Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Saab 900/9-3 Cabrio "Będzie Laleczka"

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Saab 900/9-3 Cabrio "Będzie Laleczka"

Post autor: SiwoL » 2012-09-24, 19:58

Długo chciałem mieć jakiegoś cabrioleta z "tamtych lat" trafił się autko wizualnie do mega pieszczenia, długo stało nieużywane w holandii. Jest troche pracy do zrobienia żeby te autko znowu wyglądało jak trzeba. Będę wrzucał tutaj często up'y jak odniawiam te wiekowe już cabrio, jak odzyskuje swój prawdziwy blask:)

Jest to Saab 900 z wolnossącym silnikiem 2.3 150km pancerna jednostka z dynamiką wystarczającą do bulwarówki;) Holender autko troche odświeżył zakładając przedni i tylni zderzak i listwy boczne ( drzwiowe ), grill przedni z modelu 9-3. Będzie to typowy wóz na niedziele, jako daily car mam Aroske w gnoju.

Na pierwszy ogień idzie dach i silnik ( środki do czyszczenia pielęgnaci i impregnacji już zamówione ) Potem lakier, i środek z którym nie jest zle.

Teraz prezentuje się tak 8/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-09-24, 20:16

tak Siwol zob go na cacy i go biore :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-09-24, 21:19

Ale jaja wszyscy na Saaby przechodzą co jest grane - ja tak zaraziłem :P ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-24, 21:26

Coobcio pisze:Ale jaja wszyscy na Saaby przechodzą co jest grane - ja tak zaraziłem :P ??
Coobcio u mnie saaby w rodzinie są spokojnie od 15lat wstecz;) Tata, mama, wujek, ciocia wszyscy saab'a ja taki odmieniec i ciagle nissany posiadalem:D
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Fabian
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-22, 17:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Fabian » 2012-09-25, 06:25

Widzę sporo osób tu na saaby się przesiada ;)
Miałem okazje pojeździć takim tylko z 2.0t - przyjemne auto
Oleje Millers, Liqui Moly, Motul, Valvoline, Castrol, Shell, Mobil oraz inne
www.AUTOFAB.pl
AUTOFAB na FB

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-25, 08:17

2.0t fajne ale, nie potrzebne w tym aucie;) Cabrio to autko do wolnych przelotów w słoneczne dni. 2.3 wollnossące w zupełności wystarczy 150km i się jakoś się odpycha.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-09-25, 09:46

Pewnie jak nie wystarczy to można wsadzić Turbo z Nissana Pulsara GTI-R i ciut go podkręcić, już coś takiego przerabiałem i w najbardziej skromnej opcji wyszło tak :
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-25, 10:10

Coobcio pisze:Pewnie jak nie wystarczy to można wsadzić Turbo z Nissana Pulsara GTI-R i ciut go podkręcić, już coś takiego przerabiałem i w najbardziej skromnej opcji wyszło tak :
Obrazek
Wiem wiem. Przeglądam na bieżąco forum saab'a;) i dział eksperymentów;). Tak z ciekawości na PW mógbyć podesłac ile taka operacja kosztuje na gotowo;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Fabian
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-22, 17:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Fabian » 2012-09-25, 14:32

SiwoL pisze:2.0t fajne ale, nie potrzebne w tym aucie;) Cabrio to autko do wolnych przelotów w słoneczne dni. 2.3 wollnossące w zupełności wystarczy 150km i się jakoś się odpycha.
zgadzam się, cabrio nie jest do upalania tylko do spokojnych przelotów przez miasto
Oleje Millers, Liqui Moly, Motul, Valvoline, Castrol, Shell, Mobil oraz inne
www.AUTOFAB.pl
AUTOFAB na FB

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-09-25, 18:21

Po dopieszczeniu powinien być z tego fajny dziadkowóz :)
BTW
Coobcio pisze:już coś takiego przerabiałem
Z tego co kojarzę to chyba sporo dało przejście na Tronica5 zamiast kompa z wolnossaka?
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-26, 00:11

Tony212 pisze:Po dopieszczeniu powinien być z tego fajny dziadkowóz :)
BTW
Coobcio pisze:już coś takiego przerabiałem
Z tego co kojarzę to chyba sporo dało przejście na Tronica5 zamiast kompa z wolnossaka?
Pozwoliłem sobie zacytować Cobcia na ten temat co piszesz czyli przesiadka na Tronic5 w silniku NA
Coobcio pisze: Poniżej wykres który przedstawia nam porównanie seryjnego 900NG 2.3 N/A i po przerobieniu go z Motronica na Tronic5 + wystrojenie:
Obrazek
Jakby zrobić luźny wydech i poprawić dolot w którym wciąż zalegal i zawężal przeplyw seryjny MAF to wydaje mi się że okolica 245Nm by byla w zasięgu ręki, co do mocy maks to ograniczyly ją malo wydajne wtryski paliwa...

Ps. Wiele wolnossących Hond mocno zgrzebanych i poruszających się po naszych drogach ma 250Nm z zaledwie 2 Litrów pojemności :)
A moje Sunny VVL z tej samej pojemności przy stopniu sprężania ma 225Nm, jakbym mu przestawil walki to kosztem mocy maks myślę że jakieś 235Nm na spokojnie by wygenerowal przy ok. 5500obr.min...

Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-09-26, 08:07

Paliwa brakowało na wyższych obrotach dlatego taki mały przyrost mocy ale w jeździe i tak auto śmigało jak 2.0 Turbo ale bez turbo dziury hehe :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-26, 09:17

Coobcio pisze:Paliwa brakowało na wyższych obrotach dlatego taki mały przyrost mocy ale w jeździe i tak auto śmigało jak 2.0 Turbo ale bez turbo dziury hehe :)
Czyli poprawić dolot, dłubnąć troszke wydech, założyć Tronica5 i może wymienić wtryski? I mamy już przyjemnie odpychające się autko i dalej niezawodne bez turbo. Tak?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-09-26, 22:45

Dokładnie tak nie ma turbo, nie ma przepływomierza który się psuje jedynie map sensor :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-09-27, 10:25

To chyba z czasem ogarnę ten mod;) Bo taki rozsądny:) Sprawność silnika wzrośnie to i może spalanie spadnie. Bo z reguły te na aparacie palą wiecej niz te na tronicu.

[ Dodano: 2012-09-30, 22:25 ]
Laleczka dotarła do mnie już stoi pod domem :-o Jak się okazało wujek miał banie i wkradło się małe nieporozumienie mianowicie fure dorwał w belgi a nie w holandii :lol: . Ale za to auto jest od pierwszego właściciela i! Jest udokumentowany przebieg 270tys!!! Serwisowany do końca w tym samym serwisie w belgi. Autko troche teraz stalo jest mega brudno, pierwsze wstępne mycie już za nim.

[ Dodano: 2012-10-01, 22:09 ]
Kolejna ciekawostki dotyczące fury. Auto nie było bite wszędzie oryginał. Są jakieś dziwnie duże hamulce z przodu wypełniają prawie całą fele 16 i zaciski są pływające, przód i tył klocki EBC Red Stuff. Poprzedni właściciel był jakimś projektantem w fabryce produkującej podzespoły/części dla saab'a w belgi. Auto chyba fabrycznie takie dziwne wyszło z pakietem z 9-3.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-10-05, 09:19

Może hamulce ktoś z AERO 9-5 ktoś wsadził 308mm ??
Możesz zdjąć koło i zmierzyć je ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-10-05, 09:30

Jasne sprawdze:) Na to wygląda bo hamulce są bardzo duże ledwo w 16 się mieszczą..

Na fotach bez ściąganie koła prezentuje się to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-10-06, 01:37

Masz standardowe hamulce z 900ng o średnicy tarcz 282mm - najmniejsze jakie były w Saabach produkowanych od 93 roku :P

Skuteczność na poziomie 4-ro tłoczka z 200SX S13 czy też 300ZX twin Turbo czyli dostateczna ;)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-10-06, 01:53

Coobcio pisze:Masz standardowe hamulce z 900ng o średnicy tarcz 282mm - najmniejsze jakie były w Saabach produkowanych od 93 roku :P

Skuteczność na poziomie 4-ro tłoczka z 200SX S13 czy też 300ZX twin Turbo czyli dostateczna ;)
To dobrze że to napisałeś nie muszę rozbierac :what: Hamuje fajnie ale ta buda jest tak "miekka" że szok... Dostałem kamieniem w szybe i takie są naprezenia ze w moment szybko pękniecia szly..
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-10-06, 07:14

W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-10-06, 12:26

Coobcio pisze:W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie :D
No chyba masz rację:) Mam wrażenie że można go wykręcic;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-06, 13:14

Coobcio pisze:W sabie cabrio koniecznością jest dołożenie dolnej rozpurki, bez tego buda się gnie niemiłosiernie
było o tym w tym odcinków fanów 4 kółek :)

http://www.youtube.com/watch?v=hITjvqsLWtY
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-10-06, 22:32

To to tylko usztywniacz maglownicy coby ona nie latała sobie na lewo i prawo po 1cm :D
Podstawowy mod przy zwiększaniu mocy żeby kierwonicy z rąk ni wyrywało :D

Ja wspominałem o pająku - takiej dolnej rozbudowanej rozpórce która spina całe sanki...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-10-06, 23:09

Coobcio pisze:To to tylko usztywniacz maglownicy coby ona nie latała sobie na lewo i prawo po 1cm :D
Podstawowy mod przy zwiększaniu mocy żeby kierwonicy z rąk ni wyrywało :D

Ja wspominałem o pająku - takiej dolnej rozbudowanej rozpórce która spina całe sanki...
Cobcio u mnie czuć ruch kierownicy taki minimalny góra/dół? Wiesz co to?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-01-23, 21:11

z takim saabem miałem do czynienia 2 dni temu i został.....:)

Ale te saby są cholernie cieżkie wiem bo jeżdziłem takim z 4x4 w turbo xD i szalu nie było :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-01-27, 02:24

Luz kierownicy przód tył to standard w 900NG i 9-3, tyleje w kolumnie kierowniczej się wyrabiają...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”