Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Budujemy dolot.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Budujemy dolot.

Post autor: zuh » 2012-01-18, 23:55

Siemacie.
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2012-01-19, 00:04

5) tłumik szmerów ssania

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-19, 00:12

1) stożek dobrej marki fujita, K&N,
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-19, 00:40

Fotek zapomniałem dodać ;/
Obrazek

Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Obrazek

[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-01-19, 03:34

parówa to szeroki dolot, w dolocie Nissana musi być przepływka której nie potrzeba np do H, przykładowo jak wygląda to D serii :)
Obrazek

pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-19, 08:32

zuh pisze:Fotek zapomniałem dodać ;/
[url=http://c.wrzuta.pl/wm13362/318365af0017bb214f175645/1]Obrazek[/url]

Ta już raczej nie potrzebna ale.....
[url=http://c.wrzuta.pl/wm4917/f8447a5e00245 ... 7012012713]Obrazek[/url]

[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?
Tłumik szmerów można jak najbardziej wywalić i zatkać jakiejś odpowiedniej wielkości denkiem jego wejście do dolotu

Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-01-19, 10:49

A co do paruwy czy to cos daje ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-01-19, 13:00

zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-01-19, 13:13

Modzelitto pisze:
zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.
Czyli chcąc zmienić standardową plastykową rurę dolotową (tą prowadzącą do standardowej puszki filtra pow.) na szerszą, należy zostawić oryginalny tłumik szmerów i połączyć go z nową, szerszą rurą, tak?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2012-01-19, 13:18

Nie. Mówię tu o przypadku, gdy zostawiamy seryjną rurę.
Chyba, że wchodzimy grubiej i dajemy szerszą rurę, przepływkę, przepustnicę itp. Tylko wtedy trzeba stroić...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-19, 15:52

Ryba pisze:Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie :)
Pewnie że mógłbyś ;] Więc odma zostanie w dolocie.... a ten wycior? Po co on tam jest? Bo chyba po coś jest, no chyba że kominiarz zostawił :P :P A moze to jakiegoś rodzaju filtr?

Modzelitto, czyli jak przepływke chce zostawić oryginalną i przepustnicy zmieniał nie będe, to lepiej jest zostawić oryginalną rure z tłumikim i dalej puścić nową rure do stożka niż od przepustnicy prowadzić nowy dolot. Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2012-01-22, 13:22

Zgodzę się co do tłumika szmerów, ja u siebie zdemontowałem i zaślepiłem zaślepka o odpowiedniej średnicy, efekt taki że przy 3 tyś jedyne co wzrosło to poziom hałasu i faktycznie czuć było spadek mocy.

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2012-01-22, 14:21

Co do odm i gdzie ją wpiąć to polecam: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.

I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2012-12-15, 08:48

podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-12-15, 12:41

Ad@mus pisze:podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Poczytaj mój temat Mas N16 i jak coś pytaj - przez ostatnie lata przerobiłem większość dostępnych opcji dla QG18DE 8-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2012-12-16, 21:46

to jeszcze takie pytanie
tansza simota czy drozsza fujita?? a moze KN??
jaki stozek juz mieliscie i jakie opinie na ich temat macie??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-12-16, 22:00

Ad@mus,
Fujita :) Z tego co wiem to opracowana przez Kultową firmę Apexi
Osobiście mam i polecam ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2012-12-16, 22:39

w czym się ta jakoś czuje?? ma wiekszy luz przeplywu?? lepsze filtrowanie?? czy ogólem idzie o jakość namacalną??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2012-12-17, 09:02

Ja tam na simote nie narzekam,jeżdzę od ponad roku w różnych samochodach i wszystko z nią ok a i cena przystępna ;-)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-12-17, 11:32

Fujita ma ,moim zdaniem, najlepszy stosunek ceny do jakości. Cechuje się łatwością w konserwacji a co za tym idzie - będzie spełniał swoją rolę dłużej niż filtry z niższej półki.
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.

Wszystko zależy od kieszeni :)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2012-12-17, 11:46

80zł za Simotę a 250zl za Fujitę to różnica jest znaczna a i na Simotę nie narzekałem :)
Inna sprawą jest, że Fujita pod maską brzmi dumniej ;) Tak czy inaczej polecam Simotę. Stosunek jakość/cena na wysokim poziomie.

pzdr
rz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-12-17, 18:51

Simota jest suchym filtrem jak fujita?

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2012-12-17, 19:45

simote trzeba oliwić

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2012-12-18, 21:52

o takie opinie mi chodzilo:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2012-12-18, 23:44

Ja mam w primce simotke i nie narzekam :) Co do jakości jest na prawde spoko w porównaniu do K&N którego użytkowałem w poprzednim aucie.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-04-12, 21:45

Coś od siebie dorzucę do tematu, bo kiedyś szukałem szukałem i znaleźć nie mogłem... Niech będzie dla "potomnych"

U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście :mrgreen: głównie kombinowałem z wyjściem z wtrysku( rant za niski żeby złapać cybantem) dorabiałem blaszki kleiłem silikonem do wstawiania szyb, ostatecznie skończyłem na obudowie monowtrysku od VW golfa :razz: z gumową uszczelką zmniejszającą średnice obudowy czyli coś takiego:
Obrazek

Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.

Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu ;) podejrzewam że, bardziej to kwestia poduszek silnika niż dolotu.

Tak to wygląda teraz

Obrazek

[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą :-/

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-01, 21:04

Troche odkopie temat. Było pisane, że wywalenie tłumika szmerów pogorszy moment.
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-01, 21:11

Zuh w polifcie tłumik jest w nadkolu. Natomiast jeśli chodzi Ci o ten przyczepiany do rury, która idzie od filtra powietrza do przepustnicy to nie wszystkie egzemplarze to miały - jedne tak inne nie.

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-02, 10:47

zuh, a kolektor ssący jest taki sam w obu autach? Bo jak kiedyś porównywałem zdjęcia to wyglądało, że ssący w P11.144 jest inny niż w P11/P11GT.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-01-02, 11:11

A ja się pozwolę podpiąć pod temat z pytaniem o swój dolot. Wygląda na to, że już 4 lata tak śmiga i jest git. Filtr mam wrzucony w nadkole, od spodu poprzez szpary plastików go widać. Dodatkowo jest osłonięty jakąś siatką, zapewne jakimś rain schieldem. Wszyscy polecają zmienić układ dolotu, by filtr był gdzieś pod maską, a z nadkola pociągnąć sam nadmuch, dlatego się pytam, co można zrobić, lub czy warto zmieniać położenie stożka? Wiem, że chyba w zeszłym roku komuś wpadła woda przez tak umiejscowiony dolot i silnik powiedział "pa pa" i tego się trochę obawiam. Jednak staram się wszystkie kałuże omijać :mrgreen:
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”