Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Budujemy dolot.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-05, 10:59

bardzo ciekawa teoria:)
a jak tam wyglada stopien udania w glowicy RR sri 97r??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-05, 11:08

Ad@mus, jak chcesz dobry dol to laduj kolektor wydechowy 4-2-1. 4-1 duzo daje w gornej partii obrotow.

EOT :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-05, 11:17

no i masz misz masz....;p
4-2-1 lepsza gora
4-1 wiecej niuta gorsza gora :lol:
jak to wkoncu jest bo sie gubie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-05, 11:22

4-2-1 na miasto przyrost wyrównany w całym zakresie, 4-1 jest bardziej wyczynowy daje mega kopa w górnej części, ale dół się nie polepszy, a nawet może pogorszyć.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-05, 11:42

Ad@mus, do wszelkich torowych samochodów daje się rónoodległościowy kolektor 4-1 żeby polepszyć jak najbardziej górny zakres obrotów.
4-2-1 jest dobry, ale nie na tory, poprawia głównie środkowy zakres i dolny ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-05, 11:50

macie racje-popyrtałem
4-1 dobra gora
4-2-1 płynne NM
z tym że ja aż takiego mega 4-1 nie mam tylko ten seryjny z p11gt:), wypatroszony z kata :mrgreen: troche trzeba wziąć pod lupe ten 4-1:)

mam tez avensis 2l 3s-fe i jest tam 4-1, i jakos na NM narzekać nie moge a dokręca też silnik do odcięcia :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-05, 14:16

Gdzie Wy macie 4-1 w P11GT ?? Ja miałem żeliwny 4-2-1 z jednym katem przed tłumikiem środkowym. Swoją drogą na sprzedaż :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-05, 15:11

pojde jeszcze sobie go poogladac, 4mies na niego nie patrzylem, ale wydaje mi sie ze jest 4-1
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-05, 15:40

Ad@mus P11GT ma bardzo krótkie 4-2-1 w porównaniu do P10
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-07, 12:04

Mój plan na ten rok względem dolotu to:

1.Uszczelki atermiczne pod kolektor i przepustnicę, bo moje już są cienkie jak papier i wątpię, że spełniają swoją rolę
2.Jeszcze bardziej rozwiercić kolektor, powiększyć komorę
3.Powiększyć przepustnicę, chyba że dozbieram na jakiś komp to przepustnicę z alfy romeo ]:->
4.Cały układ od przepustnicy do filtra owinąć matą stosowaną w klimatyzacjach
5.Zrobić nadmuch na filtr z hydroshieldem, nie chce zaś wylewać wody z cylindrów :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-07, 12:07

Arias, czy powiekszajac kolektor i przepustnice, trzeba calosc stroic?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-07, 12:14

Z tego co wiem, to seryjny komp z P11GT/N15GTI (nie wiem jak inne) jest w stanie ogarnąć wydmuszkę kolektor i przepustnicę rozwierconą do 64mm (czyli tyle ile się da). Włożenie większej przepustnicy, tj z alfy romeo 3.0 V6 mającą 70mm wiąże się ze strojeniem całości.


A jeszcze takie pytanie mam, bo niektórzy usuwają z komory dolotu kanał z AAC, jakie to może mieć konsekwencje ?? Bo Dało by to trochę pojemności.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2014-01-07, 12:34

Ja zastanawiam się czy może spróbować zastosować coś w stylu bost bottle, osoby które bawiły się lub nadal bawią w modowanie sqterów, wiedzą o czym piszę.

co do zasady działania podobna do opisywanej puszki (tłumik szmerów ssania) z tą różnicą że jest bardziej dynamiczne objętość komory się zmienia w momencie zapotrzebowania na dodatkowe powietrze czyli w momencie nagłego wciśnięcia pedału gazu, gdyż powietrze jest niejako wciskane a nie zasysane, nie powstanie podciśnienie w tej puszce.

Oczywiście układ należało by zbudować odpowiednio o większej pojemności.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-07, 13:20 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 2 razy.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-07, 13:11

BaSsGrU pisze:wiedzą o czym piszę.
Wiem :>
Wiele razy chciałem to montować do mojego skuter, ale zrobił to znajomy.
Ja nie czułem różnicy w jego skuterze, a on chyba czuł mocne placebo :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-07, 20:24

kolejny pomysl na ktory wpadlem w drodze z pracy to wiekszy filtr - wkladka
wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
wiec mozna by dostosowac jakas wieksza puche z innego auta, do niej kupic dedyk KN czy simoty i zeswapowac pod maske, do glowy wpalda mi pucha z jakiegosc v6, trza by tylko poszukac jaki model ma duzy filter
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-01-07, 20:32

Ad@mus, najlepiej byłoby przerobić cały dolot od samego kolektora - zrobić innego airboxa -coś na zasadzie kolektorów z SR20 .. Sunniak ma taki kolektor właśnie od sr20 przerobiony pod GA16 - do tego dodać szeroką rurę dolotu lub parówę ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-07, 20:49

scubzik, po co przerabiać jak można wrzucić kolektor od Sentry lub Sereny GA16 NVCS? :))


PS.
Może taki dolot? xD
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-01-07, 20:50

no można .. chodzi o zwiększenie pojemności .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-07, 20:52

scubzik, na bank mają większą pojemność niż te z 'erłopejskiego' GA16 ;))

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-01-08, 10:50

Tak, tak .. nie polemizuję .. ale jak się ma pojemność z "sentry-sereny" do tej z kolektora sr20? Jeśli nie ma różnicy .. to faktycznie .. po co "przepłacać" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-09, 10:02

Ad@mus pisze:wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
Przecież tak działa stożek w tym przypadku co napomknąłeś ;p gdzieś czytałem cały temat, gdzie do samochodu został zamontowany filtr powietrza od skody 105 (podłużny w kształcie rury) i do tego zbudowane mocowanie z grubej blachy i długich śrub. Miał większą powierzchnię niż płaski prostokątny więc spełniał założenie i kosztował sporo mniej niż oryginalny (a już o stożku nie wspomnę) więc był wymieniany tak jak zwykly.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-09, 10:32

Wiooreck w zasadzie od Patrola K160 można przeszczep zrobić :D Tam też jest filtr powietrza taki po byku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-09, 18:37

Z tym, że w k160 chyba jest filtr płaski okrągły (jak w polonezie czy dużym fiacie nad gaźnikiem). Policzyłem tak na szybko, to wychodzi że pole powierzchni filtra z przytoczonej przeze mnie skody jest niewiele większe od primery. Natomiast filtr z patrola y60 2.8 TD jest 2.6 razy większy od oryginalnego z p11 :-o to ten by się nadał :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-09, 19:33

U mojego wujka w K160 jest walcowaty filtr powietrza.
Wiooreck co do powierzchni filtra to weź pod uwagę jeszcze to, że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika. Co więcej diesel lubi mieć nadmiar powietrza :D No i jeszcze dochodzi wydajność turbiny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-09, 21:27

janusz pisze:że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika
To owszem, ale jedynie w wolnossących jednostkach. W turbo, to najlepiej jakby żednych oporów nie było ani przed czyli w dolocie, ani za czyli w wydechu :D

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-10, 13:04

Dzisiaj pod maskę wleciał Kit K&N dedykowany do Almery N16 1.8.
Jest taki sam jak dla Primery, tylko rura do odkurzacza jest zakończona gumowym ssakiem.
Filtr zmieniałem głównie po to, aby po nagrzaniu komory silnika, silnik nie słabł.

Tak na szybko, to oczywiście dźwięk silnika zmienił się na plus,
ale nie jest też zbyt głośno. Nie miałem okazji dogrzać dobrze silnika,
więc nie wiem jak będzie się zachowywać w wysokich temperaturach.
Póki co wrażenia pozytywne :). Skoro dolot jako tako odetkany,
to teraz trzeba się zająć EGRem i wydechem, a właściwie katalizatorami :)

Później wrzucę zdjęcie jak to wygląda, bo nie miałem telefonu przy tyłku jak wrzucałem fanty pod maskę.

Pozdro

EDIT:
Tak to wygląda
Obrazek

Stożek jest wsparty płaskownikiem i wkręcony w otwór po ori puszce.
Muszę jeszcze tylko doprowadzić zimne powietrze, bo na razie jest kręta droga.
Reakcja na gaz zdecydowanie lepsza i w końcu czuć jakiś ciąg powyżej 4k rpm.

Awatar użytkownika
Sebastian2991
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2013-06-30, 09:38
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: Sebastian2991 » 2014-01-11, 14:09

ale skoro nie jest jakoś odizolowany od silnika, to przy dużym nagrzaniu jest duże prawdopodobienstwo, że ten stożek absorbuje ciepło co nie jest dobre. Musiał byś dorobić CAI, żeby to miało ręce i nogi.


BTW ile dałeś za kit ? może być na PW
Nissan Almera N16 QG18DE <3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 14:14

Cesiu111 w lecie, jak się stoi w korku to temperatura zasysanego powietrza dochodzi lekką ręką do 60st. Nawet jak jedziesz to powietrze najpierw przechodzi przez chłodnicę, ogrzewa się i znajduje się dalej pod maską - już ogrzane. Później to ogrzane powietrze jest zasysane....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-11, 15:32

Mój dolocik na fotkach. Po kolei, uszczelka termo z teflonu, wywalone grzanie przepustnicy (czerwona strzałka to wejście lub wyjście wody z krokowca, zaślepiłem gumką odpowietrznika hamulców, pomarańczowa to połączone węże wejścia i wyjścia), potem owinięta gumowa rura (izolacja ma 3 warstwy, alu, pianka, alu + sklejone wszystko taśmą alu), sam przepływomierz niedawno wymieniony więc nie ma jeszcze izolacji, potem puszka, zaizolowana na razie tylko od spodu, potem rura alu 77mm z izolacja, kolanko gumowe z przeniesionym czujnikiem temp. (seryjnie w przepływce, w ten sposób nie grzeje się od silnika i nie oszukuje temperatury, ten jest akurat z almery N16 1.5) i wlot z nadkola, ale nowy, umiejscowiony bliżej przodu auta (dalej od koła i wody, potencjalnie przynajmniej). Wszystko mieści się na styk koło aku i zbiorniczka wyrównawczego.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-11, 16:12

Sebastian2991, to jest wersja beta powiedzmy.
Nie wsadziłem filtra pod maskę tylko po to, żeby buczał,
ale żeby coś pomagał oddychać :roll:

Mam pomysł jak go zabudować i jak będę miał chwilę, to przysiądę i to zrobię ;-),
na razie musiałem wymienić temostat i przy okazji płyn chłodnicy a sesja tuż tuż...

Co do ceny, to nie jest to żadna tajemnica:
lekka używka w dobrym stanie 50&#8364; z wysyłką

janusz, przy gruncie powietrze jest zimniejsze i stamtąd mam zamiar go troszkę nałapać
i puścić rurą kominową pod maskę do obudowanego/oddzielonego stożka.
O ile w korku faktycznie będzie mu niestety ciepło (jest na to jakaś rada?),
to w trakcie jazdy powinien łykać tylko zimnicę :)

Pożyjemy zobaczymy :)

wod2u, otwór na rurę w nadkolu musiałeś rozwiercić, nie?
Bo u mnie ten otwór ma rozmiar mysiej norki :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”