Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Filtr stozkowy . Jaki wybrać ?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2014-12-21, 22:23

VE Killer ale moment moment, na razie pomińmy przepływkę i przepustnicę, skupmy się na pierwszym "korku" który hamuje powietrze jakim jest filtr.

Ad@mus nie, duży filtr z racji objętości będzie przepuszczał więcej powietrza, ale nie szybciej, a tutaj chodzi o prędkość. (za mały oczywiście przytka dolot, ale to pomijam)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-21, 22:40

Jastrząb pisze:VE Killer ale moment moment, na razie pomińmy przepływkę i przepustnicę, skupmy się na pierwszym "korku" który hamuje powietrze jakim jest filtr.

Ad@mus nie, duży filtr z racji objętości będzie przepuszczał więcej powietrza, ale nie szybciej, a tutaj chodzi o prędkość. (za mały oczywiście przytka dolot, ale to pomijam)
na jakiej podstawie twierdzisz ze filtr hamuje ??? prosze shamować ten sam samochód z filtrem i bez filtra i porównać wyniki. wtedy możemy podyskutować czy faktycznie filtr jest takim korkiem że przepływkę i przepustnicę można pominać
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-21, 22:42

Jastrząb, jesli powierzchnia bedzie wieksza to masa powietrza przenika przez wieksza powierzchnie wiec porownujac dwa te same materialy filtrujace i dwie powierzchnie to logiczne jest ze ten wiekszy bedzie szybciej dostarczal powietrze do ukladu. Gdyby tak nie bylo to filtry nie byly by liczone tylko uniwersalne do kazdego wozu-racja?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-12-22, 14:06

Ad@mus, im większa powierzchnia przepływu, tym więcej powietrza można przepuścić przy tej samej jego prędkości przepływu.

VE Killer, masz rację, gdy układ sterowania wyposażony jest w przepływkę, to choćby nie wiadomo jak się starał, samą powierzchnią przepływu się nic nie zdziała. Ale w aucie, w którym np jest tylko czujnik temperatury powietrza (który nie mierzy bezpośrednio masy przepływającego powietrza), większy filtr da pewne rezultaty.

Nie należy zapominać, że różne materiały mają jeszcze różne współczynniki przepuszczalności, więc to również ma wpływ na całą sprawę.

Aby oszukać przepływkę, można byłoby przepływającą masę powietrza przyspieszyć. W jaki sposób?
Na chłopski rozum, aby tyle samo ludzi przeszło przez węższe drzwi, muszą oni przechodzić szybciej.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-22, 14:53

Wiooreck pisze:Na chłopski rozum, aby tyle samo ludzi przeszło przez węższe drzwi, muszą oni przechodzić szybciej.
Wiooreck, turrrrrrrbooooooooooooooo :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-12-22, 15:36

Trochę offtop ale...
Kiedyś czytałem o ciekawym sposobie wykrywania niedoskonałości dolotu dla silnika wolnossącego: montujemy wakuometr, czy tam jakikolwiek miernik podciśnienia i wrzucamy w dolot (robiąc dziurki), w różnych miejscach (początek, puszka przed filtrem, puszka za filtrem, za przepływką) i jazda na drogę. Przy różnych obciążeniach notujemy wykryte podciśnienie (=zmniejszenie przepływu). Tam, gdzie jest największe mamy pole manewru do poprawy.
Tu jest opis dla Lexusa IS300, gość tym sposobem zmierzył, że największe restrykcje dolotu wprowadza w tym aucie wąska rura doprowadzająca powietrze do puszki i przepływka, seryjny filtr dawał minimalne opory:
http://www.tuneruniversity.com/blog/201 ... ect-lexus/

Czyli może być tak, że mając seryjny dolot mamy podobne restrykcje (tłumiki szmerów i inne zwężki) jeszcze przed seryjnym filtrem. Wywalamy seryjną puszkę, dajemy stożek przez co jedynymi restrykcjami, które zostają są te na nowym filtrze. Generalnie pomijając temperaturę pod maską jest (lub może być) profit.
Ale z opisu powyżej wychodzi, że podobne efekty dałoby się osiągnąć na seryjnym filtrze przez poprawę napełnienia seryjnej puszki (szerszy kanał, brak tłumików i innych zwężek). Także co kto lubi.
W sumie da się zrobić prosty test, wystarczy wpiąć się w przewód między przepływką a przepustnicą, podłączyć wakuometr, zmierzyć całkowite podciśnienie. Następnie wrzucić stożek, znowu zmierzyć. Jak jest mniejsze, to powinien być zysk.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2014-12-22, 17:38

VE Killer zapraszam do lektury, są to podsawy odnośnie filtracji -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_powi ... echnika%29 (każdy filtr stawia opór)

pominąłem przepływkę i przepustnicę ze względu że są to jedne z elementów w układzie dolotowym która powoduje zwolnienie/zawirowanie przepływającej masy powietrza. Jeszcze raz zacznijmy od początku, czyli od puzzla układanki który jest elementem wejściowym układu dolotowego. Skupmy się na 1rwszej rzeczy która jest najłatwiejsza do ogarnięcia.

Ad@mus fitry są uniwersalne, to bez dwóch zdań. Oczywiście parametry filtra są zależne od rodzaju silnika i jego pojemności, ale też od miejsca montażu i wymaganej skuteczności filtracji.
Przykładem może być filtr do Almery GTi SR20DE który pasuje do Maximy 3.0 V6 , Subaru impreza 2.0i czy Sunny N14 z 2.0Diesel i jeszcze paru innych.

Silnik ma jakieś określone zapotrzebowanie na powietrze (skok i średnica tłoka, średnica kanałów dolotowe/wylotowe w głowicy, dawka paliwa) parametrów jest full, to co jest seryjnie, to jest zawsze kompromis -> wydajność -> koszty produkcji -> optymalizacja . Jedynie co możemy zrobić we własnym zakresie to poprawić fabrykę.

Powierzchnię filtra możemy zwiększać i faktycznie do pewnego momentu da to jakiś efekt ale po przekroczeniu pewnej granicy zapotrzebowania silnika na tlen, dalsze zwiększanie nie będzie miało żadnego wpływu (to jest właśnie kompromis -> wielkości filtra -> jego "nominalnym natężeniem przepływu powietrza" a zapotrzebowaniem silnika).

Nie wnikajmy za daleko ponieważ ten temat jest tak rozbudowany że można pisać i pisać.

Teraz siedząc i szperając w necie, książkach odnośnie mechaniki gazów, mam takie swoje przemyślenia odnośnie filtra jaki ja bym zastosował, trzeba zrobić projekt i pojechać na hamkę.
Ad@mus bez zwiększenia powierzchni filtracji się nie obędzie to fakt, ale przesadzając zmniejszy się prędkość początkowa cząstek powietrza która będzie tuż za filtrem, silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.

VE Killer na modyfikację przepływki, przepustnicy oraz kanałów ssących przyjdzie jeszcze czas ;-)

Pozdro all :->
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-22, 18:16

Jastrząb pisze:silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.
i to jest ciekawe zagadnienie, Jim Wolf ma w ofercie filtr który nazywa się POP Charger, ma za materialem filtracyjnym cos co przypomina bass reflex, na tychpopchargerach ladne cyferki za wielka woda wychodzą

chodzi dokładnie o taki trik:
Obrazek
co prawd kt pod jakas fałkę ale foto jest poglądowe, JWT wspominanawet o ciąganiu filtra z grzyba w sportach motorowych :o
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-22, 18:23

Jastrząb pisze:Teraz siedząc i szperając w necie, książkach odnośnie mechaniki gazów, mam takie swoje przemyślenia odnośnie filtra jaki ja bym zastosował, trzeba zrobić projekt i pojechać na hamkę.
i to jest podstawa jak dla mnie .. wiesz doskonale ze teoria nie zawsze sprawdza sie w praktyce.
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-04-01, 12:18

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-04-01, 18:46

a czy Apexi nie ma zawsze adaptera do kompletu ?? Po nim nałatwiej poznać czy ori czy nie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2015-04-01, 20:55

pierwsze słyszę żeby adapter był do filtra
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-04-01, 21:06

"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-04-02, 06:41

No ale pokazałeś dedykowane do konkretnych samochodów a szukając po numerze to też nie ma adaptera. Podróbki na alledrgo właśnie mają adapter.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-04-02, 08:30

PrzeRuSco, kup wkladke
jeśli stożek to nie ma znaczenia mysle czy firmowy czy nie, ma być duzy i luzny, ale bez separacji od cieplego silnika nie da nic poza rykiem bawoła
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-04-02, 09:32

No dobra to teraz który:
- http://allegro.pl/filtr-pipercross-prim ... 12589.html
- http://allegro.pl/filtr-kn-nissan-350z- ... 55357.html

Pipercross jest chyba suchy a K&N mokry? No i cena tego pipercross'a trochę mała bo na ebay około 50$

edit
Według http://www.autolab.pl/artykuly/filtry-s ... art-7.html pipercross też jest oliwiony.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2015-04-02, 15:29

PrzeRuSco jeżeli chcesz mieć pewność że pipercorss to oryginał to kup go w Inter Carsie, mają w ofercie, u mnie siedzi taki pipercross panelowy. Już raz myłem, jest git, nic się nie rozpada a za nim na przepływce nie zbiera się dużo pyłu.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-04-02, 15:42

Ja kupowałem Apexi panelowy w USA, 120zł wychodzi + przesyłka ofc. Nie czuć go za bardzo (może jak wymienię na zwykły to poczuję jakąś utratę mocy?). Ale on nie nadaje się do czyszczenia, 25tys. km i kosz.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-04-02, 18:35

Dzięki Jastrząb, , właśnie znalazłem piperscross i K&N w intercarsie i nawet taniej wyjdzie niż na allego
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-04-04, 13:25

Ja mam hamerykańską replikę tego:
http://allegro.pl/wyprzedaz-zestaw-dolo ... 76103.html

Ja za swojego dałem niecałe 200zł i jest marki APC, to w USA jak nasze Jacky chyba.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”