Strona 1 z 1

Mit obalony... VQ35DE... zmiana CAI = brak różnicy...

: 2013-02-22, 00:09
autor: Tomek g35c
Tu znajdziecie ciekawe informacje...
Trochę to zaskakujące ale prawdziwe... :(

http://xbcustoms.com/Rob/intakedyno.htm

Nic nie poradzę ;(

: 2013-02-22, 10:57
autor: MacGayver
Hmm ciekawe to nie powiem, ale zastanawiam się czy jest tak tylko przy tym silniku czy w innych też. Trochę to nielogiczne, może te doloty są po prostu do kitu. A w tym wykazie jest dolot ze stożkiem pod zderzakiem? Albo krótki dolot z doładowaniem dynamicznym ze zderzaka i wydzieloną komorą przy stożku od silnika?

: 2013-02-22, 11:39
autor: Tomek g35c
Szczególnie ten jest mało podatny...
Wniosek... Może fabryka po wieloletnich doświadczeniach zaprojektowała naprawde dobry dolot... :evil: żeby ludzie nie kombinowali z Cheap Tuningiem...
Fakt jest tylko jeden - zmienia sie dźwięk na bardziej drzący mordę... i to tyle...

BTW nie wiem czy krótki dolot z doładowaniem dynamicznym ze zderzaka i wydzieloną komorą przy stożku od silnika coś pomoże czy nie ale temat kosztowny a efekt nie pewny... więc czy warto zaryzykować...

: 2013-02-22, 15:17
autor: Michalllo
Na hamowni może nie zmieni ale podczas jazdy kto wie

: 2013-03-03, 00:27
autor: Ad@mus
kiedys ogladalem filmik jak 2 kolesi testowalo wkladke seria, wkladke KN i stozek, tani i drogi-nie pamietam jak sie to nazywalo ale jakby tuningowe mit basters
testowali 2 auta, alto chyba i jakas starsza subarke-stwierdzili ze seryjna wkladka najlepsza-hamowali wszystkie opcje na biezaco

ale jaki to ma sens?? przekladac filetrki i zaraz hamowac?? komputer musi sie zaadaptowac, ja zawsze robilem resteta (na 15min klema out) i potem adaptacja

wg mnie taka podmianka i hamowanie nie da miarodajnego wyniku

: 2013-03-03, 14:53
autor: czajnik
ale to chodzi oopory przepływy jaki daje filtr więc co ma zmienić kasowanie kompa bo nie rozumiem ?

: 2013-03-03, 17:31
autor: ciapek

: 2013-03-03, 18:03
autor: czajnik
i wszystko na temat. fakt że spadek jest logiczny bo stożek ciągnieciepłe powietrze z komory

: 2013-03-03, 19:03
autor: wod2u
Na innym filmiku robili testy CAI na RB25, wyszło im 1,7% zysku... Szkoda, że nie zrobili takiego testu z NA, bo bez intercoolera różnice powinny być większe.

: 2013-03-03, 19:37
autor: Tomek g35c
Mi przede wszystkim chodziło o to żeby pokazać iż w VQ35DE nie ma znaczenia jaki stożek... ponieważ nic to nie daje... nie twierdzę że przy innych silnikach jest tak samo... z uwagi na mój model zainteresowałem się tematem... to wszystko w temacie... jakby ktoś chciał mi pomóc w obaleniu tego co tu napisałem - to jedynie za darmo - bo ja za to nie zapłacę 1 tys. PLN ... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

: 2013-03-03, 23:48
autor: Mas
wydaje mi się, że to płytkie podejście do tematu...
stożek w N/A to delikatna kwestia i wymaga dobrania odpowiednich średnic i długości.
w N/A walczy się o każdego KM i Nm i każde 3 czy 5% ma znaczenie - a wydłużenie dolotu o 20cm potrafi dać takie przyrosty nawet w QG. W VQ powinno być przynajmniej porównywalnie...

: 2013-03-04, 08:06
autor: czajnik
tak tyle że bez porónań nie sprawdzisz tego zatem wydasz kupe kasy na filtry doloty i pomiary na hamowni a zyskasz jakis drobiazg. wyjdzie na to że bardzo słono zapłacisz za jedeń KM czy NM. wolałbym chyba za te pieniądze kupić sobie np. regulowane kółka rozrządu:)

zgodze się żew N/A walczy się o każdego KM i NM ale są tańsze sposoby aby wiecej ich zyskać. na pewnym etapie modówprzestaje być to opłacalne bo gruba kasa idzie a przyrosty znikome.

: 2013-03-31, 18:07
autor: Limon
Sprawdzone również wielokrotnie że stożek w zetkach nic nie daje. Nawet zabiera moc. Najlepszy seryny dolot z wkladką k&n ;)

: 2013-03-31, 19:23
autor: Pawel18PL
Limon pisze:Sprawdzone również wielokrotnie że stożek w zetkach nic nie daje. Nawet zabiera moc. Najlepszy seryny dolot z wkladką k&n ;)
A za każdym razem robiliście też remap dla paliwa i zapłonu ??

: 2013-03-31, 19:30
autor: Tomek g35c
Jeśli chodzi o remap dla paliwa to już inna bajka...
Mowa jest o działaniu na samym dolocie i bez kombinowania z mapami spalania...
Gdy zaczniemy w tej materii działać to nawet wyniki osiągniemy przy seryjnym dolocie ale przecież nie to mamy na myśli w tym temacie... :->

: 2013-03-31, 19:40
autor: radziejwwl
wg mnie choc moze sie nei znam jakos specjalmnie , ale jesli dajesz wiecej powietrza stroisz to z paliwem i wtedy mozesz porownac roznice

: 2013-03-31, 20:20
autor: czajnik
tyle żejeśli chcesz z fabrycznej mapy coś uzyskać trzeba ując coś z dawki paliwa. fabryka robi mapy bezpieczne dla silnika czyli przylewa paliwem. stąd gdyby filtr miał poprawiać przepływ i dostarczać wiecej powietrza(tlenu) działało by to podobnie jak delikatna korekta mapy paliwa świnką.

: 2013-03-31, 20:36
autor: Limon
Co do korekty zapłonu i paliwa. To odpowiadam testowalismy CAI z wycietym zderzakiem tzw air duck czy jak to tam sie pisze, wkladkami, kn, długimi dolotami aem. Za kazdym razem było gorzej niż na seryjnych puszkach i wkładce kn.
Co do korekty paliwa to nie jest ona konieczna, bo zmiany nie dostaczamy jakieś mega wiekszej dawki powietrza. Korekte robi sobie przepływomierz. Robiliśmy również zetkę z de-cat plus wkladki kn, przesunięcie limitera i wyszło 300 cos tam kucy.

Obrazek