MAFoo #2 - baypass wąskiego MAF N14/B13/P10/GTI/GT
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
MAFoo #2 - baypass wąskiego MAF N14/B13/P10/GTI/GT
Oki, Sorki na wstępie tym, którym nie odpisywałem na PW, mail itd. w tej sprawie - ale postanowiłem puścić zamysł modu w sieć, bo i tak wypłynie wcześniej czy później . Oczywiście są to foty wciąż wersji testowej MAFoo #2 i sprawdzonej na MAF'ie z 4 pinami. Tak, że beta testerzy mile widziani i niech rozwijają wątek. Rozszerzenia o właściwe dla układu dolotowego materiały jak najbardziej wskazane. Myślę, że każdy kto ma choć trochę manualnych zdolności jest to w stanie wykonać.
U mnie działa, SPOKOjny miał przyjemność prowadzić SSSmana po modzie, tak, że nie jest to subiektywne odczucie Tak, tak, już nie oLO, a nowa ksywka SSSman hyhy.
Niezbędnik:
- rura dolotu P11,
- złączka z wyjściem na fi32, typowa pod blow-off,
- króciec wod-kan fi32 90 stopni - sztuk dwie,
- rurka wod-kan elastyczna fi32,
- rurka wod-kan zwykła fi32,
- jakieś obejmy.
Testujcie, próbujcie, upalajcie Istotną rolę odgrywa stan pompy paliwa, tak, że jak ktoś nie ma co do niej pewności, to najwyższy czas ją zmienić.
Jau!
U mnie działa, SPOKOjny miał przyjemność prowadzić SSSmana po modzie, tak, że nie jest to subiektywne odczucie Tak, tak, już nie oLO, a nowa ksywka SSSman hyhy.
Niezbędnik:
- rura dolotu P11,
- złączka z wyjściem na fi32, typowa pod blow-off,
- króciec wod-kan fi32 90 stopni - sztuk dwie,
- rurka wod-kan elastyczna fi32,
- rurka wod-kan zwykła fi32,
- jakieś obejmy.
Testujcie, próbujcie, upalajcie Istotną rolę odgrywa stan pompy paliwa, tak, że jak ktoś nie ma co do niej pewności, to najwyższy czas ją zmienić.
Jau!
Dobrze rozumiem, że to ma za zadanie "oszukać" przepływkę w ilości zasysanego powietrza, ale w którą stronę?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A robiłeś testy afr na takim rozwiązaniu?? Przecież to zubaża mieszankę po całości. Do tego wolne obroty chyba też mogę szaleć....
Oj mogą tłoki komuś popłynąć
Oj mogą tłoki komuś popłynąć
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Hmm przy nagłym wdepnięciu będzie działać jak rezonator ale na dłuższą metę to nie rozumiem działania tego. Jak pisał Pawel18PL, będzie zubożona mieszanka, bo do komory spalania dostanie się więcej powietrza niż powinno na dostarczoną dawkę paliwa. Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze
Testujcie bo jak wiadomo, tuning to kombinowanie, jak zadziała to sam to zamontuję
Przydałoby się to na AFR wrzucić i może na rejestrator choćby w conzult'cie.
Testujcie bo jak wiadomo, tuning to kombinowanie, jak zadziała to sam to zamontuję
Przydałoby się to na AFR wrzucić i może na rejestrator choćby w conzult'cie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Jest jeszcze sonda lambda i ona może powiedzieć ECU - kolego trzeba podlać benzyny, bo mamy za mało jej, a za dużo powietrza.
Poza tym sumaryczna objętość powietrza dostarczona do silnika i tak będzie taka sama, z tą różnicą, że przepływomierz zostanie oszukany. Tak więc z by-passem czy bez co to za różnica?
Poza tym sumaryczna objętość powietrza dostarczona do silnika i tak będzie taka sama, z tą różnicą, że przepływomierz zostanie oszukany. Tak więc z by-passem czy bez co to za różnica?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ECU z lambdy działa tylko w mocno ograniczonym zakresie i samo w sobie z odczytu wąskopasmowego nie dąży do wskazanego AFRu więc nie podleje aż tak aby skład mieszanki był optymalny. Gdyby tak było jak mówisz janusz to po co by świnki były wkładane...
Z odpiętą lambdą możesz śmiało jeździć i nic się nie będzie działo zbytnio złego, z odpiętą (oszukaną) przepływką już bym nie był taki pewien.
Skoro przepływomierz będzie oszukany to w dużym uproszczeniu poda paliwa na przypuśćmy 2/3 powietrza jakie dostanie się do komory spalania, a pozostałe 1/3 będzie lewym powietrzem. Prosta droga moim zdanie do obniżenia AFRu, podniesienia EGT, wywołania spalania stukowego....
Z odpiętą lambdą możesz śmiało jeździć i nic się nie będzie działo zbytnio złego, z odpiętą (oszukaną) przepływką już bym nie był taki pewien.
Skoro przepływomierz będzie oszukany to w dużym uproszczeniu poda paliwa na przypuśćmy 2/3 powietrza jakie dostanie się do komory spalania, a pozostałe 1/3 będzie lewym powietrzem. Prosta droga moim zdanie do obniżenia AFRu, podniesienia EGT, wywołania spalania stukowego....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Niestety nie idealne bo większość silników (o ile nie każdy) jest przelana, aby zabezpieczyć się przed słabej jakości paliwem. Dlatego samo strojenie przy pomocy świnki podnosi moc, zdejmuje się paliwo (najczęściej z górnego zakresu obrotowego) i uzyskuje się lepszy AFR.Arias pisze:Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze
I dlatego wg mnie jest odczuwalna poprawa po modzie. Ale jak przedmówcy piszą, dla pewności sprawdziłbym jednak ten AFR:)
pozdr. Kamil
wod2u zgadza się ale nie do końca, wzbogacenie mieszanki w górnym zakresie nie jest aż tak duże żeby skompensować rozluźnienie dolotu. Wzbogacenie raczej uidiotoodparnia silnik i daje jakby troszkę ochronę przed kiepskim paliwem. My tu ten zabieg w sposób niekontrolowany odkręcamy.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Czy było mierzone afr nie wiem,czy mieszanka jest uboższa również nie wiem,ale wiem że na pewno miedzy 2 a 4 tysie(a to najbardziej użytkowy zakres obrotowy),auto jest dużo żwawsze,czuć na plecach że w tym zakresie dzieje się coś "dobrego" i nie jest to efekt placebo może będzie dynoday u nas,to zweryfikujemy mod na hamce przed i po
Normalnie intrygujecie mnie Ale w czerwcu zeszłego roku przeszedłem kapitalny remont po "powodzi" i przyznam się, że boję się to testować bez twardych dowodów na to że mi tłoki przez zawory nie wyjdą
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to zamiast cudować z kibel rurkami to nie lepiej przepływkę z P11GT do Sunnego wsadzić
PS: Przyznam szczerze, że nie spostrzegłem po zdjęciach że to seryjna przepływka z GTI.
PS: Przyznam szczerze, że nie spostrzegłem po zdjęciach że to seryjna przepływka z GTI.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
@Arias
Tylko czy da się bez strojenia? Czy zakresy wskazań są odpowiednie, inaczej mówiąc czy ECU się zaadaptuje? I tak po podmianie konieczne (a raczej bezpieczne) byłoby sprawdzenie tego na AFR.
Tylko czy da się bez strojenia? Czy zakresy wskazań są odpowiednie, inaczej mówiąc czy ECU się zaadaptuje? I tak po podmianie konieczne (a raczej bezpieczne) byłoby sprawdzenie tego na AFR.
Ostatnio zmieniony 2014-04-11, 13:41 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil
Niestety było to już przerabiane w mojej byłej turkusowej P10 eGT 95" był to polift,więc wtyczka na przepływomierzu była identyczna z tą szeroką z P11 & P11GT czyli na chłopski rozum plug&play.Niestety zmiana przepływki poskutkowała problemami z odpaleniem,brakiem jakichkolwiek wolnych obrotów,dławieniem się silnika poniżej 3 tys obr. od 3 do 6 tys jechał normalnie ,a powyżej tych wartości bardzo nie chętnie się kręcił.
Mod nie do ogarnięcia bez strojenia
Mod nie do ogarnięcia bez strojenia
Opiszę :
Robisz bajpas z rurki z przed mafa do za mafa. Tak żeby część zasysanego powietrza szła bokiem Mafa.
OEM maf ma 50 albo 55mm, Bajpas ma mieć 32mm, powoduje większe zasysanie powietrza co ma przełożyć się na moc
Ja u siebie mam uspawana obudowę mafa w rurce fi 78mm, bez bajpasa, wszystko wystrojone ecumasterem. Efekt jest odczuwalny, wydaje się że silnik w średnim zakresie ma więcej niuta
Byli i tacy co bez strojenia ogarniali większe obudowy mafa, wzbogacenie mieszanki ustawiali na MFC (regulator ciśnienia na listwie wtryskowej) W ten sposób mechanicznie zmieniali ilość paliwa. Jednak takie zabawy robił bym tylko z pomiarem AFR
Robisz bajpas z rurki z przed mafa do za mafa. Tak żeby część zasysanego powietrza szła bokiem Mafa.
OEM maf ma 50 albo 55mm, Bajpas ma mieć 32mm, powoduje większe zasysanie powietrza co ma przełożyć się na moc
Ja u siebie mam uspawana obudowę mafa w rurce fi 78mm, bez bajpasa, wszystko wystrojone ecumasterem. Efekt jest odczuwalny, wydaje się że silnik w średnim zakresie ma więcej niuta
Byli i tacy co bez strojenia ogarniali większe obudowy mafa, wzbogacenie mieszanki ustawiali na MFC (regulator ciśnienia na listwie wtryskowej) W ten sposób mechanicznie zmieniali ilość paliwa. Jednak takie zabawy robił bym tylko z pomiarem AFR
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
rz, ale gdzie ja napisałem, że dół i góra słabnie?
Napisałem, że środek jest odczuwalnie lepszy
Nie stestowałem Mafoo wiec nie wiem i się nie wypowiem jak to działa, ale ty chyba masz? czy nie masz? wiem tylkoze wieksza obudowa bez strojenia to kupa, AFR suchy i brak mocy w górnych partiach, do 3krpm jakos jedzie ale gorzej jak seria
Napisałem, że środek jest odczuwalnie lepszy
Nie stestowałem Mafoo wiec nie wiem i się nie wypowiem jak to działa, ale ty chyba masz? czy nie masz? wiem tylkoze wieksza obudowa bez strojenia to kupa, AFR suchy i brak mocy w górnych partiach, do 3krpm jakos jedzie ale gorzej jak seria
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW