na scenie Hondy civic często robi się swapy kolektorow ssących, bezpośrednio po ich zmianie zmienia się tez charakterysyka silnika, my w naszych SR20 modzimy posiadany slupek, do końca nie wgryzajac się w temat kolektora ssącego ograniczając się do zmian nastawow kompa, walkow, bawimy się w odtykanie dolotu i wydechu ale co z kolektorem ssacym

logicznie podchodząc do sprawy najlepszym kolektorem bylbyy ten z topowej wersji SR20 czyli dla lowporta z DEH
teoretycznie ważne mamy:
-plennum czyli fragment okreslajacy sumaryczna pojemność kolektora
-dlugosc kanalow
-szerokość kanalow
teraz oczekuje od was burzy mózgów, co na co wpływa, jak ma się pojemność kolektora do wartości PS i NM, jak wplywaja dlugosci kanalow na w/w i ogolnie który kolektor co ma dobre a co nie
mowilismy już o kanciakach z p10, chwalone były za pojemność a USA mowi ze w LP z RR dodaja calkiem sporo konikow z kolei p11gt seryjnie ma 150ps a kolektor wydaje się najmniejszy z wszystkich LP
zaczynajmy-zapraszam wszystkich do dyskusji
[ Dodano: 2014-12-29, 23:01 ]
już doczytałem ogolne info ze mala pojemność kolektora generuje moc na gornych partiach a kolektor z wieksza pojemnoscią ma mocniejszy dół, tak wiec wstępnie wiadomo czemu p11gt dobrze jedzie gora i czemu względem np. p10LP ma przesunieta odcinke
czekam na wasze sugestie-Ma być młyn!! bo dieslami każe wam jezdzic!!