Strona 1 z 1
					
				
				: 2010-03-19, 09:06
				autor: dylson
				Coobcio pisze:wróci na wspawanie odmy i rurki od wolnych obrotów... 
A nie mozna odmy do jakiegos catch tanka wpakowac a na rurke od krokowca zalozyc maly filterek? Nie wiem tylko jakie wlasciwosci filtrujace takie mini stozki maja.
http://moto.allegro.pl/item965745845_fi ... uning.html 
			
					
				
				: 2010-03-19, 09:11
				autor: Coobcio
				Można ale osobiście wolę jak jest odma w dolocie - znacznie wydajniejsza jak taki catch tank a to jest istotne w turbo, zwłaszcza jak nie mamy zamiaru przerabiania pokryw zaworów by zastosować grubszej średnicy rurki od odmy...
No poza tym z wolnej odmy śmierdzi zwłaszcza jak silnik jest doładowany... A jak jest kuty to można z niej przelewać olej z powrotem do silnika - chyba taka główna jej zaleta 

 
			
					
				
				: 2010-03-19, 09:28
				autor: dylson
				U siebie rure z catch tanka puscilem pod auta bo faktycznie smierdzialo. Do catch tanka dochodzi odma i pcv. Ale u mnie wolnossak...
			 
			
					
				
				: 2010-03-19, 15:00
				autor: lukasgt
				przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ
ps. AVENIR SR20DET to super wybór w lekkim sunny
			 
			
					
				
				: 2010-03-20, 08:51
				autor: dylson
				lukasgt pisze:przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ 
Dlaczego mozna zajezdzic silnik poprzez odlaczenie odmy?
 
			
					
				
				: 2010-03-20, 09:51
				autor: Coobcio
				Ze względu na zwiększonie ciśnienie w skrzyni korbowej, po dupie bardziej dostają uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze wału...
			 
			
					
				
				: 2010-03-20, 10:07
				autor: dylson
				Ale tak sie stanie jak odme calkowice zaslepisz a nie jak ja wepniesz w catch tanka 

 
			
					
				
				: 2010-03-20, 10:19
				autor: Coobcio
				Ojej proszę moda o  zrobienie topicu ODMA...
Fabrycznie odma podłączona jest do dolotu żeby nie śmierdziało to raz a dwa że silnik sam zaciąga / jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
			 
			
					
				
				: 2010-03-20, 15:56
				autor: dylson
				To w takim razie lece podlaczyc odme z powrotem.
			 
			
					
				
				: 2010-03-20, 17:10
				autor: GRZECHu
				dylson pisze:To w takim razie lece podlaczyc odme z powrotem.
 Pokaż fotę jakąś jak masz teraz tego catch tanka i jak odma wygląda po przeróbce, będzie dla potomnych.
 
			
					
				
				: 2010-03-21, 17:36
				autor: Szalony
				Coobcio pisze: jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
OK.... w takim razie ja mam takie pytanie.... W maximie są wiadomo 2 głowice gdzie  do każdego dekla dochodzą 2 końcówki na węże. Z Pokrywy bliżej grodzi, wężyk trafia do kolektora(PCV), natomiast z pokrywy bliżej chłodnicy  przed przepustnicę(ODMA). Pozostałe 2 końcówki czyli po jednej z każdej pokrywy są ze sobą  połączone. Jak w  przypadku maximy wygląda działanie  pcv i odmy ?  Odma wysysa, a pcv ?
 
			
					
				
				: 2010-03-21, 22:55
				autor: bodek
				Przed przepustnicą nie wysysa bo nie ma tam podciśnienia. Z odmy idącej do kolektora dolotowego jest ssanie. Odm zazwyczaj jest kilka. Te ze skrzyni korbowej, jak pisał Coobcio lepiej niech zostaną podłączone natomiast wypuszczenie odpowietrzenia klawiatury w powietrze nie powinno mieć zgubnego wpływu na silnik.
			 
			
					
				
				: 2010-03-22, 09:01
				autor: Szalony
				Oj sorcia  zamieniłem miejscami odme z pcv 

   Pcv jest podłączone  w kolektor, gdzie jest podciśnienie, zaś odma luźno w dolot przed przepustnicę gdzie faktycznie  nie ma podciśnienia, a jedynie tylko pęd powietrza.  Na logikę  przez to, że pokrywy są połączone-zmostkowane, to przez pcv będzie zasysało-redukowało ciśnienie w skrzyni korbowej(z obu głowic) i wrzucało do kolektra, co więc będzie robić odma?
Dla sprawdzenia zdjąłem wężyk od odmy..... jest czyściutki, nawet palca sobie nie ubrudziłem.
Czy w tej sytuacji skoro najbardziej brudzi PCV nie można władować go do szczelnego catch tanka, a następnie  do kolektora?
 
			
					
				
				: 2010-03-22, 19:56
				autor: bodek
				Zapodał byś jakiś schemat układów, o których piszesz. Z maxi nie miałem nic wspólnego a zawsze coś nowego się ogarnie.
Tak się zastanawiałem nad tym co napisałem powyżej i jedna rzecz mi wpadła a nigdy nie zwracałem na to uwagi. W SR20 klawiatura ma 2 odpowietrzenia. Jedno idzie przed przepustnicę a drugie do kolektora dolotowego. Zakładając filterek na kruciec idący przed przepustnicę podajemy przez klawiaturę do kolektora lewe powietrze nie zmierzone przez przepływkę. Może to powodować problemy z wolnymi obrotami (które to problemy zresztą mam i wielu użytkowników GTI itp też ma). Przy okazji na to luknę.
			 
			
					
				
				: 2010-03-22, 23:28
				autor: dylson
				bodek pisze:W SR20 klawiatura ma 2 odpowietrzenia. Jedno idzie przed przepustnicę a drugie do kolektora dolotowego
W maximie jest tak samo, tylko ze tam sa dwie glowice i z jednej wezyk idzie w dolot a z drugiej w kolektor. Glowice sa ze soba polaczone, czyli na logike wychodzi, ze jednym wezykiem dmucha a drugim zasysa.
 
			
					
				
				: 2010-03-23, 00:05
				autor: Szalony
				Bardzo słuszne spostrzeżenie Bodek ! 
Dylson! czyli byłoby tak jak mówiłem..... kolektor wciąga przez  PCV, a odma wciąga powietrze z dolotu...... w innym wypadku robiła by się próżnia. Tłumaczyło by to również  czystość węża odmy  w mojej maximie.... pamiętam Dylson, że jak mierzyliśmy kiedyś u Ciebie średnicę  przepustnicy, to przy okazji oglądałem również u Ciebie wężyk odmy. Pamiętam, że również był czyściutki.
A to, że niektórym dmucha odmą, może  spowodowane jest zepsutym/zapchanym PCV ?
Jeśli jest  inaczej, to niech mnie/nas ktoś uświadomi  

 
			
					
				
				: 2010-03-23, 18:15
				autor: dylson
				Coobcio pisze:Fabrycznie odma podłączona jest do dolotu żeby nie śmierdziało to raz a dwa że silnik sam zaciąga / jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
Czyli wynika, ze powyzsze dotyczy pcv a nie odmy? Pcv jest w kolektorze ssacym ktory "wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż 
pcv wolne.." A to przewietrzanie dziala na zasadzie odma zasysa pcv wyciaga.
Czyli jesli chcemy miec czysty kolektor ssacy, silniczek krokowy i przepustnice mozemy dac szczelnego catch tanka miedzy pcv a kolektor ssacy. Mam nadzieje, ze nieczego nie pokrecilem 
 
EDIT 
A jak to dziala w silnikach z turbo gdzie w kolektorze ssacym panuje nadcisnienie? PCV zasysa a odma dmucha? Wtedy robi sie troche bledne kolo.
GRZECHu pisze:Pokaż fotę jakąś jak masz teraz tego catch tanka i jak odma wygląda po przeróbce, będzie dla potomnych.
Od razu jak sie dowiedzialem, ze to moze byc szkodliwe dla silnika wrocilem do serii.