Strona 1 z 1

Dywagacje o kolektorach ssących (SR20)

: 2014-12-28, 20:50
autor: Ad@mus
jak wiadomo było dużo odmian SR20, roznily się mocami, walkami, kolektorami wydechowymi oraz kolektorami ssącymi (rodzina low port miała sporo stosowanych rozwiazan)

na scenie Hondy civic często robi się swapy kolektorow ssących, bezpośrednio po ich zmianie zmienia się tez charakterysyka silnika, my w naszych SR20 modzimy posiadany slupek, do końca nie wgryzajac się w temat kolektora ssącego ograniczając się do zmian nastawow kompa, walkow, bawimy się w odtykanie dolotu i wydechu ale co z kolektorem ssacym??

logicznie podchodząc do sprawy najlepszym kolektorem bylbyy ten z topowej wersji SR20 czyli dla lowporta z DEH

teoretycznie ważne mamy:
-plennum czyli fragment okreslajacy sumaryczna pojemność kolektora
-dlugosc kanalow
-szerokość kanalow

teraz oczekuje od was burzy mózgów, co na co wpływa, jak ma się pojemność kolektora do wartości PS i NM, jak wplywaja dlugosci kanalow na w/w i ogolnie który kolektor co ma dobre a co nie

mowilismy już o kanciakach z p10, chwalone były za pojemność a USA mowi ze w LP z RR dodaja calkiem sporo konikow z kolei p11gt seryjnie ma 150ps a kolektor wydaje się najmniejszy z wszystkich LP

zaczynajmy-zapraszam wszystkich do dyskusji

[ Dodano: 2014-12-29, 23:01 ]
już doczytałem ogolne info ze mala pojemność kolektora generuje moc na gornych partiach a kolektor z wieksza pojemnoscią ma mocniejszy dół, tak wiec wstępnie wiadomo czemu p11gt dobrze jedzie gora i czemu względem np. p10LP ma przesunieta odcinke

czekam na wasze sugestie-Ma być młyn!! bo dieslami każe wam jezdzic!!