n14 gti high port czy lowport?:)

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-21, 11:30

To i ja się podepnę, bo szukam takiej rury czarnej elastycznej jak na foto wod2u.
Ona ma 60mm średnicy wew. z obu stron? Wiem, że w P11 z jednej strony ma większą średnicę..

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-11-21, 11:34

W P11.144 z jednej strony jest przepustnica 60mm (+ grubość "rury", obudowy), z drugiej przepływka 77mm (+ grubość plastiku obudowy).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-21, 11:39

No właśnie, a jak to jest w P10? Podobno jest równa.. i takiej rury potrzebuję ;)

Awatar użytkownika
foo
fanatyk nissana
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: KT - Biegun Ciepła

Post autor: foo » 2013-11-21, 12:53

No w końcu po 2 latach, ktoś się zainteresował najtańszym modem dolotu na rynku dla b13 i n14 gti <radocha> Nie wiem, po co ja robię tyle fot w swoich tematach ;) Tak, czy siak, polecam tę gumę.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-11-21, 12:57

Która u mnie leży już 4 miesiąc :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11222
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-21, 12:57

Wtryski z P11.144 nie pasuja do P11 i P10, to są top feed, a w poprzednich modelach były side feed

Awatar użytkownika
foo
fanatyk nissana
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: KT - Biegun Ciepła

Post autor: foo » 2013-11-21, 13:06

@rz
<faja>

@bombel
Hmm, no nie byłbym tego taki pewny, Patogena P11 miała top feed'y... chyba, że coś z kolektorami było modzone wcześniej, no to ok.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11222
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-21, 13:11

GT faktycznie miały top feedy

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-02-04, 16:58

Ale czemu nie pasują? Mocowanie listwy jest inne?
Bo mieścić się mieszczą:
http://www.g20.net/gallery/data/3277/1608TB_1.JPG
http://www.g20.net/gallery/data/3277/1608New_Plenum.JPG
Obrazek Obrazek

Edit: +10KM na kołach z kolektora lowport z P10 w P11.144:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... fold-on-RR

Edit:
Podbijam, potrzebuję info a propo dwóch elementów kolektora low-port z P10:
1. Auxiliary Air Regulator -> http://gspec.com/p-7325-air-regulator-20.aspx
Obrazek
2. Idle Air Contol Valve -> http://gspec.com/p-7298-idle-air-contol ... -iacv.aspx
Obrazek
Zawór wolnych obrotów to chyba sprawa jasna, odpowiada za dostarczanie powietrza przy zamkniętej przepustnicy, natomiast co robi nr 1. z listy?
Z małego researchu w sieci wychodzi mi, że odpowiada za ekstra powietrze w trakcie rozgrzewania silnika (ssanie). Jeżeli dobrze rozumiem w takiej P11.144 obie te funkcje pełni IACV na przepustnicy?

...odpowiem sobie sam, w P11.144 funkcje obu urządzeń spełnia zawór AAC (bypass) pod przepustnicą. Czyli przy swapie kolektora można je wywalić, otwory zaślepić, a wszystko zrealizuje seryjne ECU i seryjna przepustnica :-D
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-02-06, 13:18

a jak robimy z P10 do P11GT to też tak tip top jest czy są jakieś haczyki, ktoś się orientuje?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-06, 17:01

Jeśli z P10 do P11 to krokowy zostaje. Tylko wiązkę do niego
chyba będzie trzeba przedłużyć. A zawór od wolnych usuwamy,
w P11 jest inna przepustnica niż w P10/N14
i to ona reguluje obroty na ssaniu więc poprostu ją zostawiamy.
W P11 jak i P11.144 magistrala wodna z głowicy przechodzi przez kolektor
więc i tu trzeba będzie ją przerobić.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-02-07, 16:45

adam_N14 pisze: W P11 jak i P11.144 magistrala wodna z głowicy przechodzi przez kolektor
więc i tu trzeba będzie ją przerobić.
I tutaj jest moja kolejna rozkmina, bo skoro przez kolektor i tak przepływa płyn chłodniczy, to ile temperatury uda się zbić uszczelkami termo z teflonu?
Mamy tak: głowica (ok 200st?) -> uszczelka -> fragment kolektora z płynem (90st + to, co "złapie" z głowicy) -> uszczelka -> fragment z plenum -> uszczelka -> przepustnica.
Wydaje mi się, że stosując uszczelki teflonowe uda się ograniczyć konwekcję temp. z głowicy na kolektor, chociaż ta część z wtryskami i tak będzie miała przynajmniej 90st (przez płyn). Za to w dalszej części z plenum powinno już być chłodniej, bo kolejna uszczelka ograniczy temp. jeszcze bardziej.

Generalnie kolektor z P10 już u mnie leży, mam plan, żeby zrobić kompleksowo, tzn pełny porting, uszczelki termo, flansza do przepustnicy z .144, przeróbka magistrali, dopasowanie listwy wtryskowej z .144, dopasowanie wszystkich podciśnień, podłączenie oryginalnego EVAP-u, na koniec porting samej przepustnicy, może rozwiercenie jej do tych 64mm (ale to jeszcze do przemyślenia). Niestety autem jeżdżę na co dzień, więc muszę kupić drugi cały kompletny kolektor ssący z .144 (kolektor + wszystkie podciśnienia, listwa wtryskowa, przepustnica, tanio nie będzie;/) i dopasować sobie wszystko "na stole", a założyć już gotowe.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-06, 20:24

a ja mam ciekawy obrazek:)
Obrazek

pytanie: low port czy hi port ?? :D

wchodzimy w nowsze konstrukcje nie doceniajac tych starszych

drugi obrazek:
Obrazek

na zimę biore łepek z Hiporta na stolik :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-06, 21:10

Ten obrazek gdzieś tu juz był
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

karpiu
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2012-12-16, 18:38
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: karpiu » 2014-08-07, 15:40

Ad@mus pisze:a ja mam ciekawy obrazek:)
Obrazek

pytanie: low port czy hi port ?? :D

wchodzimy w nowsze konstrukcje nie doceniajac tych starszych

drugi obrazek:
Obrazek

na zimę biore łepek z Hiporta na stolik :D
Rysunek 16VE rozumiem, że tyczy się też SR20VE?

Edit: Tyczy się :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-07, 15:59

tego nie wiem :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 17:10

jeśli DE to tylko High port ;)
XXX

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-10-12, 20:17

VE Killer, dlaczego?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-12, 20:46

rz, kilka postow wyzej podlaczylem grafiki ktore mniej wiecej tlumaczy temat:)
pozatym kolektor ssacy z hiporta jest bardziej epicki:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 20:52

padła odpowiedź ;)
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-12, 22:07

a ja proszę o dowody w postaci wykresów,a nie teorii
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-12, 22:22

Arias, zawsze zaczyna sie od teori, a ona brzmi:
-im lepsze przepłukanie cylindra tym większa jest jego wydajność
-im większa pojemnosc kanałów ssacych tym wiecej powietrza i paliwa w komorze w jednym takcie (teoretycznie jesli zwiekszy sie pojemnosc kanalow ssacych o 50% to w jednym takcie cylinder powinien dostac o 50% wiecej powietrza, którego można o 50% wzbogacić dawką paliwa) teoretycznie bo wiecej do cylindra nie wejdzie niż wynosi jego pojemność
-HIGHport nie ma kanałów olejowych w przekroju kanału ssacego=większa możliwość portingu
-kształt kanału ssacego:
http://www.supercars.net/gallery/132464/1737/899607.jpg
jest prosty jak cep, więc droga mieszanki jest mniej restrykcyjna niż w Lowporcie
-seryjne kanały w HP są o 1.9cm2 większe niż w LP=w porównaniu OEM "porting4free"

teoretyzować można długo, dlaczego nissan zrezygnował z tych głowic? pewnie jakieś eko bzdety, ja już jakiś czas temu zaczołem myslec o tej czapce, ale z racji ze moja czapka byla juz po kuracji odmladzajacej tak to zlozylem i... żałuję

Foo w tym temacie pewnie tez swoje powie:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-12, 22:43

Ciekawe, że amerykanie wszędzie piszą, że lepsze wyniki uzyskują na low-portach:
http://www.sr20-forum.com/turbo/39016-l ... -port.html
Yes, there is. snickers AKA Charles did flow tests on both heads, Gti-R head, low port head, and high port head, stock and all. The low port flows more than the high port and the Gti-R head flows more than the other two.

Think about this for a second, please.

The low port and the high port have different intake cams. (With the low port cam being less aggressive) YET, they both make the same amount of horsepower.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-13, 08:51

wod2u, oni piszą o kręceniu powyżej 8000rpm, nie dziwie się ze narzekają na HP gdzie jeśli nie zastosuje się odpowiedniego mody poleca Ygreki raz dwa :)

pytanie brzmi co by było gdyby taki HP miał rolki jak LP? :) potrafil by zakrecic powyżej 8000rpm(po odblokowaniu kompa) a dodatkowo mialby wszystkie atuty wyżej wymienione przezemnie :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-04-05, 07:56

Ad@mus pisze:na zimę biore łepek z Hiporta na stolik
zima minęła... mamy wiosnę... jak tam postępy w pracach nad głowocą?
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”