Strona 1 z 1
Zwiększenie średnicy przepustnicy ??
: 2010-09-22, 09:12
autor: SnepooN
gdzieś kiedyś wyczytałem, że w sr20de można rozwiercić przepustnice do 64mm bez ingerencji w komputer. Mam możliwość profi przerobienia mojej przepustnicy tylko tu pytanie czy jest sens robić takiego moda. Jeśli ktoś kiedyś coś takiego robił to jakies porady mile widziane

: 2010-09-22, 13:04
autor: Adams
nie wiem jak w de ale w det wieksza przepustnica bez strojenia potrafi popsuc przebieg i wartosc momentu i mocy (udowodnione na hamowni).
: 2010-09-22, 13:17
autor: NadiR
W GA16DE to daję moc jeśli się założy przepustnicę z P11 2.0 np., ale trzeba już stroić np. ECU Majstrem lub SMT6.
Co do 2.0 to Coobcio się zajmuje modzeniem przepustnic więc pisz do niego.
: 2010-10-08, 21:36
autor: lukasgt
nie wiem jak z poprawą wartości mocy i momentu,ale reakcja na gaz zdecydowanie się poprawi no i dzwięk bardziej rasowy powinien być
: 2010-10-09, 13:35
autor: bodek
Zastanawiałem się czy u siebie nie dać większej przepustnicy albo nie rozwiercić swojej. U Masa w N16 zapodaliśmy większą przepustnicę z Maximy i w połączeniu z innymi modami i strojeniem przyrost to dało.
W N14 GTi razem z przepustnicą przydało by się wymienić przepływkę na szerszą. Przy podmianie na tą z P11 bez strojenia się nie obejdzie. Ogólnie sens jest

: 2010-10-10, 09:47
autor: Coobcio
W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...
Przebiegi poprawiły się następująco:

: 2010-10-10, 11:01
autor: Jarzyn
A nie jest najlepiej po prostu dać cały dolot z P11 GT? Tam przepustnica ma jakieś 70mm, przepływka też sporo większa.
No i kwestia tego, czy dać lowporta z P11 GT, czy zostawić highporta z Sunny GTI, bo wyczytałem, że highport jednak trochę lepszy.
: 2010-10-10, 12:23
autor: NadiR
Coobcio pisze:W moim SR20VE po przerobieniu seryjnej przepustnicy z 60mm na 66mm doszło 6KM i 5Nm - bez żadnego strojenia...
Przebiegi poprawiły się następująco:
Obrazek
Tego momentu to od 2k RPM to tylko pozazdrościć

: 2010-10-10, 14:28
autor: xtomek
Zobaczymy, jak wyjdzie rudzielcowi po modach i po strojeniu.

: 2010-10-25, 08:50
autor: Hiszpan 207
Coobcio, wiesz może z czego wynika ten "dołek" w przebiegu wykresu momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 4500 obr./min?
: 2010-10-28, 22:18
autor: bodek
Taka charakterystyka niższych krzywek na wałku. Budują wysoki i w miarę płaski moment w niskim zakresie obrotowym ale szybko padają. Powyżej 4500 to już wyższe krzywki i krzywe szybują w górę.
: 2010-10-29, 19:41
autor: Hiszpan 207
bodek,
nie rozumiem, przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość. Dlaczego więc dla obrotów 2000-2500 moment jest wyższy niż w zakresie 2500-4500, a potem idzie znowu w górę?
: 2010-10-29, 19:52
autor: Jarzyn
Hiszpan 207 pisze:przecież dla danego wałka, który właśnie siedzi w silniku i jest robiony pomiar krzywki mają cały czas taką samą wielkość.
Hiszpan 207, poczytaj sobie o VVL, nie mają, tu masz na zachętę:
Tak jak pisze
bodek, krzywka na niskie obroty ma po prostu taką charakterystykę, ma być spokojna i ekonomiczna

A później zaczyna się jazda na drugiej krzywce

: 2010-10-29, 20:30
autor: Neptune
Hiszpanowi chyba chodzi bardziej o wałek z sr-ki bez zmiennej fazy. Tam wałki są o tej samej krzywce a mimo to bardziej w p11 niż p10 widać dwa szczyty w NM. Jeden przy 2,5 tys potem dołek i drugi szczyt koło 4,5-5 tys.
Akurat w ja i kolega z Almery GTI nie mamy na dole tego wzgórka. Za to w P11 siostry jest bardzo wyraźny pod 180 nm i spadk przy 3,5 tys do 165-170 nm po czym rośnie do 200nm. W Primerach mamy wałki z wersji GT.
W VVL jest tak jak wyżej koledzy piszą.
: 2010-10-30, 12:54
autor: Coobcio
Hiszpan 207 pisze:Coobcio, wiesz może z czego wynika ten "dołek" w przebiegu wykresu momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 4500 obr./min?
Taka charekterystyka silnika, na skłąd której wchodzi:
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
- kształt kanałów w głowicy
- średnice zaworów
Chodz tu o zjawiska falowe których na których totalnie się nie znam

Fakt że po strojeniu można wyraźnie wyprostować przebieg momętu np. cofnąć zapłon w miejscu gdzie chcemy go zredukować...