Strona 1 z 2

Przepustnica

: 2013-04-03, 10:51
autor: MacGayver
Przymierzam się do przełożenia przepustnicy z Maximy do silnika 1.6 w Micrze. Zrobiłem już flansze pod adaptery i teraz powstaje pytanie. Czy długość rury między flanszami zrobić jak najkrótszą czy dać jakiś kawałek na np 8cm. Wiadomo że w tym momencie zwiększy się pojemność układu dolotowego. Jak będzie się to odnosić do użytkowania auta? Im mniejsza pojemność układu tym lepsza reakcja na gaz? Jakaś teoria?

: 2013-04-03, 11:36
autor: vixo
Było coś na ten temat odnośnie hight port i low porta. I ktoś rzucił hasło że low port jest lepszy bo ma większą pojemność :?:

: 2013-04-05, 22:33
autor: MacGayver
tyle że gdybym miał powiększyć o drugie tyle to ta rura musiałaby mieć chyba z pół metra :-P nie wiem czy to ma sens, raczej nie bardzo. A masz gdzieś te artykuły?

: 2013-04-06, 18:57
autor: Chochlik
Mi gdzieś się o oczy obiło że dolot za przepustnicą powinien mieć mniej więcej objętość pojemności silnika.

: 2013-04-06, 22:43
autor: MacGayver
Chochlik pisze:dolot za przepustnicą powinien mieć mniej więcej objętość pojemności silnika.
czyli odcinek od głowicy do przepustnicy czy od przepustnicy do filtra. domyślam się że chodzi Ci o to pierwsze czyli to od czego zacząłem temat ale lepiej dopytać

: 2013-04-07, 13:16
autor: Chochlik
Odcinek pomiędzy przepustnicą a głowicą. Ale jak to się sprawdzi to nie mam pojęcia, gdzieś taką opinię wyczytałem.

: 2013-04-07, 14:19
autor: scubzik
MacGayver, zrób duży airbox tak jak to chociażby "oplarze" robią .. chodzi o powiększenie pojemności dolotu , więc niekoniecznie o "długość" tu idzie :)

: 2013-04-07, 14:28
autor: vixo
W hondach parówy są :D

: 2013-04-07, 17:40
autor: ciapek
vixo, tak ale tam jest MAP sensor :roll:

: 2013-04-07, 18:22
autor: Hahkuh
Obrazek

: 2013-04-07, 19:20
autor: scubzik
MacGayver, a może idź przetartym szlakiem i zaadoptuj kol. dolotowy od SR20 .. tak jak u Sunniaka.. wiesz, że to działa, a pojemność jest większa ..

: 2013-04-07, 20:08
autor: BeNeK
vixo pisze:W hondach parówy są :D
też mam w ga16 :D

: 2014-02-12, 09:16
autor: hayboss
no to skoro temat o przepustnicy to się podepnę, rozebrałem wczoraj przepustnice z sr20ve. Jak wiadomo jest to z automatu, ale po oględzinach wychodzi, że różni się od tej z manuala tylko czujnikiem położenia przepustnicy. Wlot kolektora mam rozwiercony na 65 mm wlot przepustnicy też jest 65 mm, ale wylot jest 60. Mam w planie rozfrezować tą przepustnice na 65 na wylocie pytanie o motylek - dorabiać czy dobierać, a jeśli dobierać to może macie info z czego?

: 2014-02-12, 09:23
autor: adam_N14
Ja dopasowałem od Volvo S80 2.9tt z elektroniczną przepustnicą.

: 2014-02-16, 12:02
autor: hayboss
Jaką średnice ma przepustnica z maximy 3,0 v6 chodzi o wejście i wyjście , właściwie to głównie żeby od strony kolektora miała 65mm lub więcej .

cofam pytanie , znalazłem na forum .

: 2014-02-16, 12:10
autor: DubSon
hayboss, mam taką na sprzedaż, fi70 :>

: 2014-02-16, 22:06
autor: dylson
W maximie a32 srednica na wejsciu 65, na wyjsciu (przy kol ssacym) 60. Do 70mm to jej daleko, chyba ze po zewnatrz.

: 2014-02-16, 22:42
autor: DubSon
dylson, trochę się zakręciłem ;) Miałem cały czas na myśli MAF ;))

: 2015-02-02, 22:46
autor: garygary
Ej, trochę off, ale nie będę śmiecił całego forum. Czy ma ktoś patent na jakiś adapter przepustnicy / wtrysku / gaźnika, do montażu kolanka 90'?

Chodzi o to, że rant wtrysku / gaźnika w n13 jest tak niski, że przy montażu kolanka nie da się go ścisnąć cybantem, bo rant na wtrysku jest o połowę niższy od cybantu i kolanko spada

Obrazek

Jak widać, rant jest baaardzo niski, ma ktoś jakiś pomysł, żeby to się trzymało sztywno ???

Zdjęcie pożyczone

: 2015-02-02, 22:48
autor: vixo
Błagam popraw...

: 2015-02-02, 23:05
autor: DubSon
garygary, identycznie jak w E13 :)
Bez trytytki nie podchodź :)

Obrazek
Obrazek

Obecnie jeszcze jedną lub dwie dołożyłem.
Trzyma jak oryginał :D

: 2015-02-02, 23:10
autor: MacGayver
garygary, kiedyś komuś montowane właśnie dolot akurat do 100nx ale tam też jest mały rant. W miejscu gdzie masz ta wystajaca szpilke z dolot u robisz dziurę w kolanka, szpilka wystaje nad kolanko i zakrętach motylkiem, w ten sposób nie ma prawa się zsunac? Jak myślisz, sprawdzi się u Ciebie? ;)

: 2015-02-02, 23:21
autor: DubSon
MacGayver, w E13 (i jak mniemam w E16) jest mniejszy rant niż w GA16 (przynajmniej DE) :)

: 2015-02-02, 23:30
autor: VE Killer
można spokojnie to ogarnąć proponuje zajrzeć pod maskę np doseicento i zamiast gumowego kolana zastosować jakieś sztywne np z nierdzewki i przykręcane na te dwie szpilki a dalej polecieć już zwykłym dolotem ;)

: 2015-02-03, 01:17
autor: MacGayver
DubSon pisze:MacGayver, w E13 (i jak mniemam w E16) jest mniejszy rant niż w GA16 (przynajmniej DE) :)
Jak miałem Exe z E16 na pokładzie to zrobiłem to samo, w moim temacie sprzed lat na pewno jest fota całego dolotu i jego wykonania :) i tez przykrecalem na motylka do tej szpilki, rant w tym momencie nie ma znaczenia jak jest wysoki bo i tak go dociska motylek, ważne żeby był jakikolwiek żeby się nie przesuwalo ;)

: 2015-02-03, 08:14
autor: garygary
MacGayver pisze:W miejscu gdzie masz ta wystajaca szpilke z dolot u robisz dziurę w kolanka, szpilka wystaje nad kolanko i zakrętach motylkiem, w ten sposób nie ma prawa się zsunac? Jak myślisz, sprawdzi się u Ciebie?
Szpilki są dwie, a kolanko jest skierowane w stronę skrzyni, ja wykręciłem te szpilki bo robią niepotrzebne zawirowania, tym bardziej, że przepływomierz słabo dostaje powietrze z kolanka bo jest z boku. Ze szpilkami trochę się dławił, bez jest ok.
DubSon pisze:garygary, identycznie jak w E13


U Ciebie jest więcej miejsca do góry, między maską a gaźnikiem, u mnie w n13 prawie każde kolanko wadzi o maskę :-| .

Ogólnie to myślałem żeby zrobić tak:

Zdjąć ten czarny plastik z rantem, dociąć z kibelrury o odpowiedniej średnicy kawałek nieco wyższy niż cybant, następnie dokleić / dospawać go do rantu tak żeby w sumie rant był wyższy. A potem pilniczek i wypiłować rant w miejscu gdzie ma być wlot kolanka. Co Wy na to?

DubSon, W miejscu gdzie jest przepływomierz na w/w zdjęciu wtrysku, jest taka siateczka metalowa, weź to wyjmij sobie, dużo lepiej jest bez tej siatki. :)

: 2015-02-03, 08:22
autor: VE Killer
zamiast kleić przyspawaj kawałek tulei i bedziesz miał wyższy kołnierz wtedy skrecisz cybantem i po temacie. napewno bedzie to trwalsze niż klejenie czy trytki.

: 2015-02-03, 08:23
autor: garygary
VE Killer,
ciężko spasować, ja już adaptowałem obudowy od, seiciento (za duża średnica)
od opla (za bardzo poje*!#e "kształty w środku, dławi się)
od CC (Boże uchowaj)
od golfa ( znaczek VW na górze obudowy jest zły)

Obecnie mam tak, że na ten rant jest założony kawałek starej manszety od przegubu, na tym jest cybant tak, że go sciska do rantu, w tą konstrukcje jest wsadzone kolanko fi 75 90' gumowe jacky czy coś takiego i dookoła jest pojechane klejem do szyb, żeby uszczelnić ( cyknę później foto ).

Ogólnie zdaje to egzamin, ale... Nie jest to tak bardzo pewna konstrukcja bo rant jest tak niski, że na dołkach poprostu może się to zsunąć z rantu :-?

[ Dodano: 2015-02-03, 08:24 ]
VE Killer, tak chyba będzie trzeba zrobić, bo chciałbym startować w kjs, i musze mieć to na tip top, a nie, że mi odpadnie po drodze :D

: 2015-02-03, 08:29
autor: VE Killer
mozna jeszcze wyciąc flanszę którą przykręcisz na te trzy śrubki przyzakowe do niej dospawasz kawałek rury i masz już wyższy rant. da się to naprawde profi zrobić i co ważniejsza bedzie estetyczne ;).

: 2015-02-03, 17:58
autor: garygary
Tak widziałem takie patenty, tylko ciężko ze spawaczem byłem u 3 i każdy ma jakiś problem z tym, że się nie da, że to że tamto, po za tym bardzo istotne jest ustawienie kolanka względem przepływomierza, a jak kolanko będzie na 3 śrubki to nie będzie można skorygować jego ustawienia