Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

kolektor ssący Maxima MEVI oraz 00VI

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

kolektor ssący Maxima MEVI oraz 00VI

Post autor: Szalony » 2010-03-15, 09:08

Witam!

Orientuje się może ktoś w jak sposób jest sterowanie w Maximie A32 zaworkiem zmieniającym długość kolektora?

Zmienna długość kolektora występowała w A32(VQ30DE) tylko w wersji europejskiej i Cefiro gdzie był kolektor MEVI.
W wersji amerykańskiej dopiero w silniku VQ30DEK kolektor 00VI.
W MEVI do zaworka zmieniającego długość kolektora dochodzi tylko wężyk podciśnienia, zaworek ten przy około 5000obr wychyla się zmieniając w ten sposób długość kolektora. W kolektorze 00VI natomiast oprócz podciśnienia dochodzi jeszcze 2 pinowe gniazdo.
W Stanach zakładając kolektor 00VI zamiast USIM( bez zmiennej długości-wersja amerykańska), podaje się do tego 2 pinowego gniazda sygnał z RPM Switcha, VAFC2, e-manage ultimate itp. sterując jego dlugością.

Zastanawiam się właśnie jak to się dzieje w kolektorze MEVI, w jaki sposób przy około 5000obr podciśnienie rusza zaworek ?

Dzięki z góry za wyjaśnienie :)

[ Dodano: 2010-03-15, 21:13 ]
Doszedłem do tego co i jak więc sprawa nie aktualna!
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-16, 00:23

bardzo podobny siłowniczek i to pracujący na tej samej zasadzie jest w każdej sterowanej nadciśnieniowo turbosprężarce... Stały plus i masa sterująca...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-16, 14:11

OK....czyli na siłowniczek jest podawane napięcie 12V ( na stałe jest podłączone 12V a jedynie masa sterująca jest podawana w odpowiednim momencie.... w tym wypadku przy określonych obrotach)
Po otrzymaniu masy sterującej, siłowniczek pozwala podciśnieniu na otwarcie zaworka zmieniającego długość kolektora.

Dobrze rozumuję ?

[ Dodano: 2010-03-16, 15:55 ]
Aaaa i jeszcze jedno.... kiedyś Coobcio pisałeś, że w Ecumastarze nie ma wyjścia programowalnego .... co prawda to było ładnych parę lat temu ;-)

Czy najnowsza wersji DET3 posiada już takie wyjścia i jak oceniasz jej możliwości przy strojeniu Maximy N/A ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2010-03-20, 01:32

A orientował się ktoś może jak wygląda moc i nm ameryki i europy(z mvii) bo coś mi się zdaje że ameryka ma ok 270nm a europa coś ok 250nm.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-21, 17:46

W A32 występował jak pisałem wyżej, kolektor mevi(zmienna dł. kolektora) w wersji europejskiej oraz USIM w wersji US. W tej konfrontacji lepiej wypada Maxima europejska
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-16, 16:38

ECU Masterem ogarnięte i działa... Optymalny punkt załączania to 5000obr.min :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”