Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Opel Astra GSi16v - c20xe+

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-06-29, 23:14

Kenet pisze:
Tony212 pisze:Na kolejnej imprezie w Nowodworze
Hmm jakieś szczegóły? :-> Bo jak będę to nie ma problemu z gorącym krzesłem ;-)
No to ja się pytam czy coś się kroi :D
Najciemniej pod latarnią jak to powiadają ;p

ps. Znalazłem coś na dysku z bemowa :)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-07-12, 00:29

Dawno dawno temu, gdy śniegi topniały zakupiłem czerwony secik strongflexa na przód. Dzisiaj doczekał się wreszcie montażu. Zabraliśmy się z ziomkiem za robotę tak koło 20.30 , a parę minut po 23ej Astra wyjechała z garażu. Moje stare tuleje były już w słabym stanie, szczególnie po stronie lewej gdzie lało na nie olejem ze skrzyni przez dobry rok, a od pół roku biło już niemiłosiernie. Limon jechał ze mną na Ułęż i czuł co się działo z autem. Przyczyną był praktycznie zanik tylnej tulei lewej i stan przedzawałowy tulei przedniej. Po godzince nam zeszło na stronę i wjechały nowe tuleje oraz końcówki stabilizatora także osadzone w poliuretanie. Po wyjeździe nie poznaję auta. Przyzwyczaiłem się do drgań w zakresie 60-110, a teraz jak ręką odjął. Samochód skręca bez gadania, nic nie tłucze i nie drży jak to miało miejsce dotychczas. No bajka, można upalać.

Tutaj 3 fotki na potwierdzenie moich słów:
ObrazekObrazekObrazek

Jutro sprawdzę jak to się zachowuje w boju na drugiej rundzie KJS Rally Służewiec, a w sobotę pojeżdżawka na Ułęży.

W sumie nic nie planuję na razie w aucie zmieniać, została kosmetyka.

[ Dodano: 2011-07-14, 10:42 ]
We wtorek zaliczyłem drugą edycję Rally Służewiec i znów zająłem 2gie miejsce w klasie oraz bardzo dobre 6te w generalce. A co do samej imprezy to znowu bardzo dobra zabawa chociaż jakoś dziwnie mi się jechało. Ale to chyba przez ciśnienie z przodu bo federal położył się bardziej niż na Ułęży :-| Zweryfikuję to i na następną imprezę będę w optymalnej formie. Zawias poskładaliśmy dobrze, nic nie odpadło, a wyryp na drugiej próbie był konkretny i oddzielał mężczyzn od chłopców. Ja nie odjąłem :mrgreen: Astra z dołu idzie jak zła, robotę robi też krótsza skrzynia - setup jak już wcześniej pisałem - optymalny :] Próby były szybsze, ale całkiem ciekawe. Pojechałem bez żadnych kar i znów naklepałem forfitery. Mam nadzieję, że tego Paprocha przeniosą do klasy RWD gdy powstanie bo nigdy z nim chyba nie wygram :P

Tutaj dwie fotki i filmy:

ObrazekObrazek

http://www.youtube.com/watch?v=P0j0lQK6GPE
http://www.youtube.com/watch?v=rP0W_EOMQd0

Było całkiem sympatycznie ;)

W sobotę Ułęż :cwaniak:

[ Dodano: 2011-07-17, 16:38 ]
Krótko i na temat: poniżej zarejestrowany z dwóch ujęć przejazd trasy jaką w sobotę ustawił Wróbel na Ułężu dla klubu mx5. Na początku trasy zamiast na 2ce jechałem na 3ce, a później już w miarę bez błędów. Może gdyby zbić bieg to urwałbym z sekundę, ale czas 3:22:5 nie był jakiś tragiczny. Objechał mnie Pum fokusem ~3s, porsche carrera gts o 1s i w sumie chyba tyle. Nie widziałem żadnych oficjalnych czasów poza tym. Pierwszy przejazd lajtowy był w granicach 3:30 , później udało się coś urwać i regularnie jeździłem okolice 3:23. Nalatałem jakieś 12-13 kółek, trasa była dłuższa niż ostatnio i jadła opony ostro, a musieliśmy jeszcze z Juniorem wrócić do Warszawy na tych oponach. Nie mniej w drodze na miejsce 5ka była cięta i pan w maździe rx8 musiał zjechać przy 180 na prawy :hyhy: Auto po wymianie tulei wreszcie jedzie tam gdzie ja chcę, pozostało podejść do niego bardziej agresywnie, ale to w następnym odcinku, ponieważ nowe opony czekają i jakieś felgi do upalania będę chciał zakupić niedługo. Z drugim kompletem kół wreszcie będę mógł iść o zycie nie martwiąc się, że nie będzie na czym do domu wrócić.

http://www.youtube.com/watch?v=MDXYDvjcjxY
http://www.youtube.com/watch?v=MDr_M1FGjdo&

Chciałem zamontować zamszowe OMP ale połamałem imbusa w śrubce od naby z saxo gdy chciałem odkręcić kierownicę :looka: Auto wyraźnie powiedziało nie idź tą drogą, więc zostaje skórzana kiera na razie :]

Przymierzałem się do Bimarco futury i chyba pobiorę taki stołek bo jest mistrz na moje gabaryty, więc jakby ktoś reflektował trochę wypierdzianego Experta za ~400 zł to zapraszam.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-07-18, 11:29

No ładnie ładnie coraz lepiej kenecie :P Jeszcze troche i bedziesz musiał zrobić dużą pułkę na pucharki ;P

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-07-19, 23:39

Bardzo możliwe bo, już można rzec tradycyjnie, znów zaliczyłem dobry start w III Rally Służewiec. Jechało mi się gorzej niż tydzień temu bo Federale, dobrze dojechane na Ułężu, nie kleiły tak jak potrzeba, ale mimo to udało się znów zająć 2gie miejsce w klasie i odebrać puchar. Pokonał mnie znów ten sam człowiek co w poprzednich edycjach i nie będę go chyba w stanie objechać Astrą bo robiłem co mogłem. Chodzą słuchy, że Paproch to nadczłowiek, my wiemy jedynie, że mega ogarnia swoje zacne e30. Ale zobaczymy, zawsze może zdarzyć się błąd. Impreza na Służewcu znowu bardzo fajna, jedna próba taka jak przed tygodniem, a druga ciekawa i bez takiego wyrypu. Nie będę pisał, że szedłem jak zły ;D , a Astra wdzięcznie oddawała moc na asfalt, bo wszytko jest na filmach poniżej:

Próby 1 i 3 widok z tylnej szyby:
http://www.youtube.com/watch?v=lszjgK9kroc
http://www.youtube.com/watch?v=8m41lN3cXrc
Próby 1 i 3 widok spod lusterka:
http://www.youtube.com/watch?v=RiuTpoegx1o
http://www.youtube.com/watch?v=Fm7ebfzW4Tw

Próby 2 i 4 widok z tylnej szyby:
http://www.youtube.com/watch?v=SgxwYLDa4rc
http://www.youtube.com/watch?v=DvAbprzhvc4
Próby 2 i 4 widok spod lusterka:
http://www.youtube.com/watch?v=2wujbfpNjHo
http://www.youtube.com/watch?v=fKDFVxm5gCc

Kupiłem drugie felgi na upalanie, jakieś opony też są na horyzoncie, a na gorące Ułęże mam tajną broń:
Obrazek

2 szt. na przód w mieszance S9B czyli raczej twarde, może nie będą tak schodzić jak Federal w sobotę, który ginął w oczach. A na tył R888.

Pozdro

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-07-20, 07:30

gratuluje :lol:

mam pytanie odnośnie federali, czy pojawił ci się ubytek na łączeniu gumy, chodzi mi o płaszczyznę przylegania do asfaltu. pytam bo mnie i znajomemu po Oesach na torze Kielce coś takiego się zrobiło i się zastanawiam czy to kwestia Kieleckiej tarki czy one tak mają
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-07-20, 09:13

Chyba mam to samo, Federal najbardziej zużył mi się na barku opony, tam gdzie "kończy się bieżnik" a zaczyna się ścianka boczna:

Obrazek

Tutaj jeszcze to jakoś wygląda, ale parę kółek później pokazały się ubytki i widać było osnowę. No i wykładała się opona strasznie przy tej temperaturze, w maju szedłem ogniem i nie było zużycia poza ogranicznik, teraz tarłem napis. Dowalone było 2,5 bar. Widocznie wysokie tempratury to nie jest to co lubi ta opona. Ale i tak trzeba przyznać, że trzymała bardzo dobrze i jakbym miał kupić drugi raz to pewnie bym to zrobił.

Pozdr

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-07-20, 09:20

tak to ten sam problem choć ja mam go znacznie bardziej i na całej szerokości opony. tak jak bym oderwał/podwinął fragment opony tak z 1cm

ale kleją nadal tylko stukają jakby były shamowane.

EOT
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-07-21, 07:24

Ale pokręcone te próby tak patrzę oglądam i podziwiam i aż kręci mi się w głowie hehe :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-07-24, 14:04

Jeszcze ciepłe ;p
Obrazek
Obrazek
pzdr
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2011-07-24, 17:22

Gratki dla Keneta, wreszcie pobił rudą. :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-07-24, 19:45

xtomek pisze:Gratki dla Keneta, wreszcie pobił rudą. :-P
Tomek nie ma czego gratulować, ani moje ani Twoje auto dzisiaj nie podawało jak należy ;) Następnym razem musimy się wybrać na zakręty, pozdro!
Tony212 pisze:Jeszcze ciepłe ;p
pzdr
O dziękuje za fotki, to Ty mnie pytałeś jaki czas jak stałem w kolejce? Tak się zastanawialiśmy z Jemiołem, który siedział wtedy na miejscu pasażera, skąd kolega zna moje imię hehe Pozdro

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-07-24, 20:55

Kenet pisze:O dziękuje za fotki, to Ty mnie pytałeś jaki czas jak stałem w kolejce? Tak się zastanawialiśmy z Jemiołem, który siedział wtedy na miejscu pasażera, skąd kolega zna moje imię hehe Pozdro
Tak tak, to byłem ja :-P podeslij mi maila na pw to wyślę Ci resztę fotek jeśli chcesz :)
Pzdro
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-07-25, 11:50

No mało brakowało i by byl kolejny pucharek za próbe sprawnosciową ;P haha

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-07-25, 12:44

Haha no jak przed rokiem byłem 4ty, miałem po 1,7 bara w przodzie i trochę auto nie chciało skręcać na tkaninie zamiast bieżnika :-D

[ Dodano: 2011-08-10, 12:21 ]
Wczoraj na Rally Służewiec po raz kolejnybyłem 2gi w klasie, w generalce 7my. Jechało mi się w miarę ok ale przesadziłem z ciśnieniem z przody bo dowaliłem 3 bary i stwierdzam, że to jednak za dużo. Nie mnie Astra po raz kolejny bezawaryjnie i w miarę chyżo.

Parę fajnych fotek mi kolega zrobił:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Konkurnecja zaczyna deptać po piętach, trzeba pójść w slika i jazdę na 100% :]

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-08-15, 19:20

Kenet bardzo ładnie ogarniasz Asterixa a on sam jest szybki. Gratuluję wyniku

Pozdro
PumaRST
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-08-15, 19:22

Pięknie stary w sumie mogłem swojego sunnego wyciągnać bo stoi nie uzywany od miesiąca, teraz SX sobei ganiam cieszy skubaniec :D

Ps. za tydzień tor lublin jest może wpadniesz :) ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-08-15, 23:04

tak jak pisze Coobcio 21 szykuje sie RS w Lubinie, może sie skusisz :) nie powiem z checią zobaczył bym astre w akcji :)
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-08-16, 07:35

PumaRST pisze:Kenet bardzo ładnie ogarniasz Asterixa a on sam jest szybki. Gratuluję wyniku

Pozdro
PumaRST
Dziękuje, miło było Cię poznać Twoja Almera również jest elegancka, szkoda, że dzień trwa tylko kilka godzin bo chętnie bym się przejechał, posprawdzał a wczoraj to mi te parę godzin zleciało jak kilka minut. Muszę przyznać że Tor Kielce jest mega! Śliski strasznie ale przez to trzeba bardzo się skoncentrować i uważać na błędy gdy walczymy o czas, a i dla zabawy pięknie można bokami polatać na lewej nodze. No i opona nie schodzi praktycznie wcale w porównaniu do chociażby Ułęży.
Na te kółka treningowe wyjechałem na Federalu z tyłu, a R888 na przodzie i miotało mną strasznie, po 3 kółkach wrzuciłem R888 na tył i auto o wiele stabilniej jechało. Głównym celem było naklepanie wszystkich aut od nas z klubu i jechałem tak żeby dowieźć pierwsze miejsce, natomiast ostatni przejazd drugiej próby, jak już w zasadzie wszystko było jasne poszedłem bombą i urwałem 2 s z czego jestem mega zadowolony bo cała czołówka też jeździła 1.32.xx i do pierwszego kolegi straciłem 0,6 s.
Impreza bardzo sprawnie zorganizowana, tor bezpieczny, wybiorę się jeszcze na pewno w tym roku, kolega mnie na Classic Auto zaprasza i będę mógł startować, więc chyba skorzystam.

Pozdro

A co do przyszłej niedzieli to mam już inne plany na weekend.

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2011-08-16, 10:27

filmiki ladnie oddaja jak ogarniasz woz, gratki za wyniki i nagrody, szkoda ze do lublina sie nie wybierasz za tydzien, obejrzalbym z bliska w akcji

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-08-16, 12:34

ile pompowałeś w Federala gdy był na przodzie??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2011-08-16, 13:32

2,5 bar ale już był dość rozgrzany, nie mniej kleił moim zdaniem elegancko.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-08-20, 13:06

Jutro lublin podobniez jest, wybierasz sie ? ;-)

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2012-04-19, 20:20

He he , Autko załapało się na promo filmik SSS ;p
Pzdr
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2012-04-20, 00:23

Zgadza się, jestem tam przez sekundę.

Jak już odświeżony temat to napiszę parę zdań. Po startach na Służewcu w końcówce sezonu 2011 zaliczyłem jeszcze ostatnie rundy WST Lap Race i AB Cup rozgrywane na Ułęży. Naprawdę super zorganizowane imprezy, dużo jeżdżenia i bardzo wysoki poziom uczestników. Auto dzielnie dotrwało do końca sezonu i większość zimy stało w garażu, bo kupiłem drugą taką samą Astrę na dupowóz, więc ta ma lżej. A ponieważ nie jeżdżę nią już na codzień, można było pójść bardziej hardkorowo z tematem i tak:

- postanowiłem nie inwestować w silnik tylko nakupiłem opon:
Obrazek

- do tego w celu poprawy osiągów zakupiłem 2 komplety ATS DTC i muszę przyznać, że felgi są mistrzowskie

Obrazek

- wyprułem Astrę do blachy w środku łącznie z usunięciem wszystkich mat bitumicznych

Obrazek

- dla większej stabilności zamocowałem kubeł na dedykowanym stelażu OMP i szynach sabelta, oraz wspawałem płytki pod pasy

- zakupiłem kierownicę zamszową OMP bez odsadzenia, latam w rękawiczkach i jest dużo pewniej, a dzisiaj przyszła prawie nowa OMP Corsica żeby nadać wnętrzu jeszcze więcej rajdowego ducha.

- silnik na dniach dostanie powercap Fredrisch Motorsport bo na obecnym homemade'dzie załamuje się guma i ogólnie nie podoba mi się już to rozwiązanie

Obrazek

Mocowo nic się nie zmieniło, ale auto jest trochę szybsze jak było.

A jeśli jeszcze się nie zanudziliście i ktoś doczytał do końca to poniżej relacja z pierwszej rundy WST LapRace 2012.

Zajechaliśmy z kolegą trochę po 9ej na lotnisko bo raz, że 5ka nie była cięta w drodze to jeszcze na orlenie w Rykach zagadał nas nowy fan firmy GSMMarket. Coś tam kropiło, ale bez tragedii, więc zabraliśmy się za zakładanie R888. Na przód poszły takie całkiem spoko, chociaż już w niektórych miejscach na ograniczniku 4mm, a na tył pogłębione profesjonalnie janusze.

Pierwsza sesja bez rewelki za wolno jechałem, za dużo hamowałem na prostych, a za szybko wchodziłem w zakręty czego efektem były kilkakrotne ratowania i jeden spin. R888 dawało radę, chociaż potrafiło czasem zerwać na 3cim biegu, i na hamowaniach też nie było momentami łatwo. Korzystając z doświadczeń wprost z F1 - gdzie na deszczu najlepiej ma lider - ruszyłem z pole position. Mimo spina nikt mnie nie doszedł, ja tam kogoś wyminąłem, jechało się całkiem sympatycznie.

Przed drugą sesją zauważyłem, że hebel coś słabo bierze, pedał wpada i twardnieje za drugim depnięciem. Na szybko sprawdziliśmy poziom płynu, ale był ok. Nie zagłębiając się zbytnio w problem ruszyliśmy na drugą sesję. Tutaj na prostych szedłem już całkiem męsko, natomiast wody przybywało z każdą chwilą i jeszcze więcej uwagi trzeba było poświęcić na utrzymanie auta w torze. Ale bez jakiś większych błędów udało się poprawić czas i liczyłem na przeschnięcie toru do sesji 3. Tym bardziej, że miałem atakować pełnym ogniem już bez Griftera na pokładzie żeby coś powalczyć w klasie. Niestety przez tę awarię hamulca nie było mi dane, ale i tak przejechałem lekko ponad 80 km ogniem. Ciekawostka stała się w rundzie 2, gdzie ruszając do boju z wskaźnikiem poziomu paliwa jakieś 3 mm nad połową stanu zakończyłem ze stanem grubo poniżej dolnej ćwiartki. Z pobieżnych obliczeń wyszło jakieś 40 L / 100 :D

Bawiłem się świetnie, naprawdę chętnie pojechałbym następnego Lapa po mokrym, ale bez ulewnego deszczu. Szkoła jazdy lepsza jak na suchym, można się spocić. Konkurencja mocna i nie bardzo miałem jak powalczyć, bo cywilne opony robiły chyba lepszą robotę jak moje R888. Dodatkowo ja jeździłem z pasażerem, a to ze 2-3 s pogarsza czas z doświadczenia.

Auto jak zwykle spisało się świetnie, nie licząc tych klocków z tyłu, które niedawno jeszcze oglądałem i liczyłem, że spokojnie starczą na ten sezon. A zginęły po 40 km ogniem. Możliwe, że tłoczek stanął. Bardzo jestem też zadowolony z poprawy precyzji układu kierowniczego i zawieszenia po wymianie gumowo-metalowych elementów i zbieżności. Osiągi astry też nie pozostawiają wiele do życzenia, całkiem dobrze się napędza.

Sezon wreszcie rozpoczęty i już nie mogę się doczekać AB Cup'a na Nowym Mieście.

Filmy:
sesja 1, sporo walki z brakiem przyczepności i za wolno na szykanach
http://www.youtube.com/watch?v=wo6RxJhPpTU

sesja 2, lepiej technicznie, ale więcej wody
http://www.youtube.com/watch?v=YQAFMeqBcB0

Pozdr

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-04-20, 07:05

no to pięknie, moim zdaniem to dobrze że kupiłeś dupowóz bo to pozwala na brak kompromisów.

Mam nadzieje że gdzieś się spotkamy w tym roku ;-) (może znowu zlot GSI jeśli by był w Kielcach :mrgreen: )

Pozdro i życze powodzenia w kolejnych startach
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2012-04-29, 10:05

Pięknie zaczął się ten sezon upalania bo co impreza to jest lepiej.

Wczorajszy AB Cup jak zwykle okazał się być mega eventem. Wyruszyliśmy mocną ekipą, ja dla odmiany z koleżanką, a do tego Bzyk z Serkiem i Piotrek z Hubankiem. Pierwszy raz pojechałem na Nowe Miasto i było trochę obaw przed startem, ale już pierwsze kółko podczas wolnych przejazdów pokazało, że będzie dobrze. Trasa mega, Ułeż się nie umywa jeśli chodzi o emocje. Partie bardzo szybkie (momentami za szybkie ale o tym później) po płytach, cięcia po trawie i piachu gdzie pięknie Astra przechodziła po mimo braku szpery, odcinki gdzie przez las jedzie się pod 150 - no bajka. Trochę można było sobie nawet poskakać. Konkurencja jak zwykle mega. Pełno E30 i E36 różnej maści, pełno Lancerów, u nas w klasie same forfitery bo kolega w Astrze G OPC nie do objechania, Paproch, oklatkowane Clio Sport, które okazało się bardzo szybkie, jakiś civik i tam jeszcze parę ciekawych aut oraz nasze 3 Astry.

Po przyjeździe wymieniłem koła na R888 przód ogranicznik tył janusz docięty i bomba na trasę. Co do samej jazdy to ciężko coś powiedzieć poza tym, że rozkręcałem się z przejazdu na przejazd i generalnie po każdym miałem jakieś zastrzeżenia i wyłapywałem sobie błędy tak żeby ich już nie powtórzyć. Ale jak to zawsze gdy rajdowe emocje biorą górę ciężko pojechać bezbłędnie.

Pierwszy mierzony przejazd pojechałem zachowawczo (czyt. jak faja), ale wtedy to nastąpiły dobre jaja bo ucięło mi 20s z czasu realnego i byłem na sensacyjnym 9 miejscu w generalce z przewagą 17 s nad klasową czołówką. Pojawiły się oferty kupna Astry za 20tys. ale przyjechałem pojeździć, więc sprzedaż auta na początku imprezy nie była mi w smak. Wiedziałem, że jest to błąd pomiaru, ale pan obsługujący pomiar położył swoją głowę na szalę jego poprawności, więc co było robić. (dopiero po 3cim przejeździ była przerwa i skorygowali czas)
Drugi przejazd już lepiej, myślę sobie przejdę męsko szykanę przed metą 4tym biegiem bo jest miejsce. No i niestety metę przeleciałem na odcince 4ki i nie wydało miejsca na hamowanie, poleciałem bokiem przy 120 i wypadłem na trawę bokiem. Całe szczęście nie było rolady, choć nie ukrywam, że kupa była blisko. Nie chwaląc się, gdyby był konkurs na bok imprezy, zawstydziłbym wszystkie BMW.
Tak wyglądała trajektoria i miejsce lądowania:
ObrazekObrazekObrazek
Tak opony:
Obrazek
A tak to wyglądało na filmie (cały przejazd, slajd na końcu):
http://www.youtube.com/watch?v=ZmDdrAEzZv8

To zdarzenie zapaliło kontrolkę "niezniszczalność" na zegarach i umocniło mnie w przekonaniu, że będzie dobrze do końca. Nje ma mientkiej gry, natomiast w następnym przejeździ zacząłem zwalniać już przed metą coby nie powtórzyć tej przygody ;)

Wiatr w skrzydłach poczuli też chyba kierowcy BMW Challenge bo zabrali się ostro za wycinkę drzew, co spowodowało niespodziewane jak na ABCup przestoje między startami. Lawety nie były demonami prędkości, a pracy zrobiło im się sporo. A przy lejącym się z nieba upale przestoje nie wpływały dobrze na morale kierowców i przede wszystkim pilotów. Pana Pawła poskładało na trawę, Ania się spiekła na ramionach, serek był już myślami w Corsie na tej samej próbie.

Ale jakoś poszło i zaczęliśmy drugą turę przejazdów, po tej samej trasie tylko w odwrotną stronę. I znów było sporo emocji. Jechałem w miarę bezbłędnie, i wszytko było dobrze do momentu małej awarii Piotrka rajdówki. Zdjęło oponę z felgi z przodu, było blisko drzew ale udało się opanować. Pojechałem na trasę z szybkim serwisem, ale musiałem zjechać na placyk, po którym nikt nie jeździł i przebiłem tam dla odmiany jedną swoją R888. Jak zwykle w takim przypadku złapałem mega wk...wienie bo najgorsze są defekty na evencie. Na szczęście w ekspresowym tempie udało się przełożyć R1R na przód i nie uciekł nam przejazd. Muszę przyznać, że na takiej nawierzchni jak w NMnP R1R daje bardzo ładnie radę i kleiło nawet lepiej jak prawie łyse R888, co zaowocowało lekką niestabilnością tyłu. Doprowadziło to do obrócenia na jednym szutrowym zakręcie i wykonałem piękne dohamowanie do zakrętu niemalże jak Ragnotti na pełnej kontrze przeciwnej do kierunku zakrętu.

Tutaj film z tego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=jva7hw98K4k

Ostatni przejazd dnia szedłem o życie i byłoby ok, gdyby nie potrącona opona i 5s kary za to.

Tu jeszcze kilka filmów:
OS1
http://www.youtube.com/watch?v=Wm9O5-HqKVk

OS4
http://www.youtube.com/watch?v=MLdP3x04RoQ

OS6
http://www.youtube.com/watch?v=0cf915eUuwM

Ogólnie parę błędów było, ale bez tragedii. Jechało mi się mega dobrze, kierownica i stary bilsztajn robiły robotę. Hamulce miały ciężko bo już mało klocków ale po raz kolejny stwierdzam, że zwykły klocek TRW rządzi. Ani razu hamulec nie zawiódł, a nawet jak leciał dył z przednich kół to i tak pięknie auto hamowało.
Właśnie co do samego auta to muszę przyznać, że je kocham. Cały czas dzielnie zbiera wp...ol, wczoraj wytyrałem je jak szmatę po tych odcinkach, nie było najmniejszego problemu, wszystko na swoim miejscu (a nie przepraszam, odpadło szkło prawego lusterka), można iść męsko bez obawy. A to wszystko jeszcze w dobrej cenie. Bajka.

Ostatecznie po korekcji tego zbyt dobrego czasu pierwszej próby zająłem 4te miejsce w klasie i bodajże 18 w generalce, co przy tej konkurencji uważam za duży sukces. Jak zwykle do Paprocha nie miałem podejścia, ale jeszcze kiedyś się odegram. Czasy jakie robiło pudło mojej klasy świadczy o tym, że po pierwsze są cyborgami, a po drugie nie znają strachu. Opublikują oficjalne wyniki to wkleję.

Nowe Miasto jest mistrzowskie, ciągle to powtarzam jak skądś wracam, ale to najciekawsza miejscówka na jakiej dane było mi startować i jeśli ktoś postawi mi wybór Ułęż albo Nowe Miasto to w nocy o północy wybieram to drugie.

Przy okazji dziękuje wszystkim wczoraj za pomoc przy przekładaniu kół i generalnie za super atmosferę zarówno na samym evencie jak i na dojeździe oraz powrocie.

Do następnego!
Ostatnio zmieniony 2012-04-29, 16:32 przez Kenet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2012-04-29, 16:02

Nie bez powodu na rajdach jest od groma astr 1 gen i sunnych, pewnie dlatego, że jako jedne z nielicznych są w stanie ukończyć cały rajd bezawaryjnie. Fajnie sie ogląda Twoje filmiki ;-) Dasz rade zapodać przy okazji nastepnego eventa coś z perspektywy dachu albo błotnika za przednim kołem? :-D

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2012-04-29, 17:19

Dla mnie bomba, w Ułężu to pikuś. Chyba namówię Karola na taką pojeżdżawkę. :-P
Kolo Nowego Miasta mamy nawet rodzinną miejscówkę na wsi :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2012-04-29, 18:00

Następny ABCup dopiero we wrześniu, ale tam się coś ciekawego dosyć często odbywa, także trzeba się będzie zgadać na termin bo im więcej ziomków tym raźniej na takiej imprezie.
SenTex pisze:Dasz rade zapodać przy okazji nastepnego eventa coś z perspektywy dachu albo błotnika za przednim kołem?
Ujęcie z dachu nie wydaje mi się jakoś bardzo ciekawe, natomiast przyssawki do GoPro mam, więc z bocznej szyby może coś się nakręci.

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-04-29, 20:42

hahahaha... mega opis - szacun! :D
SenTex pisze:Fajnie sie ogląda Twoje filmiki
x2 :!:
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Zablokowany

Wróć do „Inne Marki Aut”