Wentylator postojowy układu dolotowego :P
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wentylator postojowy układu dolotowego :P
Wiem brzmi kontrowersyjnie, ale ochłońcie i czytajcie
Problem: Zamula podczas ruszania przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Pomysł: Zaczerpnięty od ziomka z VW Dziura w zderzaku założony wentylator 12V, który załącza się poniżej 10km/h i dmucha powietrze z zewnątrz do komory pod filtrem powietrza. Efekt taki, że na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni. Oczywiście to tylko przypuszczenia. Co o tym myslicie
Problem: Zamula podczas ruszania przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Pomysł: Zaczerpnięty od ziomka z VW Dziura w zderzaku założony wentylator 12V, który załącza się poniżej 10km/h i dmucha powietrze z zewnątrz do komory pod filtrem powietrza. Efekt taki, że na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni. Oczywiście to tylko przypuszczenia. Co o tym myslicie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Lepiej jakby te 35stopni zasysałArias pisze:na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Właśnie, ale jak ma je na postoju zasysać Miałem rurę od dziury po halogenie do filtra i nic to nie dało, zamulał przy ruszaniu tak jak teraz...
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus pisze:Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów
ale zobacz ile to roboty a wystarczy zwykły wentylatorek jestem ciekaw mimo wszystko czy ktoś wykonał pomiar temperatury w dolocie z wentylatorkiem i bez niego:))
XXX
Ad@mus,
1.Maski podnosił nie będę, prędze zrobię wyloty powietrza w masce.
2.Filtr mam w aluminiowej obudowie, schowany za akumulatorem, skierowany wlotem na dziurę po tłumiku szmerów.
3.W moim temacie widać, jak jest odizolowany dolot
4.Mam uszczelkę termiczną między kolektorem, a głowicą.
5.już dawno nie mam grzania tb
6.miałem to, załapałem 4,5 litra wody
7.Kolektor jest owinięty bandażem do dwururki.
VE Killer, nikt tego nie robił, to tylko taki pomysł znajomka, wsadził to do VW, ale jego odczucia są dla mnie mało miarodajne, a za daleko mieszka, żebym sam mógł testować.
1.Maski podnosił nie będę, prędze zrobię wyloty powietrza w masce.
2.Filtr mam w aluminiowej obudowie, schowany za akumulatorem, skierowany wlotem na dziurę po tłumiku szmerów.
3.W moim temacie widać, jak jest odizolowany dolot
4.Mam uszczelkę termiczną między kolektorem, a głowicą.
5.już dawno nie mam grzania tb
6.miałem to, załapałem 4,5 litra wody
7.Kolektor jest owinięty bandażem do dwururki.
VE Killer, nikt tego nie robił, to tylko taki pomysł znajomka, wsadził to do VW, ale jego odczucia są dla mnie mało miarodajne, a za daleko mieszka, żebym sam mógł testować.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to dlaczego nie jeżdzisz tak na codzień i wogóle dlaczego nikt tak nie jeżdzi skoro jest przyrost nie widziałem na 1/4 jeszcze żeby ktos leciał bez maski:))vixo pisze:Opory to może jakby się leciało z 200++km/h parę razy zdarzyło mi się bez maski jechać i tylko na plus czułem
[ Dodano: 2015-07-23, 19:29 ]
dobrze moze jednak odbiegamy od tematu tą dywagacją o tym czy z maską lepiej czy gorzej.
wracajac do wentylatora wydaje mi sie że taki wentylator raczej nic nie zmieni.
XXX
sprawdzałes jaki w tym momencie jest AFR?? masz jakiegos DET-a albo coś w tym stylu? moze trzeba zamieszać w mapie paliwa wzgledem temperatury powietrza zasysanego. jednak oczywista rzeczą jest że im cieplej tym mniejsza ilość tlenu w zasysanym powietrzu i samochód zawsze bedzie jechał gorzej niż np w zimie czy chociazdy w czasie deszczu. podobnie jak w wysoko w górach bedzie gorzej niż na poziomie morza. fizyki nie oszukaszArias pisze:To jak zniwelować laga przy ruszaniu
[ Dodano: 2015-07-23, 20:42 ]
ile robisz na ćwiartkę bez maski?vixo pisze:Jak jeżdżę ćwiartki to bez maski
XXX
Z zamulaniem raczej się wentylatorkiem nie poradzi. Gdzie był taki test elektrycznego wiatraczka ale on chyba w dolocie siedział
Średnio 13s
Średnio 13s
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Ja tez jezdzilem bez maski ;P wiadomo , ze opory sa wieksze , ale to nie sa dragstery. Co do wentylatorka... olałbym ten temat, podnies maske
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
separacja filtra:
może to w pierwszej kolejności popraw?
daj oem puszke z rurą w nadkole jak u mnie i testuj, niwelujesz do minimum ssanie cieplego z komory, czego nie mozna powiedziec o twoim obecnym rozwiazaniu
może to w pierwszej kolejności popraw?
daj oem puszke z rurą w nadkole jak u mnie i testuj, niwelujesz do minimum ssanie cieplego z komory, czego nie mozna powiedziec o twoim obecnym rozwiazaniu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dobra temat wentylatora pomijam, mit obalony temat do zamknięcia.
PS: Moje przemyślenia skłaniają mnie do wywalenia aku do bagaja i zrobienia porządnej odseparowanej puchy dla stożka, na wzór rajdowej almery, foty gdzieś walają się po forum
Dziękuję za dyskusję Pozdrooo
PS: Moje przemyślenia skłaniają mnie do wywalenia aku do bagaja i zrobienia porządnej odseparowanej puchy dla stożka, na wzór rajdowej almery, foty gdzieś walają się po forum
Dziękuję za dyskusję Pozdrooo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja robiłem testy ile się grzeje na postoju P11.144, odczyt z ODB, czujnik temp w przepływomierzu, efekt przy 25st na zewn. temperatura po 1 min stania na światłach dochodziła do 50st (dłużej to nawet 60-70). I teraz pytanie, czy to sam czujnik się tak grzał od obudowy czy rzeczywiście tak gorące powietrze zasysał.
Po przeniesieniu czujnika za światło, zrobieniu zimnego dolotu w nadkole i zastosowaniu owijki termo mam max +10 st (do temp zewn) odczytu z czujnika. W trasie da się zejść do +4, +5 st względem temp zewn (na standardowym dolocie trzeba było lecieć kilka minut żeby zejść do +10). Baaardzo dużo daje uszczelka termo przepustnicy i odpięte grzanie, wg mnie po tym lag się zmniejsza najbardziej zauważalnie.
Po przeniesieniu czujnika za światło, zrobieniu zimnego dolotu w nadkole i zastosowaniu owijki termo mam max +10 st (do temp zewn) odczytu z czujnika. W trasie da się zejść do +4, +5 st względem temp zewn (na standardowym dolocie trzeba było lecieć kilka minut żeby zejść do +10). Baaardzo dużo daje uszczelka termo przepustnicy i odpięte grzanie, wg mnie po tym lag się zmniejsza najbardziej zauważalnie.
pozdr. Kamil