Budujemy dolot.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Budujemy dolot.
Siemacie.
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?
1) stożek dobrej marki fujita, K&N,
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Tłumik szmerów można jak najbardziej wywalić i zatkać jakiejś odpowiedniej wielkości denkiem jego wejście do dolotuzuh pisze:Fotek zapomniałem dodać
[url=http://c.wrzuta.pl/wm13362/318365af0017bb214f175645/1]Obrazek[/url]
Ta już raczej nie potrzebna ale.....
[url=http://c.wrzuta.pl/wm4917/f8447a5e00245 ... 7012012713]Obrazek[/url]
[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?
Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Czyli chcąc zmienić standardową plastykową rurę dolotową (tą prowadzącą do standardowej puszki filtra pow.) na szerszą, należy zostawić oryginalny tłumik szmerów i połączyć go z nową, szerszą rurą, tak?Modzelitto pisze:Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
pozdr. Kamil
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Pewnie że mógłbyś Więc odma zostanie w dolocie.... a ten wycior? Po co on tam jest? Bo chyba po coś jest, no chyba że kominiarz zostawił A moze to jakiegoś rodzaju filtr?Ryba pisze:Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie
Modzelitto, czyli jak przepływke chce zostawić oryginalną i przepustnicy zmieniał nie będe, to lepiej jest zostawić oryginalną rure z tłumikim i dalej puścić nową rure do stożka niż od przepustnicy prowadzić nowy dolot. Dobrze rozumiem?
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Co do odm i gdzie ją wpiąć to polecam: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.
I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.
I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Poczytaj mój temat Mas N16 i jak coś pytaj - przez ostatnie lata przerobiłem większość dostępnych opcji dla QG18DEAd@mus pisze:podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Fujita ma ,moim zdaniem, najlepszy stosunek ceny do jakości. Cechuje się łatwością w konserwacji a co za tym idzie - będzie spełniał swoją rolę dłużej niż filtry z niższej półki.
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.
Wszystko zależy od kieszeni
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.
Wszystko zależy od kieszeni
Coś od siebie dorzucę do tematu, bo kiedyś szukałem szukałem i znaleźć nie mogłem... Niech będzie dla "potomnych"
U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście głównie kombinowałem z wyjściem z wtrysku( rant za niski żeby złapać cybantem) dorabiałem blaszki kleiłem silikonem do wstawiania szyb, ostatecznie skończyłem na obudowie monowtrysku od VW golfa z gumową uszczelką zmniejszającą średnice obudowy czyli coś takiego:
Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.
Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu podejrzewam że, bardziej to kwestia poduszek silnika niż dolotu.
Tak to wygląda teraz
[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą
U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście głównie kombinowałem z wyjściem z wtrysku( rant za niski żeby złapać cybantem) dorabiałem blaszki kleiłem silikonem do wstawiania szyb, ostatecznie skończyłem na obudowie monowtrysku od VW golfa z gumową uszczelką zmniejszającą średnice obudowy czyli coś takiego:
Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.
Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu podejrzewam że, bardziej to kwestia poduszek silnika niż dolotu.
Tak to wygląda teraz
[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą
Troche odkopie temat. Było pisane, że wywalenie tłumika szmerów pogorszy moment.
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?
Zuh w polifcie tłumik jest w nadkolu. Natomiast jeśli chodzi Ci o ten przyczepiany do rury, która idzie od filtra powietrza do przepustnicy to nie wszystkie egzemplarze to miały - jedne tak inne nie.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zuh, a kolektor ssący jest taki sam w obu autach? Bo jak kiedyś porównywałem zdjęcia to wyglądało, że ssący w P11.144 jest inny niż w P11/P11GT.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.
pozdr. Kamil
A ja się pozwolę podpiąć pod temat z pytaniem o swój dolot. Wygląda na to, że już 4 lata tak śmiga i jest git. Filtr mam wrzucony w nadkole, od spodu poprzez szpary plastików go widać. Dodatkowo jest osłonięty jakąś siatką, zapewne jakimś rain schieldem. Wszyscy polecają zmienić układ dolotu, by filtr był gdzieś pod maską, a z nadkola pociągnąć sam nadmuch, dlatego się pytam, co można zrobić, lub czy warto zmieniać położenie stożka? Wiem, że chyba w zeszłym roku komuś wpadła woda przez tak umiejscowiony dolot i silnik powiedział "pa pa" i tego się trochę obawiam. Jednak staram się wszystkie kałuże omijać
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?