MAFoo #2 - baypass wąskiego MAF N14/B13/P10/GTI/GT

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
foo
fanatyk nissana
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: KT - Biegun Ciepła

MAFoo #2 - baypass wąskiego MAF N14/B13/P10/GTI/GT

Post autor: foo » 2014-04-10, 18:55

Oki, Sorki na wstępie tym, którym nie odpisywałem na PW, mail itd. w tej sprawie - ale postanowiłem puścić zamysł modu w sieć, bo i tak wypłynie wcześniej czy później ;). Oczywiście są to foty wciąż wersji testowej MAFoo #2 i sprawdzonej na MAF'ie z 4 pinami. Tak, że beta testerzy mile widziani i niech rozwijają wątek. Rozszerzenia o właściwe dla układu dolotowego materiały jak najbardziej wskazane. Myślę, że każdy kto ma choć trochę manualnych zdolności jest to w stanie wykonać.

U mnie działa, SPOKOjny miał przyjemność prowadzić SSSmana po modzie, tak, że nie jest to subiektywne odczucie ;) Tak, tak, już nie oLO, a nowa ksywka SSSman hyhy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niezbędnik:
- rura dolotu P11,
- złączka z wyjściem na fi32, typowa pod blow-off,
- króciec wod-kan fi32 90 stopni - sztuk dwie,
- rurka wod-kan elastyczna fi32,
- rurka wod-kan zwykła fi32,
- jakieś obejmy.

Testujcie, próbujcie, upalajcie ;) Istotną rolę odgrywa stan pompy paliwa, tak, że jak ktoś nie ma co do niej pewności, to najwyższy czas ją zmienić.

Jau!

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1424
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-10, 20:02

Dobrze rozumiem, że to ma za zadanie "oszukać" przepływkę w ilości zasysanego powietrza, ale w którą stronę?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-04-10, 20:13

A robiłeś testy afr na takim rozwiązaniu?? Przecież to zubaża mieszankę po całości. Do tego wolne obroty chyba też mogę szaleć....
Oj mogą tłoki komuś popłynąć :mrgreen:
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-10, 21:21

Hmm przy nagłym wdepnięciu będzie działać jak rezonator ale na dłuższą metę to nie rozumiem działania tego. Jak pisał Pawel18PL, będzie zubożona mieszanka, bo do komory spalania dostanie się więcej powietrza niż powinno na dostarczoną dawkę paliwa. Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze ??

Testujcie bo jak wiadomo, tuning to kombinowanie, jak zadziała to sam to zamontuję :]

Przydałoby się to na AFR wrzucić i może na rejestrator choćby w conzult'cie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7871
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-10, 21:28

Jest jeszcze sonda lambda i ona może powiedzieć ECU - kolego trzeba podlać benzyny, bo mamy za mało jej, a za dużo powietrza.

Poza tym sumaryczna objętość powietrza dostarczona do silnika i tak będzie taka sama, z tą różnicą, że przepływomierz zostanie oszukany. Tak więc z by-passem czy bez co to za różnica?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-04-10, 21:39

ECU z lambdy działa tylko w mocno ograniczonym zakresie i samo w sobie z odczytu wąskopasmowego nie dąży do wskazanego AFRu więc nie podleje aż tak aby skład mieszanki był optymalny. Gdyby tak było jak mówisz janusz to po co by świnki były wkładane...
Z odpiętą lambdą możesz śmiało jeździć i nic się nie będzie działo zbytnio złego, z odpiętą (oszukaną) przepływką już bym nie był taki pewien.
Skoro przepływomierz będzie oszukany to w dużym uproszczeniu poda paliwa na przypuśćmy 2/3 powietrza jakie dostanie się do komory spalania, a pozostałe 1/3 będzie lewym powietrzem. Prosta droga moim zdanie do obniżenia AFRu, podniesienia EGT, wywołania spalania stukowego....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-10, 22:29

Arias pisze:Niech mnie ktoś poprawi, ale jeśli pompa jest dobra, przepływka jest dobra to dostajemy "idealne" proporcje paliwo/powietrze ??
Niestety nie idealne bo większość silników (o ile nie każdy) jest przelana, aby zabezpieczyć się przed słabej jakości paliwem. Dlatego samo strojenie przy pomocy świnki podnosi moc, zdejmuje się paliwo (najczęściej z górnego zakresu obrotowego) i uzyskuje się lepszy AFR.
I dlatego wg mnie jest odczuwalna poprawa po modzie. Ale jak przedmówcy piszą, dla pewności sprawdziłbym jednak ten AFR:)
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-10, 23:16

Więc w samochodzie niestrojonym faktycznie ten mod mógłby coś dać, ale w przypadku strojonego to już inna bajka
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-04-11, 05:07

wod2u zgadza się ale nie do końca, wzbogacenie mieszanki w górnym zakresie nie jest aż tak duże żeby skompensować rozluźnienie dolotu. Wzbogacenie raczej uidiotoodparnia silnik i daje jakby troszkę ochronę przed kiepskim paliwem. My tu ten zabieg w sposób niekontrolowany odkręcamy.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-04-11, 08:44

Myślę, że foster głupi nie jest, a i sprzęt do pomiaru AFR ma :))
Choć nie ukrywam, że sam jestem ciekaw co pokazuje sonda :)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-04-11, 08:51

Hyhy :)

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-04-11, 10:54

Czy było mierzone afr nie wiem,czy mieszanka jest uboższa również nie wiem,ale wiem że na pewno miedzy 2 a 4 tysie(a to najbardziej użytkowy zakres obrotowy),auto jest dużo żwawsze,czuć na plecach że w tym zakresie dzieje się coś "dobrego" i nie jest to efekt placebo :-> może będzie dynoday u nas,to zweryfikujemy mod na hamce przed i po ;-)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-11, 12:04

Normalnie intrygujecie mnie :P Ale w czerwcu zeszłego roku przeszedłem kapitalny remont po "powodzi" i przyznam się, że boję się to testować bez twardych dowodów na to że mi tłoki przez zawory nie wyjdą :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-11, 13:11

Arias, ale w P11 nie ma zwężki na przepływce (dolot ma stałą szerokość), więc czy to ma sens u Ciebie? Wg mnie nie.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-11, 13:26

to zamiast cudować z kibel rurkami to nie lepiej przepływkę z P11GT do Sunnego wsadzić ??

PS: Przyznam szczerze, że nie spostrzegłem po zdjęciach że to seryjna przepływka z GTI.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-11, 13:35

@Arias
Tylko czy da się bez strojenia? Czy zakresy wskazań są odpowiednie, inaczej mówiąc czy ECU się zaadaptuje? I tak po podmianie konieczne (a raczej bezpieczne) byłoby sprawdzenie tego na AFR.
Ostatnio zmieniony 2014-04-11, 13:41 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-04-11, 14:32

Niestety było to już przerabiane w mojej byłej turkusowej P10 eGT 95" był to polift,więc wtyczka na przepływomierzu była identyczna z tą szeroką z P11 & P11GT czyli na chłopski rozum plug&play.Niestety zmiana przepływki poskutkowała problemami z odpaleniem,brakiem jakichkolwiek wolnych obrotów,dławieniem się silnika poniżej 3 tys obr. od 3 do 6 tys jechał normalnie ,a powyżej tych wartości bardzo nie chętnie się kręcił.
Mod nie do ogarnięcia bez strojenia ;-)

eMTi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2016-06-19, 00:45
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eMTi » 2016-07-07, 23:54

Witam ! trochę odkop ! ;-) ale czy ma ktoś zapisane zdjęcia na kompie jak to powinno wyglądać :-) ?
Pozdro eMTi

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-08, 08:08

Opiszę :
Robisz bajpas z rurki z przed mafa do za mafa. Tak żeby część zasysanego powietrza szła bokiem Mafa.

OEM maf ma 50 albo 55mm, Bajpas ma mieć 32mm, powoduje większe zasysanie powietrza co ma przełożyć się na moc

Ja u siebie mam uspawana obudowę mafa w rurce fi 78mm, bez bajpasa, wszystko wystrojone ecumasterem. Efekt jest odczuwalny, wydaje się że silnik w średnim zakresie ma więcej niuta

Byli i tacy co bez strojenia ogarniali większe obudowy mafa, wzbogacenie mieszanki ustawiali na MFC (regulator ciśnienia na listwie wtryskowej) W ten sposób mechanicznie zmieniali ilość paliwa. Jednak takie zabawy robił bym tylko z pomiarem AFR
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-07-08, 12:32

Ad@mus, albo tak ci dol i gora osłably, ze wydaje ci się, ze środek dostal kopa :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-08, 12:47

rz, to nie tylko moja opinia po tej modyfikacji ;) może MaFoo inaczej działa, ja opisałem doświadczenia po zalozeniu i wystrojeniu większego mafa, MaFoo nie testowałem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-07-08, 13:25

Ale skoro, powiedzmy, dol slabnie, gora slabnie to kto by nie wsiadl to poczuje ;)

Ja mam na kompie foty mafoo ale to najlepiej żeby się foo wypowiedział czy ma ochotę sie dzielić :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-08, 13:41

rz, ale gdzie ja napisałem, że dół i góra słabnie?
Napisałem, że środek jest odczuwalnie lepszy

Nie stestowałem Mafoo wiec nie wiem i się nie wypowiem jak to działa, ale ty chyba masz? czy nie masz? wiem tylkoze wieksza obudowa bez strojenia to kupa, AFR suchy i brak mocy w górnych partiach, do 3krpm jakos jedzie ale gorzej jak seria
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1438
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-07-08, 13:49

No to przeczytaj co ja napisałem i skąd może wynikać "wzmocnienie środka"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-08, 14:00

czytam do dwóch postow w wzyz :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”