Strona 1 z 1
MAFoo #2 - baypass wąskiego MAF N14/B13/P10/GTI/GT
: 2014-04-10, 18:55
autor: foo
Oki, Sorki na wstępie tym, którym nie odpisywałem na PW, mail itd. w tej sprawie - ale postanowiłem puścić zamysł modu w sieć, bo i tak wypłynie wcześniej czy później

. Oczywiście są to foty wciąż wersji testowej MAFoo #2 i sprawdzonej na MAF'ie z 4 pinami. Tak, że beta testerzy mile widziani i niech rozwijają wątek. Rozszerzenia o właściwe dla układu dolotowego materiały jak najbardziej wskazane. Myślę, że każdy kto ma choć trochę manualnych zdolności jest to w stanie wykonać.
U mnie działa, SPOKOjny miał przyjemność prowadzić SSSmana po modzie, tak, że nie jest to subiektywne odczucie

Tak, tak, już nie oLO, a nowa ksywka SSSman hyhy.
Niezbędnik:
- rura dolotu P11,
- złączka z wyjściem na fi32, typowa pod blow-off,
- króciec wod-kan fi32 90 stopni - sztuk dwie,
- rurka wod-kan elastyczna fi32,
- rurka wod-kan zwykła fi32,
- jakieś obejmy.
Testujcie, próbujcie, upalajcie

Istotną rolę odgrywa stan pompy paliwa, tak, że jak ktoś nie ma co do niej pewności, to najwyższy czas ją zmienić.
Jau!
: 2014-04-10, 20:02
autor: Wiooreck
Dobrze rozumiem, że to ma za zadanie "oszukać" przepływkę w ilości zasysanego powietrza, ale w którą stronę?
: 2014-04-10, 20:13
autor: Pawel18PL
A robiłeś testy afr na takim rozwiązaniu?? Przecież to zubaża mieszankę po całości. Do tego wolne obroty chyba też mogę szaleć....
Oj mogą tłoki komuś popłynąć

: 2014-04-10, 21:21
autor: Arias
Hmm przy nagłym wdepnięciu będzie działać jak rezonator ale na dłuższą metę to nie rozumiem działania tego. Jak pisał Pawel18PL, będzie zubożona mieszanka, bo do komory spalania dostanie się więcej powietrza niż powinno na dostarczoną dawkę paliwa. Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze
Testujcie bo jak wiadomo, tuning to kombinowanie, jak zadziała to sam to zamontuję
Przydałoby się to na AFR wrzucić i może na rejestrator choćby w conzult'cie.
: 2014-04-10, 21:28
autor: janusz
Jest jeszcze sonda lambda i ona może powiedzieć ECU - kolego trzeba podlać benzyny, bo mamy za mało jej, a za dużo powietrza.
Poza tym sumaryczna objętość powietrza dostarczona do silnika i tak będzie taka sama, z tą różnicą, że przepływomierz zostanie oszukany. Tak więc z by-passem czy bez co to za różnica?
: 2014-04-10, 21:39
autor: Pawel18PL
ECU z lambdy działa tylko w mocno ograniczonym zakresie i samo w sobie z odczytu wąskopasmowego nie dąży do wskazanego AFRu więc nie podleje aż tak aby skład mieszanki był optymalny. Gdyby tak było jak mówisz janusz to po co by świnki były wkładane...
Z odpiętą lambdą możesz śmiało jeździć i nic się nie będzie działo zbytnio złego, z odpiętą (oszukaną) przepływką już bym nie był taki pewien.
Skoro przepływomierz będzie oszukany to w dużym uproszczeniu poda paliwa na przypuśćmy 2/3 powietrza jakie dostanie się do komory spalania, a pozostałe 1/3 będzie lewym powietrzem. Prosta droga moim zdanie do obniżenia AFRu, podniesienia EGT, wywołania spalania stukowego....
: 2014-04-10, 22:29
autor: wod2u
Arias pisze:Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze

Niestety nie idealne bo większość silników (o ile nie każdy) jest przelana, aby zabezpieczyć się przed słabej jakości paliwem. Dlatego samo strojenie przy pomocy świnki podnosi moc, zdejmuje się paliwo (najczęściej z górnego zakresu obrotowego) i uzyskuje się lepszy AFR.
I dlatego wg mnie jest odczuwalna poprawa po modzie. Ale jak przedmówcy piszą, dla pewności sprawdziłbym jednak ten AFR:)
: 2014-04-10, 23:16
autor: Arias
Więc w samochodzie niestrojonym faktycznie ten mod mógłby coś dać, ale w przypadku strojonego to już inna bajka
: 2014-04-11, 05:07
autor: Pawel18PL
wod2u zgadza się ale nie do końca, wzbogacenie mieszanki w górnym zakresie nie jest aż tak duże żeby skompensować rozluźnienie dolotu. Wzbogacenie raczej uidiotoodparnia silnik i daje jakby troszkę ochronę przed kiepskim paliwem. My tu ten zabieg w sposób niekontrolowany odkręcamy.
: 2014-04-11, 08:44
autor: DubSon
Myślę, że
foster głupi nie jest, a i sprzęt do pomiaru AFR ma

Choć nie ukrywam, że sam jestem ciekaw co pokazuje sonda

: 2014-04-11, 08:51
autor: rz
Hyhy

: 2014-04-11, 10:54
autor: SPOKOjny
Czy było mierzone afr nie wiem,czy mieszanka jest uboższa również nie wiem,ale wiem że na pewno miedzy 2 a 4 tysie(a to najbardziej użytkowy zakres obrotowy),auto jest dużo żwawsze,czuć na plecach że w tym zakresie dzieje się coś "dobrego" i nie jest to efekt placebo

może będzie dynoday u nas,to zweryfikujemy mod na hamce przed i po

: 2014-04-11, 12:04
autor: Arias
Normalnie intrygujecie mnie

Ale w czerwcu zeszłego roku przeszedłem kapitalny remont po "powodzi" i przyznam się, że boję się to testować bez twardych dowodów na to że mi tłoki przez zawory nie wyjdą

: 2014-04-11, 13:11
autor: wod2u
Arias, ale w P11 nie ma zwężki na przepływce (dolot ma stałą szerokość), więc czy to ma sens u Ciebie? Wg mnie nie.
: 2014-04-11, 13:26
autor: Arias
to zamiast cudować z kibel rurkami to nie lepiej przepływkę z P11GT do Sunnego wsadzić
PS: Przyznam szczerze, że nie spostrzegłem po zdjęciach że to seryjna przepływka z GTI.
: 2014-04-11, 13:35
autor: wod2u
@Arias
Tylko czy da się bez strojenia? Czy zakresy wskazań są odpowiednie, inaczej mówiąc czy ECU się zaadaptuje? I tak po podmianie konieczne (a raczej bezpieczne) byłoby sprawdzenie tego na AFR.
: 2014-04-11, 14:32
autor: SPOKOjny
Niestety było to już przerabiane w mojej byłej turkusowej P10 eGT 95" był to polift,więc wtyczka na przepływomierzu była identyczna z tą szeroką z P11 & P11GT czyli na chłopski rozum plug&play.Niestety zmiana przepływki poskutkowała problemami z odpaleniem,brakiem jakichkolwiek wolnych obrotów,dławieniem się silnika poniżej 3 tys obr. od 3 do 6 tys jechał normalnie ,a powyżej tych wartości bardzo nie chętnie się kręcił.
Mod nie do ogarnięcia bez strojenia

: 2016-07-07, 23:54
autor: eMTi
Witam ! trochę odkop !

ale czy ma ktoś zapisane zdjęcia na kompie jak to powinno wyglądać

?
: 2016-07-08, 08:08
autor: Ad@mus
Opiszę :
Robisz bajpas z rurki z przed mafa do za mafa. Tak żeby część zasysanego powietrza szła bokiem Mafa.
OEM maf ma 50 albo 55mm, Bajpas ma mieć 32mm, powoduje większe zasysanie powietrza co ma przełożyć się na moc
Ja u siebie mam uspawana obudowę mafa w rurce fi 78mm, bez bajpasa, wszystko wystrojone ecumasterem. Efekt jest odczuwalny, wydaje się że silnik w średnim zakresie ma więcej niuta
Byli i tacy co bez strojenia ogarniali większe obudowy mafa, wzbogacenie mieszanki ustawiali na MFC (regulator ciśnienia na listwie wtryskowej) W ten sposób mechanicznie zmieniali ilość paliwa. Jednak takie zabawy robił bym tylko z pomiarem AFR
: 2016-07-08, 12:32
autor: rz
Ad@mus, albo tak ci dol i gora osłably, ze wydaje ci się, ze środek dostal kopa

: 2016-07-08, 12:47
autor: Ad@mus
rz, to nie tylko moja opinia po tej modyfikacji

może MaFoo inaczej działa, ja opisałem doświadczenia po zalozeniu i wystrojeniu większego mafa, MaFoo nie testowałem
: 2016-07-08, 13:25
autor: rz
Ale skoro, powiedzmy, dol slabnie, gora slabnie to kto by nie wsiadl to poczuje
Ja mam na kompie foty mafoo ale to najlepiej żeby się foo wypowiedział czy ma ochotę sie dzielić

: 2016-07-08, 13:41
autor: Ad@mus
rz, ale gdzie ja napisałem, że dół i góra słabnie?
Napisałem, że środek jest odczuwalnie lepszy
Nie stestowałem Mafoo wiec nie wiem i się nie wypowiem jak to działa, ale ty chyba masz? czy nie masz? wiem tylkoze wieksza obudowa bez strojenia to kupa, AFR suchy i brak mocy w górnych partiach, do 3krpm jakos jedzie ale gorzej jak seria
: 2016-07-08, 13:49
autor: rz
No to przeczytaj co ja napisałem i skąd może wynikać "wzmocnienie środka"
: 2016-07-08, 14:00
autor: Ad@mus
czytam do dwóch postow w wzyz
