aparat zapłonowy... hmm aby to zrobić dobrze i nie wydać fortuny musimy się zastanowić jaki układ zaadoptować.
Najprostszym rozwiązaniem był by zakup : http://www.taarks.com/product_p/taark-hallkit-ve.htm
Życie pokarze. Dziś dzień przerwy. Jutro wracamy spawać łapy.
Po wczorajszych poczynaniach doszliśmy do wniosku, żeby delikatnie przerobić grodź.
Na tyle ile to było możliwe przesunęliśmy silnik do przodu, jednak dało nam to może 2-3 cm miejsca. To nadal za mało.
Z pewnością zrobimy relokację solenoid za pomocą zestawu z Mazworx lub zrobimy coś podobnego na wzór.
Aparat zapłonowy... hmm aby to zrobić dobrze i nie wydać fortuny musimy się zastanowić jaki układ zaadoptować.
Najprostszym rozwiązaniem był by zakup : http://www.taarks.com/product_p/taark-hallkit-ve.htm
Życie pokarze. Dziś dzień przerwy. Jutro wracamy spawać łapy.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Super projekt kibicuję.
Ps. Grodź chlastaj no i trzeba relokacje na selenoidy zrobić...
[ Dodano: 2014-09-14, 18:33 ]
Jak ma być emu to fabryczny aparat zapłonowy potnij tak żeby był cieniutki i jedynie dawał sygnał położenia wału...
Ps. Grodź chlastaj no i trzeba relokacje na selenoidy zrobić...
[ Dodano: 2014-09-14, 18:33 ]
Jak ma być emu to fabryczny aparat zapłonowy potnij tak żeby był cieniutki i jedynie dawał sygnał położenia wału...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Przypomina mi się projekt tereja jak kilka lat temu budował swoją rx7 tylko nowszą generacje tam chyba zwiększył pojemność do 2.3 litra na głowicy ve .Wygląd zostaje tak jak jest czy też coś będziecie kombinować Będe zaglądał i trzymam kciuki
blabla widziałeś już mojego Nissana
Nie łatwiej było posadzić tą głowicę na bloku od sereny? z tego co się orientowałem jest taki sam jak w SR20DET rwd, tyle że nie ma natrysku na tłoki... ale chyba łatwiej dorobić natrysk niż bawić się z mocowaniem rozrusznika i łapami silnika
Fajnie, że ktoś może temat przetrze w ludzkich pieniądzach, ja jednak poszedłem na łatwiznę i kupiłem DET-a, ale strasznie po głowie mi chodzi VET
Fajnie, że ktoś może temat przetrze w ludzkich pieniądzach, ja jednak poszedłem na łatwiznę i kupiłem DET-a, ale strasznie po głowie mi chodzi VET
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Całkiem sporo miejsca pod maską...
Ale to dorabianie łap wcale mi się nie podoba I tak składacie silnik to wolałbym poszukać bloku rwd z 200sx-a albo sereny
Ale to dorabianie łap wcale mi się nie podoba I tak składacie silnik to wolałbym poszukać bloku rwd z 200sx-a albo sereny
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...
s13 SR20DET w budowie...
Korba taka, że wstyd będzie jak mniej niż 500 koni będzie mieć
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
killer2000 te 650 to potraktuję z przymrużeniem oka niech ma 400 z szybkim spoolem i bezawaryjne....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx