Strona 1 z 1

Jaki stożek kupić do naszych aut ?

: 2010-11-22, 12:47
autor: Wolfshade
Od pewnego czasu zastanawiam się nad zmianą sportowej wkładki K&N na stożek. Myślę głównie o trzech markach K&N (bawełna - olejek), Fujita (bawełna – suchy) oraz Pipercross (gąbka z olejkiem). Interesuje mnie jakie przyrosty one generują, jak wygląda sprawa filtracji oraz ich czyszczenie. Może ktoś z was miał okazję testować te filtry i macie wyrobione już zdanie o tych produktach.


Pozdrawiam,
Wolfshade :)

: 2010-11-22, 12:51
autor: Ryba
Moim zdaniem najbardziej popularny jest Fujita (bawełna – suchy) Jest praktycznie bezobsługowy. Od czasu do czasu go przedmuchasz i gitara :D

: 2010-11-22, 13:22
autor: Pawel18PL
Ja mam K&N i też jest praktycznie bezobsługowy, raz na 10tys. piorę i naoliwiam.

: 2010-11-22, 16:27
autor: Wolfshade
Może Was zaciekawi... znalazłem test stożków zrobiony przez klubowicza miśków eclipse.

http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/

testowane filtry to
1. Simota
2. KingDragon
3. K&N
4. Wiekszy K&N
5. Pipercross

szkoda, że jeszcze Fujity nie sprawdził :)

: 2010-11-22, 18:04
autor: bombel
BIerz Fujitę. Przyrostów bym się nie spodziewał wielkich, ale przy długim dolocie komuś doszło 5 KM

: 2010-11-22, 21:18
autor: bodek
Przedmuchiwanie Fujity to zabójstwo dla filtra i nieciekawa sprawa dla silnika. Fujita (filtr bezolejowy) jest owleczona bardziej spleciona warstwą bawełny co by poprawić filtrowanie. Przedmuchiwanie powoduje powstawanie prześwitów w bawełnie. To samo tyczy się filtrów mokrych ale tam mamy jeszcze olej wyłapujący kurz i piasek.

: 2010-11-22, 21:41
autor: bombel
Ja Fujite polewam mydłem w stożku, potem wkładam w ciepła wode i obracam w prawo i lewo. Po takim zabiegu czysciutki jak łza :)

: 2010-11-23, 23:14
autor: Wolfshade
hej :)

Wielkie dzięki za opnie :) a stosował ktoś z Was albo znajomych stożki firmy Pipercross ? opinie mają dobre a i w testach też ładnie wypadają.

: 2010-11-24, 12:17
autor: Mishi
HeY

A skoro już jesteśmy przy temacie stożków to czy jest jakaś różnica w przyroście mocy stożków z wektorem i bez wektora? Jak to się przekłada na ich możliwości? Czy jest to może bez różnicy?

Pozdrawiam

Mishi

: 2010-11-24, 16:39
autor: zdanek
Może ktoś ma stożek HKS grzybka? Jak on się spisuje?

: 2010-11-24, 16:45
autor: Ryba
tego typu stożki zakładane są raczej pod turbo a nie w zwykłych jednostkach. Po za tym koszt takiego filra powietrza to od 300 w górę

: 2010-11-25, 20:30
autor: NadiR
Również polecam Fujitę lub Green. Lepszy jest już tylko Apexi.
Taniej ciut to JR np. też gut.

: 2010-11-25, 21:52
autor: Ali-En
zdanek pisze:Może ktoś ma stożek HKS grzybka? Jak on się spisuje?
Podobno strasznie zasyfia silnik.

: 2010-11-25, 23:37
autor: Pawel18PL
Też mi się obiło o uszy, że te grzybki to jedynie odfiltrowują żwir ;)

: 2010-11-26, 01:02
autor: MacGayver
Też mi się obiło o uszy, że te grzybki to jedynie odfiltrowują żwir ;)
gdzieś widziałem właśnie testy grzybków i gaza która była podłożona po wew stronie już za filtrem była cała czarna od syfu który się dostał przez filtr

: 2010-11-26, 21:39
autor: xtomek
ruda chwali sobie JR-a. Bedziesz miał problem z wyborem :-P

: 2010-11-26, 23:10
autor: Wolfshade
xtomek pisze:ruda chwali sobie JR-a. Bedziesz miał problem z wyborem :-P

hehe, żebyś wiedział że będę miał problem, ale daję sobie czas na zastanowienie ;)


pozdrawiam,
Wolfshade

: 2010-12-07, 12:07
autor: zdanek
I jaki padł wybór? U mnie pod choinką znajdzie się najprawdopodobniej fujita 4,5;)

: 2010-12-07, 17:07
autor: Wolfshade
zdanek, coś czuję, że też padnie na Fujite :)


pozdrawiam :)

: 2010-12-07, 19:46
autor: Jacob_300zx
Ja z wlasnego doswiadczenia zachwalam JWT Pop charger

http://www.jimwolftechnology.com/customer_results.asp
http://www.youtube.com/watch?v=MOLHLR8gBao tu masz na YT opisane co ma pod maska ;) polecam JWT !!

: 2011-02-22, 14:02
autor: sebabp
Mam Fujitę od października, polecam.
Wcześniej był stożek AOMA 1 sezon. Jakby ktoś chciał to piszcie na PW.

: 2011-05-23, 17:31
autor: zdanek
z ciekawości pytam, widział z was ktoś ten zestaw? średnica montażowa stożka większa jak na 'parówę' w hondach :mrgreen:

http://allegro.pl/dolot-simota-nissan-2 ... 99369.html

: 2013-02-19, 09:24
autor: dizel
No dobrze, to ja odgrzeje kotleta :)
Zastanawiam się nad montażem filtra do swojej almery n16 (1,5 - 90 km) i tu rodzi się pytanie wkładka czy stożek?
Zastanawiam się nad stożkiem firmy Simota w obudowie, ewentualnie nad wkładką K&N lub JR FILTERS, co się lepiej sprawdzi przy instalacji gazowej i raczej miejskim cyklu jazdy. Z marszu powiem, że zależy mi na poprawie osiągów (elastyczność), a nie na dźwięku - jak to niektórzy montują stożki bo fajnie buczy ;)
Mam już pewne doświadczenie z wkładkami K&N ale tylko w dizlach :D i powiem że jest mega poprawa moim zdaniem. W clio 1,5 dci (65 KM) i aktualnie w citroenie c2 1,4hdi (68 KM) turbo wcześniej wstaje (seria filtr 1,600 - 1700 z wkładką K&N 1200 - 1300) i jest duża poprawa elastyczności w dolnym zakresie obrotów i mniejszy spadek mocy przy wyższych.
Teraz pytanie do was obeznanych w temacie, poradźcie tylko bez szału bo rajdówki z tego nie zbuduje ;)

: 2013-02-19, 09:31
autor: DubSon
dizel pisze:ależy mi na poprawie osiągów (elastyczność), a nie na dźwięku
Wkładka. Jeśli chodzi o stożki, to dają radę przy sporo większych mocach ;)

: 2013-02-19, 09:36
autor: dizel
Tak właśnie myślałem, w mojej staruchnej cordobie stożek zabierał dużo w dolnym zakresie. Tylko co wybrać i JR i K&N mogę mieć niemalże w tej samej cenie co polecacie ??

: 2013-02-19, 10:16
autor: DubSon
azorek ma w Patrolu (2.8TD) i w Mazdzie (1.6benzyna) K&N o ile się nie mylę - nic więcej nie jest zmodowane więc może zapytaj czy warto było ;)

: 2013-02-19, 11:58
autor: dizel
dzięki zapytam na pewno :)

: 2013-02-19, 14:06
autor: Drejk
A jak się ma stożek do diesla i czy ma to jakikolwiek sens ??? :->

: 2013-02-20, 07:32
autor: dizel
Drejk pisze:A jak się ma stożek do diesla i czy ma to jakikolwiek sens ??? :->
Z mojego doświadczenia wiem że raczej nie ma to większego sensu. Eksperymentowałem ze stożkiem w dieslu (renault Clio 1,5 dci) i efekty byłe podobne do instalacji stożka w wolnossącej benzynie. Auto straciło dużo na elastyczności w dolnym zakresie obrotów, a budziło się wtedy kiedy w dieslu powinna opadać moc. Więc troszke zaprzeczenie samej istoty silnika diesla (elastyczność od samego dołu) Poza tym generował ogromny hałas i dudnienie. Pewnie wykonany profesjonalnie dolot oparty na stożku w powiązaniu z dobrym wydechem i strojeniem na hamowni pozwoliłby na osiągnięcie przyrostów (podobnie zresztą w wolnossących benzynach), jednak do miasta do diesla i jak na to wychodzi do benzyny również najlepiej sprawdza się wkładka. Jest wygodna bo wkładamy ją w seryjną puszkę, w związku z czym w i tak ciasnych komorach w nowych autach nie musimy kombinować gdzie stożek umieścić, jak go odizolować termicznie i najważniejsze którędy poprowadzić dolot zimnego powietrza. W przypadku wkładki możemy się pokusić o lekka modyfikację dolotu zimnego powietrza.
O losie jak ktoś to przeczyta to gratuluje, chyba się rozpisałem ;-)