Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przepustnica z SR20 do Ga16DE ?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Przepustnica z SR20 do Ga16DE ?

Post autor: DubSon » 2012-03-28, 17:56

Witam,

da radę zamontować jakoś przepustnicę z SR20 do GA16DE ?

Wiem, że Coobcio miał w N15 taką z P11 GT, ale zastanawia mnie fakt - jak to zamontować i co z przepływką?

Przepływomierz można zastąpić MAF sensorem sterowanym świnką, dobrze rozumiem ?

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-03-29, 12:56

Nie wiem jak z montażem przepustnicy ale z przepławką nie ma problemu bo można ja w rurę wkleić.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2012-03-29, 13:38

da radę zamontować ale będzie problem z wolnymi obrotami gdyż w ga16 silniczek krokowy jest w przepustnicy a w sr 20 w kolektorze ssacym

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2012-03-29, 14:51

z tego co widziałem w mojej przepustnicy to właśnie w niej jest silniczek krokowy :) może jak masz high porta i jest gdzie indziej. . . .
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-03-29, 15:45

laszlo pisze:z tego co widziałem w mojej przepustnicy to właśnie w niej jest silniczek krokowy
Mógłbyś cyknąć jakieś foto ? byłbym wdzięczny ;)
sunniak1.6sr pisze:w ga16 silniczek krokowy jest w przepustnicy a w sr 20 w kolektorze ssacym
Jeśli tak jest faktycznie, to słabo :(

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2012-03-29, 16:17

Tak jest na pewno i dlatego słabo . chyba że ktoś zrobi tak jak ja czyli przerobi kolektor ssący tak aby pasował z sr20 do ga16

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-03-29, 17:12

hmm... nie wiem czy nie byłoby ciekawą opcją wziąć kolektor z QG18 (podobny rozstaw kanałów co GA16) i go dopasować.
Można wtedy wziąć przepustnicę fi60 z jednej z wersji Maximy (taką jak ja mam) albo (trzeba by to jeszcze sprawdzić) powinna podejść z SR20 z P11.144 (wydaje mi się, że u Bombla to wypatrzyłem kiedyś)- charakterystyczne jest mocowanie do kolektora - śruby są po trapezie. Kolektor daje się obrobić prawie do wymiaru fi60.

To może być prostsza opcja :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-03-29, 18:52

Dzięki panowie za pomoc ;)
Kurka, a ja już mam przygotowany klektor 73C po portingu i żaślepieniu EGR :(


sunniak1.6sr, Jak dopasowałeś kolektor z SR20 ?

Mas, rozważę też Twoją opcję :P

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2012-03-29, 19:17

sunniak1.6sr,

Czasem z pamięcią nie teges ale w p11.144 sr20DE silniczek krokowy jest w dolnej części przepustnicy w kanale bocznikowym.
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2012-04-01, 08:42

Prawdopodobnie masz rację, p11 144 ma inny kolektor ssący przez co idzie też inną przepustnicę .

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-04-01, 09:28

Może wrzućcie jakieś zdjęcia dla potomnych :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-01, 15:58

Dubson - jakbyś był gdzieś w okilicy Wawy to mam wolny mój oryginalny kolektor z QG18 do oddania. Wersja "ekologiczna" z przepustnicami w kanałach dolotowych do głowicy, ale można je wyciąć :)
a ja tymczasem wrzucę parę fotek :)
nie wiem jaką średnicę ma przepustnica GA16, QG18 ma 50mm, taka jak ja mam z Maxi (SR20 z P11.144 powinna być taka sama) ma 60mm
porównanie starszych SR20 z GA16:
Obrazek
QG18 (przedliftowa - później była elektroniczna). SR20 z P11.144 powinna wyglądać tak samo tylko fi60 - niech ktoś zerknie pod maskę i potwierdzi :) :
Obrazek
Kolektor QG18:
Obrazek
Rozstaw śrub mocowania kolektora wygląda podobnie jak GA16 (tu oba są z QG18):
Obrazek
Jakbyś zmierzył rozstawy w GA16 to mogę sprawdzić, jak to się ma do QG18.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-04-01, 17:15

mam fotkę i nie zawaham się jaj uzyć :-P
Obrazek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-01, 17:27

Mocowania dałoby jeszcze radę ogarnąć - te które są zwymiarowane zgadzają się lub różnią się nie więcej niż o 4-5mm.
Większy problem jest taki, że w QG kanały są od siebie równo oddalone (42mm) a w GA16 pomiędzy 1 i 2 jest 22mm a pomiędzy 2 i 3 jest 64mm...

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-04-02, 18:10

Mas, raczej nie bede tak szybko w wawie ;-)
Dzięki za info, przyda się.

Ma ktoś dokładnie info lub foto jak jest z tą przepustnicą w p11.144, ma krokowy czy nie?


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-04-02, 22:36

W SR20 z P11.144 jest tzw zawór powietrza dodatkowego AAC czyli właśnie coś w stylu krokowca (3). Jest on przykręcany od spodu przepustnicy (6) i ma osobne sterowanie (manual, em.pdf, strona 67/202).

Obrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-15, 18:27

Ruszam temat, po wypłacie będę polował na przepustnice z P11.144 i przepływkę z SR20.

Pozostaje temat ecu majstra...
będę szukał używki DET2 i uczył się to ogarniać ;)

Jak mi na wszystko starczy kasy, to będę informował na bieżąco jak amator sobie radzi ;D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-09-16, 06:54

będę szukał używki DET2 i uczył się to ogarniać ;)
To od razu szukaj sondy szerokopasmowej, bo bez tego nic nie ogarniesz

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-26, 13:29

bombel, tak wiem, zapomniałem po prostu dopisać ;)

edit:

http://allegro.pl/przepustnica-nissan-p ... 75219.html
to jest ta przepustnica z krokowcem?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-09-26, 13:43

DubSon pisze: http://allegro.pl/przepustnica-nissan-p ... 75219.html
to jest ta przepustnica z krokowcem?
Tak, ale są dwie wtyczki przy TPS, czyli jest od silnika z automatem. Nie wiem czy to będzie przeszkadzać?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-26, 13:46

to jest taka sama?
http://allegro.pl/przepustnica-primera- ... 74797.html
to jest jedna wtyczka niebieska, tam są obie czarne :?:

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-09-26, 13:52

Ta wygląda jak moja, na górze jedno złącze (TPS), na dole drugie - AAC (krokowiec). Ta niebieska to jest właśnie wtyczka krokowca idąca do ECU, na tej pierwszej aukcji jest zdjęta ze złącza.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-26, 14:10

Czyli lepiej kupić tą drugą ;)
Dzięki!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”